ID: 235926
Czas jazdy dobowy
ID: 235926
ID: 235926
Panowie jadę chłodnia na Anglię jestem nowy I pytanie, wyjeżdżam z firmy o 2 w nocy w poniedziałek jadę na załadunek na 6 rano, dojeżdżam na parking, ujechane 8. 40 parkuje jest koło 12 w południe. Ruszam po północy jadę 10h I 6 minut czyli przekraczam czas dwie pauzy po drodze, robię wydruk I tachograf ma gmt 0 I liczy 2 godziny do tylu I wg niego w poprzedniej dobie mam ujęchane załóżmy 9 50, a w kolejnej wg wydruku 8 50, czyli wg cyklow dobowych na wydruku nie widać wykroczeńia, jak to potraktować ew. Opisać. Proszę o wyjaśnienie jak postępować prawidłowo jeśli chodzi o jazdę I czas pracy I wydruki I opisywanie.
Panowie jadę chłodnia na Anglię jestem nowy I pytanie, wyjeżdżam z firmy o 2 w nocy w poniedziałek jadę na załadunek na 6 rano, dojeżdżam na parking, ujechane 8. 40 parkuje jest koło 12 w południe. Ruszam po północy jadę 10h I 6 minut czyli przekraczam czas dwie pauzy po drodze, robię wydruk I tachograf ma gmt 0 I liczy 2 godziny do tylu I wg niego w poprzedniej dobie mam ujęchane załóżmy 9 50, a w kolejnej wg wydruku 8 50, czyli wg cyklow dobowych na wydruku nie widać wykroczeńia, jak to potraktować ew. Opisać. Proszę o wyjaśnienie jak postępować prawidłowo jeśli chodzi o jazdę I czas pracy I wydruki I opisywanie.
~Marek*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (111)
~Marek | jak w temacie... | |||
~fryc | "dzienny czas prowadzenia pojazdu" oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku | |||
~Marek | Wg tacho na wydruku pierwszego dnia mam 945 gdzie w cyklu zrobiłem około załóżmy 8 45 A drugiego gdzie w cyklu zrobiłem 10 06 wg wydruku mam 8 50 załóżmy czyli tam 10tke Ą tu 9tke, jak to opisać | |||
~fryc | Tacho robi wydruk z calej doby. Ty liczysz czas jazdy między dwoma odpoczynkami dziennymi. | 3 | ||
~Rocco Siffredi | jak odpocząć za dnia w upał lub bez z warczącą chłodnią za ścianą | |||
~Uwe | fryc coś tam belkocze ale sam nie wie. Robisz dwa wydruki i po sprawie | -3 | ||
PavelSPM
| Rzeby nie miec problemuw doliczenia w tacho godzin do poprzedniej doby staraj sie zaczynac nowy cykl pracy w nowej dobie po 02. 00 godzinie (liato) lub 01. 00 godzinie (zima) z powodu niuansuw dialania tacho. Pomientaj rze w godzinach nocnych obowianzuje nie wiencej nirz 10 godzin ogulnej pracy (jazda+mlotki+kopert y). Od 3 wrzesnie ITD ma morzliwosc ukarac. | -1 | ||
~fryc | Spm czas na kopercie zaliczasz do czasu pracy kierowcy? | |||
PavelSPM
| Czas na kopercie to dyrzur ktury terz ma ograniczenie w czasie i przesluguje sie za ten czas wynagrodzenie terz. | |||
PavelSPM
| Wynagrodzenie za czas dyżuru Kierowcom przysługuje wynagrodzenie nie tylko za czas pracy, ale również wynagrodzenie za czas dyżuru. Kierowca pozostaje w czasie dyżuru zawsze wtedy, kiedy pozostaje w gotowości do wykonywania pracy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym przez pracodawcę ( na parkingu, w miejscu załadunku, rozładunku, itd. ). Dyżurem jest również czas pozostawania w pojeździe kierowanym przez innego kierowcę, w przypadku używania pojazdu w podwójnej obsadzie. Czas dyżuru nie może być wliczany do przysługującego kierowcy dobowego nieprzerwanego odpoczynku. Za czas dyżuru ( z wyjątkiem dyżuru pełnionego w domu ) kierowcy przysługuje: 8211; albo czas wolny od pracy w wymiarze odpowiadającym długości dyżuru, albo 8211; wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania. Wynagrodzenie za czas dyżuru pełnionego w trakcie jazdy w podwójnej obsadzie, może być obniżone w regulaminie wynagradzania do połowy standardowego wynagrodzenia kierowcy. W razie braku takiej obniżki w regulaminie wynagradzania, kierowcy będzie przysługiwało standardowe wynagrodzenie wynikające z jego osobistego zaszeregowania. PROSZĘ ZAUWAŻYĆ! Jeżeli kierowca pozostaje 8222; pod telefonem8221; w oczekiwaniu na polecenia pracodawcy ( n. p. polecenie wyjazdu w trasę ), a znajduje się poza swoim domem, to cały ten okres oczekiwania stanowi czas dyżuru, za który kierowcy należy się wynagrodzenie! Jeże li pracodawca nie udzielił kierowcy za ten okres czasu wolnego od pracy ani nie wypłacił kierowcy wynagrodzenia za czas dyżuru, kierowca ma prawo: 8211; wystąpić do sądu pracy z żądaniem zasądzenia wynagrodzenia za czas dyżuru wraz z odsetkami za zwłokę, 8211; poinformować o naruszeniu przepisów prawa pracy Państwową Inspekcję Pracy oraz Inspektorat Transportu Drogowego i żądać zaprzestania naruszeń przez pracodawcę i ukarania go w prawem przewidziany sposób. | |||
~fryc | Dyżur to nie praca. Zapamiętaj to sobie i nie zmyślaj kolejnych bzdur. | |||
~fryc | Ust o cokolwiek Art. 7. Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się: 1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy | |||
PavelSPM
| ~fryc Nadal prowokujerz i domysliarz to co ci pasuje. Dyżur to gotowości do wykonywania pracy i nic wiencej. Wpisalem koperty do iazdy+mlotki bo terz maja ograniczenie w czasie. | |||
~fryc | Ha ha wpisuj sobie co chcesz, ale to nie ty ustamawiasz tu prawo. | |||
~fryc | Idź do swojego baćki i jemu to zameduj :-) | |||
~fryc | W ust o cpk masz wyraznie napisane co jest czasem pracy kierowcy, a co nim nie jest. Przeczytaj i spróbuj zrozumiec. | |||
~mAŁY | Zrób wydruk z dwóch dni ciągiem i opisz przekroczenie a ten czas 10. 06 wyjdzie jak zliczysz jazde pomiędzy odpoczynkami dobowymi i po problemie | |||
~fryc | Bo nie ma czegoś takiego jak dobowy czas jazdy. | |||
PavelSPM
| ~fryc Prowadzirz forum. Jestes chaziaj. Nadal klamerz i domysliarz. Nie ustanawiem rzadnego prawa. Postaralem sie tobie wytlumaczyc co mialem na mysli a ty nadal prowokujerz i udajerz glupego rze nie rozumierz. No, trudno. Uspokuj sie. nie stresuj. | |||
~fryc | W ciągu jednej doby można przyjechać nawet 14. 5 godziny zgodnie z prawem. | |||
PavelSPM
| ~fryc 2018-09-04 17:37:39 Bo nie ma czegoś takiego jak dobowy czas jazdy. Tacho liczy i wydaje na wydruku dobowy czas jazdy a ty nadzal nie chcerz w to uwierzyc. No, trudno. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.