ID: 212996
Co warto wiedzieć o CB radiu?
ID: 212996
ID: 212996
Pomocne w komunikacji między kierowcami, informowaniu o wypadkach czy korkach na drodze, które utrudniają płynny przejazd. Sprzęt, bez którego niektórzy nie wyobrażają sobie jazdy samochodem.
Pomocne w komunikacji między kierowcami, informowaniu o wypadkach czy korkach na drodze, które utrudniają płynny przejazd. Sprzęt, bez którego niektórzy nie wyobrażają sobie jazdy samochodem.
~etransport.pl
Posty (65)
~sid | - chi chi chi ktosik mundrala z busika ten to ma altene ze 2 metra na kurniku | |||
jacek-kuba
| W artykule piszą o antenie magnetycznej -takich konstrukcji nie stosuje się w samochodach. Pisząc cokolwiek, warto mieć przynajmniej jakiekolwiek pojęcie o temacie. | |||
~zcx | juz trzecia linijka tego artykulu swiadczy ze jest on belkotem. | |||
~zcx | dal autora antena magnetyczna to to samo co przymocowywana za pomoca magnesu a dla ktosika przetwornica to to samo co stabilizator. | |||
~volvo | krótkofalowcy zdyskredytowali autora - dyletanta chociaż dobrze wiedzieć jakie radio kupić | |||
jacek-kuba
| volvo -radio to kwestia drugorzędna -podstawą jest antena i jej montaż | |||
~zcx | ze jeszcze ktosik nie wtracil swoich madrosci i nie pouczyl piszacych to mozna uznac za swieto. | |||
erto1
| zcx najlepiej żebyś jechał na Sycylię to by był taki pożytek że nie trzeba by było czytać tych twoich śmietnikowych mądrości ośle z cieciówki | |||
~zcx | wystarczy sie ty sie erto psi zwisie pojawiles smietnik robil sie z automatu. | 2 | ||
~bankier | CB bardzo pomaga. Najlepszy jest ubaw jak się kierowcy pokłócą i obrzucają się błotem na czym tylko świat stoi. A najgorsze dno to jak sobie urządzają na 19 ka*ale prywatne pogawędki. | |||
barracuda
| Czasem zdarza się tekst, gdzie nie ma zdania bez k.. wy. Gdy pada prośba "powtórz to samo, ale bez bluzgów"-zalega cisza. :-) | 1 | ||
jacek-kuba
| 27180 MHz to tylko jedna częstotliwość i jedna emisja z zasady. Możliwości radia są niewspółmiernie większe. Swoją drogą, korzystając z okazji-apeluję o nie zdrabnianie wszystkiego co popadnie. Po co to robicie? Na radiu nie można mówić normalnie? tylko jak klauny? | 2 | ||
erto1
| zcx wynoś się z tąd to nie dla ciebie dyskusja twój poziom jest z rynsztoku więc głupio wyglądasz między innymi wpisami cieciu | |||
barracuda
| jacek-kuba, też jestem zdania, iż zdrabnianie wszystkiego jest niepoważne. Już szczególnie, razi mnie zdrobnienie słowa "wypadek" na "wypadeczek". | 1 | ||
jacek-kuba
| No faktycznie ironia. Nie wiem skąd to się wzięło-ludzie myślą, że jak będą robić z siebie klaunów, to będą robić wrażenie na innych, że są starymi radiowcami? Zapewniam, że tak nie jest. Proszę mówcie normalnie, poprawną Polszczyzną i nie przeklinajcie tak namiętnie. | 1 | ||
~Forest glemp | Najlepiej jest w nocy, gdy nieraz spanie przymula. można nakręcić ze trzech idi. otow i już jest wesoło, spać się nie chce, a pajace se do gardeł skakaja ; ) | |||
~zcx | po co polacy przekraczajac granice zmieniaja z 19 na 28? | |||
jacek-kuba
| Prawdę mówiąc nie wiem-podejrzewam jedynie, że inne narodowości obrały sobie zbliżoną częstotliwość ew nawet tą samą tylko w FM-ach np? nie wiem, tylko tak myślę. Więc chodziłoby o ograniczenie zakłóceń. | |||
~zcx | europa chodzi w ''piątkach'' a polska w ''zerach'' co przynajmniej kiedys bylo niezgodne z norma. | 1 | ||
Effendi
| taka kiepska " krypto reklama " | |||
jacek-kuba
| zcx na dzień dzisiejszy -na tzw. paśmie obywatelskim -można rozmawiać w piątkach czy nawet w tzw. splicie w podstawowej 40-tce. Przepisy regulują jedynie dopuszczalną moc, emisję w zależności od kraju i ew zezwolenia ale nie w PL. Generalnie w naszym kraju na tzw, cymbale, ludzie robią co chcą. Znam nawet takich co 2 KW ładują w antenę. Kiedyś sam kupiłem jakiś wzmacniacz do samochodu ale jak nacisnąłem PTT w mikrofonie i uruchomiłem 30 alarmów w samochodach to dałem spokój -u mnie w domu bramy się same otwierały he he-głupota jakich mało. | |||
~kier | Na Francji czy Hiszpanii jest taki spokoj na radyjku ze hej. Nie slychac tych najbardziej wyksztalconych osobnikow jakimi sa kierowcy zawodowi. I te teksty typu :gdybym ja byl w rzadzie to... " Albo "wezta", "róbta", "jedzieta", "dajta". Wies od pluga oderwana bez przednich zebow. | 1 | ||
~zcx | jacek dlatego napisalem o niezgodnosci z EN ''naszych cb'' | |||
jacek-kuba
| Włochy, Szwajcaria i Espania -te kraje wymagają zezwolenia. Temat generalnie nie jest jasny-ponieważ papiery wymagane są od tubylców. Niemniej Policja czasami czepia się podróżnych. Ja osobiście wożę ze sobą licencję KF -ponieważ moje radio w samochodzie -ma więcej pasm niż 11m -liczę, że w razie problemów jakoś się wywinę. Czyli powiem, że rozmawiam na pasmach KF -co przejeżdżając, wolno mi robić. Ale mądry Policjant -mający pojęcie o sprzęcie i tak może się przyczepić. Zresztą sami wiecie jak to jest-nie dostaniesz mandatu za radio to dostaniesz za półkę albo za navi umieszczoną na szybie | |||
~sid | swego czasu na bialorusi radjo trzeba bylo zdemontowac i do torby schowac | |||
~zcx | kazdy kraj ma inne przepisy, okreslajace na co potrzebne zezwolenia a na co nie. to samo dotyczy parametrow sprzetu. | |||
jacek-kuba
| Zgadza się, gdzieniegdzie tylko z FM-ów można korzystać i to z max mocą 0. 5W nasze radia z kolei mają 4W -moje np. ponad 400W w SSB-więc teoretycznie kryminał. Ale zezwolenie mam na 500W tyle, że nie na paśmie obywatelskim-czyli nie w paśmie 11m -czyli nie na CB | |||
~zcx | co za stacja ma taki power? | |||
jacek-kuba
| Ranger RCI 69FFC4 | |||
jacek-kuba
| szumofon z prymitywnym wzmakiem-ale powymieniałem wszystkie filtry, dołożyłem top-guna i jeszcze roofing-filter. Radio obecnie jest b selektywne z możliwością regulacji-modulacja b ostra tyle, że jak pisałem -moc daje tyle, że mnie słyszą -ja już niekoniecznie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.