ID: 228488
Recepta na problem braku kierowców zawodowych?
ID: 228488
ID: 228488
Polska branża transportu drogowego wyrosła na lidera w UE. Dziś 25% towarów przewożonych w transporcie międzynarodowym w Europie realizowana jest przez polskich przewoźników. W tej chwili dynamiczny wzrost jest zagrożony brakiem wyszkolonych kierowców zawodowych. Spowolnienie mogą już obserwować instytucje leasingowe oraz producenci ciągników siodłowych i aut ciężarowych.
Polska branża transportu drogowego wyrosła na lidera w UE. Dziś 25% towarów przewożonych w transporcie międzynarodowym w Europie realizowana jest przez polskich przewoźników. W tej chwili dynamiczny wzrost jest zagrożony brakiem wyszkolonych kierowców zawodowych. Spowolnienie mogą już obserwować instytucje leasingowe oraz producenci ciągników siodłowych i aut ciężarowych.
~etransport.pl
Posty (109)
~Xxxxx | Tego nikt powoli już nie chce robić. Wsiąść do samochodu pracować, jeść, spać, mieszkać miesiąc w samochodzie prosze tych wszystkich panstwa żeby wyszli z domu wsiedli do swoich samochodów i siedzieli w nich miesiąc | |||
~Xxxxx | Poza tym jazdą całą noc np. 10 rano Hiszpania 50 stopni a ty stajesz i musisz iść spać bo o 20 koniec pauzy i dalej żeby na zajutrz na upale rozpladeczac boki i pasy a potem wspinać najlepiej na paczkę żeby w nocy znowu jechać. | |||
~Xxxxx | Psa zamknąć w samochodzie nie wolno a kierowca musi wypoczywać żenada | |||
~Xxxxx | Nawet jak za darmo będą dawać prawko to i tak nie będą jeździć | |||
~Xxxxx | Są ogłoszenia na olx co drugie pisze zarobki 6000 tyś czy skarbowy może mi powiedzieć w ilu firmach od tego jest zapłacimy podatek i ZUS. | |||
~Maciej | jakby płacili normalnie nikt by nie uciekał z kraju 24h w pracy w dzien jako kierowca a w nocy stróż brak rodziny bo jak można nazwać życie 4/1 takie same pieniądze można na budowlance zarobić | |||
ese
| No to na co czekać jeśli "takie same pieniądze można na budowlance zarobić"? Tylko dlaczego tak nisko?? Tu było wiele porównań choćby z lekarzami na dyżurach, w tym wykonującymi operacje, wykładowcami akademickimi, marynarzami dalekomorskimi, operatorami obrabiarek CNC itd.. A tu -przy całym szacunku dla pracy- Profesjonalnego Kierowcę za pomocnika na budowę wysyłać?? | |||
~Scania | Pojechales do NL musisz robic loda guldenowi a swoje frustracje wyplakujesz na polskim forum!!! W NL zarabiaszw pip kasy ale jak zobaczysz kierowce z PL, zaraz biegniesz i 1-pytanie, kolego masz moze fajki sprzedac a moze poczestowac a moze ropy sprzedac bobacze z saksow | |||
~leon | czy te barany z rzadu dalej udaja ze niewiedza o co chodzi trzeba dobrze zaplacic i beda ludzie do pracy. w firmie w ktorej pracuje jest pelna obsada i sa rezerwowi ktorzy czekaja na przyjecie ale wyplata na czas i naprawy mycia czy inne rzeczy ktore trzeba zrobic przy aucie mnie nie interesuja ja jestem kierowca i pracuje od pon do piatku a sobota i niedziela jest dla mechanika szefa tesciowej szefa badz babci jego na mycia naprawy itd a ja mam swoj wolny czas i w pon przychodze i mam umyte zatankowane auto tylko musze je zaladowac ale wkoncu cos musze robic | |||
~Daniel | Czemu brakuje? Bo płaca jest do niczego!Fajnie by było by jakieś szkolenia (kwaifikacja wstępna, szkolenia językowe) były refundowane, czy opłacane, nie z kieszeni samego potencjalnego nowego kierowcy. Dajcie więcej na wypłatę, to i znajdą sie pracownicy przyszli, aha, w sumie kasa to nie wszystko. Zacznijcie także traktować kierowców jak ludzi a nie jak syf, to i chętni do pracy się znajdą nawet ja (chodzi mi o jazdę takim tirem). Godne zarobki dajcie, szanujcie i traktujcie kierowców z należytą życzliwością nie tylko szefowie, spedycje, ale również klienci, to motywacja do pracy i jazdy ciężarówką po EU będzie! ah szkoda strzępić ryja... | |||
kierowcapl1
| Chcemy pracować w kraju ale trzeba nam stworzyć do tego warunki... dlaczego czytamy ogłoszenia zatrudnię kierowcę kraj. 2100 płaca. dlaczego państwo ciągle pozwala na takie praktyki firm. czy to są pieniądze które zachęcają do życia poza domem? dlaczego ten zawód niema ustalonej ustawowo płacy i odpowiedniego ubezpieczenia wraz ze składkami od faktycznych zarobków... moim zdanie dlatego też czytamy takie ogłoszenia i umowy śmieciowe co miało być zlikwidowane. | |||
ese
| 2018-01-27 22:04:13 Chcemy pracować w kraju ale trzeba nam stworzyć do tego warunki... dlaczego czytamy ogłoszenia zatrudnię kierowcę kraj. 2100 płaca. dlaczego państwo ciągle pozwala na takie praktyki firm. czy to są pieniądze które zachęcają do życia poza domem? "- 1. Co ma państwo do firmy prywatnej? Chcesz mieć kasę gwarantowaną przez państwo, to idź do firmy państwowej. Jest ich trochę: wojsko, straż, policja, BOR (czy jakoś inbaczej teraz) itp.. 2. A gdzie jest zakaz żądania n. p. 12 100, czy 21 000 zł. na miesiąc? Ale nie w firmach państwowych. tam jest sztywna siatka. | -1 | ||
Dariusz789
| podpisywać umowę z bankiem dla perspektywy pracy za 1500zł netto z warunkami pracy z wyjazdem na cztery tygodnie z domu? poje/bało ich już całkiem | |||
ese
| Recepta na problem braku kierowców zawodowych? - Wydaje się prosta: Przywrócenie szkół zawodowych kształcących kierowców. Skąd mają się wziąć fachowcy gdy nie ma szkół owych kształcących? Kilkutygodniowy kurs plus "reszty się jakoś dowiesz" to bardzo nie to samo | |||
~Rysiek777 | kiedy wy to zrozumiecie że kierowcy są tylko mają w czterech literach pracę za oferowaną płacę u dziada i idą tam gdzie otrzymają godne wynagrodzenie | |||
~Ronin | Jak kierowcy nie zaczna się szanowac to nic sie nie zmieni. Dziekuje za uwage. | |||
~PIOTR | Jak będą wyskokie wynagrodzenia podstawy... to i kierowcy wrócą do kraju z Niemiec Holandii i innych krajów.. a tak wieczny problem szefów że TRANSPORT SIE NIE OPŁACA! a tabor sam rośnie. . bo go ktoś posiał jak zboże! niech lepiej zatem stoi skład pod płotem.. a nie dam więcej bo inni nie dają! ktoś ma jakies sugestie.. chetnie poczytam... tir10@poczta. fm | |||
~Pan Mgr | Ja tam nie narzekam w Pl zarabiam tyle co Polak pracujący u Niemca czy Holendra a to ze nieopodatkowane to mam to gdzieś. Na pauzach jak jest ciepło to Mam klime stacjonarna a jak nadal jest za ciepło to motor on i niech dziad sponsoruje. Żadne 3/1 czy 4/1 czy inne śmieszne. Przychodzę do roboty i mówię pojeżdżę 2 tygodnie a potem na 2 tygodnie wilnego idę, a jak potrzebuje więcej kasy to mówię pojeżdżę 3 tygodnie i potem tylko 10 dni posiedzę w domu. I tak to się jakoś kręci ja zadowolony bo kasa niezła a i w domu się wysiedze. A wy dalej biadolcie po parkingach jak wam zle, mi jak było zle to wygarnąłem o co mi chodzi i jak nie pasują moje warunki to idę do następnego dziada, o dziwo przystał na moje zadania i tak sobie pracuje kolejny rok. | 1 | ||
~Pan Mgr | A żeby nie było mam kolegę który ciagle dzwoni do mnie pijany i mówi jak mu zle u dziada, a pracuje tam 10 lat ale po podwyżkę pójść nie potrafi i tak sobie dyma 25 dni w miesiącu za 4500zl. | 1 | ||
kamill1980
| kierowców to nie brakuje, poprostu nie chca jezdzic za grosze. to co oferuja polscy dziad transy to szkoda slow. a sami zanizaja frachty | -1 | ||
ese
| A co może mnie interesować fracht jeśli nie jeżdżę na procencie?? | |||
~kierowca | Do tego legal tacho, a nie żadne magnesy, wyłączniki lub drugie karty, pauza to pauza. Żadne tam zał/rozł na kamieniu. Takie firmy należy omijać szerokim lukiem, a jest tego w PL multum, można powiedzieć plaga. | |||
ese
| Firmy omijać? To samemu się nie wie co jestem w stanie zrobić a co nie? | |||
~Ruda004 | Własna firma to ogromne ryzyko zwłaszcza transportowa-wiem coś o tym. Mój facet jest zawodowym kierowcą i też chciał założyć własną firmę. Po załatwieniu wszystkich procedur, niestety nie miał wystarczającej liczby klientów i zbankrutował. Moi drodzy, kluczem do sukcesu jest dobry szef i porządna reklama ! Internet to potęga więc i reklama internetowa to dobry pomysł. s://foxstrategy . pl/pozycjonowanie-st ron-www/ | |||
~hahaha | Recepta: - elastyczność w systemach np. 2/1 czy 2/2 - wyższe podstawy, - podstawia i dieta ( a nie jakieś procenty czy kilometry) Tadaam i już mamy więcej chętnych do pracy | |||
~kierowca | To dobra i recepta, ale wedle uznania naszych krajowych szefów jak kierowca nie odsiedzi w budzie min 3, 4 tyg to się nie opłaca, a dziwne jest to że np:takiemu Niemcowi się opłaca. Dobrze, że coraz mniej chętnych na takie kilkutygodniowe systemy. | 1 | ||
ese
| To wiadomo! Czy to 5 euro za kilometr czy 180% od frachtu to wiadomo że to wyzysk jawny i oszustwo! No i system powinien być 3 tygodnie odpoczynku na tydzień pracy. Albo 4 tygodnie odpoczynku na półtora tygodnia pracy | |||
~mt. | Hahahaha swoje recepty sobie wsadz na regal z literatura zyczeniowa. Powtarzam - obecnie nie brakuje na rynku kierowcow zawodowych i nie ma problemu z zatrudnieniem. Trudniej znalezc na rynku dobrego murarza, dobrego ksiegowego niz dobrego kierowce. Ja nie mam z tym problemu i moi koledzy z branzy takze. To, na forum pojawiaja sie zajawki o brakach kierowcow coz... o czyms trzeba pisac | |||
~mt. | Oczywiscie ma problemy z zatrudnieniem kierowcow taki przewozniczyna, ktory w akcie desperacji bierze ladunki po 0. 50 eur/km w DE a na poweotach gotow jechac 500 km za 100 Euro. Ale w tym przypadku nie ma sie czemu dziwic | 1 | ||
~hahaha | Ese nie wiem do czego pijesz albo co pijesz? Ja nie napisałem że w systemie 2/1 masz płacić 6 tyś zł, system 2/2 jaki problem? Dwie załogi na jedno auto. A jak masz spedytora pisydeczke to dlaczego ja mam cierpieć że on nie potrafi znaleźć ładunku powrotnego. Ja mam czekać za darmo? Niech on poniesie konsekwencje bo Ty musisz mi płacic diety... Ale najłatwiej o/p/i/e/r/d/o/l/i/ć z kasy kierowcę... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.