ID: 219044
Niemieckie kontrole odbioru odpoczynków tygodniowych
ID: 219044
ID: 219044
Inspekcja BAG przekazała ważne informacje dotyczące kontroli odbierania regularnych odpoczynków tygodniowych w pojeździe.
Inspekcja BAG przekazała ważne informacje dotyczące kontroli odbierania regularnych odpoczynków tygodniowych w pojeździe.
~etransport.pl
Posty (68)
~kier | Tołdi swiete słowa. Wyksztalcenia zero ale zarabiać chcieli by więcej niż dyrektor wielkiej firmy. Co niektórzy mysla ze dziad transy padna i będzie już "ósemka" z przodu. Tylko żeby czasami na "czwórce" się nie skonczylo. | 1 | ||
~Apud1 | A te dziadtransy to ile klas szkoly maja i za co maja16 swiadectw. Pewnie za ak i ak maslo i ser i jajka tez. (ak) oznacza a kura a kaczka). Ze o gesi niewspomne. Wyksztalciuchy sie znalazly | |||
~Teofil | Dziadtransy do budy. | |||
~lukasz | Ja też uważam, że wszystkie te przepisy o płacy minimalnej, zakazu odbioru odpoczynku tygodniowego w budzie nie są dla kierowcy a przeciwko niemu i przeciwko przewoźnikowi. Kierowcy obudzą się za 3 lata w tym, że będą jeździć w systemach 4 może 5 tygodniowych dla DE lub FR i nie będzie zmiłuj, że "chcem do dom zjechać". Kolejna sprawa sporo firm będzie pozbywać się swojego taboru bo pójdą w systemy 2/2 (przy wykorzystaniu skróconych odpoczynków dobowych). Problem w tym, że wszyscy to odczują a zwłaszcza kierowcy (stety lub niestety). Jeśli ktoś ma 10 tirów i zatrudnia 13 kierowców to chcąc spełnić wszystkie te przepisy zostanie mu 6 samochodów a nie 10. 4 auta mniej oznaczają mniejsze wpływy w gospodarce itp itd a zatem zamiast mieć 13 kierowców taki przewoźnik będzie miał 10 czyli 3 mniej. W skali całego kraju to będzie bardzo duży problem. W tym momencie jestem przekonany, że wrócą czasy gdzie kierowcy będą mówić "oj u dziada to się jeździło". Dodam, nie jestem przewoźnikiem i to nie sa marzenia a niestety prawda, która będzie bardzo bolesna | 1 | ||
~lukasz | @Tołdi, Kiero, Dawid myślę, że coraz mniej będzie sie opłacało jeździć na kółka a co najwyżej kierowców wymieniać gdzieś pod berlinem itp. Problem w tym, że kierowcy nie zdają sobie sprawy z faktu, że za chwilę przewoźnik będzie wolał mieć 5 aut zamiast 10, 10 kierowców zamiast 13 itp. Sami oberwą bo średnio wyobrażam sobie kierowcę, który szczeka do zachodniego Pana i sie z nim kłoci o to że już 4 tydzień w budzie jeździ :) | 1 | ||
~Emmanuel Macron | ... praca zawód hobby pasja marzenia dobroć uczciwość poszanowanie... | |||
~kiero | ja jak i wielu innych kierowców ( a i rónież wielu normalnych przewoźników) pracuje w sysytemie... ostatnio popularny robi sie sysytem 2 tyg pracy i potem 1 tydz wolnego... dojazd autem FIRMOWYM ( chociaż są też tacy co dojedźają swoimi autami z dopłatą szefa do paliwa) i nagle okazuje się że warunek 45 poza kabiną zostaje spełniony, pracodawca nie musi ściągać auta za groszowe frachty do kraju, stać go na normalne wynagrodzenie kierowców i jeszcze stać go na dowóż autem firmowym na podmianę do Niemiec, Holandii, Danii... kierowca przestaje być beduinem wpadającym do domu na weekendy i teraz ma czas dla rodziny... jak dla mnie same plusy... może teraz rynek oczyści się z dziadtransów... | |||
~kiero | ~Tołdi 2017-06-27 09:33:36... kierowców, którzy nierzadko mają 8 klas a 16 świadectw... może i mam tylko 8 klas i 16 świadectw, ale mam jeszcze coś czego brakuje tym lamentującym na forum nieudacznikom życiowym, po technikach, liceach, czy nawet studiach... jestem zaradny i elastyczny zawodowo... jak sobie poradzę i się w nowej rzeczywistości, a większość tyk placzków /nieudaczników gotowa jest cofnąć się wczasie i znowu tyrać za 30gr/km byle tylko dziadtrans łaskawie dał im pracę | |||
~kiero | dziadtrans łaskawie dał im pracę, bo nic innego nie potrafią... | |||
el_duchu
| Ja tym bym się nie przejmował, polscy szefowie narzekają odkąd nastała demokracja i otworzył się rynek przewozów międzynarodowych. A to zezwolenia a to koncesje i, że ciągle się nie opłaca. Kierowcy raczej nie mają co liczyć, że będzie cud malina, o robotę martwić się nie muszą. Ten towar ktoś będzie i tak musiał przewieść. Z tym, że pracodawca może już nie być trzy chałupy dalej a za Odrą. A świadectwa pracy można mieć i 30 to nie świadczy że ktoś to leń i złodziej, szefowie święci nie są i nie maja monopolu na uczciwość, oni mają większe pole do popisu by kraść. | -1 | ||
el_duchu
| A wykształcenie, raczej tępy i niewykształcony kierowca jest idealny bo takiemu łatwiej jest wmówić bzdury, a nieco bardziej wykształcony i rozgarnięty to może za bardzo filozofować. Tępymi ludźmi łatwo jest manipulować. | -1 | ||
el_duchu
| Są firmy w Polsce co ludzie pracują latam, a są firmy co ciągle ludzie przychodzą i odchodzą... | |||
el_duchu
| latami* | |||
~dziad | jak to wszystko j, nie to realja beda takie że kierowcy beda prosic sie o robote w systemach 2/1, 2/2 ale za 3 z przodu, i jeszcze bedzie problem ze znalezieniem pracy, i to juz niedługo | 1 | ||
~lukasz | Też uważam, że zarobki spadną. Tylko czekać jak rząd wprowadzi (a w prowadzi na pewno!) ustawę o zawodzie kierowcy albo dotyczącym delegowania pracowników w transporcie międzynarodowym a skończy się tym, ze kiero dostanie np. 3500 netto na konto przy systemie 2/2 ale już bez diet itp bo będzie objęty takim a nie inną ustawą. Fakt, że będą częściej w domu ale będą zarabiać mniej. Najgorsze/najlepsze (?) jest to, że jeśli wykończą w ten sposób część Polskich firm, dużo Ukraińskich, Litewskich, Białoruskich to ci kierowcy będa jeździć dla DE lub FR ale po stawkach im narzuconych. Co oznacza, że niestety Polak znów w d*** dostanie bo będzie sporo kierowców tańszych i za 4 tyg. w budzie bedzie pensyjka 2000 euro może lekko więcej max i oczywiście powrót do własny koszt. Tak jak nagle przybyło mnóstwo przewoźników ze wschodu w latach 2004-2009 tak nagle przybędzie dużo szoferów więc i pensje spadną. Szkoda tylko kiermanów bo liczą na grubą kasę za odrą a będzie gorzej. | 2 | ||
~dobry kolega | guzik prawda dziady kierowcy juz nie beda sie prosic takich oszustow jak wy w niemczech wieledobrych firm bierze kierowcow jak leci i nie wybrzydza ze jezyk poytzebny | -3 | ||
Dawid87
| dobry czy ty myślisz że wszystko kręci się tylko wokół polskiego kierowcy gdzie Białoruś, Litwa, Rumunii, ich ten zakaz nie będzie obowiązywał, oni też będą musieć do domu | |||
ese
| ~dobry kolega 2017-06-27 11:11:55 guzik prawda dziady kierowcy juz nie beda sie prosic takich oszustow jak wy.. "- Bardzo dosadnie. I niegrzecznie tak wprost do kolegów. Kogo więc będą się prosić "dziady kierowcy"? ? | |||
~Ktosik | Wytłumaczcie mi dlaczego będą systemy inne niż do tej pory? Dlaczego niby kierowca miałby być częściej w domu? Jak grzyby po deszczu będą powstawać " wozy Drzymały" pola namiotowe w pobliżu parkingów... Z jednym się zgodzę Kierowcy nie będą już dostawać diet ani ryczałtów. Wszystko będzie brutto. I chociaż na rękę będzie mniej to realnie będzie więcej ( nie dla tych co są zadłużeni) | 1 | ||
~Ktosik | Nie jest żadną tajemnicą że przy systemie 3/1 można tak ułożyć pracę że nie trzeba w trasie robić ani jednej regularnej tygodniówki Wysta rczy zapomnieć co mówią na parkingu, otworzyć przepisy poczytać i pomyśleć chwilkę | |||
~lukasz | @ktosik, oczywiście, że tak trzeba wnikliwie przeczytać rozporządzenie 561/2006 i brać pod uwagę to czego przepis nie zabrania i jak brzmi literalnie. Ale równych 3 tygodni ciezko max 13 dni obrócisz ale to wtedy można rozłożyć na dwa tygodnie i wtedy robić system 2/2 - coraz bardziej popularny w PL firmach. Tylko takie rozłożenie nie będzie korzystne dla Ukraińców Litwinów itp bo będzie za daleko będzie trzeba odliczyć czas na dojazd itp (przy ewentualnej podmiance kierowców za granicą). @dobry kolega. Pogadajmy za 2-3 lata kiedy będziesz musiał władać jezykiem Twojego szefa. Bo nikt nie będzie specjalnie tworzył dla Ciebie aplikacji po Polsku. Im większy będzie exodus polskiego kierowcy za odrę tym zarobki będa spadać. Może się okazać tak, że więcej niż 2000 euro nikt nie da bo przyjdzie ktoś z daleko wschodu. Nastepna sprawa patrz realnie na to co się dzieje. Kazdy by chcial zarabiać 3000 euro miesięcznie bez znajomości niczego ale jak znam Niemców czy Francuzów nikomu za nic jednego centa nie dadzą więc nie łudzilbym się że cokolwiek poprawią los polskiego kierowcy. | |||
Dawid87
| na wykładach parkingowych było powiedziane jasno, dziad pada a pan "siofer" dostanie 3 tyś ojro, jak na parkingu było powiedziane tak musi być. na ch/uj drążyć temat dalej, | -1 | ||
~lukasz | Na wykładach parkingowych można także dowiedzieć się bardzo dużo o przepisach prawa pracy w Polsce. Hmm pytanie czy też tak będą znali przepisy prawa niemieckiego swoją drogą z taką wiedzą będą mogli śmiało polemizowac z BAG lub nawet tam pracować. Ot taka dygresja :) | |||
~Wielki Szu | Teraz litowce rzymiany bulgary i inne demoludy będą brać wszystkie ładunki do Polski żeby tylko 45 wykręcić. Jak myślicie po co madziarski vaberers wykupił linka? Oj dziady. Cienko was widzę. Pozostaną po was zaolejone kanały i klepiska. | -3 | ||
~rasmus | to dziadu jeden z drugim jezdzij po 4 tyg i zdechnij w tej budzie za 500 zl wiecej a jak juz bedziesz sral pod siebie to wezmie kolejnego bezdomnego na 4 tyg i wiecej i tak w kolo Milosnicy bezdomnosci u dziada dorobkiewicza ktory sie smieje przy obiedzie w niedziele ze znalazl tepego robola | |||
~lukasz | No z tymi dziadami to ja bym był ostrożny bo pamiętaj, że rynek nie znosi próżni. Część firm nie będzie wstanie sprostać wymaganiom i przejdzie na systemy 2/2 zmniejszy się ilość taboru wschodniego i tyle. Problem w tym, że będzie więcej kierowców ze wschodu czy południa, którzy będą musieli jeździć za mniej dla nowego pana. Problem tez w tym że zaraz powstaną "niemieckie dziady lub francuskie" które będą miały gdzieś sugestie małego polaczka. Teraz fakt można walczyć o większe zarobki ale później już tak nie będzie. Może i będzie stawka za godzinę ale jak nie przejdziesz odpowiedniej ilości km to cie za to obciążą bo uwierz francuz, niemiec czy belg chce zarabiać a nie się zastanawiać czy pracownikowi się coś podoba czy nie. Myślę, że te wszystkie utrudnienia odbiją się dużą czkawką na kierowcach. | |||
~lukasz | A waberers kupił Linka bo chce się rozwijać i tyle a LINK widocznie stwierdził, że mu się to bardziej opłaca bo może ma na oku inny biznes. Nie doszukiwałbym sie demagogii, że od teraz to "polski dziad" przestanie istnieć. Nie, nie przestanie będzie tylko inny. Przestałbym się cieszyć z tego co się dzieje. Eldorado dla kierowców już minęło i teraz (niestety albo stety) będzie gorzej niestety albo stety. | |||
~rasmus | pojezdzij 4 tyg w budzie to zobaczysz jaka to przyjemnosc... i ta proznia to sie czlowiekowi robi w glowie | |||
~Tołdi | Przede wszystkim przestańcie piertolić o "systemie" 2/2 !!! Którego bowiem pracodawce stać na utrzymanie pracownika, który pracuje 2 tygodnie a kolejna dwa siedzi na duupie??? Napiszcie gdzie tak jest, bo albo coś przespałem, albo nadajecie z innej planety!!! | |||
Dawid87
| Tołdi w czym widzisz problem system 2/2, chętnie bym zatrudnił dwóch w takim systemie, oczywiście wtedy piszemy o samozatrudnieniu. | -2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.