ID: 237121
Jazda na cudzej karcie niemal codziennością na polskich drogach
ID: 237121
ID: 237121
Inspektorzy z WITD w Rzeszowie podczas wykonywania czynności kontrolnych zatrzymali do rutynowej kontroli m. in. trzy ciężarówki należące do polskich przewoźników. Realizowali oni zarówno krajowy jak i międzynarodowy transport drogowy rzeczy. To co niestety łączy te trzy kontrole to fakt posługiwania się przez kierowców tych pojazdów, kartą kierowcy niebędącą własnością żadnego z nich.
Inspektorzy z WITD w Rzeszowie podczas wykonywania czynności kontrolnych zatrzymali do rutynowej kontroli m. in. trzy ciężarówki należące do polskich przewoźników. Realizowali oni zarówno krajowy jak i międzynarodowy transport drogowy rzeczy. To co niestety łączy te trzy kontrole to fakt posługiwania się przez kierowców tych pojazdów, kartą kierowcy niebędącą własnością żadnego z nich.
~etransport.pl
Posty (40)
~Robert Lewandowski | dwa tygodnie temu pozbyłem się kierowcy który miał 40km do bazy ale zeby nie stac 9godzin poza domem zjechał na karcie kolegi, a dosłownie nie musiał tego robić, odpowiadałbym ja gdyby coś sie stało i niepotrzebne problemy, dlatego się pożegnaliśmy dlatego uważam że niekoniecznie ten ich własciciel kazał im na cudzych kartach jechać, kierowcy oszukuja siebie samy i to robia nagminnie. Jestem jak najabardziej za tym zeby te kary były bardziej restrykcyjne i nie chodzi tutja o pieniądze ale np zabieranie prowo jazdy. My tez przewoźnicy na tym tracimy bo tacy robia dodatkowe kursy, podejrzewam ze nic wiecej zapłacone za to nie mają a to robią. Po co i w jakim celu? Ludzka i prymitywna głupota. | 1 | ||
~Kiero82 | Rzeszow, i wszystko jasne. | |||
~kierowca | Normalny szef takich asfaltowych kowbojów moment by pogonił, ale, że u Nas normalni szefowie i kierowcy są w mniejszości to się cała patologia bawi kosztem tych uczciwych, psuje pracę i rynek tym normalnym. | 2 | ||
~Romek | Robercie w takim przypadku twoim obowiązkiem jest jechać osobowką po kierowcę. Tylko pracodawcy zmuszają jazdę na 2 kartach, kierowca w sądzie wygra tylko musi mieć dowody, wszystkie lewe urlopowki, nagrana rozmowa z szefem, smsy itd. Jeśli się zdarzy taka sytuacja. Pracodawca powinien dostawać taką karę, Żeby to solidnie odczuł | |||
~Romek | Jestem przekonany że jakby się coś stało to obciazysz kierowcę, mimo że kazales jechać, więc nie tłumacz się Robercie | |||
~kierowca | Zacznijcie się koledzy szanować i pracować jak ludzie. Omijajcie takie firmy, niech sami jeżdżą, niech wsadzą swoje dzieci za kółko i kombinują. Im więcej z Nas powie NIE, tym będzie lepiej i normalniej. Tylko My sami możemy to zmienić. Pozdrawiam normalnych kolegów za kółkiem. | 2 | ||
~bary | W życiu jak w sporcie po to są reguły i przepisy żeby ich przestrzegać albo dyskwalifikacja W tym przypadku wysokość kar i ich proporcje są śmieszne żenujące. I dlatego się opłaca. Dlaczego kierowcy który przekroczy prędkość w terenie zabudowanym o 50 można zabrać prawko a w takich przypadkach szczególnie przy recydywie nie można a dziadowi zatrzymać czasowo licencje nie wolno. To walka z wiatrakami. | |||
~stary szofer | Wina nieżyciowych, nieludzkich przepisów o czasie pracy kierowców. To kierowca powinien decydować czy może jechać czy jest zmęczony bo każdy organizm jest inny. Mędrcy od przepisów nakazują obowiązkowe "leżakowanie" jak w przedszkolu a większość z nich nie ma pojęcia o tym zawodzie. | |||
~kierowca | Kolego to gwarantuje Ci, że u Nas wszyscy zawsze byliby wypoczęci, strach byłoby na ulice wyjechać, nie brakowałoby jak to piszą 100tys kierowców a dużo więcej, zaś grabarz nie nadążyłby kopać dołów. | |||
~Kiero82 | Kierowca, co ty piszesz? Przeciez glab transportowski twierdzi, ze kierowców jest za duzo. Ciezko to wszystko pojac. | |||
~okulista | i jak to jest że: gdy unii przeszkadza że kierowcy koczują w samochodach na parkingach w weekend to mandaty wyszykowali na 30tyś ojro!- bo kierowca jest niewypoczęty bo śpi w "swoim syfie- jak kto tam ma ale w swoim" ale jak w zakazach stoi w upale i nocą jedzie to jest okej. Ale magnesiarstwa, wyłącznikarstwa, podmiany kart nie potrafią "nie chcą" wywindować za to kar do absurdalnej kwoty bo? CO jest gorsze? a swoją drogą dupowłazów nie brakuje oj nie brakuje jak by mogli tooo | |||
~Tomek | Skoro za kartę placi kierowca to jest ona jego własnością. Więc robi z kartą co chce. | |||
barracuda
| Nie chce mi się grzebać w starych papierach, ale gdzieś chyba było napisane zdanie (cytuję z pamięci). "Karta kierowcy jest własnością PWPW i podlega zwrotowi po okresie jej ważności". Wynika z tego że opłata jest swego rodzaju "dzierżawą". Chyba coś takiego było pisane w przesyłce zawierającej nową kartę. Może było to inaczej sformułowane, ale sens był właśnie taki. | |||
~300 | Na krajówce trzeba kombinować. Sprawa jest prosta jak budowa cepa. Na legalu kiero nie zrobi trasy W-wa Tarnów Rzeszów W-wa na strzała. To jest chore. Dlatego kochaliśmy bryki z normalnym tacho. | |||
~300 | Lewandowski- jepnij sie drewnianą piłką w łep. | |||
~300 | ~kierowca 2018-10-2 0 12:45:51 Baju baju alle żeś wymyślił. Cioci wujkowi babci i młodszemu bratu jak gupszy od ciebie takie bajki możesz wciskać. Mi nie. | |||
ala100
| Kolego powiedz ile więcej, zapłaci szef kasy że Ty kombinujesz, a karę płacisz Ty, a szef ma kontrolę, widzę okolice Dębicy większość firm chce zatrudniać na działalności, a kierowcy się na to łapią 700 zł więcej co miesiąc, a po 2-latach na małym ZUS nie masz kuroniówki | |||
~Borewicz07 | Pewnie, ze możesz iść na działalność gospodarcza, ale umówić się na takie warunki płacy, zeby odprowadzić większy ZUS i tobie zostało. | |||
LUCKY16
| Stawka godzinowa rozwiązałaby wiekszosc patologi... kierowcy sie sami nie szanuja. . np. w kazdej branzy prawie wyczekują przerwy, a tu czeka sie zeby przerwa sie skonczyła jak najszybciej | |||
~stary szofer | Zakaz 45 godz w kabinie jest dlatego że kraje które to wprowadziły upatrują interesu w hotelarstwie - tylko i wyłącznie. Ja mam rodzinę za granicą i chcę wekendy 45 godz spędzać tam nie w hotelu. | |||
~stary szofer | Ala 100 dobry szofer nie potrzebuje kuroniówki | |||
~Kiero82 | Na kuroniowke ida tylko nieudacznicy. Takie incydenty, modne byly wśród alkoholikow w latach 90-tych. Wstyd by mi bylo, zeby zebrac od Panstwa pieniądze, wiedzac ze moge je zarobic. | 1 | ||
~Łukasz | Pozadni kierowcy nie idą na kuroniówkę, ale jednak emeryturę chcą o rencie nie wspomnę. ala100 ma rację młodzi kierowcy dają się łapać na własną działalność. | |||
barracuda
| ~Kiero82 2018-10-21 21:19:18 Miałem kiedyś na przyuczeniu takiego nieudacznika. Ponad 40-letni stary kawaler. On twierdził, że jest zaradny bo pracuje na czarno i bierze zasiłek. Tłumaczyłem mu z polskiego na nasze, że tak naprawdę, to nie mityczne "państwo" mu płaci-a wszyscy pracujący pracują na takich próżniaków. Po trzech tygodniach odszedł, bo "to za duża odpowiedzialność". Nikt po nim nie płakał. | |||
~Kiero82 | Barracuda, nie dziwie sie, ze nikt po takim glabie nie plakal. Dla mnie ktos, kto jest zdrowy i pracowac moze, nie powinien dostac zadnej "kuroniowki". Mieszka niedaleko mnie mloda rodzina. On caly czas kombinowal, pracujac "na czarno". Niedawno podjal prace na etat, a jak dlugo popracuje, nikt nie wie. Zona, mloda kobieta w wieku 32lat dorabia na dozorstwie, oczywiście "na czarno". Maja trojke dzieci, i ciagna zasilki jak tylko moga. Smieja sie ze wszystkich dookoła, bo 1500zl dostaja na dzieci, a drugie tyle dostaja z "mopsu", i innych instytucji. Za to na portalach społecznościowych, udają wielkich bogaczy, wrzucajac tam fotki wszystkiego co najlepsze. Najgorsze jest to, ze potrafia sie publicznie obnosic z kwotami, jakie ciagna z zasilkow. | |||
barracuda
| Bezrobocie jest do zlikwidowania najdalej w ciągu trzech miesięcy. Wystarczy wprowadzić zapis, że pobierający zasiłek, ma np. codziennie posprzątać wyznaczony odcinek ulicy, a w zimie odśnieżyć chodniki. Gwarantuję, że każdy wolałby pracować. Kto nie chce pracować, nie ma zasiłku. | 1 | ||
~Kiero82 | Barracuda, bardzo dobrze to opisales. Uciekam spac, bo rano trzeba wstac. | |||
~Kiero | POLSKA Inspekcja to chyba jedyny organ w Europie który niszczy swoich. Mając kiedyś kontrolę w Rumuni widziałem jak ich inspekcja przymyka oko na dość spore nieprawidłowości kierowcy rumuńskiego. Każdy organ w Europie chroni swoich ale u nas jest inaczej. KARMA WRACA PAMIĘTAJCIE O TYM. | |||
~Kiero | Nie wiem ile w tym prawdy ale kiedyś rozmawiałem z kierowcą oczywiście nie polskim i na pytanie jak odbiera nasza inspekcje powiedział że idzie się z nimi bez problemu dogadać. NIEWIEM CO MIAŁ NA MYŚLI ALE MOŻE INNI SIĘ DOMYŚLAJA. | |||
kester
| Panowie jakby kary były na poziomie europejskim nie 5000 zł a 5000 128182; to szybko dziadtransy oduczył by się takiego procederu, ale gdy raz na jakiś czas ma zapłacić 5000zł, a zarobi na lewiźnie 50000zł to rachunek jest prosty. A po Zatem wiadomo kto tworzy ustawy w Polsce osły kt242; re posiadają firmy transportowe na siebie bata nie będą kręcić, a pozatem przodującą konkuręcyjność polskich psiewoźnik242; w spadnie na rynku europejskim. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.