Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Odpoczynek na promie

ID: 236834


Będę jechał na prom dowiaduje się że plynie on 7 godzin. Czyli zgodnie z przepisami muszę wykręcić 11 godzin przerwy czyli np w porcie A 1, 5h plus prom 7h plus 2, 5h w porcie B jeżeli się mylę poprawcie ale czy ktoś mógłby mi jak chłop krowie na rowie podpowiedzieć co po kolei na tachografie poklikac, czy najpierw zakończenie dnia czy włączyć prom kolej czy nie ma to większego znaczenia

~Robert
*.146.98.111.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (74)

~Robert
jak w temacie...
~kod 95
zatrzymujesz się w porcie na 1, 5 h - wpisz kraj zakończenia i następnie - klik - prom/kolej
wjeżdżas z na łajbe - klik - prom/kolej
po zjechaniu z łódki i zatrzymaniu w docelowym porcie na 2, 5 h, aby dopauzować - klik - prom/kolej
start z nowym dniem - wpisz kraj rozpoczęcia
~igor39
tak jak piszesz tylko z jednym. prom klikasz jak wjedziesz na prom, a wjazd i zjazd musisz zamknac w 1 godzinie zegarowej
~kod 95
róbta jak chceta
FAN-MAGNUM
prom jest dość specyficzny do wpisania- każdy robi to inaczej bo przepisy nie są doprecyzowane :-)
igor i kod mają jakieś pojęcie z praktyki bo teoria tego nie uwzględnia
~Nor
Albo dokrecasz przed promem 4 godziny albo po zjechaniu z lajby. Na 3 razy nie mozna tego dzielić. Idz po bilet... Wiedz na prom jak juz staniesz na statku wcisnij zakonczenie a pozniej prom. Zjedz bez rozpoczecia... dokrec do 11 i pozniej rozpoczecie.
~Kiop
Nor, wez no mi wytlumacz jedna rzecz.
jesli przepis zezwala na dwukrotne przerwanie, to z ilu czesci bedzie sie skladal ten odpoczynek?

Artykuł 9
1. Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku
gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu
pr omem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny
okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż
dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie
dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego
okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub
kuszetkę.
~volt
Jezu ludzie. co wy pierniczycie? dzieli na 3 części. przed, na promie I po zjeździe. zaznacza prom tylko na promie. wyjeżdżasz na prom w taki sposób zyby w czasie postoju w kolejce nie włączył się łóżko. przełącz na mlotki manualnie. wszystko. wjazd i zjazd nie więcej niż 60 min w sumie.
~Kiop
bo wg mnie bedzie to wygladalo tak :
_________ wjazd na prom 30minut__________zja zd z promu 20minut_____________ _______

gdzie __________ to odpoczynek
PavelSPM
~Robert

W jaki sposób ustawia się tachograf na tak zwany 8222; tryb promowy8221;?
Większość nowoczesnych tachografów będzie miała możliwość ustawienia prom/pociąg) lub podobne. Jeżeli przeprawa promowa będzie częścią Twojego dziennego odpoczynku, po przyjeździe do portu i odprawie pojazdu, zrób zakończenie pacy (zmiany) i ustaw tachograf w tryb odpoczynku. Przed wjazdem na prom ustaw opcję 8222; prom8221;. Dzięki temu zostanie odnotowany powód przerwania dziennego odpoczynku podczas wjazdu na prom.
Podczas wjazdu na prom tachograf autoamtycznie przestawi się na jazdę, musisz pamiętać o tym by ponownie ustawić tryb odpoczynku i opcję 8222; prom8221; gdy zaparkujesz pojazd na promie.
Jeżeli po zjeździe z promu będziesz dalej kontynuował dzienny odpoczynek to gdy zaparkujesz pojazd w bezpiecznym miejscu musisz ustawić już tylko tryb odpoczynku.
Jeżeli przed wyjazdem z promu zaliczy się 11 godzin dziennego odpoczynku i będziesz chciał od razu zacząć pracować to nie zapomnij przed wyjazdem zrobić rozpoczencie pacy (zmiany) i ustawić tryb innej pracy.
Pamiętaj żeby w dwóch zerwaniach okresach podczas wjazdu na prom i wyjazdu z promu tachograf zaliczył tylko jazdę i młotki bez łóżek bo są dozwolone tylko dwa zerwania odpoczynku nie więcej w sumie niż 1 godzina, która nie nalicza się do czasu odpoczynku, który musi być co najmniej 11 godzin. W sytuacji w której wjazd na prom i wyjazd z promu trwają więcej niż 1 godzinę, to będziesz musiał skorzystać na nowo dzienny okres odpoczynku. Źeby zaliczyć dzienny okres odpoczynku kierowca na promie musi mieć do dyspozycji koję lub kuszetkę,
Tryb promowy to tak właściwie sposób na odnotowanie, dlaczego Twój ciągły odpoczynek był przerywany (przy wjeździe i zjeździe na prom). Powinien być on używany tylko w przypadku, gdy kierowca nalicza przeprawę promową do dziennego odpoczynku.
~nikt ważny
Łysy ma rację - dzisiaj większość kierujących ciężarówkami, to umysłowe ameby.
FAN-MAGNUM
Nor, Kiop i volt pokażcie przepis o właśnie takim, prawidłowym postępowaniu?
Pływam promami, i zauważam, że te paragrafy napisał matoł- teoretyk z symulatorem na kompie
Wy, myślę że tez pływacie a uważacie, że przepisy są czytelne i jednoznaczne? ?

Powodzenia :-)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.113.197

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels