~driver
| Kazdy widzi jakie ma zamowienia na produkcje I jakos nie widać tego wow | | | |
~driver
| oglądasz filmiki WT od jakiegos czasu tylko anulacja i podjazdy puste po kolejne ładunki i potem znow pusty podjazd oczekiwanie i tak cały czas Kto za to płaci? A tak teraz wygląda praca Ja na stałej robiocie tez widzę Jak nie załaduja to nie zdejmą w czasie i tak sie kręci Niby jadą cos tam jest Ale przestoje oczekiwania na operacje zał-rozł przeciągają sie I to generuje straty niby nie widac Ale z persprktywy miesiaca bedzie to znaczyło duzo | | | |
~scan cargo
| Driver ja ci powiem tam, zaznaczam to moja osobista ocena, wiec zobacz całosciowo obraz tak gospodarka ma sie dobrze giełdy sa na ATH ba nawet mowi sie o bance niemiecki DAX jest na szczytach to samo amerykańskie giełdy, wyceny firm rosna, dwa zwolnien nie ma generalnie ba nawet wciagneło do gospodarki ta mase Ukraińców, kolejne firmy duże takie po pareset czy blisko tysiaca aut poobniżały stawki i maja zapewniana prace ( najpierw obniżyli stawki pozniej koszty sciagajac tańszych kierowców )
resume jest takie że cały problem w transporcie jest nadpodaż aut tylko i wylacznie a nie jakis mega kryzys w gospodarce to nie jest to samo co w 2009 roku | | | |
~scan cargo
| jak myslisz dlaczego firmy zachodnie bazuja na podwykonawcach ewentualnie na modelu 30-50 % własnych vs reszta podwykonawców bo jak jest prosperita to ich flota ma zapewniona prace ta najlepsza a gorsza oddaja podwykonawcom, najwyżej czegoś nie wykonaja a jak przychodzi zmiejszenie wolumenu to ich flota nadal ma prace, a odcinka jest na podwykonawcach i tu dochodzimy do sedna że głowny problem to jest rynek spot gdzie jest potezna nadpodaż aut, dodatkowo spotegowana napływem tańszych przewoźników z Ukrainy | | | |
~driver
| praca jest rentownosc na pograniczu zera Wiadomo ze to nie jest wieczne i musi sie zmienić Ale nadwyzka autek musi zniknać | | | |
~scan cargo
| Natomiast dynamiczni maja to do siebie że jest robota to zwiekszaja tabor aby wykonać 110 % normy, nie liczac sie z tym że może być to chwilowe zapotrzebowanie, to tak jakby przewoźnik od węgla drzewnego lub wody /piwa chciał zapewnić obsługe 100 % wolumenu własna flota nie zastanawiajac sie co bedzie robił poza szczytem sezonowym | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Czyli reasumując im więcej dziadów padnie tym lepiej dla całego świata haha | | | |
~driver
| oczywiscie Tylko pamietaj ze jak zawsze beda ofiary poboczne Bo nawet dobrymi firmami dobrze telepnie zanim dziady upadną | | | |
~Patryk pogromca dziadow
| Mam nadzieję że zrobią jakieś uproszczone możliwości komornikom aby było szybko i skutecznie | | | |
~LOGIC
| niestety, im wiecej padnie dynamicznych, tym bardziej, świat dąży do równowagi, i przywróci ją siłowo. Również równowagę w zarobkach... A Dziad jak to Dziad, raty sa skakanke płacić nie musi i ogólnie nie wiele musi, wiec przetrwa spokojnie. Gorzej z dynamiczną skakanką, z kierowcą za 500 dniówka... ten może skończyć równie dynamicznie, jak się rozwijał, razem z kierowcą... | | | |
~scan cargo
| Patryś powiedz mi bo to juz zadanie dla 4 klasy podstawówki kto bedzie bardziej podatny na tapniecie firma 30 aut w leasingu która ma cash flow ujemny czy dziad posiadajacy kilka aut przy obecnej wycenie o wartosci 500 tys które sa jego własnoscia i które może w ciagu 15 min zrobić wyrejestrowanie czasowe na 2 lata w koszcie 143 pln | | | |
~scan cargo
| a 143 per auto :-) no i dojda jeszcze koszty ubezpieczenia około 500 pln rocznie - dla pełnosci obrazu | | | |
~LOGIC
| realia są takie (ironia zamierzona)... dla tych co nie rozumieją. Dziady się położą, (jak scan słusznie zauważył mimo posiadania dodatniego cash flow) i jak wywalą kopyta, to wydalą troche kierowcy na rynek. Wtedy dynamiczni mimo nadwyżki kierowców na rynku ( w końcu dziady padły) i mimo braku kasy, przywitają kierowców w wyższych stawkach. W ten sposób, spełni się przedwieczna przepowiednia, im wiecej dziadów padnie, tym lepiej dla kierowców... | | | |
~Frey
| Oczywiście, może Dziad tak zrobić.
Tylko, że już na rynek nie powróci.
Nie będzie już na Sziada zapotrzebowania.
Nikt nie będzie już Dziada znał, a i Dziad utraci kontrakty i kontakty.
Chyba, że "herbata" przypomni sobie o Dziadzie, żeby go wycisnąć jak cytrynę.
A wtedy będzie już po herbacie.
Ce sera la vie comme le francuski disent. | | | |
~Kris
| Juz widać ze rządzący się połapali ze za mocno przypie. rdolili i firmy się uginają pod cieżarem kosztów pracowniczych. A wiadomo ze wizerunkowo byłoby źle się wycofać wiec robią fikołek z jakims ryczałtem na kible co nie będa ozusowane. Inflacja spada więc w 2025 roku juz nie bedzie tak duzej podwyzki minimalnej i rynek jakoś się ustabilizuje. | | | |
~scan cargo
| Oj Frey powiedz mi jaka firma zarzadzałes do tej pory jakies masz doświadczenie i jakie wyniki bo chetnie sie wypowiadasz a ja z checia poznam czy rozmawiam z osoba kompetentna w materi | | | |
~LOGIC
| wg tej logiki dziad nie odejdzie bo szkoda kontaktów, w takim razie odejdzie dynamiczny bo nie wytrzyma mini ratki za skakanke i maxi dniówki 500 za mniej nie wsiadam (ostatnio obowiązuje wersja 600) ale czy w takim razie bedziemy musieli poczekać na spełnienie się przedwiecznej przepowiedni, im wiecej dziadów padnie, tym lepiej dla kierowców... ? ?? jeśli tak to jak długo mozna jeszcze czekać??? i jeśli dziad nie pada bo kontakty a pada dynamiczny, to czemu przepowiednia wydaje się spełniać ale w odwrotnym kierunku? jak powadał ferdynand kiepski, tak być nie bedzie! | | | |
~Frey
| Logic, a Ty tak na poważnie, że Dziady nie padają obecnie?
Gruba pomyłka.
Kosa jedzie rowno po wszystkich. | | | |
~Kris
| Wszystko zalezy od definicji dziada. Ale w pierwszej kolejności padają firmy bez stałej roboty, biorące ładunki z giełdy, mające minimalną marżę. | | | |
~driver
| To moze warto szukać przyczyn ze są takie skutki? Gdyby sie doliczyli ze wiecej mają kosztów jak zysku to by starali sie wczesniej podjac jakies kroki A dzis wygląda to tak że auta były po ponad 110tys e kupine a dzis nowe 85-90 i nikt ich nie chce Sama strata wartosci jest ogromna To dzis realna cena za używkę roczną jest -50% początku | | | |
~Frey
| Dla jasności: Dziad Transportowy to model prowadzenia biznesu, w którym oszukujemy po kolei : pracowników, dostawców, ZUS, US i poniektórych innych kontrahentów.
Niewiele rozumiemy, duzo wyzywamy i generalnie zawsze winni są ci inni.
Ja takowych tu nie widzę.
Ale tu tylko 2 persony maja licencji transportowa.
Czyli mały to wycinek rzeczywistości. | | | |
~LOGIC
| dokładnie to chciałem napisać, my "dziady" do któych sam sie z dumą zaliczam, mamy kompletnie inną defunicje dziada... Dla mnie dziadem jest zadłużony dynamiczny, bo ma na szyji kamienie młyńskie w postaci mini ratki i budzi się w nocy oblany potem, ze moze kierowca się zwolni... dla was dziadem jest ten co ma stare (ale swoje) auta. Dla mnie koszmarem jest zależność od rat i kaprysów kierowców, dla was koszmarem jest niezależność gościa, który może na wasze gadki o tym, ze sie zwolnić nawet nie zareagować... Wiec nie da sie dogadać. W jednym się zgadzamy. Padać będą dziady, tylko wg was to mityczne stworzenia jak jednorożce, a wg nas, dynamiczni (czyli zadłużone dynamiczne dziady)... | | | |
~scan cargo
| Oj Frey ponowie pytanie powiedz mi jaka firma zarzadzałes do tej pory ile aut i jakie masz doświadczenie i jakie wyniki bo chetnie sie wypowiadasz a ja z checia poznam czy rozmawiam z osoba kompetentna w temacie | | | |
~LOGIC
| Kris, nawet jeśli ktoś ma za małą marze, i jest niezaleźny pójdzie po rozum do głowy i się wycofa lub zmniejszy ilość aut. Zadłużony dynamiczny dziad, bedzie brał ile dają, brał skonta, i brał tam gdzie duza kwota (nie ważne, ze koszty wieksze) zeby coś na konto przyszło... Dlattego dynamiczny nie zrobi ci króciaków na ryczałcie... nie stać go :) | | | |
~driver
| był szybki rozwój Ale upadek bedzie jeszcze szybszy | | | |
~scan cargo
| Logic ma racje dla dynamicznego liczy sie kwestia tego że koszty poniesie za 2 tygodnie miesiac a kase po skoncie wezmie już po rozładunku nawet jesli koszty beda wieksze od przychodu | | | |
~Jacek-kuba.
| Głowa mnie boli od waszego tłumaczenia, ryczał, dziady padno bo 500dniufki niechco placic, a tak na serio nie Widzieliście Partyka bo znów mi zwial, | | | |
~Jacek-kuba.
| Tlumacze osłówi gdzie ci będzie lepiej niż ze mno, a on i tak zwiewa, gdzi sie gdzieś na boku, | | | |
~Frey
| Scania, z całym szacunkiem, ale czego oczekujesz? NIP-u, nr pozwolenia, czy kiego hooya?
Nie pasuje, nie czytaj i papa. | | | |
~driver
| frey Ty przecież jesteś zwykłym uchwytem | | | |