Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Prom kolej kiedy wciskamy?? ?

ID: 240279


Witam Pnowie i Panie mam pytanie kto jak robi?

Mianowicie chodzi mi o prom/kolej

Jesli prom np. Z hoek do harwich plynie 8 h mie wychodzi pausa kiedy wciskacie prom kolej oczekujac juz na prom? Po zjeździe z promu również?
Czy tylko i wyłącznie bedac na promoe fizycznie prosze napisać kto jak robi?


Ja robilem tak ze będąc w hoek np
Zakończyłem tacho nl wysxlo np 3 h pausy nie wciskalem prom kolej. Tylko dopiero jak wjechalem na prom wciskalem czy dobrze?

Posty (18)

albertbakula89
jak w temacie...
gustav
Dobrze.
Prom, kolej zaliczy tobie zawsze o ile wjazd i zjazd nie przekroczy 1 godziny.
Stajesz na terminalu, 15 minut, 5 godzin i wjeżdżasz na środek lokomocji.
Meldujesz tachografowi, że wiozą ciebie z autem i z głowy.
Wzorcowo wykonałeś to, czego uczą na kursie.
gustav
On dalej płynie 8 godzin?
Ten do Hull ile teraz z Van Hoek?
Dalej 12?
Czy dobija teraz gdzieś bliżej?
gustav
Dobre czasy to były, ludzie się dziwili, że można było zrobić dwie Anglie i dwie Szwecje w miesiącu i każdy weekend w domu.
Dało się, wystarczyło odpowiednio zaplanować i nie dziadować na promach.
PavelSPM
~albertbakula89

1 - po zatrzymaniu w porcie w rajce, robisz w tacho wpis "kraj zakonczenia" i ustalasz "łóżko"
2 - TUŻ PRZED wjazdem na prom, robisz wpis w tacho "prom"
3 - wjazd na prom (podczas podjazdów tylko 8220; jazda8221; i "młotki")
4 - gdy zaparkujesz na promie, robisz ponownie wpis w tacho "prom" i ustalasz "łóżko"
5 - zjazd z promu (podczas podjazdów tylko "azdę" i "młotki")
6 - gdy zaparkujesz na parkingu, ustalasz "łóżko" i dokrecasz odpoczynek do 11 godzin
7 - po zrobieniu w tacho wpisu "kraj rozpoczecia", zaczynasz pracować

Tryb promowy to tak właściwie sposób na odnotowanie, dlaczego Twój ciągły odpoczynek był przerywany (przy wjeździe i zjeździe na prom). Powinien być on używany tylko w przypadku, gdy kierowca nalicza przeprawę promową do regularnego dziennego okresu odpoczynku i na promie jest dostęp do koji lub do kuszetki. Czas, kiedy kierowca towarzyszy pojazdowi, transportowanemu promem, bez dostępu do koji lub do kuszetki, traktuje się jako okres dyżuru/dyspozycji ("koperta"). Łączny czas, dla dwóch przerywań, nie może trwać więcej niż 1 godzinę, w razie przekroczenia, trzeba nanowo zacząć i skorzystać z pełnego odpoczynku.

Przyczyny nie zaliczenia cyfrowym tachografem odpoczynku 11 godzin z przeprawą promową :
1. Przestarzały model cyfrowego tachografu (w oprogramowaniu nie przewidziano odnotowanie przerwań podczas przepraw promowych).
2. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz.
3. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom.
4. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (pamiętajcie, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać na "łóżko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżko" wyłącznie podczas pierwszej części pauzy przed wjazdem na prom, potem po ustawieniu się na promie i ewentualnie po zjeździe w porcie docelowym, jeśli trzeba uzupełnić pauzę do wymiaru 11 godzin.
gustav
Pawełek, od kiedy to odpoczynek dzielony wynosi 11 godzin?
Na budowie nie chcieli ciebie do betoniarki?
gustav
Pawełek, jak wejdziesz kiedykolwiek do ciężarówki (w co osobiście wątpię), to pierwsze co masz zrobić, to naciśnij taki przycisk oznaczony symbolem luz i wyślij list do mamy i włóż tam 10 Euro.
Da sobie radę przez pól roku.

1

gustav
Pawełek się przebudził i znalazł przepisy z 1978 roku, wydrukowane w NRD, tak podejrzewam.
Dobrze, że zaraz potem zasnął.

1

albertbakula89
gustav dzięki

Ostatnio mialem spiecie ze spedytorem na ten temat
albertbakula89
A co jesli wyszla pausa 11 lub 9 h a ja nie chce jeszcze jechać? Moge stanąć na parkingu i nie rozpoczynać tacho?

Co jesli nie wystarczy jedna godzina na zjazd? ?
silwio
Pavel... dalej polskie dziady do Ciebie nie dzwonią?

1

PavelSPM
~albertbakula89
"A co jesli wyszla pausa 11 lub 9 h a ja nie chce jeszcze jechać?"

Podczas przeprawy promowej/kolejowej dozwolono wykorzystać TYLKO regularny dzienny okres odpoczynku.
Rozporządzenie (WE) nr 561/2006.
Art. 4.
g) - "regularny dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin,
Art. 9.
1. Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę.

"... a ja nie chce jeszcze jechać?Moge stanąć na parkingu i nie rozpoczynać tacho. "

Nie chcesz jeszcze jechać - nie jedź. Możesz stanąć na parkingu na ile pozwala wewnętrzny rozkład planu korzystania parkingiem. Tacho należy rozpoczynać TUŻ PRZED rozpoczęciem dziennego okresu pracy.
ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) NR 165/2014 z dnia 4 lutego 2014 r.
Artykuł 34. Użytkowanie kart kierowcy i wykresówek.
7. Kierowca wprowadza w tachografie cyfrowym symbole państw, w których rozpoczyna i kończy dzienny okres pracy.
Za nie zrobienie tego od 6 czerwca 2018 r. już w Polsce nakładają kary.
YazekRD
Witam ! Paweł wytłumaczył to co mnie nurtowało a po rozpoczenciu pracy w Ystad tacho wybił bład. Po zjeździe z promu w Ystad nie wbiłem łóżeczek. A dokręcałem 2 h. Potem cały dzień wyswietlał bład. Teraz juz wiem gdzie popełniłem bład. Resumując
1 Przyjeżdzam na terminal do Swinoujścia. Po wjeździe w linię robię zakończenie w Pl.
2. Każą wjechać na prom wciskam Prom/Kolej.
3. Na promie wciskam jeszcze raz prom/kolej / lózeczko i idę do kajuty
4. Zjeżdżając z promu nic nie wciskam. Po zatrzymaniu na parkingu w Ystad wciskam łózeczka.
5. Dokręcam pause i robie rozpoczęcie w Szwecji
Dobrze myślę?
PavelSPM
YazekRD

Tak, dobrze myślisz. ; -)
silwio
Pavel... jest praca w PL... czy na barykadach w BY stoisz?
Pan_Ordynator
Na barykadzie. Zapytaj go tylko, po której stronie.
Daf_i_Iveco
Jesli masz calkiem nowe tacho, to najlepiej w rajce przed promem zrobic zakonczenie, wcisnac prom, a potem po zjezdzie z promu i dojechaniu na parking, dokreceniu reszty pauzy wcisnac koniec promu i kraj roz[poczecia. Jak nie jezdziles wiecej niz godzine pauza zaliczona. W NOWYM TACHO TRZEBA PROM WYLACZYC.
PavelSPM
Tachograf Mercedes-Benz VDO 3. 0 (opcja "prom/pociąg" ma wpis start/koniec).

s://www. youtube. com/watch?v=aDRhlXf- hcQ
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels