ID: 222791
DAF XF105 vs DAF XF 106 spalanie!
ID: 222791
ID: 222791
Witam,
Mam prośbę posiadam Dafy XF105 różne roczniki i zastanawiam się nad wymianą kilku na nowszy model XF106, czy może ktoś z Was ma porównanie w kwestii spalania ( trasy PL, SK, CZ), cały czas 24t, moje dobijają powoli do mln km i czas na zmianę, interesuje mnie spalanie, autostrady (płasko) i np Słowacja przez Barwinek :)
Witam,
Mam prośbę posiadam Dafy XF105 różne roczniki i zastanawiam się nad wymianą kilku na nowszy model XF106, czy może ktoś z Was ma porównanie w kwestii spalania ( trasy PL, SK, CZ), cały czas 24t, moje dobijają powoli do mln km i czas na zmianę, interesuje mnie spalanie, autostrady (płasko) i np Słowacja przez Barwinek :)
~box*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (51)
~box | jak w temacie... | |||
~bakun | Xf euro6 pali praktycznie tyle samo co xf euro 5 ATE. | |||
~janek | Nie wiem ile spuścić | |||
~abc | XF106 jest oszczędniejszy z tym ze na trasy które podałeś warto zamówić lub poszukać egzemplarza z mostem 2, 63. Do tego zużycie adBlu jest bardzo dużo mniejsze, zbiornik na sredno trudne trasy wystarczy na 6500 - 7000 km. | |||
~box | XF 105 mają przełożenia mostów 2, 69, w 410 miałem wolniejszy most i radził sobie tak samo jak 460 z mostem 2, 69 a XF 106 maja chyba 2, 53, więc sadze ze pod góry muł, ale na płasko jest ok. dziękuje za pomoc, a jeszcze jedno pytanie czy automat w 106 też "szarpie" jak ma to miejsce w 105 przy kręceniu pod rampą? | |||
~abc | Mam i takie i takie, normalnie 106 ma most 2, 53, pod górki się to odczuwa, ale ma i takiego z mostem 2, 64 i w górach radzi sobie dużo lepiej | |||
~Baa | e6 460km kabina ssc firanka, srednia z ostatnich 60tys to 25, 5l trasy tylko PL-FR-PL lub PL-E-PL tonaże różne od 3 t do 24 t | |||
pawel744
| Większość jest z przełożeniem 2, 53 ale są też 2, 64, ja mam i taki i taki. Na te trasy co pisałeś proponuję 2, 64 i osobiście nie brałbym 2014r. Tylko 2015 i młodsze - było trochę zmian | |||
pawel744
| I na pewno e6 pali mniej od e5 | |||
~Samter | Hej, e6 pali około 2l mniej i im młodszy tym lepiej wyposażony w elementy wspomagające bezpieczeństwo i aktywny tempomat. Mam 105 z 2012 i 2013 przebiegi 350-470. 000 i 106 po 60. 000 proszę, śniegu i widać różnicę w spalaniu i komforcie jazdy | |||
~KikoMR | Jeżdże XF106 i jest całkiem ok. Starszym modelem nie jeździło mi się tak dobrze. Spalanie mniejsze (korzystamy z aplikacji WebEye więc to też bardzo pomaga), lepiej się prowadzi i silnik nie muli. | |||
~Szczery Cygan | Hej, Posiadam rocznego XF460 w SSC. Ostatnio wydaje mi się, że zaczął więcej palić. Tak wiem zima, ale co to za zima, jak +3 na plusie. Na pusto z chlodnią wychodzi mi po płaskim w NL czy w D 24-25l. Jak jest u was, teraz " w zimie"? | |||
~Junior | Hmm to trochę jak byś zapytał która robi lepiej loda brunetka czy blondynka... Spalenie dziś to ważny element w kosztach transportu.. ale czy oby nie najważniejsze kryterium?? Poza spalaniem dochodzą jeszcze koszty serwisu.. a przypadku Daf-a nie należą do najniższych. Reasumując policz w skali okresu leasingu czy nie lepiej rozejrzeć się za inną marką.. | |||
~Junior | Daf nie jest królem ekonomicznej jazdy.. 85km/h delikatnie to może coś jeszcze.. Renata najlepiej 82km/h. U nas po wielu testach a*alizach pozostaliśmy przy Scani... Najstarsza e5eev ma 700000km spalanie z całego dystansu 28. 7. najświeższa e6 przebieg +-100000 spalanie 24. 3. trasy pl-de-nl-pl. Tonaż zaliczony w skali roku 18. 6tony średnio | |||
~Junior | Ach jeszcze jedno Scania odblokowana nonstop 90... | |||
~Szczery Cygan | Z auta jestem zadowolony, z serwisu i kosztow utrzymania rowniez. Spalanie wyzsze od konkurencji o 1-2 mi nie przeszkadza. Do tej pory wychodził 27-29 w zależności od miesiąca. Z chłodnia to dobry wynik. Pojedziesz w ta sama trasę, tym samych autem i DMC 40t firana i potem z chlodnia i zawsze masz te +/- 2l/100km na korzyść szmaty. Pytam z ciekawości po prostu, uzytkownikow czy w obecnym okresie zauważyli wzrost spalania u siebie o te 2-3 litry czy coś odwala w moim pędzidle. | |||
~Sergiej-TG | Nic nie odwala, XF105. 460 na pusto (ok. 15. 5 tony) ze szmatą spalanie ok. 25l/100 (z komputera). Dzisiejsza trasa z Wieruszowa przez T. Góry i Kremnice (SK) do Pukanec (SK) 39 ton rzeczywistej: ok. 39/100. Przełożenie 2. 53 | |||
pawel744
| ~Szczery Cygan Po częstych rozmowach z kolegą, który zawsze i tylko scania myślałem, że te auta (scania) faktycznie palą mniej od DAFa, do czasu jak załadowałem to samo co jego auta na co dzień i pojechałem w taką samą trasę... wyszło porównywalnie | |||
pawel744
| Tylko scania jest dużo droższa w zakupie, ma drozszy serwis, jest bez porównania mniej wygodna i bardziej awaryjna | |||
MarcinSE
| Ojjj pawel744, chyba miałeś znikomy kontakt z nową scanią w serii S, czyli porównywalne kabiny do 106... Jest droższa bo niestety jest lepsza. Doposażąjac dafa, w to wszystko co daje scania, cena winduje w górę kosmiczne, pomijając to, że niektóre rzeczy i systemy, nie są osiągalne dla dafa :) | |||
pawel744
| nowej scanii trochę się poprzyglądałem (nie na zdjęciach.. :) ) ale nią nie jeździłem, przyznaję że jest milowy skok, ale i tak DAF ma większą kabinę i chyba nikt nie ma takiego dużego łóżka :) DAF zawsze w "bajerach" był krok do tyłu ja i tak tak szybko marki nie zmienię, bo dlaczego mam płacić dużo dużo więcej, za auto które ma podobne zużycie paliwa, dużo większe zużycie adblue, ma dużo droższe koszty przeglądów i owszem, pewnie już jest porównywalnie wygodne ale (troszkę drocząc się :) bo ta różnica już nie jest tak istotna ) i tak ma mniejszą kabinę :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.