ID: 214223
Ryczałty za noclegi - Sąd Najwyższy nadal po stronie kierowców
ID: 214223
ID: 214223
Walka trwa
Walka trwa
~DuraLex*.mt.pl
*.mt.pl
Posty (65)
~dość iu | Najwyższy sądzie... Cudowna wspaniała praca zawód hobby pasja marzenia, cudowny wspaniały pomysł na spędzanie życia zawodowego, cudowne wspaniałe wynagrodzenie... | |||
~DuraLex | To nie moja wina że sądom jest wszystko jedno czy stosować kodeks pracy. | |||
MarcinSE
| Czyli SN tym uzasadnieniem postawił się trochę w roli Suwerena i uregulował-czym jest praca kierowcy zawodowego i co przysługuje za tę pracę... to o czym pisał w uzasadnieniu TK, że trzeba to uregulować?! | |||
MarcinSE
| Kierowcy międzynarodowego... oczywiście :) | |||
~DuraLex | TK pisał o tym co trzeba uregulować żeby lobby nie musiało płacić. | |||
MarcinSE
| Co dalej po tym wyroku bo podejrzewam, że część nawet nie pokwapi się by odszukać to uzasadnienie nie mówiąc o przebrnieciu przez 20 stron... :) Jakie konsekwencje grożą kierowcom lub lobby?? | 1 | ||
~gnebca gamoni | naćpałeś się już tureckim czajem z rana? | |||
ese
| "... Tymczasem masowo oddalające powództwa sądy powszechne w okresie od listopada potwierdziły swoimi orzeczeniami potrzebę reformy wymiaru sprawiedliwości i wprowadzenia do niego sędziów mających własne zdanie... "- Dlaczego mi to jakoś znajomo brzmi? | |||
MarcinSE
| Sam widzisz ese, że to musi być raz na zawsze uregulowane bo to zakrawa na śmieszność... Co sąd czy wyrok to inne wytyczne a barakyda stoi pomiędzy dwiema zainteresowanymi stronami! | |||
~olek | W Polsce wyrok SN nie wiąże innych sądów, nie jest wykładnią prawa, dotyczy tylko tej sprawy. | 1 | ||
MarcinSE
| ... A mówi się że Rosja to stan umysłu :) :) :) | |||
ese
| 2017-03-17 10:39:12 Brakuje mi w tej dyskusji głosu związków zawodowych kierowców. Może dałoby się temat rozwiązać nie tyle przez wyroki sądowe, co przy stole negocjacyjnym, gdzie przedstawiciele obu stron by zasiadły i wzorzec sposobu wynagradzania wypracowały. Bo powyższy cytat zbyt mocno mi się w politykę bieżącą wpisuje. I polityczny interes w tym widzę, a nie dbałość o kierowcę. Poza tym, nie jesteśmy jedyni w świecie, a nawet w Europie. Może by się przyjrzeć jak inni to rozwiązali i najlepszą metodę wybrać | 1 | ||
~DuraLex | ese, bo tak miało brzmieć. kr*ynizm Ministra nie wyłącza idiotyzmu wielu sędziów | |||
ese
| Z pewnością byłoby wygodniej gdyby wyroki i orzeczenia przychodziły do sądów z jednego miejsca, faksem lub mailem. Nie byłoby szerokiego, masowego zjawiska z "Tymczasem masowo oddalające powództwa sądy powszechne w okresie od listopada potwierdziły swoimi orzeczeniami potrzebę reformy wymiaru sprawiedliwości". | |||
ese
| Zmowa się szerzy bezczelnie. Tutaj sądy masowo oddalają powództwa. W innym miejscu blisko 30 krajów zmówiło się przeciw jednemu. | 1 | ||
MarcinSE
| ese - "inne" kraje mają bardzo prosto to rozwiązane, jest podana kwota diety na dany kraj i od tej kwoty dokładnie jeszcze połowa za noc w aucie. Czytelnie przejrzyście, proste do policzenia :) | |||
~kiero | w Polsce masz za to 25% limitu za nocleg dla danego kraju, są tabelki z dietami i limitem łatwo policzyć. | |||
Dawid87
| Nie mam pojęcia skąd w bierzecie te informacje, dieta krajowa 30 zł zagraniczna nie może być mniejsz niż równowartość 30 zł jakieś 9 euro max | 1 | ||
~były | Tak Dawid. Nie mniejsza. Ciekawe jednak jaką dieta jest rozliczana w kosztach? 9eur? To ze Ty płacisz nie znaczy że inni płacą nie uczciwie. | |||
~kiero | Dieta zagraniczna nie może być mniejsza niż 30 zł pod warunkiem że regulamin wewnętrzny firmy taką wysokość diety określa. Z takim regulaminem ma się zapoznać pracownik i pod nim podpisać. | |||
nlog
| To już zachodzi na jakieś totalne nieporozumienie. Ale ogólnie na miejscu kierowców bym się nie cieszył. SN próbuje się odegrać na nielubianym ostatnio TK. Taka wewnętrzna wojna. Swoją drogą ciekawie się zrobiło. TK mówi, że przepisy są złe i niekonstytucyjne a SN dalej swoje. Coś mi się wydaje, że za 2 lata znowu dostaniemy karę od Trybunału Europejskiego i dopiero wtedy będziemy zmuszeni dostosować przepisy bo teraz to już nie wiadomo co płacić i jak. Wolna amerykanka. | |||
nlog
| Ryczałt za nocleg w kabinie pojazdu - stanowisko GIP " (8230; ) Kierowcy samochodu ciężarowego, który wykorzystuje odpoczynek dzienny i skrócony odpoczynek tygodniowy w warunkach wskazanych w art. 8 pkt 8 rozporządzenia 561/2006 WE lub odpoczynek dobowy w warunkach wskazanych w art. 14 ustawy o czasie pracy kierowców, co do zasady nie przysługuje ryczałt za nocleg (8230; ). Aktualnie obowiązujące rozporządzenie MPiPS z 29 stycznia 2013 r. w sprawie należności przysługujących pracownikowi (8230; ) z tytułu podróży służbowej w zakresie podróży zagranicznej stanowi, w § 16, że za nocleg podczas podróży zagranicznej pracownikowi przysługuje zwrot kosztów w wysokości stwierdzonej rachunkiem (pominięto słowo « hotelowym» ). Odmienne regulacje wprowadzono dla podróży krajowych stanowiąc o noclegach w obiektach świadczących usługi hotelarskie (8230; ). Wobec regulacji § 8 tegoż rozporządzenia dotyczącej podróży krajowej, pominięcie słowa « hotelowy» w odniesieniu do podróży zagranicznych nie wydaje się być niecelowym. Co do istoty ryczałtu za nocleg należy zaznaczyć, że ma być on przeznaczony na koszty noclegu w przypadku, gdy nie są one potwierdzone rachunkiem - wynika to wprost z interpretacji językowej przepisów rozporządzenia. Jeżeli zatem pojazd posiada odpowiednie miejsce do spania i pojazd znajduje się na postoju, a kierowca złoży oświadczenie że wybiera nocleg w pojeździe oraz gdy pracownik nie ponosi kosztów noclegu - można przyjąć, że pracodawca zapewnił bezpłatny nocleg i z tego tytułu nie będzie przysługiwał ryczałt za nocleg o którym mowa w rozporządzeniu z 29 stycznia 2013 r. w sprawie podróży należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej. | 1 | ||
nlog
| i dodam jeszcze że z 21 stron uzasadnienia nie zobaczyliśmy nic... Warto mieć ośiwadczenie kierowcy że wyraża zgodę na nieodpłatny odbiór odpoczynku w kabinie pojazdu. Nauczka dla wszystkich na przyszłość. | 1 | ||
~były | A co w przypadku gdy nie ma oświadczenia? Kierowca nie miał wyboru a nawet było to na rękę pracodawcy bo pracownik pilnował sprzętu i ładunku cały czas? | -1 | ||
MarcinSE
| były - przestań, przecież nlog taki żarcik napisał z tym podpisaniem oświadczenia :) :) równie dobrze można dać do podpisu, że opony producent przewiduje na 500 tyś a jak zjadą się po 350tys to kierowca płaci... to żarcik w tym stylu :) | |||
Dawid87
| MarcinSe, ty sobie jaja robisz?, czyli jak ktoś coś podpisze i nie dotrzyma słowa, może powiedzieć ze na etransport przeczytałem od MarcinSe, ze nie musi bo to i tamto. zrozum, ze jak coś się podpisuje to tak ma być! | 1 | ||
300D
| no ale regulamin wewnętrzny nie może... aa tam, co mnie to. | |||
MarcinSE
| Najpierw trzeba podpisać... czyli to nie był żart... Haahahhahahahahahaah nie wierzę, że są tacy kierowcy którzy podpiszą takie coś, za cholere nie uwierzę!!!były już podpisy o nie robieniu pauzy 100 km do granicy, teraz zgoda na bezterminowe siedzenie w kabinie za friko... Czyli z tymi oponami to jest możliwe... no nic czekamy na zgodę za pokrycie skradzionego paliwa i towaru przez złodziei! Zwroty wypłaty szefowi podobno to normalka... Wpisujcie pomysły jakie może jeszcze kierowca podpisać - bez ograniczona kreatywność wskazana! | |||
MarcinSE
| Nieograniczona! | |||
wesolek
| 300D wytłumacz wszystkim oraz tłumokom transportowym, kiedy przysługują i należą sie ryczałty, za noclegi spędzane w trasie, wedle naszych oraz unijnych przepisa. w końcu byłeś obecny na moich wykładach parkingowych. ::) ::) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.