~Xyz
| Bedzie sie stawiac. Ewentualnie cos sie stalo ze sprezyna wewnatrz silownika. Powietrze wysuwa silownik, a sprezyna powinna pomoc mu sie schowac. | | | |
~Xyz
| Podlacz pod komp diagnostyczny i zasteruj hamulcem silnikowym. Zobaczysz w czym jest problem. | | | |
~Xyz
| Ewentualnie załóż dodatkowa sprezyne np z hamulcow bebnowych z osobowki. Moze brzmi druciarsko ale zadziala. | | | |
~Ostry
| sprawdzałem ten siłownik, płynnie się obraca i sprężyna mocno trzyma wygląda na ok, nie wyświetla żadnych błędów | | | |
~Ostry
| może to zawór sterowania? | | | |
~Xyz
| Napewno klapka sie blokuje i dlatego kupci. Duzo paliwa, malo powietrza. No ale dlaczego tak sie dzieje to tego juz niestety na odleglosc ci nie powiem. | | | |
~Ostry
| Xyz dzięki za podpowiedż | | | |
~Lucek
| Ja miałem takie objawy. Na 99 % jest to siłownik sterujący klapką. Popryskaj na niego jakąś oliwka lub wd, bo zapieklo się tloczysko i sprężyna nie może go cofnąć. | | | |
~Ostry
| sprawdzałem ten siłownik płynnie chodzi nic się nie zacina, sprężyna mocno trzyma siłownik wszystko płynnie chodzi | | | |
~gość
| Zapiekło się to wd40 i się odpiecze.
Kurfa kolego, masz problem to go przunajmniej zdiagnozuj u fachowców a nie stosuj druciarstwa jak nie wiesz co to tak naprawdę jest. Jeszcze możesz zrobić to niewielkim kosztem, pózniej będzie za pożno | | | |
~Lucek
| Czasem może się kończyć czujnik doładowania. To też w swoich przerabialem. I tez zadnych błędów nie pokazywal. To jest euro5? Bo euro4 też były. | | | |
~Ostry
| euro 5 | | | |
~Tomasz
| To ewidentnie wina zaworu EGR. należy go zaślepić i temat z głowy. ja to w swoim aucie zrobiłem i nie mam problemu. | | | |
~Ostry
| gdzie znajduje się ten zawór egr, gdzie go szukać? | | | |
~Yfrgg
| Na silniku na górze od prawej, bardziej od tyłu, ale z boku.
Kabinę trzeba podnieść.
Jak znajdziesz to weź kluczem sprawdź czy lekko chodzi siłownik.
Nawiasem mówiąc to trochę powinieneś się wstydzić zadając takie pytanie. No jakieś tam pojęcie o mechanice to jednak powinno się mieć.
Mogłeś wpisać w Google : egr tgx klapka i na grafiki wskazać. | | | |
~Lucek
| Euro 5 nie ma zaworu egr. System oczyszczania spalin oparty jest o SCR tzn AD blue | | | |
~ostry
| Lucek ma rację euro 5 niema egr od spalin | | | |
~Arek
| Smieszny post... dziada na serwis albo mechanika nie stac? | | | |
~Arek
| Ostry... Na zlom dziadostwo ty zamknij firme i jednego dziada mniej... na etransport samochod naprawia buahaja na. mechanika. juz nie. stac? | -1 | | |
~ostry
| Arek ty zamknij buzie, temat nie dla ciebie | | | |
~Xyz
| Hmm takie pytanie. Jak sprawdziles, ze ten silownik i sprezyna wewnatrz jest sprawna? | | | |
~ostry
| tak sprawdzałem siłownik płynnie się przesuwa i sprężyna mocno go wraca | | | |
~Lucek
| A jakieś inne jeszcze objawy są. Czy to dymienie występuje po użyciu górskiego. | | | |
~Ostry
| wyraźny spadek mocy i czarny dym, nie wyświetla żadnych komunikatów | | | |
~Ostry
| raz na jakiś czas coś go napadnie i występują te objawy, podejrzewam że jest to związane z hamulcem silnikowym bo jak go wyłączę żeby się nie załączał razem z hamulcem nożnym to jest wszystko ok | | | |
~Lucek
| No to tak. Raczej ten górski ci szwankuje. Zamyka i nie chce otworzyć. | | | |
~Lucek
| Ja miałem w swoich trzy przypadki. Raz zepsuł się komputer sterujący tym układem. Drugi raz zapiekal się ten silownik. Trzeci przypadek to skrzywila się ta oska na klapce zamykające. | | | |
~olo
| Kolego jaka temperatura na dworze? to jest tez objaw zamarzniętego intercoolera | | | |
~Ostry
| wczoraj była temperatura +5 i też szwankowało | | | |
~Adam
| Mi scania spadla z moca, jakby ja cos trzymalo. Nie kopcila, ale strasznie ciezko szla. Na serwisie wymienili gorala i po problemie. Najlepsze jest to, ze na postoju on zawsze byl w pozycji otwartej. Okazalo sie, ze ponizej 20km h goral nie zalaczy sie i tym samym nie przytnie. Przy gaszeniu nawet najbardziej oporny silownik wraca do wlasciwej pozycji. Wiec kolego proponuje serwis, bo czasem lepiej zainwestowac, niz dokladac do paliwa.. | | | |