Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przerwanie dobowego odpoczynku i jazda

ID: 219423


Witam, wczoraj miałem pierwszy wyjazd do Niemiec, granica przejechana bez problemu, około 80km dalej ponad 2h czasu pracy i 2, 5h do końca 15h czasu pracy i nagle bum stoimy, korek ponad 10km i wleczemy się 2h prawie. Po wyjezdzie z korka czas 4; 20 jazdy szybkie szukanie parkingu i jest, oczywiście pełny no więc z czasem 4, 34 zatrzymuje się na wyjezdzie z parkingu na pasie awaryjnym, czas już właściwie do 0 wykorzystany, pracy jak i jazdy to to zakonczenie D. Długo nie musiałem czekać na policje, po okolo godzinie puka do kabiny w*iony niemiecki policjant. Drze się shaise, mandate itd. i każe mi jechać. Po chwili rozmowy ruszan i po 15 min zatrzymuje się w dobrym miejscu odebrać pauze. Teraz moje pytanie jak w świetle prawa wyglada to przekroczenie. Czas jazdy miałem 9:38 czyli ok. Niestety czas pracy był do 21:15 a ja po zakończeniu dnia nie rozpoczynajac go ruszyłem dalej. Przejechałem około 10km i o 23:00 wbiłem jeszcze raz zakonczenie dnia i rozpoczecie zrobie dopiero po kolejnych 9h. Wydruk zrobiony, opisana sytuacja, droga art i podpis. Co mi grozi za to podczas kontroli jeśli nie uzna mi ktoś wydruku i czy jeśli odebrałem te 9h odpoczynku to nie będę kontynuować jakiegoś wykroczenia z czasem pracy.
Pozdrawiam i tak wiem miejsca szuka się wcześniej i pyta o korki ale to mój pierwszy wyjazd za granicę.

~sobota95
*.play-internet.pl

Posty (21)

~sobota95
jak w temacie...
~Ktosik
Ciągłości pracy bez wymaganego odpoczynku nie będzie.

Może być mandat za skrócenie odpoczynku dobowego.
Skrociles ten odpoczynek o 1h45 min
O nałożeniu mandatu dla ciebie i dla firmy będzie decydował kontrolujący
~Rad
Zapraszam do pracy do niemiec. Tutaj co drugi dzień każą przeginać tacho. A jak nie wyp...
~ktosik
no jak ci krzywda, to nie pracuj u niemca

1

~Bongo
Sam nie wiem tez ile wytrzymam w tym bagnie praca porazka robie drugi rok jako kierowca obuz pracy po 13 i 15 godz pracy to jest jakies nieporozumienie! Za takie marne grosze i spij jeszcze w tej kabinie

-1

~abc
jezeli powstalo naruszenie, o którym piszesz, a nie z twojej winy ( brak bezp miejsca postoju, korki) musisz opisac z jakiego tyt ono powstalo, uzasadnic ze nie powstalo z twojej winy, podać podstawę prawna i tyle. na końcu podpis. nigdzie nie jest tez napisane o ile możesz przeciągnąć czas jazdy, pracy, itp o ile nie zagraża to bezpieczeństwu. nie jest tez napisane ze to wyjątek, może się zdążyć i 5 razy w tyg, o ile nie mogłeś tego przewidzieć. i tyle z twojej strony. to twój obowiązek jeżeli chodzi o przepisy. inna rzecz czy jakiś itd nie będzie filozofował ze wypadek mógł być no ale mogłeś go przewidzieć. opisałeś wydruk, jak uzasadniony wg przepisów, mogą cie cmoknąć
~Ktosik
Mogą mogą.

To że sobie zrobi wydruk o niczym nie świadczy.

Decyzję o nałożeniu mandatu podejmuje kontrolujący
~abc
nie, nie kontrolujacy. twoim obowiązkiem jest podanie przyczyny naruszenia. i nie ma prawa cie ukarać, bo na jakiej podstawie?, i ta kwestia nie podlega dyskusji. oczywiście może kontrolujący mieć inne zdanie ale nie z tyt ze nie dopełniłeś formalności, a tylko powód który podałeś, i nie on o tym decyduje tylko sad. wiec podając przyczynę naruszenia, pisz z głowa
~abc
opisanie wydruku np ze naruszenie zostało spowodowane terminowa dostawa, to żaden argument np. masz siedzieć, ale brak miejsca na parkingu ( w skrócie) i dojazd do bezpiecznego miejsca postoju, w celu zabezpieczenia pojazdu i ładunku to już jest powód, zauważ ze pisałem " bezpiecznego" a nie najbliższego, i o tym decyduje wg ustawy kierowca
~rao
O ile z naszymi jest szansa sie dogadac, o tyle z holendrem, belgiem czy niedajboze francuzem nie gadajacym po angielsku moga byc problemy. U nas odmowa przyjecia mandatu i sprawa do sadu. Za granica moga pobrac kaucje na poczet mandatu. Moga ale nie musza (mi kiedys nie pobrali holendrzy, po 3 miesiacach pezrzepychanek listownych odpuscili). Bedziesz jezdzil do francji na rozprawy?

1

~abc
w pl nie ma problemu... u żabojadów? jak piszesz... będziesz jeździć do nich i udowadniać swoje racje? pomijając język... taniej wyjdzie beknąć i zapłacić, oni o tym wiedza i na tym sie ślizgają ale nie o tym mowa byla. omawiamy pl
~ktosik
zawsze ma prawo ukarac. trzymam kciuki ze zrozumiesz tekst :

"Należy jednak podkreślić, że każdy przypadek przerwania odpoczynku lub przerwy
musi zostać ręcznie zarejestrowany przez kierowcę oraz, w razie możliwości, potwierdzony
przez właściwy organ, który wydał kierowcy polecenie przestawienia pojazdu.
Jeśli pojawi się taka konieczność, organy kontrolne państw członkowskich muszą
zastosować pewną tolerancję oceniając indywidualne przypadki. Należy zatem uznać,
że kontrolujący są zobligowani jeśli kierowca lub przedsiębiorca wskaże powyższe jako
przyczynę przerwania odpoczynku lub skrócenia przerwy nastąpiło z tych właśnie powodów
do ustalenia, czy w tym konkretnym przypadku rzeczywiście wystąpiły przesłanki
uniemożl iwiające prawidłowy, tj. nieprzerwany wypoczynek kierowcy. "


w skrocie wyglada to tak:

naruszenie bez wydruku - 100% mandat
naruszenie z wydrukiem - 50% mandat

zawsze rozpatruje sie indywidualne kazdy przypadek naruszenia, jesli jest wydruk
~abc
a co ma wydruk do tego?? a masz podstawe prawna dot tych twoich %?
~rao
Mowa byla co grozi, natomiast nie bylo mowy gdzie. Dlatego wskazalem przyklady z zachodu.
~abc
ważna jest podstawa powstania naruszenia. i tyle. oczywiście cala reszta podanie podstawy prawnej, uzasadnienie, podpis itp, ale nie maja prawa ukarac kierowcy za naruszenie skoro spełnił formalności, do* się mogą co do podstawy powstania owego naruszenia a nie ze za " długo" pracował
~abc
zasady t
te same... interpretacja inna...
~ktosik
to ma do tego ze za kazdym razem jesli jest naruszenie i jest wydruk, to o nalozeniu mandatu decyduje kontrolujacy ( zgodnie w wytycznymi ktore masz wyzej ) a to daje 50% szans na to ze nie bedzie mandatu
~ktosik
zrobienie wydruku, wcale nie znaczy ze nie bedzie mandatu.
zawsze jest to sprawa indywidualna
~abc
" przegiołes"? uzasadniasz, i jesteś czysty. nie ważne ile, " o ile nie zagraza to bezpieczeństwu na drodze". i nie maja podstaw do ukarania. mogą zakwestionować podstawę tylko, która musisz podać. i nic więcej
~Jakub
Koledzy mam problem robiłem 24h godzinny odpoczynek tygodniowy zrobiłem go nawet 32 godziny ale byłem zmuszony ruszyć w celu puszczenia gabarytu na parkingu. Wydrukowałem wykresowke opisałem ale co teraz? Aplituda 15 godzina płynie a pasuje mi wyjechać dopiero o 5 rano a ruszyłem o 11 40 w nocy by umożliwić mu przejazd
~Plum
Autorze, A MASZ jakie bonusy za pracę na poltora etatu?
Czy to frycowe za pierwszy wyjazd?
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.218.61.16

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels