ID: 232744
Wybór nawigacji do jazdy po Polsce
ID: 232744
ID: 232744
Witam,
ostatnio zacząłem rozglądać się za nawigacją do ciężarówki. Będę jeździł tylko po Polsce. Nie znam jeszcze realiów w jakim przedziale cenowym powinienem się poruszać, ale najbardziej spędzają mi sen z powiek wiadukty, mosty itp. Obecnie jeżdżę solówkami, które również są w miarę wysokie i już nie raz stałem przed problemem, gdzie nie mogłem przejechać pod wiaduktem - wtedy jest nadrabianie trasy i krążenie, którędy będę mógł wjechać. Kiedy przesiądę się na tira, chciałbym uniknąć takich nieporozumień. Wszyscy mówią o tych tom tomach i tylko o tym, ale z tego co widziałem, to wszyscy jeżdżą za granicę. Prosiłbym o podanie paru modeli którymi mógłbym się zainteresować. Wolałbym, aby ta mapa była już wgrana, a nie ściągać jakieś podrabiane, albo nie wiadomo jakie, żeby były z tym kolejne komplikacje.
Witam,
ostatnio zacząłem rozglądać się za nawigacją do ciężarówki. Będę jeździł tylko po Polsce. Nie znam jeszcze realiów w jakim przedziale cenowym powinienem się poruszać, ale najbardziej spędzają mi sen z powiek wiadukty, mosty itp. Obecnie jeżdżę solówkami, które również są w miarę wysokie i już nie raz stałem przed problemem, gdzie nie mogłem przejechać pod wiaduktem - wtedy jest nadrabianie trasy i krążenie, którędy będę mógł wjechać. Kiedy przesiądę się na tira, chciałbym uniknąć takich nieporozumień. Wszyscy mówią o tych tom tomach i tylko o tym, ale z tego co widziałem, to wszyscy jeżdżą za granicę. Prosiłbym o podanie paru modeli którymi mógłbym się zainteresować. Wolałbym, aby ta mapa była już wgrana, a nie ściągać jakieś podrabiane, albo nie wiadomo jakie, żeby były z tym kolejne komplikacje.
~Heliofant*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (17)
~Heliofant | jak w temacie... | |||
~Donald Truck | straszne | |||
kiero82
| A nawet bardzo straszne. Kup sobie atlas z wysokosciami mostow i wiaduktow, i ograniczeniami tonazowymi, a problem z wyborem nawigacji zniknie. | 1 | ||
~Heliofant | Po to pisałem o nawigacji, żeby ktoś doradził mi w sprawie nawigacji, a nie odsyłał mnie do atlasów. Według mnie z nawigacją komfort jazdy jest lepszy, nie będę sobie komplikował sprawy. | |||
Nadul
| Fakt, że z navi jeździ się wygodnie, ale jak pisał kiero, to atlas też czaa mieć, szczególnie na początku kariery. Potem wiadomo, trening czyni mistrza. | |||
laki81
| Kolego tom tom na kraj to od razu sobie odpuść, mała baza adresowa itp, Złotego środka nie ma, na kraj dokładna jest auto mapa, jednak profil ciężarowy działa tam tak 50/50. Ja mam Igo, trzeba zmienić wysokość wiaduktów mam 3, 7 i w miarę sobie radzi, do tego dobry atlas. Ogólnie w kraju to wiele się dowiesz na CB i do tego patrzeć na znaki i będzie dobrze. Nie wiem czy, pomogłem, tyle mogę podpowiedzieć na własnych doświadczeniach. Pozdrawiam. | |||
~Ł ysy | Kolejny leszcz ktory bez kaski do klozetu nie trafi. | 1 | ||
~tomek | tom tom to produkt zachodni i w UE prowadzi dobrze. w Polsce najlepiej sprawdza się atlas, CB, i trochę oleju w głowie. jak będziesz liczył tylko na navi, to daj sobie spokój z drajwerką | |||
~Rico | Heliofant, zwrócę ci uwagę na pewien fakt który mnie spotkał i pewnie nie tylko mnie. Otóż mapy mają wprowadzone lub powinny mieć wprowadzone wysokości które są na znakach drogowych np przed mostem/wiaduktem. Ty do nawigacji wpisujesz swoje rzeczywiste parametry i np 4, 0m wysokości. Jadąc np drogą bodajże z Piotrkowa na Opoczno masz wiaadukt przed którym jest ustawiony znak bodajże 3, 7m a więc nawigacja będzie cie ciągła na inna drogę robiąc koło. Szkopuł polega na tym że cały transport odbywa się tą drogą i tam znaczna większość jak nie wszystkie cieżarówki tędy jeżdzą bo nie ma tam Policji. W Polsce masz margines bezpieczeństwa 0, 5 metra a więc pod takim wiaduktem do 4, 2metra powinieneś przejechać. Reasumując powyższe weź to pod uwagę gdzie cie nawigacja prowadzi - pomimo że będzie cię prowadziła prawidłowo dalszą drogą | |||
silwio
| Forum marne... prowokacja nie lepsza:) | |||
~Rico | Zgodnie z przepisami w Polsce taki musi być margines - 0, 5 metra. Zgadza się że można żle na tym wyjść - podałem jeden przykład że tak jest że samochodem pod wiaduktem 3, 7m na trasie piotrkow - opoczno da sie przejechac to nie znaczy ze wszedzie tak musi byc. A nawiagacja bedzie wyznaczala inna droge. Slyszalem taki przypadek ze gdzies u nas w kraju tez tak jezdzili na jakiejs drodze (gdzie znaki pokazywały mniejsza wysokość niż wysokość 4, 0m). W jakims czasie na tej drodze zrobili remont nawierzchni chyba wylali nalewke na ta istniejaca a wiec zanki zostaly te same a przeswit fizycznie pod wiaduktem sie zmniejszyl. Jakis kierowca pierwszy ktory jechal po tym remoncie uderzyl w wiadukt i sie tlumaczyl ze tyle lat tu jezdzil i zawsze przechodzil. To jest opowiadanie uslyszane na parkingu. I nikogo nie zachecam aby jezdzic pod takimi wiaduktami np gdzie na znaku masz 3, 7m. Jesli musisz juz przejechac to zrob to 10km/h a nie 80km/h | |||
~Ordynator ku-ku | To że pod takim wiaduktem się "przejdzie", nie oznacza że jest to zgodne z przepisami. Bo nie jest. | 1 | ||
krasnolud123
| ja jeżdżę na automapie i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła | |||
jablonkarol
| Jaką nawigację polecacie do osobówki? | |||
~kierowca | Na PL to mogę polecić Auto Mapę na osobówkę chyba lepszej nie ma, duża baza adresowa, na UE też możesz jechać nie zginiesz. | |||
~Pan Ordynator | Ale do rzeki może wjechać. | |||
~Max | Na Polskę najlepsza auto mapa |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.