ID: 223993
Kupno pierwszego zestawu - ciągnik siodłowy plus chłodnia
ID: 223993
ID: 223993
Dobry wieczór forumowiczom!
Chc iałbym prosić o radę kierowców oraz przewoźników. Zamierzam kupić pierwszy zestaw ciągnik siodłowy z chłodnią. Mam już nagraną robotę, by dołączyć do floty firmy, w której pracuję, pewna praca, stałe zlecenia, dobra stawka, bez pośredników oraz spedycji. Zatrudniłbym zaufaną osobę, która już pracuje w tej firmie, lecz u innego przewoźnika, mój dobry kolega, jesteśmy już po słowie. I tu zastanawiam się, na jaką markę zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o ciągnik siodłowy. Zależy mi aby był jak najmniej awaryjny i w miarę tani (jak na standardy ciężarowe) w naprawach. Nie chcę kupować nowego trucka, myślę, że do max 100. 000 na początek będzie dobrą opcją. Oczywiście transport krajowy. Jakieś rady? Sugestie? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
Dobry wieczór forumowiczom!
Chc iałbym prosić o radę kierowców oraz przewoźników. Zamierzam kupić pierwszy zestaw ciągnik siodłowy z chłodnią. Mam już nagraną robotę, by dołączyć do floty firmy, w której pracuję, pewna praca, stałe zlecenia, dobra stawka, bez pośredników oraz spedycji. Zatrudniłbym zaufaną osobę, która już pracuje w tej firmie, lecz u innego przewoźnika, mój dobry kolega, jesteśmy już po słowie. I tu zastanawiam się, na jaką markę zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o ciągnik siodłowy. Zależy mi aby był jak najmniej awaryjny i w miarę tani (jak na standardy ciężarowe) w naprawach. Nie chcę kupować nowego trucka, myślę, że do max 100. 000 na początek będzie dobrą opcją. Oczywiście transport krajowy. Jakieś rady? Sugestie? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
Posty (63)
~300 | No i zapomnij o FRC czyli OCP na mrożonki. | |||
~300 | A i tak każdy z takim budżetem kupuje Renate DIXI, bo najświeższa. | |||
gustav
| Ja bym proponował standard, za te pięniądze to jakiś mało przelatany Mercedes i na postój. Będzie ci lżej, a jest szansa, że narobisz mniej długów i... mniej się narobisz. | |||
Marylin
| Gustav, wiem, że mam dobrą stawkę, bo wiem ile zostanie mi z kilometra po odliczeniu wszelkich kosztów, w tym wypłata kierowcy, plac, przeglądy, paliwa, viatoll i autostrad, ubezpieczenia, zostają ewentualne naprawy, opony. Rozmawiałem z kolegą przewoźnikiem, który również wozi towar w firmie i twierdzi, że z pewną robotą i stałymi zleceniami 365 dni w roku mogę startować w ciemno. Firmowy logistyk również powiedział, że pomoże jak tylko będzie potrafił. I nie są to mrożonki, towar byłby przewożony w temperaturze do max. 6 stopni celsjusza. Co przemawia za Scanią 124? Jakie alternatywy dla tej maszyny? Gustav i o jakim Mercedesie myślisz? Wcześniej chciałem sam ciągnik do 180 tysięcy, sprzęt poleasingowy, ale widzę co w firmie kupują NIE właściciele stacji paliw i OSKP i są to auta zazwyczaj około dziesięcioletnie. | |||
~300 | a to jeszcze do tego kierowca... a to przepraszam, dobranoc. | |||
gustav
| Za tą stawkę to zatrudnij trzech kierowców i niech ten wypasiony sprzęt lata 365 dni bez stygnięcia i napraw. Jutro klasówka? Powodzeni a. | |||
~ktosik | kup sobie to co maja w tej firmie gdzie pracujesz. po co sie meczysz? i innych. odnosnie auta to moze idz do wrozki cyganki. one umia wrozyc z fusow czy czego tam | |||
~ktosik | volvo i daf chwyta magnes jak dzidzius cyca. | |||
gustav
| Może coś młodszego, byle co, byle na tarczki, wtedy rok może być i dłuższy. | |||
gustav
| Idzie zima, kto powiedział, że chłodnia ma być sprawna? | |||
gustav
| Ale on wie, a jednak się pyta... Ciekawe... | |||
gustav
| Teraz doczytałem... szok policzył wszystko, przy nowym ponad dziesięcioletnim zestawie... prawie wszystko "zostają jeszcze opony i ewentualne naprawy". Takie drobiazgi to pokryjesz sprzedając cztery hektary tygodniowo... | |||
~600 | Gustav skąd w tobie tyle jadu? Gość się normalnie pyta i ma możliwość na otwarcie biznesu więc co się sapiesz zamiast napisać jak człowiek? Zazdrość czy zawiść? Pewnie ty psiewozniku bierzesz każdy ładunek za 2, 50 i wielu pan z ciebie ehehehe | |||
~volvo | nowy sprzęcik 10 tys miesięcznie. nie będzie cie stać z krajówki. pozostaje scania 124, albo cieżarówka roku 2007 - daf 105 | |||
~Pablo | U mnie DAF 105 z 2007r hula że hej, prawie 1300000km już ma. Olejarza miał robionego na gwarancji przy 500000km Scania 2008r (też eksploatuję) to przy nim taczka... Awaryjna i niewygodna | |||
~Pablo | Koledze proponowałbym DAFa 105 ATE | |||
~Kamil | Premiumka bądź magnumka z silnikiem Volvo kupisz do 50 kafli euro 5. | |||
~Podstawa | Następny się będzie dorabiać na plecach kierowcy. | -1 | ||
~... | jeśli chcesz wykończyć siebie i przyjaciela to dobry wybór na biznes | |||
~Ł ysy | Premium za 50 tyś z e5? Jak koleś dołoży 30-40 klocków pojeździ. | 1 | ||
~Kamil | Myśle ze przesadzasz, przejrzyj Allegro i renówek z 2008r jest naprawdę sporo do tej kwoty i ja ruple nie wyglądają | |||
~Pablo | Wg mnie o ile premiumka to tylko 460KM EEV | |||
~STARY | ""renówek z 2008r jest naprawdę sporo"" i za 10 lat eksploatacji i mają tylko po 400tys. przebiegu | |||
~Pan Kierowca | kolego nie kupuj starych guwien jak nie masz pieniędzy - bież nówkę, ja pracuję jeszcze z rok jako kierowca może krócej i też otwieram swoją firmę i biorę nowego Dafa, sam będę jezdził więc musi być FULL - WYPAS tobie radzę to samo | |||
~300 | STARY- No i co z tego, że 1, 2ml. Ty powiedz co w takiej Renacie trzeba będzie zrobić. Wiesz? | |||
Marylin
| Volvo, dziś rozmawiałem z dyrektorem transportu i logistykiem, w zależności od kilometrażu średnio płacą swoim przewoźnikom 3, 5 zł za km i gdybym nawet wziął nowy zestaw, co wiązałoby się z leasingiem, kosztowałoby mnie to mniej więcej 500 tysięcy, a na tyle nie chcę sobie pozwolić. Poza tym sam nie będę jeździł, bo mam niezłą pracę na etacie i jako kierowca na "swoim" nie zarobiłbym więcej (oczywiście licząc jedynie średnią pensję kierowcy, nie zysk z zestawu) więc wolę zatrudnić zaufanego kierowcę, którego znam od dziecka i mieć PONIEKĄD spokojną głowę. Gustav jesteś jakimś zakompleksionym przewoźnikiem, lub kierowcą, którego na każdym kroku dymają. Tak wynika z Twoich wypowiedzi. Mój kumpel i tak jeździ w tej firmie, u innego przewoźnika, a ja zaproponowałem mu o wiele lepszą pensję, tzn taką, o jakiej miałem wyobrażenie, nie znając jeszcze stawek i tematu. I możesz już skończyć się udzielać w tym temacie, bo takie kocopoły piszesz, że aż żal czytać. Pan Kierowca, a jakiego konkretnie DAFa bierzesz? Uważasz, że nie warto zwracać uwagi na poleasingowe ciężarówki? Nowy sprzęt to ogromny wydatek, z tego co się już orientowałem, to około 7000 zł netto miesięcznie za ciągnik + chłodnia. Fakt, głowa spokojna, do tego gwarancja i serwis, no ale to jednak finalnie około 500 tysięcy zł... | |||
300D
| 2017-10-13 15:10:09 Marylin- W związku z powyższym, należałoby Ci napisać tylko dwa słowa. Pier... Się. | -2 | ||
Marylin
| 300D o co Ci chodzi? Bo nie rozumiem? Uraziłem Cię czymś? Możesz wyjaśnić? | 1 | ||
~300 | Ty, no przecież wyjaśniłem. Nie, nie uraziłeś. | |||
~STARY | sprzęgło... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.