Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

DAF XF105 vs DAF XF 106 spalanie!

ID: 222791


Witam,

Mam prośbę posiadam Dafy XF105 różne roczniki i zastanawiam się nad wymianą kilku na nowszy model XF106, czy może ktoś z Was ma porównanie w kwestii spalania ( trasy PL, SK, CZ), cały czas 24t, moje dobijają powoli do mln km i czas na zmianę, interesuje mnie spalanie, autostrady (płasko) i np Słowacja przez Barwinek :)

~box
*.centertel.pl

Posty (51)

pawel744
mam porównanie w starszym modelu DAF 105XF 2007r i SCANIA R420 2008r, wg mnie generacja podobna, bo nie sztuka porównać stare z nowym
jak przy czymś grzebię to zwykle przy scanii, mimo przebiegu mniejszego o ok 200000km scania idzie pierwsza do odstrzału.
DAF 2007 czyli tak zwany olejarz, tylko dlaczego w nim leję 4l oleju na 80000km a w scanii 5l na 10-15tys km
~da_las
pawel744, nie masz "luźnych" 15000 Euro na różnice w cenie zakupu i kolejnych 20000 Euro na różnicę w kosztach użytkowania??? Przecież to żadna cena za takie rarytasy jak oferuje Scania. A co do spalania Scanii to gdyby słuchać handlowców to jeszcze ze dwa lata i te auta będą palić tyle co Golf 1. 9 TDI, a za 5 lat to już w ogóle paliwo będą produkować. A w rzeczywistości wychodzi jak zwykle.

1

MarcinSE
-35 tyś euro... aż tak niewielka, jest różnica za dużo lepszą skrzynię, wydajność układu napędowego, ergonomię miejsca pracy kierowcy, systemy komunikacji, systemy trakcji... (troszkę drocząc się ) nierozkładane schodki w zbiorniku :)
pawel744
Kolega ma 16szt zawsze i tylko scania. Mówi mi że scania ma lepszą regulację kierownicy...
Powiedziałem: tak, ma lepszą regulację kierownicy i rozkladany stolik, przy którym dużo wygodniej się spożywa posiłek czy chociażby korzysta z komputera
Ale dla mnie to nie są argumenty żeby kupić auto :)
pawel744
Na temat wyposażenia - retarder... ale po co mi retarder jak DAFa MX ma prawie taką samą moc...
Mam porównanie... 3 DAFy z MXem i scanię z retarderem
Co do skrzyni w Dafie teraz jest montowana całkiem nowa skrzynia, jeszcze nie jeździłem ale słyszałem same dobre rzeczy
pawel744
35tys euro to prawie połowa auta :) wygodniejszego i tańszego w eksploatacji :)
~da_las
Sama różnica w cenie zakupu to masz polowe rewelacyjnej naczepy. Ale co tam, grupie VW trzeba kasę pchać do kieszeni, bo oni tak ładnie opowiadają. Obiecają wszystko.

1

pawel744
no coś Ty, przecież SCANIA i VOLVO to są Szwedy :)
~da_las
jeden Szwed to niemieckiego pochodzenia, a drugi za chwile będzie skośnooki, z tym, że żaby to już uwielbia. Ale podniecenie marką jest. Scania skończyła się na serii 4 i to tak gdzieś w połowie produkcji, zanim wypuścili wynalazek zwany HPI. Volvo pociągnęło trochę dłużej.
pawel744
Fajnie to ująłeś :)
Kolega ma chyba 10szt VOLVO, prawie 3 lata temu powiedziałem mu, że zamówiłem DAFa - nie boisz się... powiedział... że on tylko volvo...
rok temu rozmawiam z nim o czymś innym ale na koniec spytałem jak tam te VOLVO się sprawują
odpowiedź była taka; jak jesteś zadowolony z DAFów to zostań przy DAFach...
~da_las
Z życia wzięte - z pół roku temu na serwisie DAFa spotkaliśmy pewnego gościa, który jak się później okazało ma kilka ciężarówek i tak od słowa do słowa. Mówi, ze z DAFa jest zadowolony, z Mercedesa nawet bardzo zadowolony, do momentu, aż sobie przypomniał o jednym swoim rodzynku. I tu poszła wiązanka słów uważanych za niecenzuralne. Po około minucie rzucania mięsem udało się dowiedzieć, że chodzi o Volvo, które gość użytkuje od nowości przez rok. O Volvie FH4 dobre słowa to tylko usłyszysz od psychofanów.
MarcinSE
-da_las - naczepę czy inny wynalazek trzeba kupić do scani, volvo, dafa, nawet renówki :)
~Junior
Polemizując marka kontra marka należy uwzględnić również cenę za jaką odsprzedaż auto po zakończonym leasingu... Cena Dafa a cena Scania z tego samego rocznika.. a co do awaryjności SC. Jak pisałem najstarsza e5eev ma sporo najechane.. do poważniejszych awarii trzeba zaliczyć turbina, sprzęgło, dozownik adblue.. reszta to materiał eksploatacyjne. Oleje co 40tkm. Duży serwis co 100000.. fakt jest taki że jak trafisz hoojowy egzemplarz to masz przej...
~da_las
Junior, masz absolutną rację. Tylko czy przy odsprzedaży ktoś da za używana Scanie o 15000 Euro więcej. Odpowiedź jest jedna - NIE. Wczoraj ukazał się ranking najchętniej poszukiwanych używanych ciężarówek. I znowu zaskoczenie - najchętniej wybierają DAFa. To samo jest przy nowych. Scania, była rewelacyjnym autem kiedyś. Silnik XPI - totalna porażka, nie wiem, czy jakaś firma wypuściła większego bubla. HPI - w E3 był do zniesienia, w E4 padło totalne, w E5 musisz mieć dużo nerwów i jeszcze więcej pieniędzy. W połowie 2012 roku wypuścili silnik PDE, ale klepali go tylko przez 1, 5 roku. I ten motor jest ok. Wczesne E6 szły na niby poprawionym XPI, taka sama padaka jak E5. O całej reszcie auta to nie ma co się wypowiadać, bo typowy przeciętniak. Tylko skrzynie biegów mają naprawdę dobre i odporne na eksploatację. Co do cen w serwisie to na DAFie jest wszystko jakieś do ludzi, a na Scanii to można odjechać na zawał.
~Junior
Każda zmora ma swojego amatora.. fakt jest taki że dzisiejsze auta nie dorównują jakością wykonania tym z lat 90
~Junior
Grubość lakieru, perforacja nadwozia, grubość kabli... Wszystko aby było taniej.. oni to ładnie nazywają ekologią
pawel744
~da_las
2018-02-14 11:46:54

zgadzam się w 100%
~kierowca 105 i świeży e6
xf 105 2013r 460KM ate manual 12biegów, 720tkm, opony 385/65R22. 5 // 315/70R22. 5, zbiorniki prawie 1500L, naczepa Kögel "firanka", waga pustego zestawu z pełnymi zbiornikami ok. 15800kg. Jeden kierowca z podmianami na czas urlopu. Olej w silniku wymieniany co 30tkm, filtr paliwa i powietrza co 60tkm. Trasy wschód-zachód-północ -południe (Europa), ładunki do 24. 5t, średnie zużycie paliwa wg. komputera 26. 9l/100km, rzeczywiste ok. 29l/100km, komputer zaniża o ok. 6-7%, adBlue ok. 4l/100l zużytego paliwa. Auto czułe na wiatry, wilgoć i góry, zużycie paliwa rośnie w "oczach". Filtr powietrza podczas jazdy przy opadach mocno łapie wodę, po zasłonięciu siatki w owiewce jest poprawa. Jak narazie tylko dwie usterki: czujnik nox i webasto (suche). Poza tym profilaktycznie w okolicach 500tkm wymienione napinacze i paski, zrobiona regeneracja alternatora, nowy mostek przy rozruszniku. Zawory regulowane na 90tkm, 180tkm i 500tkm.

Od 2 miesięcy xf e6 2018r 480KM automat 12biegów ECO&FUEL, 21tkm, opony MICHELIN 385/65R22. 5 // 315/70R22. 5, zbiorniki 1495L, nowa naczepa Kögel "firanka", trasy skandynawia-Polska, ładunki 10-24t, krótkie przeloty na pusto, średnie rzeczywiste zużycie paliwa pokrywające się ze wskazaniami komputera ok. 25. 5l/100km. Według mnie przy zbliżonych warunkach pogodowych, ten sam ładunek i trasa, zużycie paliwa ok. 1, 5-2l/100km mniej niż 105.
~kierowca 105 i świeży e6
Skrzynia automatyczna w nowych e6 została poprawiona, auto rusza po lekkim wciśnięciu pedału przyspieszenia, a funkcja Hill Start Aid wspomagająca ruszanie na wzniesieniu nie wyłacza się jeśli delikatnie (minimalnie przyciskając) przytrzymujemy wciśnięty pedał przyspieszenia. Pogram ECO&FUEL zmienia biegi przy niskich obrotach, powyżej 6biegu ręcznie można zmienić bieg dopiero po wyłączeniu ECO lub przejściu w tryb manualny.
Silnik euro6 483KM, teoretycznie większa mocy ale odczuwalnie mniejsza, gdyż maksymalna moc osiągana jest dopiero przy 1600rpm. Nie wiem jakie mam przełożenie osi tylnej ale przy 90km/h mam ok. 1050rpm a przy tych obrotach wg wykresów osiąga ok. 380KM,
w e5 462KM przy 90km/h miałem ok. 1350rpm i wg. wykresów silnik osiągał wtedy ok. 450KM. Moment obrotowy jest zwiększony do 2500Nm ale tylko na najwyższym biegu w zakresie 900-1125rpm ale to nie rekompensuje mniejszej mocy, która jest dostępna na najwyższym biegu. Dopiero schodząc 2 biegi w dół możemy osiągnąć maksymalną moc ale wówczas zmniejsza się moment do 2350Nm i jest osiągany w zakresie 900-1365rpm. W euro5 redukując 1 bieg w automacie lub pół w manualu przy 1400rpm osiągana była maksymalna moc jak i moment obrotowy. Nie wiem czy to normy emisji czy chwyt reklamowy ale samochody robią niby mocniejsze a w rzeczywistości coraz słabsze.

1

~Tadek
Xf 480 to wielkie nieporozumienie. Po 100tys. km ściana prawa oponę. Serwisy nie mogą sobie z tym poradzić mimo podbija i klinowe pod resort i regulacji zbieżności. W 3 egzemplarzach padły sprężarki powietrza przy ok150tys. Km. (ciśnienie w układzie chłodzenia). Brak możliwości pełnego wyłączenia trybu Eco na manual (przełącza się sam po chwili w tryb Eco). Problemy z elektroniczna klimatyzacja. Belka pod kabina już zaczyna się odzywać pomimo jazdy w większości po autostradach. Naprawdę nie polecam Dada!
~Tadek
Xf 480 to wielkie nieporozumienie. Po 100tys. km ściana prawa oponę. Serwisy nie mogą sobie z tym poradzić mimo podbija i klinowe pod resort i regulacji zbieżności. W 3 egzemplarzach padły sprężarki powietrza przy ok150tys. Km. (ciśnienie w układzie chłodzenia). Brak możliwości pełnego wyłączenia trybu Eco na manual (przełącza się sam po chwili w tryb Eco). Problemy z elektroniczna klimatyzacja. Belka pod kabina już zaczyna się odzywać pomimo jazdy w większości po autostradach. Naprawdę nie polecam Dada!
~Mlody
Jak ktos woli skanie od dafa to napewno nie kierowca
~Pan Ordynator
Daf koło Scani nawet nie powinien sypać.
~Pan Ordynator
"stać".
~Mlody
Jezeli ktos przywozi srednia 25 na pełno po gorach naprawde całkiem niezly wynik to na pusto 18?
~Tadek
W firmie już 30 nowych xf 480. W 4 egzemplarzach (w tym mój) padła sprężarka powietrza. Ścianie opon robisz na swój koszt bo gwarancja tego nie obejmuje. Na sprezarke czekam już tydzień, auto stoi w serwisie, brak części. Jeździmy trasy It-Pl przez Austrię. W obie pełno to spalanie32litry. Przełożenie mostu 2, 21 tylko na lekkie ładunki lub płaskie drogi/odradzam je. Oprogramowanie Eco Fuel też do bani, zalecam Eco Performance. Opony przód tylko szerokie (pomagają zniwelować ścianie). A tak poza tym to po 14 latach za kółkiem i jeździe wszystkimi markami osobiście już Dafa wolę omijać. Zbytnio jestem rozczarowany. Jeśli po 150tys. km autko i nie tylko moje sprawia takie problemy to co dalej? Naprawdę rozpacz!
~Da_las
Tadek, w zwiazku z tym jakie sa Twoje propozycje??? Jezeli nikt madry nie potrafil skonfigorowac odpowiednio auta to dlaczego pretensje do producenta DAFa???
~Michał
Jezdze od ponad roku 106 ssc 510km głównie do Francji chłodnią przeważnie cały skład waży od 40 do 42ton spalanie wg komputera 33l przejechane 210tys. Teraz coś się stało z silnikiem, puka, stuka nie milosiernie nie ma mowy o dalszej jeździe, stoję na Francji w serwisie już 4 dzień... Co do samego dafa? Bardzo spoko jeżeli chodzi o mnie-o kierowcę wcześniej jeździłem volvem z 2012 i śmiem twierdzić że daf jest lepszy-wygodniejszy, światła ledowe mistrzostwo, w nocy jeździ się jak w dzień, lodówka większa, lepiej chlodzi, fotel wygodniejszy dużo ma ustawien. Daf jak dla mnie spoko gdyby nie ta awaria przy tym przebiegu... Pozdrawiam
~lucas121983
Witam serdecznie zawsze byłem zwolennikiem marki DAF wiadomo duża kabina super schowki żadnych problemów z akumulatorami itd posiadamy 4 sztuki dwa z rocznika 2014 jeden z 2016r i jeden nowy z 2018r dwie sztuki z 2014 wożą żywe zwierzęta trasy PL CZ, PL B do CZ przez Kudowa Zdrój i dalej za Pragę 100km w jedną stronę max 20t z powrotem tylko klatki 4tony spalanie około 33l trasy do Belgi po płaskim te same ładunki spalanie od 27, 5l do 30l przebiegi około 500tys od nowości wymienione w jednym 3 wtrysk na gwarancji w drugim 2na gwarancji po gwarancji w jednym znowu 2wtryski pompa wody intercoller w drugim intercoller przy przebiegu 450tys w jednym skończyło się łożysko w skrzyni biegów koniec jazdy w CZ do domu na niskopodwoziu. Kolejny DAF EURO6 z 2016r ładunki na ikoffer doppelstock prawie zawsze full 24t trasy w kółkach Wrocław Alzenau Wrocław spalanie od 31ll do 34l przebiegu 70tys wszystkie wtryski na gwarancji przy 300tys teraz znowu jeden wtrysk puka auto jeszcze na pełnej gwarancji mimo tego jest jakaś nowa procedura płukania układu paliwowego specjalnym płynem która nie obejmuje gwarancja koszt płynu 1120zl netto plus robocizna 2700netto. Czas na nowego z 2018r Trasy i ładunki te same koffer doppelstock cały czas full piętrowo trasy również Wrocław Alzenau Wrocław spalanie od 26l do 31l przebieg 100tys ale najlepsze zostawiłem wam drodzy koledzy na koniec.
Gdy mieliśmy Dafa z 2016r w serwisie na płukaniu układu paliwowego dostaliśmy nowa Scanie R450 na testy załadowaliśmy nowego Dafa XF480 I SCANIE tymi samymi ładunkami w to samo miejsce te same trasy w ten sam dzień ta sama pogoda trasy w kółku byłem święcie przekonany że nie będzie dużej różnicy Scania na systemach po górkę wciąga się 65km/h DAF na systemach wciąga się 30km/h ale to tam pomijając najważniejsze spalanie po trasie DAF 30. 5l SCANIA 25. 9l prawie 5litrow!!! różnicy obliczenia zostawiam wam drodzy koledzy nigdy nie byłem zwolennikiem innej marki niż DAF ale tutaj liczby mówią same za siebie mimo iż Scania jest droższa to przez 5lat leasingu proszę sobie samemu odpowiedzieć które Autko zostawi więcej w kieszeni
Nigdy się nie udzielałem na tego typu forach ale napisałem to może komuś to pomoże poprosi chciałem komuś pomóc
Wszystkim życzę tyle powrotów co wyjazdów i pozdrawiam serdecznie Łukasz
~Daf
Cena czyni cuda
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.178.240

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels