ID: 238579
Przy użyciu lusterek inspekcyjnych sprawdzali zalegający śnieg na naczepach
ID: 238579
ID: 238579
W związku z intensywnymi opadami śniegu oraz w trosce o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym policjanci Komisariatu Autostradowego Policji w Krakowie podjęli działania polegające na wzmożonych kontrolach samochodów ciężarowych pod kątem należytego przygotowania ich do jazdy, a w szczególności stanu odśnieżenia naczep.
W związku z intensywnymi opadami śniegu oraz w trosce o poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym policjanci Komisariatu Autostradowego Policji w Krakowie podjęli działania polegające na wzmożonych kontrolach samochodów ciężarowych pod kątem należytego przygotowania ich do jazdy, a w szczególności stanu odśnieżenia naczep.
~etransport.pl
Posty (40)
~Kierowca | Czemu przy pomocy lusterek niech się tam wdrapie jak taki mondry i sam zobaczy | |||
PrzPrz
| Kierowco... Śnieg na dachu - to nie jest wyłączny Twój problem, lecz przede wszystkim (!!!) Twojego PRACODAWCY! Podst awowym obowiązkiem pracownika jest "przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy" - pracownik ma obowiązek "wykonywać pracę w sposób zgodny z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy" (art. 211 pkt 2 Kp), a ponadto "uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani (... ) unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa (... ) oraz narazić kogokolwiek na szkodę" (art. 3 ust. 1 Uprd). Natomiast to "pracodawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładzie pracy" (art. 207 § 1 Kp) i jest on "obowiązany chronić zdrowie i życie pracowników przez zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki", a w szczególności ma m. in. obowiązek "organizować pracę w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy" oraz "zapewniać przestrzeganie w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy" (art. 207 § 2 pkty 1-2 Kp). I wreszcie - "pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak (... ) utrzymany, aby korzystanie z niego (... ) nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę" (art. 66 ust. 1 Uprd). Co zatem zrobić, gdy na dachu zalega śnieg i lód, zaś Ty jesteś sam, a tym bardziej - gdy nie masz przeszkolenia i odpowiednich badań, uprawniających Cię do pracy na wysokości powyżej 3 m... ? Tu już w całości trzeba przytoczyć art. 210 Kp... - Art. 210. § 1. W razie gdy warunki pracy nie odpowiadają przepisom bezpieczeństwa i higieny pracy i stwarzają bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia pracownika albo gdy wykonywana przez niego praca grozi takim niebezpieczeństwem innym osobom, pracownik ma prawo powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. § 2. Jeżeli powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia, o którym mowa w § 1, pracownik ma prawo oddalić się z miejsca zagrożenia, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. § 2. 1. Pracownik nie może ponosić jakichkolwiek niekorzystnych dla niego konsekwencji z powodu powstrzymania się od pracy lub oddalenia się z miejsca zagrożenia w przypadkach, o których mowa w § 1 i 2. § 3. Za czas powstrzymania się od wykonywania pracy lub oddalenia się z miejsca zagrożenia w przypadkach, o których mowa w § 1 i 2, pracownik zachowuje prawo do wynagrodzenia. - Zatem konkludując... Po stwierdzeniu (właściwie - przy uzasadnionym domniemaniu, skoro nie możesz samodzielnie wykonywać ŻADNYCH prac na wysokości - w tym także oględzin... ) obecności na dachu śniegu i lodu, z którymi jazda będzie niewątpliwie wykonywaniem przez Ciebie pracy grożącej "niebezpieczeństwem innym osobom", gdy jednak w związku z wadliwą organizacją pracy nie możesz oczyścić dachu "w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy" (warunki prowadzenia prac na wysokości wynikają z przepisów szczegółowych... ) - jedynie, co możesz i powinieneś zrobić, to "powstrzymać się od wykonywania pracy, zawiadamiając o tym niezwłocznie przełożonego. " Czyli - wysłać do szefa SMSa ze stosowną informacją, np. : "Śnieg i lód na dachu. Na podstawie art. 210 § 1 Kp powstrzymuję się od wykonywania pracy grożącej niebezpieczeństwem innym osobom. Na tej samej podstawie prawnej odmawiam samodzielnego wykonywania pracy na wysokości. Proszę o przyjazd osoby uprawnionej do prac na wysokości powyżej 3 metrów" (lub asysty, gdy kierowca posiada takie uprawnienia). Od tego momentu - możesz sobie stać (choćby do wiosny... ), nie tracąc prawa do wynagrodzenia, zaś problem ma wyłącznie Twój pracodawca. Jeżeli natomiast szef nie kwapi się z rozwiązaniem problemu - możesz wysłać kolejnego SMSa: "Samo powstrzymanie się od wykonywania pracy nie usuwa zagrożenia. Na podstawie art. 210 § 2 Kp oddalam się z tego miejsca. Będę w hotelu... przy ul... . ". | |||
PrzPrz
| Uzupełniając jeszcze kwestię hotelu... Zgodnie z art. 8 ust. 8 R561/2006 oraz art. 8 ust. 8 Umowy AETR, odpoczynek (jedynie dzienny i tygodniowy skrócony) można odbierać w pojeździe TYLKO WÓWCZAS, jeżeli to KIEROWCA dokona takiego WYBORU. Bez REALNEJ możliwości dokonania swobodnego wyboru, Twój odpoczynek w kabinie pojazdu jest NIELEGALNY. Możesz zatem dokonać wyboru INNEGO - a pracodawca ma obowiązek (!) Twój wybór uszanować i pokryć wszelkie koszty, czyli: - strzeżonego parkingu dla pojazdu (w celu zabezpieczenia pojazdu i ładunku) ; - dojazdu do hotelu lub innego miejsca zakwaterowania; - noclegu; - dojazdu do pojazdu. Ponieważ jednak pojazd nie jest zaparkowany ani w Twoim miejscu zamieszkania, ani w bazie, w której zwykle pracujesz - swój odpoczynek możesz liczyć (por. art. 9 ust. 2 R561/2006) dopiero od chwili zakończenia formalności meldunkowych, a następny dzień pracy rozpoczniesz już w chwili zdawania kluczy w recepcji. Decyzja o odbiorze odpoczynku poza pojazdem - musi być zatem podjęta przez Ciebie z odpowiednim wyprzedzeniem... A teraz - hejty start... :D | |||
faq
| PrzPrz każdy rozsądny pracodawca mając duże auta standardowo robi kierowcą uprawnienia powyżej 3m. To co nie przełożysz pasów stojąc na załadowanym wysokim towarze? Zadzwonisz do szefa czy jak.. ? ?? | |||
~Pan kierowca | Fag, problem jest w tym, że badania do 3m dostaniesz na 5 lat, a powyżej 3m maksymalnie do 3 lat. Po ukończeniu 50-tki, dostajesz na rok czasu. | |||
PrzPrz
| Badania wysokościowe to dopiero PÓŁ tematu. Do wykonywania pracy na wysokości - wymagana jest asysta drugiej osoby wyznaczonej przez pracodawcę. Czyli - albo drugi kierowca, albo konwojent, ewentualnie wozy parkują parami... | |||
~kiero | Nawet mając uprawnienia nie wszedłbym na oblodzoną chłodnię, połamać się to chwila. | |||
~Jurko | A tak z ciekawości, może ktoś widział w Polsce przy jakiejkolwiek drodze - miejsce do usunięcia lodu? | |||
~Jurko | A tak z ciekawości, może ktoś widział w Polsce przy jakiejkolwiek drodze - miejsce do usunięcia lodu? | |||
kevlar
| Z punktu widzenia kierowcy usunięcie lodu z naczepy to problem bo nie ma infrastruktury. Z punktu widzenia kierowcy osobówki jadącej za ciężarówką z której spadają bryły lodu to jeszcze większy problem. Te kawałki lodu potrafią być duże i mogą wyrządzić szkody na zdrowiu osób jadących tym autem. Ciekawy jestem opinii kierowcy który twierdzi że nie oczyszcza naczepy z lodu bo niebezpiecznie po (nikomu źle nie życzę) przykładowym zdarzeniu gdzie jego rodzina trafia do szpitala bo duży odłamek lodu z naczepy wpadł do auta którym jechali i spowodował obrażenia i doprowadził do wypadku. Jestem przekonany że zmieni zdanie na ten temat jak będzie takiego kierowcy to dotyczyło tragicznie już prywatnie. Tak to każdy potrafi "zamieść problem pod dywan" i jest ok. Trzeba ten problem poruszać i nagłaśniać i wtedy coś zacznie się zmieniać. Czekanie aż stanie się tragedia to nie jest dobra metoda na problem. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.