ID: 239739
Niemiecki rząd wspiera budowę instalacji do odśnieżania ciężarówek
ID: 239739
ID: 239739
Polega ono na nieodpłatnym udostępnianiu miejsca na państwowych parkingach w celu instalacji specjalnych rusztowań do odśnieżania.
Polega ono na nieodpłatnym udostępnianiu miejsca na państwowych parkingach w celu instalacji specjalnych rusztowań do odśnieżania.
~etransport.pl
Posty (8)
~Kiero | Jeden WIELKI IDIOTYZM z jednej strony to kierowca jest karany a z drugiej brak miejsc do odśnieżania naczep. Kierowca nie ma uprawnień do pracy na wysokości ado tego są one wemagane jeden wielki IDIOTYZM | |||
~Kryskamaryska. | Kiero. Jak kogoś ubijesz bryła lodu, to w pierdu w pasiakach będziesz miał dużo czasu na rozmyślanie, czy czasem nie było warto wejść na naczepę bez uprawnień i zrobić porządek. | |||
~Marek | Kryskamaryska. Już po wpisie " warto wejść na naczepe " wiemy z kim mamy do czynienia. Gł... ch nie sieja... . sami się rodza | |||
PavelSPM
| Po stwierdzeniu (właściwie - przy uzasadnionym domniemaniu, skoro nie możesz samodzielnie wykonywać ŻADNYCH prac na wysokości - w tym także oględzin... ) obecności na dachu śniegu i lodu, z którymi jazda będzie niewątpliwie wykonywaniem przez Ciebie pracy grożącej "niebezpieczeństwem innym osobom", gdy jednak w związku z wadliwą organizacją pracy nie możesz oczyścić dachu "w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy" (warunki prowadzenia prac na wysokości wynikają z przepisów szczegółowych... ) - jedynie, co możesz i powinieneś zrobić, to "powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. " Czyli - wysłać do szefa SMSa ze stosowną informacją, np. : "Śnieg i lód na dachu. Na podstawie art. 210 § 1 Kp powstrzymuję się od wykonywania pracy grożącej niebezpieczeństwem innym osobom. Na tej samej podstawie prawnej odmawiam samodzielnego wykonywania pracy na wysokości. Proszę o przyjazd osoby uprawnionej do prac na wysokości powyżej 3 metrów" (lub asysty, gdy kierowca posiada takie uprawnienia). Od tego momentu - możesz sobie stać (choćby do wiosny... ), nie tracąc prawa do wynagrodzenia, zaś problem ma wyłącznie Twój pracodawca. Jeżeli natomiast szef nie kwapi się z rozwiązaniem problemu - możesz wysłać kolejnego SMSa: "Samo powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia. Na podstawie art. 210 § 2 Kp oddalam się z tego miejsca. Będę w hotelu... przy ul... . ". | |||
faq
| Paveł w takim razie jak zabezpieczasz ładunek, zawsze stojąc na ziemi i nie przekraczając 3 m? | |||
PavelSPM
| faq Nie przekraczam 3 m. Odkrywam dwie strony boczne i przerzucam pasy. Przy konieczności korzystam kijem dla rozbierania dachu. | |||
kevlar
| Temat wałkowany od lat. Każda ze stron ma swoje racje. Kierowca nie ma infrastruktury i oczyszczanie może przypłacić zdrowiem. Nie zwalnia to jednak kierowcy z tego obowiązku. Jak kawał lodu zrobi komuś niewinnemu krzywdę to kierowca będzie odpowiadał a nie Ci którzy nie zapewnili stanowisk do odśnieżania. Tak stanowią przepisy i to kierowca zostanie ukarany za spowodowanie zagrożenia czy powstałych szkód na mieniu czy zdrowiu. Ja wiem że to jak "kopanie się z koniem". Co po miejscach do odśnieżania na parkingach przy autostradzie jak wiadomo że to nie jedyne miejsca gdzie mamy postój. Nie da się ustawić wszędzie miejsc do odśnieżania. Z drugiej strony kierowca ma ryzykować zdrowiem?!!! Sytuac ja patowa... | 1 | ||
~Gregor | Sprawa jest hu. wa ja na dach wchodzić nie zamierzam. Przed nocna pauza odpuszczam na max tył naczepy trochę to pomaga o tyle że nie robią się bryły lodu co najwyżej lodowy osad. Jak napada o ile jest taka możliwość podnosze jedna stronę dachu do góry i wale miotla od spodu. Nie mam zamiaru się polamac spadając z śliskiej naczepy. Pozdrawiam |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz