~Albert
| jak w temacie... | | | |
~guest
| Art. 12.
1. Tygodniowy czas pracy kierowcy, łącznie z godzinami nadliczbowymi, nie może przekraczać przeciętnie 48 godzin w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprze-kraczającym 4 miesięcy.
2. Tygodniowy czas pracy, o którym mowa w ust. 1, może być przedłużony do 60 godzin, jeżeli średni tygodniowy czas pracy nie przekroczy 48 godzin w przyję-tym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy.
3. Wymiar czasu pracy określony w ust. 1 i 2 obowiązuje także kierowcę zatrud-nionego u więcej niż jednego pracodawcy. | | | |
~Albert
| tu pojawia się pytanie czy pracę biurową w innej firmie powinienem zapisywać na karcie kierowcy poprzez wpis manualny jako inną pracę? | | | |
~guest
| jak juz zrobisz KW to nie bedziesz zadawal takich durnych pytan | | | |
~Albert
| Dziękuję za życzliwość, mam już ukończony kurs KW i niestety nie uzyskałem na nim informacji, które mnie nurtują. Odpowiedziałeś na zasadzie kopiuj - wklej nie wczytując się w moje pytanie. Nie pytałem tylko o czas pracy kierowcy bo ten jest mi doskonale znany, tylko o formę zatrudnienia i rozliczenia ogólnego wymiaru pracy przy zatrudnieniu na kilku etatach tak aby przy kontrolach na firmie nie było nieporozumień. W polskim prawodawstwie istnieje możliwość zatrudnienia się na kilku pełnych etatach jednocześnie, ale nie odnosi się to do zawodu kierowcy i jego całościowego wymiaru pracy. Mimo wszystko serdecznie pozdrawiam | | | |
~guest
| odnosi sie.
masz podane wyzej w formie prostego przepisu.
a ze on nie pasuje do twojej wizji - a co mnie to? | | | |
~Albert
| cyt.
Oni drugiego etatu mieć nie mogą
Niekiedy jednak zatrudnienie na dodatkowym etacie może okazać się niemożliwe. Tak jest chociażby w przypadku pracowników młodocianych (do 16. roku życia), a także kierowców, których praca limitowana jest normami czasu i koniecznością odpowiednio długiego odpoczynku. Niektórzy pracodawcy mogą też przy podpisywaniu umów zażądać wyłączności świadczenia usług, a także wykluczyć możliwość pracy dla konkurencji np. przez określoną liczbę lat. | | | |
~Albert
| stąd moje pytanie, czy mogę połączyć mój etat z innym | | | |
~Albert
| pomiń część o wyłączności | | | |
~guest
| przeciez sam sobie odpowiedziales :
. W polskim prawodawstwie istnieje możliwość zatrudnienia się na kilku pełnych etatach jednocześnie, | | | |
~Albert
| z informacji którą zacytowałem wynika, że nie dotyczy to pracowników młodocianych i kierowców | | | |
~guest
| na jakiej podstawie?
podany wyzej artykul mowi cos innego | | | |
~Albert
| dziękuję za dyskusję, powoli coś się klaruje, pozdrawiam | | | |
~guest
| dyskusja calkowicie zbedna.
wystarczy ze zrozumieniem czytac przepisy | | | |
~fryc
| Nie ma żadnych dodatkowych przepisów odnosnie kierowców w tej kwestii. | | | |
~fryc
| guest jeśli ty taki mądry, to może wiesz dlaczego zakaz nie dotyczy ciągników siodlowych?
Wątpię. | | | |
~max
| Pracodawca jest zobowiązany do uzyskania od Ciebie pisemnego oświadczenia o wymiarze zatrudnienia albo o niepozostawaniu w zatrudnieniu u innego pracodawcy. Informacja ta służyć ma właśnie prawidłowemu ukształtowaniu czasu pracy kierowcy, byś mógł zachować wymagane przepisami odpoczynki i normy czasu pracy, tak więc nie ma wcale tak dużo czasu na dorabianie | | | |
~Albert
| max
Jestem zatrudniony na 1/4 etatu więc troszkę czasu na dorabianie jednak mam. Zdarza mi się jednak wykonać całą pracę tygodniową w kilka godzin jednego dnia a pozostałe mam wolne, więc mógłbym być do dyspozycji dla drugiej firmy. Nie wiem niestety w jaki sposób dokumentować taki czas pracy i tu pytanie czy pracę dla innego przedsiębiorstwa uzupełniam wpisem manualnym na karcie kierowcy jako inną pracę ( czy w takiej sytuacji jest to wystarczające dla organów kontrolnych np. PIP ) czy powinna być prowadzona dodatkowo ewidencja czasu mojej pracy przez pracodawców? | | | |