ID: 212381
Naiwność?
ID: 212381
ID: 212381
Posty (53)
Lukrecja
| PISZY, należy przyznać Tobie rację. Takie są niestety fakty. A ja mam taki przykład sytuacji: Szef firmy: Nie otrzymałem listu. Listonosz: Tu jest potwierdzenie odbioru, może się zawieruszył w papierach. Szef firmy: Oj nie wiem, nie wiem, trzeba to wyjaśnić. Ja tego listu nie mam... Bo jak się samemu kantuje wszystkich dookoła, to już się nikomu nie wierzy. | -1 | ||
g-a
| Zobaczysz te emeryturę jak świnia niebo. Około roku 2000 Niemcy łaskawie zgodzili się na wypłatę odszkodowań za pracę przymusową z czasów Adolfa. Sprawdź sobie ile wypłacili za 5 lat orki po 14 h/dobę. Zdziwisz się. I nie myśl, że teraz będzie inaczej. | |||
g-a
| Dobra, odpadam, mam awizo na 10. | |||
furman440
| shellma - W Niemczech brakuje kierowców ciężarówek. Stare pokolenie przechodzi na emeryturę, zaś młodzi Niemcy nie są zainteresowani tym trudnym zawodem. Szansę na zatrudnienie mają m. in. Polacy, a mowa o 20 tys. miejsc pracy rocznie ://biznes . onet. pl/niemcy-potrzebni- kierowcy-ciezarowek/ 4zgl1 co do traktowania - napisałem juz wyżej... | |||
furman440
| g-a mylisz pojecia... nie wiem o co chodzi z tymi odszkodowaniami, ale co innego odszkodowania, a co innego zatrudnienie na tych samych (niemieckich) prawach (i przywilejach-np krankekasse, kindergeld itp)... niemieckie warunki zatrudnienia - mówi ci to coś? ?? jaką niby niemiecki urząd miałby podstawę żeby odmówić Ci wypłaty świadczenia, czy to emerytalnego, czy chorobowego?? nie siej popeliny na forum... | -1 | ||
Leeon
| g-a 2017-02-08 08:36:38 Wynajmij mieszkanie to się dowiesz co mają drogo. I jeszcze samochód ubezpiecz. Nie o tym pisałem. Chodziło mi o dobra przewożone ciężarówkami. Domy i polisy (o ile wiem) nie są dostarczane przez transportowców. Codo cen nieruchomości masz rację są (w Anglii) nieprzyzwoicie wysokie. Ale ubezpieczenia już niekoniecznie. Mam dosyć drogi samochód (2. 2 D), płacę za niego (w przeliczeniu) około 2 tys złotych rocznie. Nie wiem czy za tyle ubezpieczyłbym go w Polsce, mam AC i ubezpieczenie zniżek. Full pakiet - ze tak powiem. ; -) | 2 | ||
g-a
| Furman - jak nie wiesz to pomogę... mój Ojciec zap... prawie całą wojnę w zakładach Telefunkena w Poznaniu w czasie wojny. Od strony Mamy było jeszcze ciekawiej - cała rodzina (dziadek, babcia, 5 nastoletnich i trochę starszych córek) zostało najpierw wywalonych z gospodarki do ziemianki, a następnie zatrudnili ich Niemcy jako parobków... we własnym gospodarstwie. No i wycenili to na jakieś 2000 - 2500 PLN na głowę jakieś 55 lat po wojnie. Dalej licz na niemiecką emeryturę. P. S. I nie była to praca 8 godzin dziennie, tylko 12 do 14. Już oni coś wymyślą żeby nie zapłacić. Obiecają wszystko żeby niczego nie dotrzymać. | 1 | ||
Yeti
| Shellmo, na prawdę wierzysz, że kilkanaście procent myślących logicznie zdoła coś zmienić? Szczerze Cię podziwiam. Co da się zmienić, skoro na jednego trzeźwo ( świadomie użyłem tego słowa) przypada dziewięciu durnych Zdzisławów w spodniach od garnituru, flanelowej koszuli w kratę i sandałach noszonych na brudne skarpety? Taki jest obraz przeciętnego polskiego szofera i taki też jego poziom. Jedyne co mogę powiedzieć, to to, że cieszy mnie, że jeszcze ktoś myśli, a*alizuje i wyciąga wnioski, ale to już wszystkie powody do radości... | 3 | ||
leon
| yeti... ja 'se " wypraszam'... nigdy, przenigdy nie zakładam skarpet do sandałków... a flanele w kratę to tylko w czasie awarii auta... spodnie 'kościółkowe " tylko do kościółka... | 1 | ||
trucking
| ... ja nawet nie mam flaneli w kratę... ; ) ; ) | 1 | ||
rao
| No. Świetny tekst. Świetne podejście do tematu. Jak chcą nas wyrzucić z transportowego rynku zachodniego to wyrzućmy zachodnie koncerny z Polski. Chyba ktoś po kilku głębszych wpadł na taki super pomysł. Ile inwestycji zachodnich już przegapiliśmy? Ile fabryk, które mogły być wybudowane u nas powstało w Czechach czy w innych byłych demoludach? Urżnijmy jeszcze jedną gałąź na której siedzimy. Przecież mamy małe bezrobocie, śmiało możemy je powiększyć. Jakby ktoś nie wiedział, to taki koncern zawija fabrykę w pół roku i przeprowadza się na inny, bardziej przyjazny grunt, Powtórzę się po raz kolejny. W polsce nie brakuje kierowców, bo wszystkie ładunki, jakie mają być przewiezione są przewiezione. Jeżeli padna firmy dziadtransowe, ich miejsce przejmą ci, którzy będą potrafili odnaleźć się w aktualnej rzeczywistości, dostosują zasady pracy i płacy do określonych wymagań. Lament, że nie wyszło? Że firma padła? Nie każdemu musi sie udać. Kierowcy dalej będą potrzebni, bo towary dalej trzeba będzie przewozić, ale być może znajdą zatrudnienie w firmach oferujących lepsze warunki pracy i płacy. | -1 | ||
g-a
| No tak, zwłaszcza że jak powszechnie wiadomo w takich fabrykach należących do "zachodniego pana" płacą taki szmal, że pracownicy muszą z taczkami po wypłatę chodzić. Ten "przyjazny grunt" to zdaje się niemiecka płaca minimalna i socjal. | 2 | ||
rao
| W takich fabrykach przede wszystkim ludzie mają pracę. Wiem jak to jest, bo mieszkam w mieście, gdzie większość to zakłady zagraniczne. Jak padło hasło kryzys w roku 2009, fabryki ograniczyły produkcje i pozwalniały nawet 3/4 załogi, mogłeś wtedy zobaczyć, co działo się w mieście. Pogadaj z ludźmi, gdzie z dnia na dzień straciło robotę małżeństwo z kredytem na własne M na głowie i dwójką dzieciaków w przedszkolu (jakieś 500pln/miesiąc/sztuk a). | 2 | ||
g-a
| Mam taką fabrykę u siebie. W starożytnym Rzymie niewolnikowi należało się utrzymanie oraz 10% z tego co wypracował. Pułap dla zatrudnionych tam nieosiągalny. Gratuluję aspiracji | -2 | ||
rao
| Poza tym jakbyś nie był i nie widział, to pojedź sobie do Czech. Popatrz, ile tam się produkuje i jak to wszystko jest zorganizowane. My jesteśmy zaściankiem zarówno jeżeli chodzi o prawo jak i o podatki i obciążenia pracodawcy. Dlaczego polakom opłaca się zakładać w czechach firmy i rejestrować tam auta i płacić tam podatki? Zastanowiłeś się nad tym? Czas, żebyśmy skończyli pracować za miskę ryżu i dotyczy to każdej gałęzi gospodarki. W mojej mieścinie rąk do pracy już na tyle brak, że zakłady podbierają sobie pracowników oferując lepsze warunki. I bardzo dobrze, bo ludzie zaczynają więcej zarabiać, bo mają dodatkowe profity typu karta multisport czy ubezpieczenie w medicover chociażby. | 1 | ||
g-a
| Pojedź do Bangladeszu, wtedy będziemy rajem. | -1 | ||
rao
| Ależ ja nie mam aspiracji do pracowania na taśmie za 1500 netto. Ale co tam, wywalmy zagraniczne koncerny z polski tylko dlatego, że my im rozwaliliśmy cały rynek w dziedzinie transportu. A nie lepiej pomyśleć, jak zrobić, żeby ludzie zarabiali tyle, ile im się należy według prawa kraju, w który weszło się z butami? | |||
g-a
| Typowo socjalistyczne myślenie. Należy się tyle, za ile zgodzą się pracować. | |||
ese
| 2017-02-15 10:30:09 (... ) A nie lepiej pomyśleć, jak zrobić, żeby ludzie zarabiali tyle, ile im się należy według prawa kraju, w który weszło się z butami? "- Pomyśleć można. Zapominając, że tylko (lub głównie) dlatego się tu zainstalowali, że koszty prowadzenia działalności są niższe. Gdy się zaczną równać, po prostu się wyniosą. Porównywalny w dużym stopniu przykład mam niedaleko | |||
rao
| Zainstalowali się bo taniej. To oczywiste. Przykład z mojego podwórka. Firma produkująca elektronikę wywiozła ze 3 lata temu połowę linii produkcyjnych na ukrainę. Otworzyli zakład. Po roku z podkulonym ogonem wracali do polski. Zgadnij czemu? Przecież tam jeszcze taniej niż u nas. Myślisz, że o kasę chodziło? Pewnie też, ale przede wszystkim o podejście ludzi do pracy. Na jedną zmianę w tym samym czasie potrafiła nie przyjść połowa załogi. Taka mentalność. Oczywistym jest, że dużą rolę w tym wszystkim odgrywają koszta zatrudnienia pracownika, jakie ponosi pracodawca. Lepiej, żeby tą kasę dostawał pracownik i sam decydował, czy chce chociażby mieć ubezpieczenie w zus czy w innej prywatnej firmie. | |||
g-a
| Raczej o brak tzw "kryszy" jak to na wschodzie mawiają chodziło. Sam widzisz, że niskie koszty to nie wszystko. Mam nadzieję, że z powrotem na poprzednich warunkach się nie zainstalowali? | |||
rao
| Tak ogólnie to wojna transportu polskiego z zachodnim przypomina mi sytuację sprzed 100 lat, kiedy to żydzi postanowili sobie zrobić państwo i wybrali na to miejsce palestynę. Wjechać, zagrabić ziemię, przepędzić ludzi. A potem lamentować, że ich araby bombami zamachowców gnębią. | |||
g-a
| Dobrze się czujesz? | |||
ese
| 2017-02-15 10:42:34 Zainstalowa li się bo taniej. To oczywiste. Przykład z mojego podwórka. Firma produkująca elektronikę wywiozła ze 3 lata temu połowę linii produkcyjnych na ukrainę. Otworzyli zakład. Po roku z podkulonym ogonem wracali do polski. Zgadnij czemu?. . "- Podobne ryzyko ponosili lata temu otwierający oddziały w Polsce także. Choć prawda, że wschodnie podejście do pracy jest nadal specyficzne. Ale też z powodzeniem działają oddziały zachodnich firm na Słowacji, Węgrzech, coraz więcej w Rumunii, a nawet dość egzotycznej dla nas Mołdawii. Polski przemysł tekstylny z dużymi obawami patrzył na możliwość przyjęcia Turcji do UE. Na razie temat zawieszony, ale obawy pozostały | |||
rao
| To my mamy jakiś przemysł tekstylny? Może ja się ubieram w bylejakich sklepach i tekstylia kupuję w takowych także, ale nie pamiętam, kiedy ostatnio na metce widziałem Made in Poland. Po co było produkować w polsce, skoro małe chińskie rączki uszyją to samo za 1/10 ceny? | |||
g-a
| Pamiętaj, że ludzi ubogich nie stać na kupowanie tandety. Jedno z praw ekonomii. | |||
rao
| Nie stać również na rozrzutność. Ja staram się wyważyć pomiędzy jakością a ceną. Co nie zmienia faktu, że przemysł tekstylny w moim odczuciu u nas nie istnieje od dawna. | |||
ese
| 2017-02-15 10:58:15 To my mamy jakiś przemysł tekstylny? - Może i mamy. Konkretnie chodziło o szycie kompletów pościelowych. Tzw. poszwa na kołdrę +poduszkę lub dwie. | |||
krzys61
| dlaczego jak ktos pisze prawde to jego posty sa minusowane co to prl | |||
ese
| Może dlatego, że minusujący uważa, że ta prawda jakoś mało prawdziwa. Trzeba by go o uzasadnienie poprosić | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.