ID: 228488
Recepta na problem braku kierowców zawodowych?
ID: 228488
ID: 228488
Polska branża transportu drogowego wyrosła na lidera w UE. Dziś 25% towarów przewożonych w transporcie międzynarodowym w Europie realizowana jest przez polskich przewoźników. W tej chwili dynamiczny wzrost jest zagrożony brakiem wyszkolonych kierowców zawodowych. Spowolnienie mogą już obserwować instytucje leasingowe oraz producenci ciągników siodłowych i aut ciężarowych.
Polska branża transportu drogowego wyrosła na lidera w UE. Dziś 25% towarów przewożonych w transporcie międzynarodowym w Europie realizowana jest przez polskich przewoźników. W tej chwili dynamiczny wzrost jest zagrożony brakiem wyszkolonych kierowców zawodowych. Spowolnienie mogą już obserwować instytucje leasingowe oraz producenci ciągników siodłowych i aut ciężarowych.
~etransport.pl
Posty (109)
~maro | Najemnik gdzie te dziady co klękały przed tobą w sądzie? | |||
~Www | jesteście zwykłe śurki taki jak ~Ngine, ~han~Sancho Pancho. Cienkie bolki do łopaty a nie za fajere | -1 | ||
~gnebca | oj poloczki poloczki wy jesteście nadal 100 lat za murzynami - ktoś krzyknął system jak w UK płacone godziny - w UK nawet płacenie godzin nadgodzin nie jest godne zamykania się w kabinie przez 12h dziennie lub caly tydzień - zycie leci - ten zawód zniknie z historii jezdzic będą desperaci i niemoty tylko bo nie wszędzie da się wprowadzić autonomiczne ciężarówki jak w PL na wózku widłowym czy tam magazynie zarobicie 6tys zl to nikomu się nie będzie chciało jezdzic 5 dni w trasie za 10 tys zl tak jest we francji na kasie 1600E za kierowcę 5dni/2dni 2200E i chętnych brak | |||
~hah | tylko zarob na wozku 6 tys chyba przez 3 miesiace | 1 | ||
~gnebca | ja nie mowie o wózku w PL ale w normalnym kraju NL ogłoszenie na wóżku 1600-1800E netto plus soboty można wyjść 2000E netto za 2 soboty pracujące 8h dziennie itp. CE u polaka na miedzynarodowce 3/1 6500zl gnicie w budzie | |||
~Www | gnębca następny siurek. Idz do łopaty c. i. u. l. u jak ci za kierownicą zle | |||
~gnebca | w każdym normalnym kraju UE praca kirowcy to ostatni kawałek chleba - już lpeije tam na wóżku w magazynie CE w NL rozwóz kontenerów co dzień w domu 1600-2000E to samo co wóżek i siedzisz sam w budzie z nikim nie pogadasz nigdy nie awansujesz i stres w porcie z tacho i wariatami na drodze - GOOD LUCK | |||
~hah | tak ale teraz dolicz sobie mieszkanie, wyzwienie i ile odlozysz a jestes na obczyznie nikim | |||
najemnik
| Gdzie te dziady? W Plu maro w Plu. | |||
~gnebca | noooo tu za to jesteś kims panem śmierdzielem kierowca na krótka mete na 6-7 dni pan z trays wrocil plik pieniędzy jest pan - w trasie oszczedzal na barach hotelach i prysznicach jest PAN terA wszystkim pokaze lepiej być nikim na obczyźnie niż nikim w własnym kraju No to ci podam ze po opłatach za chate i jedzenie można zaoszczedziec 5 tys zl na wóżku bedac w NL | -1 | ||
~gnebca | zresztą jaka to obczyzna jak tam co 2 to w innym jezyku gada | |||
~hah | gnebca masz straszne kompleksy czyzby cie oblali pare razy na C+E heheeh???Przeciez na wozkach sa tacy co slow sklecic nie potrafia | |||
~hah | a to gdzie mieszkasz pod mostem czy u cyganow jak moj kolega w UK by oszczedzic i jesz resztki z restauracji jak on | |||
~hah | nawet jak zarobisz 2 tys euro w domu cie wiele nie ma heh, dom duzo poiwedziane, ale by oszczedzic 5 tys to sztuka wynajc mieszkanie i jeszcze oplacic opłaty i kupic sobie ejdzenie i ciuchy, jak ty sie miescic w 700 euro | |||
~gnebca | na wózkach na zachodzie jezdza mgr i inz z PL bo prca siedzaca no i jezyk trza znac za to na zachodzie za kółłkiem jezdza gamonie bez jezyka ze wsi mowie po raz kolejny wiem ze w PL na wózku 2500 to mało by zyc jedyna opcja to kierowca i gnicie w budzie ale jeśli miałbys w PL wybór przy dzisiejszych cenach - pracować na wózki 8h dziennie na 2 zmiany i zarabiać 6 tys zł czy poszedł bys jezdzic w systemie 5dni w trasie na 2 dni w domu za 10 tys zł? | |||
~gnebca | po opłatach za mieszkanie i jedzenie wiekszosc wózkowcyh w NL przy 2 sobotoach pracujących - zaoszczedza 5 tys zł na ludzie to chyba lepiej niż 2500 zl w PL i odjąć opłaty | |||
~123 | Kierowca jest traktowany zawsze jak zło konieczne. Załaduj, rozładuj, wypisz papiery CMR za lenia z biura, tyraj po 14 godzin dziennie - wypłatę dostaniesz za 8 godzin, odbieraj telefony od klijenta - praca spedytora/bossa, parkuj na dzikusach... I wszystkie służby - policja, celnicy, inspekcja ruchu traktują cie jak potencjalnego przestępcę - terrorystę. PATOLOGIA ! | |||
~TRUCK DRIVER | Dlaczego kierowcy zawodowi maja punkty karne? Nie powinno być punktów karnych dla zawodowców tylko wyższe mandaty. | |||
~filou | Polska w 2050 roku będzie miała 32 mln mieszkańców, co oznacza, że populacja zmniejszy się o 6 mln osób (15 proc. ). | -1 | ||
~nie wierzę w to co piszą | Ciekawe gdzie brakuje kierowców bo na pewno nie w Polsce. Mam doświadczenie na solówkach i trochę na tandemach w transporcie na potrzeby własne. I dziś byłem pytać się o pracę w Mszczonowie, praca na chłodni solówce. Pan dał jakąś ankietę do wypełnienia i powiedział oddzwonimy. Kto przyuczy na zestaw i da pracę kiedy te uprawnienia się ma i to nie z urzędu pracy. Od Warszawy do Kielc kto przyuczy na zestaw i da pracę żeby móc pracować. | |||
~Killer Idiotow | Tu się problem tyczy tylko Polski B. W zasadniczej części kraju wszystko jest ok. | |||
~maryha | Nie będzie problemu z kierowcami wystarczy dać porządną podstawę np 2800 i diety a kierowcy sami przyjda i jeszcze kolegów przyprowadzą Jak jest najnizsza krajowa to nie ma chętnych | 1 | ||
~Wielki Szu | Ja mam 4 razy 500 plus. Na co mie tyrac i szmacic sie u gumofilca? | |||
~48227068#163335 | Z tego co pamiętam pociąg ciągnie 45 wagonów (lub naczep) wybur prosty. | |||
~kierowca | Na wschodniej ścianie kraju też brakuje kierowców, ale znaleźć tu firmę gdzie tacho jest legal i do tego podstawa+dieta to nie lada wyczyn, a jak jest coś z sensem to 4/1. Dlatego wielu kierowców z tych rejonów ucieka na zachód kraju. Mało tego wielu pracodawców preferuje tu własną działalność, co nie jest atrakcyjne. Musi ich bardzo przycisnąć brak pracowników, by zmienili swoją mentalność. | 1 | ||
~rozdarty | Powiem wam tyle na zestawie pracowałem jedynie w UK po ok. dwa miesiące w roku dorabiając do marnej posadki na której pracuje w Polsce za dwa tysie. Pierwszy mój dzień jako kierowca w Uk trzy lata temu 14 godzin pracy x 13F=182F (funt wtedy był po 6zł) wyszło mi 1092 złote co jeszcze mogę dodać? dodam ze cały czas pracuje w pl w sklepiku za dwa tysie | |||
~Kietowca | Dlaczego lekarz, policjant itd. każdy ma na umowie tyle ile zarabia a kierowca co nas są tysiące zawsze mamy najniższą krajową I płacone pod stołem. Wystarczy to zmienić i będzie ok. Na papierze i wszystko na konto. ( wypłat delegację spanie w kabinie... ) | |||
~kiero | Mam często załadunki w tej samej firmie w Holandii. Na rampie ładują wózkami wyłącznie Polacy zatrudnieni przez pośrednika agencję. Maja netto 10 euro na godzinę. Dla kierowcy najlepszym krajem do zarobku jest USA, jeżeli się nic nie zmieniło to 100-200 dolarów dniówki tam miałem. W 6 miesięcy zarobiłem na mieszkanie w Warszawie. | 1 | ||
~szofer-nie sofer | Po chu. jta się rozpisujecie... nie chcesz spędzać czasu w budzie to idź szukać innej pracy a nie sączyć jad... niech kierowca będzie kierowcą a nie piekarzem. | 3 | ||
~filou | uczyc sie nie chcialo robic tez zabardzo nie tylko za fajere i kasy by sie chcialo jak lodu. spojrzcie murarzy budowlancow spawaczy slusarzy naszych niemcy chca i placa po 15 eu netto do tego dawaja mieszkanie i obiad plus jakas tam dieta a kierowcow czy przewoznikow chca przegonic... "- | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.