ID: 216737
Maksymalny 60-godzinny tygodniowy czas pracy kierowców, obejmujący godziny nadliczbowe
ID: 216737
ID: 216737
Jedną z propozycji związków zawodowych.
Jedną z propozycji związków zawodowych.
~etransport.pl
Posty (116)
Dawid87
| co do ćwierć mózga Rysia, on wie ile się należy, panu kierowcy idzie się wy/sra/ć, chcę za to zapłacone, leń przesiaduje cały dzień w szatni, w gotowości do pracy, i chce mieć za to płacone, nie myje auto bo nie dostał rozkazu, kolega maro wkleja kodeks pracy ciul i tak wie lepiej, jacuś tez tego nie rozumiem bo Ryszard napisał | |||
MarcinSE
| maro jaki dyżur w 15 godz... 05, 00-6, 30 załadunek, 4godz jazdy do 10, 30, rozładunek do 13, 30 - 4 godz jazdy do 17, 30 - znów załadunek do 19, 00 I 20 min dojazd do bazy i dom... Gdzie dyżur?? | |||
Dawid87
| a w du/pie, bo polski transport to dziad, idź do Pana z zachodu typu Ulrich a dowiesz się co znaczy opcja OUT, | -1 | ||
MarcinSE
| Dawid to co ty ostatnio zacytowałeś 7200 czy 7600km w 3 tyg to jest idealny "transport " na te wszystkie pomysły z równoważnym, dyżurami, kopertami... pseudo transport! To jest raj na ziemii-twój kierowca więcej stoi jak jedzie i jeszcze go w domu nie ma... Raj na ziemii :) :) :) :) | |||
MarcinSE
| to jak chłopaki, mogę pracować ten 4 tydzień czy nie mogę... Bo już w 3 tyg mam 200 godzin i nie przekroczyłem czasu tego tam jazdy dla kontrolujący... ? :) :) | |||
MarcinSE
| 15+15+13+13+13x3tygo dnie... aa jaki zdziwionyyyy Dawidku jesteś, ale czym no czym, gdzieś coś przekroczone, złamane przepisy, w którym miejscu??? :) :) :) | |||
MarcinSE
| Dawidku - gdybym był złośliwy ale nie jestem... ale gdybym był jednak to napisałbym, że jesteś przewidywalny jak cena w biedronce... tylko taki ignorant jak ty mógł pomyśleć, że 15+15+13+13+13 chodzi o czas jazdy :) :) :) ty chłopaku nie bierzesz nawet pod uwagę tego, że oprócz jazdy kierowce rozlicza się też z pracy pomiędzy jazdą :) :) :) :) :) no ale nie jestem złośliwy więc jednak będę się kulał ze śmiechu w mym raju na ziemi :) :) | |||
MarcinSE
| "a w du/pie, bo polski transport to dziad, idź do Pana z zachodu typu Ulrich a dowiesz się co znaczy opcja OUT, " Tak na dobranoc, jak kończą dyskusję ludziki z przytłaczającą ilością argumentów w temacie :) :) :) | |||
MarcinSE
| Jest już południe prawie a ja dalej nie wiem czy mogę ten tydzień czwarty pracować czy nie mogę, przypominam, że mam już 30 nadgodzin do podstawowego czasu pracy, czas jazdy nie mam przekroczonego no ale jest potrzeba pracy a ja już tyle tych nadgodzin tylko w 3tygodniach... nie no musze pracować bo jest praca, więc jak to będzie wyglądać według przepisów i na wypłatę... ? ?! maro, dawid... !! :) | |||
MarcinSE
| Dawid, ty to może lepiej nie licz bo jak mi te kółka same policzysz bez sierpu i młotu to będzie nie wesoło... aa w sumie, tak ci dobrze szło liczenie tych 50 euro za dzień to policz po swojemu, sprawdzimy :) | |||
~maro | Marcin nie znam twojej umowy o pracę, zbyt dużo niewiadomych. | |||
~maro | Marcin SE12 miesięczny okres rozliczeniowy... może być taki prawda? Chyba jednak nieprawda :-) | |||
MarcinSE
| maro - umowa o pracę jest taka sama jak 45 tyś innych pracowników w transporcie szwedzkim - jest podstawa i każdy ma stawkę godzinową :) | |||
Dawid87
| 61447; MarcinSE 2017-05-11 11:26:33 Jest już południe prawie a ja dalej nie wiem czy mogę ten tydzień czwarty pracować czy nie mogę, przypominam, że mam już 30 nadgodzin do podstawowego czasu pracy, czas jazdy nie mam przekroczonego no ale jest potrzeba pracy a ja już tyle tych nadgodzin tylko w 3tygodniach... nie no musze pracować bo jest praca, więc jak to będzie wyglądać według przepisów i na wypłatę... ? ! maro, dawid... !! :) Dawid to imię i piszę się z dużej litery, tak możesz jechać i nawet powinieneś, a nie siedzisz na forum, sam wiesz że ja takich problemów z nadgodzinami kierowców nie mam, | -1 | ||
~maro | Ja nie wiem co może być napisane w takiej szwedzkiej umowie. Ty ją podpisywałeś, więc raczej wiesz. | |||
MarcinSE
| Tak właśnie chłopaki to wygląda - jak to Dawid napisałeś, nawet powinieneś jechać... więc jeśli pracownik pracuje nadgodziny POWINIEN mieć je zapłacone! Od wolnego są dni przysługujące każdemu pracownikowi na żądanie (dobrze wiadomo ile i kiedy ) Pracuję w nadgodzinach - chcę pieniądze nie jakieś wolne! Dawid, Dawid... nie do mnie takie teksty o siedzeniu na forum :) :) | |||
~maro | Po to właśnie w polsce wymyślono system równoważny. Jest robota-dymasz po 12 godzin za zwykłą stawkę. Nie ma roboty-odbierasz te godziny. | |||
MarcinSE
| ~maro 2017-05-11 12:58:49 Po to właśnie w polsce wymyślono system równoważny. Noooo :) :) :) | |||
Dawid87
| widzę że powoli zaskakujesz, jest robota trzeba zrobić kasa z nieba nie spada, wypłaca się nadgodziny i jak to mówią kierowcy z Ukrainy "haraszo" i wio | -1 | ||
300D
| Zaleciało trochę Edwardem G. - Aby Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej. | |||
MarcinSE
| Dawid - ja zaskoczyłem już daawno i szybko teraz czas na twych wozaków by zamiast wio powiedzieli - prrrr my nie duraki :) :) | |||
~kompost z łysych | davidek bucu z Borku. Co ty wiesz o transporcie. Czego się nauczyłeś u taty przez dwa lata. Jak kroić źeby síę kierowcy nie zorientowali? Wg ciebie co to jest praca? Czasy niewolnictwa się skończyły. Dzisiaj piątek więc idź pastuj renate. Tata wituś będzie zadowolony. Moźe po ramieniu poklepie. Hehehe | |||
Dawid87
| nie mam pojęcia z kim mnie mylisz, gdzie jest napisane że 87 jest rokiem moje urodzenia, a nie świadczy o ilości partnerek. dwa nie mam i nigdy nie miałem renault | -1 | ||
300D
| 87- od prawie trzech lat? weż to chłopie zaktualizuj. | |||
~Obiektywny | Nie bede nikogo tu przekonywac ani obrazac ale ludzie szanujcie sie. Przepisy sa jasne: 1). Normalna praca = 40h tygodnowo 2). Praca z nadgodzinami = max. 60h (jazda + inna praca) w tygodniu. 3). Przy pracy w systemie srednia ilosc godzin z nadgodzinami w 4-miesiecznym okresie = 48h. Jak pracujesz codziennie po 12h + pauza 45' to zawsze wyjdzie 11h pauzy dobowej. ALE Przy skracaniu pauzy dobowej 3 razy w tygodniu do 9h wychodzi ok. 13-14 godzin pracy (jedna pauza 15' tez liczy sie do czasu pracy. Wtedy 3x ok. 13h = ok. 40h pracy, zostaje 20h pracy na 4 i 5 dzien. Wtedy musisz zrobic 45h pauzy regularnej nawet jezeli mozna skrocic do 24h, bo przekroczysz max. tygodniowy wymiar 60h czasu pracy. A jak ktos kocha szefa to pracuje po 15h bo pauzy robi na rozladunkach i zaladunkach i potem 3 dni po 13h, czyli pracuje 70-80h w ciagu 6 dni bo przeciez tacho nie przegiete to indywidualna sprawa kazdego. Nikogo nie oceniam ale pracoholizm to choroba. Wydaje mi sie, ze spora grupa kolegow ma ciagle problem z odrozniem czasu jazdy od czasu pracy. I bez obrazania nikogo: Tachograf nie jest urzadzeniem do mierzeniem czasu pracy a jedynie czasu jazdy i ustawowych minimalnych przerw. Ale rozumiem, ze ciezko tez wytlumaczyc szefowi, ze do czwartku mielismy ponad 50h pracy i w piatek pracujemy pol dnia i jeszcze robimy pauze 45h mimo, ze byla w poprzednim tygodniu. Ale przepisy przepisami a zycie zyciem. W obecnej jednak sytuacji braku kierowcow i latwoscia zmiany pracy uwazam, ze kierowcy powinni uswiadamiac pracodawcow o swoich prawach. Pamietajmy tez, ze przy wypadku tylko my ponosimy odpowiedzialnosc a nie szef. Prokurator powie, ze nie powinnismy jechac, bylismy przemeczeni bo pracowalismy ponad dozwolone 60h w tygodniu i jest to TYLKO nasza wina. I kazdy sedzia to przyklepie. Czy szef pojdzie siedziec za nas albo w najlepszym razie bedzie nam placil wynagrodzenie za okres na jaki odbiora nam prawo jazdy? | |||
~zcx | ty już coś chlapnąłeś pod nadchodzący weekend, czy może pod nadchodzące świeta? | |||
~Bogaty. | Pokaż mi tylko jednego kierowcę, który pracuje po 15 godzin dziennie. Pracuje a nie tylko przebywa w aucie lub innym miejscu np palarnia, stołówka. | |||
~Bogaty. | Jest to niemożliwe, więc twoje obliczenia patrząc tak obiektywnie nie mają sensu. | |||
~Bogaty. | Kłania się znajomosc kodeksu pracy i ustawy o czasie pracy kierowcy. | |||
~bogaty rozumem | mam gdzieś przepisy, 8 h i na ty koniec |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.