ID: 228872
tacho
ID: 228872
ID: 228872
Witam, Dużo tego tematu się przewinęło ale miał bym prośbę do kierowcy autokaru.
Może od początku... każdy z nas kiedyś zaczynał przygodę z transportem drogowym i nikt niestety nie urodził się tacho w reku.
Na całych szkoleniach jak to wiemy po 15 minut na wszystko i ktoś ma być kierowcą. Niestety ogół wiedzy zostaje ale pytań jest jeszcze sporo i z takim kieruję się tu do osoby która ma chwilkę czasu i logicznie łopatologicznie wytłumaczy.
Otóż.
Zaczynam pracę wsiadam do autokaru i co?? ? wkładam kartę i ustawiam na młotki aż przygotuję wszystko do wyjazdu czy wkładam dopiero jak sobie wszystko ogarnę i mam ruszać w drogę??
Jadę 4, 5 robię pauzę i jadę 4, 5 później wiem ze 2 razy w tyg mogę przeciągnąć po kolejnych 45 min godzinkę...
Ale co mam zrobić na tacho jak np na autostradzie będzie dzwon i poprostu utknę... czy jeśli będzie to 20 min to wyjdzie mi pauza (ta 15min) i dajej dociągnę do końca 4, 5h?? czy mam przełączyć na młotki... co będzie jeśli będę stał np 1. 45h w korku w jednym miejscu... czy to wygląda tak że po tyj przykładowej 1, 45h mogę dojechać dalej tym czasem z rozpoczęrych 4, 5h czy ten czas mi się już skończy i nie liczy...
Czy jeśli będę jechał 3h i dojadę do celu to mam przełączyć na... no właśnie na co... jeśli goście będą coś zwiedzać 5h?? to później mam dojechać do pełnej 4. 5 zrobić pauze i jechać te drugie 4, 5?? ?
Czy po zakończonej pracy muszę w tacho coś ustawić i wyjać kartę czy poprostu parkuję wyjmuję kartę i zaczyna mi się robić np 11h przerwa?? ?
Bardzo bym był wdzięczny jeśli ktoś poswięcił mi troszkę swojego czasu i opisał jak to wygląda w praktyce... może ktoś ma jakiś link do strony gdzie jest to opisane z poparte przykładami?? znalazłem kilka takich wykresów ale one sa oparte na zasadzie 4, 5 45 4, 5 albo podobnie...
Każdy z nas kiedyś sie uczył i każdy z nas nie ma ochoty na mandat za jakiś czeski błąd...
Myślę że z czasem i ja komuś w czymś pomogę...
Z góry bardzo dziękuję...
Witam, Dużo tego tematu się przewinęło ale miał bym prośbę do kierowcy autokaru.
Może od początku... każdy z nas kiedyś zaczynał przygodę z transportem drogowym i nikt niestety nie urodził się tacho w reku.
Na całych szkoleniach jak to wiemy po 15 minut na wszystko i ktoś ma być kierowcą. Niestety ogół wiedzy zostaje ale pytań jest jeszcze sporo i z takim kieruję się tu do osoby która ma chwilkę czasu i logicznie łopatologicznie wytłumaczy.
Otóż.
Zaczynam pracę wsiadam do autokaru i co?? ? wkładam kartę i ustawiam na młotki aż przygotuję wszystko do wyjazdu czy wkładam dopiero jak sobie wszystko ogarnę i mam ruszać w drogę??
Jadę 4, 5 robię pauzę i jadę 4, 5 później wiem ze 2 razy w tyg mogę przeciągnąć po kolejnych 45 min godzinkę...
Ale co mam zrobić na tacho jak np na autostradzie będzie dzwon i poprostu utknę... czy jeśli będzie to 20 min to wyjdzie mi pauza (ta 15min) i dajej dociągnę do końca 4, 5h?? czy mam przełączyć na młotki... co będzie jeśli będę stał np 1. 45h w korku w jednym miejscu... czy to wygląda tak że po tyj przykładowej 1, 45h mogę dojechać dalej tym czasem z rozpoczęrych 4, 5h czy ten czas mi się już skończy i nie liczy...
Czy jeśli będę jechał 3h i dojadę do celu to mam przełączyć na... no właśnie na co... jeśli goście będą coś zwiedzać 5h?? to później mam dojechać do pełnej 4. 5 zrobić pauze i jechać te drugie 4, 5?? ?
Czy po zakończonej pracy muszę w tacho coś ustawić i wyjać kartę czy poprostu parkuję wyjmuję kartę i zaczyna mi się robić np 11h przerwa?? ?
Bardzo bym był wdzięczny jeśli ktoś poswięcił mi troszkę swojego czasu i opisał jak to wygląda w praktyce... może ktoś ma jakiś link do strony gdzie jest to opisane z poparte przykładami?? znalazłem kilka takich wykresów ale one sa oparte na zasadzie 4, 5 45 4, 5 albo podobnie...
Każdy z nas kiedyś sie uczył i każdy z nas nie ma ochoty na mandat za jakiś czeski błąd...
Myślę że z czasem i ja komuś w czymś pomogę...
Z góry bardzo dziękuję...
~wartownik*.184.242.192.ipv4.supernova.orange.pl
*.184.242.192.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (142)
~wartownik | jak w temacie... | |||
~torreador | Wartownik... masz racje, kazdy kiedys zaczynal... nikt o zdrowych zmyslach nie pusci Cie na poczatek (z ludzmi) samego, bedziesz mial obok starszego kolege, obserwuj, duzo pytaj i notuj... to wszystko jest proste, ale trzeba sie przyzwyczaic. . . Pytaj nie tylko o tacho, ale tez o technike jazdy... moze nawet glownie o to... Powodzenia | -1 | ||
~Konsultant | Kw kosztowało kilka tys. Ja za korki biorę 1000 PLN. Piszesz się? | -1 | ||
~Konsultant | Tak cię lopatologicznie wyszkolenia że żaden inspektor cię nie ruszy | |||
~wartownik | torreador właśnie chodzi o to że sam... stąd moje ptyanie... mam nadzieje że ew któryś z kierowców będzie na placu to podpowie i pomoże:) wiem że to nie jakieś bardzo trudne ale jak to ujołęś od starego wygi namacalnie ogarne 10 razy szybciej niż na wykładach Konsultan t - 1000 zł to jednak przeginka nie sądzisz??? tacho to nie jakiś komp na serwerowni i napisanie do niego programu... przeczytaj co napisał torreador... to jest miła dobra odpowiedz. myślę ze ten 1000 to z kapelusza wytrzepałeś... jak bym miał ci dac 1000 zl to za 200-500 każdy normalny kierowca na pauzie by mi to wytlumaczył rozrysował z pocałowaniem w ręke- tylko wiedz o jednym... skoro wydałem 10000 na to aby być kierowca nie cwaniakiem to nie * kasa na prawo i lewo i dlatego zwróciłem się tu z prośbą o podpowiedzi... z twoją oferta zgłoś sie na OLX albo na jakis parking gdzie odpoczywają handlowcy bo marketing to masz kiepsciutki strasznie kiepsciutki... | 1 | ||
torreador
| Skad jestes? | |||
~Marian | @wartownik, daj sobie spokój z forum, tutaj niczego się nie dowiesz, a w najgorszym wypadku zostaniesz zwyzywany od medrców i troli parkingowych. A wracając do tematu: Wpisz sobie w wyszukiwarkę youtube: - Ropoczęcie dnia na tachografie cyfrowym - Zakończenie dnia na tachografie cyfrowym - Rozpoczęcie cyklu pracy po pauzie 45h | 1 | ||
~Marian | - Jak opisac wydruk z tachografu przy przekroczeniu czasu | |||
~Konsultant | Jak juz bedziesz po wykładach parkingowych i wybulisz przy kontroli trochę więcej niż tysiaka to zrozumiesz że bardzo mało biorę. Osobiście jeszcze nie spotkałem kierowcę który znałby przepisy rozporządzenia 561/06. Wielu się wydaje że zna, ale są w błędzie. Np. taki torreador. Kilka jego wpisów czytałem. Nie chcę jego wiedzy. Udanych kontroli | -1 | ||
~Konsultant | Pierwszy znawca przepisów z internetu już jest | |||
~Marian | @Konsultant, przynajmniej próbuję pomóc, a nie naciągać na nie wiadomą kasę. Za 450zł brutto można odbyć szkolenie z "Czas pracy kierowców i obsługa tachografów cyfrowych" | |||
~wartownik | Marian mam to juz sciągnięte ale tek koleś mówi zajebiście dobrzei mądrze ale o pracy na trucku... a ja chciał bym się dowiedzieć o akutokarze... tego kolesia juz przesłuchałem kika razy i tak naprawde on powinien szkolic w ośrodkach a nie te cymbały. Co do forum to niestety ale masz racje :) Toreador i Ty jako jedyni jakoś jakbyście mieli chęć pomóc ew doradzić... za co oczywiście wielkie dziekuję... Torreador jestem spod warszawy. Kontroler... za 1000 zł naprawdę zabiorę rodzinę na kilka dni w góry... a dzięki normalnym ludziom a nie hienom i pijawką jak ty posiądę odpowiednią wiedzę... u mogę iść z tobą o zakład że jeśli będę już w drodze a będę miał chociaż najmniejszą wątpliwość to są normalni kierowcy którzy podpowiedzą co zrobić bo "koniec języka za przewodnika" a jak nie to jest jeszcze ITD czy na parkingu czy na infoli linni - i zapamiętaj sobie raz na całe życie jesteśmy ludzmi i jak kogoś poprosisz nie powie ci napewno 1000zl tylko udzieli informacji... a jak byś był człowiekiem nie prostym chłopkiem jak pies ogrodnika miał z domu wyniesiony za grosz kultury to w odpowiedz mia moją prośbę napisał byś w 5 czy 10 zdaniach... "chłopaku zrób to tak a to tak na to uważaj a to jest lepiej. " ja nie napisałem w mojej prośbie nigdzie że dam 1000zl za udzielenie mi odpowiedzi na 4-5 pytań jakie zadałem... szukaj sobie jeleni u siebie na podwórku. Marian bez 1000 zl podpowiedział zeby chociaż na you poszukać... tak że konsultant nie pożywisz sie u mnie... i szczerze !!! wolał bym 1000 mandatu inspektorowi zapłacić niz dac tobie bo on wykonał by swoje obowiązki ale napewno za darmo wytlumaczył by to czego nie jestem pewien... szkoda że jesteś człowiekiem ktory nie jest nauczony bezinteresownie pomagać... życzę ci abyś w życiu musiał za wszystko słono płacić bardzo bardzo słono | 2 | ||
~maro | wartownik tak konkretnie to z czym masz problem? | |||
ALwin
| @wartownik, przepisy odnośnie czasu pracy autokarów są takie same jak dla kierowców ciężarówek. Odnośnie końca czasu pracy to nie ustawiasz młotków, ani nie robisz pauzy tylko zjeżdzasz na najbliższy bezpieczny parking w celu odbycia odpoczynku, sporządzasz wydruk i opisujesz sytuację powołując się na art. 12 rozporządzenia 561/2006 "Pod warunkiem, że nie zagraża to bezpieczeństwu drogowemu oraz umożliwia osiągnięcie przez pojazd odpowiedniego miejsca postoju, kierowca może odstąpić od przepisów art. 68211; 9 w zakresie niezbędnym dla zapewnienia bezpieczeństwa osób, pojazdu lub ładunku. Kierowca wskazuje powody takiego odstępstwa odręcznie na wykresówce urządzenia rejestrującego lub na wydruku z urządzenia rejestrującego, albo na planie pracy najpóźniej po przybyciu do miejsca pozwalającego na postój. " btw. Ostatnio w TV było głośno o Polskim Busie gdzie kierowca stanął i oświadczył, że skończył mu się czas pracy. Google: -> "Polski Bus stanął na autostradzie. Kierowca: skończyłem pracę" | |||
ALwin
| podsumowując czas pacy jest święty i nie interesuje Ciebie wycieczka i jakiś plan zwiedzania. | |||
~maro | Alwin nie pisz bzdur. Zapoznaj się z definicją przerwy. | 1 | ||
~maro | A konkretnie kiedy jest przerwa, a kiedy dyżur. Potrafisz to odróżnić? | 1 | ||
~Konsultant | ty sobie to tak tlumacz, napisze wolno, bo najwyrazniej nie ogarniasz WSPOLCZ UJE ci wiedzy nabytej od innych kierowcow. moja wiedz kosztuje, ile, przekonasz sie po kontroli. dlugo nie zabierzesz wtedy rodziny w gory a bluzgi w moja strone, mam daleko w ( : ) | -1 | ||
~Konsultant | jak napisalem wyzej - znawcy przepisow interetowych juz sa. nawet glaby nie wiedza ze przepisy na autokary jednak sie roznia od tych na ciezarowki. | 1 | ||
~ALwin | @maro gdzie widzisz bzdury? Przeczytaj o co pyta @wartownik a dopiero później wtrącaj swoje 5 groszy. Pisałem o tym, że stojąc w korku nie przestawiasz tachografu na inną pracę, odpoczynek. Tylko zjeżdżasz na najbliższy bezpieczny parking, w celu odbycia odpoczynku czy też przerwy. tak jak pisałem na forum nie brakuje krzykaczy i wszystko wiedzących tylko nikt tą wiedzą nie chce się podzielić. Kółko wzajemnej adoracji ; ) | |||
~maro | Jak wycieczka opuszcza autokar na 5 godzin, kierowca zna ten czas to ustawia pauzę czy dyżur? | |||
~ALwin | @Konsultant, napisałeś ze przepisy na autokary jednak sie roznia od tych na ciezarowki. Pierwsze słyszę aby przepisy dot. czasu pracy kierowcy autokaru różniły się od kierowcy ciężarówki. Po kiego robisz gównoburzę? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.