ID: 233622
Równa płaca za równą pracę stała się rzeczywistością unijną
ID: 233622
ID: 233622
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
Walka o transport międzynarodowy jeszcze trwa.
~etransport.pl
Posty (256)
~arek | walczcie walczcie. już dwa lata temu pisałem, że nikt nie kupi tych waszych płaczliwych kłamstw. jak się nie opłaca to zmykać te dziadtransy nikt nie będzie za wami płakał, a wkrótce prace nad unijną inspekcją pracy i zasady dobrej reputacji nauczą pokory bo w Polsce wciąż to nie działa. ale tylko takie moje pisanie. | 1 | ||
~DZIADTRANS | AREK, JESZCZE ZATĘSKNISZ ZA POLSKIM DZIADTRANSEM, BO JAK SIĘ ZAMKNIE PÓJDZIESZ ZA PAROBKA DO NIMCA CZY FRANCA I DOM ZOBACZYSZ RAZ NA 3 MIESIĄCE A TO CO ZAROBISZ WYDASZ NA LEGALNY POBYT W MIEJSCU PAROBKOWANIA | 1 | ||
karzełreakcji
| Dziadtrans, spotkałem ostatnio chłopaka z UA. Jezdził u polskiego pracodawcy w systemie 56tygodni w budzie, na 8 tygodni w domu. Taka mała, dygresja, odnośnie polskiej patologii. | -2 | ||
~German | KOLEGO DZIADTRANS Może i wyda ale za to jest jakaś szansa na emeryturę godną a nie od najniższej krajowej śmieszne i żałosne i nikt nie będzie parobkiem chyba że na własne życzenie jak co nie którzy kombinatorzy typu magnes dwie karty kilometry frachty niech jeszcze akord wprowadzą dla nich pozdro dla normalnych kierowców a jeszcze tacy są i jest ich coraz więcej | 1 | ||
~tur49 | Podmioty gospodarcze z innych krajów UE rejestrują działalność gospodarczą w Polsce i zatrudniają Polaków. Problem polega jednak na tym, że za tę samą pracę wykonywaną w tych samych warunkach (obie grupy pracują poza granicami swojego kraju, rozwożąc towary po całej Europie) kierowcy z kraju macierzystego przedsiębiorstwa otrzymują dużo większe wynagrodzenie niż Polacy. Formalnie kierowcy z innego kraju UE oraz polscy kierowcy są zatrudnieni w innych podmiotach - spółka działająca w Polsce nie jest oddziałem spółki zagranicznej, a podmiotem, którego założycielem jest spółka zagraniczna. Istnieją jednak między nimi powiązania kapitałowe i osobowe. Czy takie zachowanie podmiotu zagranicznego nie narusza art. 12 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską (w wersji skonsolidowanej uwzględniającej zmiany wprowadzone traktatem z Nicei)? Działanie pracodawcy nie jest przecież niczym uzasadnione - kierowcy z obu państw wykonują tę samą pracę, w tych samych godzinach, z takim samym natężeniem. Jedynym uzasadnieniem - moim zdaniem nie do przyjęcia - jest fakt pochodzenia z różnych państw, a to w mojej opinii wyczerpuje znamiona dyskryminacji ze względu na przynależność państwową. Zgodnie z art. 39 Traktatu WE oraz rozporządzeniem Rady (EWG) nr 1612/68 (1) obywatele UE pracujący w innym państwie członkowskim muszą być traktowani w porównaniu z ich kolegami będącymi obywatelami tego państwa w sposób nienoszący znamion dyskryminacji w odniesieniu do zatrudnienia, wynagrodzenia i innych warunków pracy. Przepisy wspólnotowe dotyczące swobodnego przepływu pracowników stosują się do pracowników migrujących będących obywatelami jednego z państw członkowskich UE lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), którzy przenieśli się ze swojego kraju pochodzenia do innego państwa członkowskiego w celu podjęcia tam pracy. Przepisy te znajdują również zastosowanie w przypadku pracowników migrujących powracających do swojego kraju pochodzenia po skorzystaniu z prawa do swobodnego przemieszczania się. Jednakże osoby, które nie skorzystały z prawa do swobodnego przemieszczania się, nie są objęte tymi przepisami. Wydaje się, że taka sytuacja ma miejsce w przypadku opisanym przez Pana Posła. Polscy kierowcy pracujący dla polskiej firmy (podmiotu mającego siedzibę w Polsce) nie skorzystali z prawa swobodnego przepływu pracowników. Różnice w wynagrodzeniu pracowników wykonujących swój zawód w różnych państwach członkowskich wynikające z dysproporcji pomiędzy systemami krajowymi nie są objęte zasadą równego traktowania. To jest pytanie i odpowiedz Z 2007 roku, może coś w tym temacie? Wówczas było ok, a teraz nie ok. Jesteśmy tylko tanią siła robocza dla UE. Tu chodzi o to, żeby z Polaka zrobić niewolnika. | 1 | ||
~kierowca | Pisałem wczoraj, powtrórzę. Ostatnio co chwila dzwonią do mnie z propozycją zatrudnienia. Niestety wszystkie te firmy pracują na działalności i km albo %. Dlaczego mają wakaty? Bo ludzie uciekają do firm, gdzie pracownik jest uczciwie wynagradzany za swoją pracę. | -1 | ||
~kiero | Tak naprawdę to cała ta walka z unią nie idzie o zarobki kierowcy, bo te się w wielu firmach zrównały z zachodnimi. Cały ten jazgot jest o podstawowy zarobek, czyli też o składki ZUS. | |||
~Ordynator ku-ku | Uderz w stół a gumofce się odezwą. Ostatnio domeną dziadtransów zostało wywoływanie strachu. "Jeszcze zatęsknicie... "Pytam sie za czym?Za Wieśkiem i Jaśkiem w gumofilcach?Patologi ę należy zwalczać. Bruksela pokazuje coraz wyraźniej środkowy palec. Tyle w temacie dziadygi. | |||
~dobry kolega | polak by chcial mieszkajac w polsce zarabiac jak niemiec albo francuz wystarczy sie przeprowadzic do jednego z tych krajow i zarobki tez wzrosna i nie trzeba bedzie koczowac miesiac w budzie prosta logika a dziwicie sie ukraincom | |||
~DZIADTRANS | CZY NAPRAWDĘ WIERZYCIE ŻE NIEMCY I FRANCUZI WPROWADZAJĄ TE WSZYSTKIE OGRANICZENIA PO TO BY DAĆ ZAROBIĆ KIEROWCOM Z POLSKI CZY RUMUNII... JA BYM JAKO CEL OBSTAWIAŁ WYRZUCENIE ICH ZE SWOJEGO RYNKU. ONI NIE WSPIERAJĄ POLSKICH KIEROWCÓW TYLKO CHCĄ ROZWINĄĆ SWÓJ TRANSPORT PRZEZ USUNIĘCIE KONKURENCJI | |||
~Ordynator ku-ku | Prawidłowa reakcja. | |||
~Seff | Dziadtrans nie tłumacz de*ilom oni maja swoj swiat niech idą i zarabiają miljony euro szkoda klawiatury | |||
~Franz Maurer | Seff/Tadziu DZIADTR ANS/Aruś jakiś problem w zaszeregowaniu kierowców, haa | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz