ID: 210478
Atak w Berlinie. Prośba o pomoc. Pytania do społeczności kierowców
ID: 210478
ID: 210478
W sprawie ataku w Berlinie od samego początku napływają sprzeczne informacje. Pojawiają się również dziwne zbiegi okoliczności znane z poprzednich. Zbieram materiały do artykułu na temat ataku w Berlinie i chciałbym się zwrócić o pomoc do waszej społeczności.
W sprawie ataku w Berlinie od samego początku napływają sprzeczne informacje. Pojawiają się również dziwne zbiegi okoliczności znane z poprzednich. Zbieram materiały do artykułu na temat ataku w Berlinie i chciałbym się zwrócić o pomoc do waszej społeczności.
Posty (57)
PoliTycoon
| jak w temacie... | |||
PoliTycoon
| Witam Jestem autorem bloga politycoon. pl, którego piszę po godzinach. Blog nie ma żadnej linii politycznej interesuje mnie zrozumienie tego co się w okół dzieje. Nie narzucam się czytelnikom zw swoimi poglądami chociaż oczywiście je posiadam, staram się jednak zachowywać je dla siebie na ile to możliwe, czytelników zachęcając do wyrobienia sobie własnego zdania. Nie chcę też żaby ktokolwiek musiał wierzyć mi na słowo, bo sam jestem człowiekiem małej wiary i staram się wszystko sprawdzać. Dlatego w artykułach staram się umieszczać linki do źródeł i cytaty na których się opieram. Od tygodnia zajmuje się tematem ataku w Berlinie, już w dwa dni po ataku opublikowałem pierwszy artykuł, który ma być wstepem do kolejnych. ://politycoon. pl/blog/10-cech-rozp oznawczych-wspolczes nego-ataku-falszywej -flagi Wczoraj opublikowałem kolejny artykuł, już dotyczący wydarzeń w Berlinie ://politycoon. pl/blog/kim-sa-swiad kowie-ataku-w-berlin ie-cytowani-przez-me dia-i-co-mowia Te mat jest jednak daleki od wyczerpania. Wczoraj pojawiły się doniesienia że Polak nie walczył z porywaczem, w takim razie jak to mozliwe że porywacz zgubił w szarpaninie portfel? Dzisiaj pojawiają sie doniesienia, że w kabinie znalezniono również komórkę. Trudno to zrozumieć jeżeli porywacz miał mieć 3 godziny na to żeby się ogarnąć zanim wjechał na jarmark. W tej chwili piszę właśnie o tych i innych pytaniach, które wydają mi się istotne. Jednak to, że mi wydają się istotne nie oznacza że są istotne. Chciałbym poznać waszą opinię na pewne tematy, brakuje mi też pewnych danych. Przejdę więc może do rzeczy. Według swiadków ciężarówka miała wjechać w jarmark z prędkością okóło 65km/h (40mph). Film opublikowany w internecie ma na celu potwierdzać te zeznania (zauważyłem migającą choinkę i inne dziwne rzeczy - migacze dziwnie szybko migające i ludziki które strasznie szybko przebierają nóżkami) Pytanie 1: Ile czasu potrzebuje Scania R450 z takim obciążeniem żeby się rozpędzić do 65km/h? Pytanie 2: Jaka jest droga hamowania przy takiej prędkości? Pytanie 3: Czy kierowca musiał hamować jadąc po łuku i jeżeli tak to czy to ma wpływ na zachowanie przyczepy? Pytanie 4: Czy będą ślady hamowania? Dzisia j pojawiły się doniesienia o systemie (prawdopodobnie AEB) ://www. dw. com/pl/zamach-w-berl inie-wiadomo-kto-zat rzyma%C5%82-ci%C4%99 %C5%BCar%C3%B3wk%C4% 99/a-36936509 Opis działania tego systemu znalazłem tutaj ://www. truck. pl/pl/article/1038/p rostsze-rozwi%C4%85z anie-scania-streamli ne-r-450-tylko-z-scr , 1748 Pytanie 5: Czy ten system wyjaśnia zatrzymanie się pojazdu bez śladów hamowania? Pytanie 6: Jeżeli ten system działał to dlaczego nie zareagował przy pierwszej budzie, przy wjeździe na deptak. Właściciel ciężarówki informował że widać było z odczytu GPS dziwne ruchy (przód tył) Pytanie 7: Czy właściciel ma dostęp do informacji jaka był predkośc ciężarówki w momencie wjechania na rynek (na ostatnim odcinku przed wjechaniem na deptak aż do zatrzymania)? Pytanie 8: Czy taka informacją można manipulować? To na razie tyle, pewnie pojawią się kolejne pytania. Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam | |||
visitors
| ad1 - nie bede spekulowal. to zalezy od sytuacji na drodze i kierowcy ad2 - to zalezy w duzej mierze od predkosci, stanu ogumienia ( w tym przypadku mozna zalozyc ze jes ok, bo to nowy sklad, ale pewnosci nie ma oraz od nawierzchni. ad3 - zalezy od predkosci w luku, oraz samego luku ad4 - nie bedzie sladow ad5 - tak, moze wyjasniac. system abs zapobiega blokowaniu kol, wiec sladow nie bedzie, a nie wiem czy auto bylo/jest wyposazone w retarder ad6 - system ten moze chwilowo zostac dezaktywowany dzialaniem kierowcy. system zareaguje tylko wtedy, jesli kierowca nie bedzie reagowl na ostrzezenia systemu. taka reakcja moze byc ujecie nogi z gazy, wlaczenie kierunkowskazu, wlaczenie retardera itp ad7 - tak, w tym konkretnym przypadku ma taka mozliwosc. moze przesledzic co sie dzialo z autem od samego jego zakupu lub aktywacji uslugi ad8 - nie z poziomu uzytkownika | 2 | ||
konserwacje_zabytkow
| blogerze, ty lepiej zadzwoń do przedstawiciela producenta scanii w Polsce i zapytaj o hamulec automatyczny, który zatrzymuje pojazd w chwili, kiedy wykryje przeszkodę (a np. kierowca nie zareaguje). niech ci wytłumaczy zasadę działania systemu. Potem będziesz mógł napisać swój tekst, który bez wątpienia będzie jednym, wielkim peanem na rzecz technologii i reklamą firmy scania. Ale musisz wiedzieć, że tekst, który będziesz pisał nie będzie tekstem o domniemanym bohaterstwie polskiego kierowcy. Przeciwnie. | -2 | ||
wesolek
| autor bloga-nie szukaj dziury w całym, bo to do niczego nie prowadzi | |||
isis
| autor bloga drąż ten temat drąż, bo to co podają media okupanta to jest ( *lenie kota za pomocą młota ) ! Dużo tu jest dziwnych sytuacji i faktów, chociaż jak prawda ujrzy światło dzienne to i tak życia Łukaszowi nie zwróci ! | |||
konserwacje_zabytkow
| no to politicon się spóźniłeś. mit o bohaterstwie polskiego kierowcy został właśnie obalony: ://www. spiegel. de/politik/deutschla nd/anschlag-von-berl in-bordcomputer-stop pte-lkw-a-1127835. html | -1 | ||
konserwacje_zabytkow
| ale wiadomo - w Polsce - kraju świętych, poetów, mistyków i natchnieniowców nawet kierowcy zawodowi potrzebują co jakiś czas świętej krwi, by zmistyfikować własną pracę. Dzięki świętości ofiary w gruncie rzeczy nieskomplikowana czynność kierowania pojazdem zmienia się w sacrum a sam kierowca zaczyna jawić się jako uprzywilejowany kapłan-wierny, który nadaje sens rytuałowi odpinania plandeki, zabezpieczenia ładunku, tankowania zbiornika paliwa itp. | -3 | ||
wesolek
| konserwator clozetów. jesteś osioł do kwadratu | 1 | ||
wesolek
| chyba jesteś także pierdzącym w stołek przed ciomputerem, nawiedzonym maniakiem. sorry-ale musiałem to napisać, dla dobra pozostałych forumowiczów. | 4 | ||
konserwacje_zabytkow
| wesołku, o sobie wiem wszystko - ale jak chcesz coś wnieść do tematu, to śmiało pisz, nie krepuj się. Ale zastanawia mnie twój wpis z 2016-12-29 08:26:50 - jak myślisz, jakie fakty mogłyby ujrzeć światło dzienne? Jak uważasz, co wykaże sekcja zwłok? badania krwi? ja cały czas nie rozumiem - jak mały, chuderlawy tunezyjczyk pokonał wyżartego, zdrowego, młodego byczka? nawet gdyby mierzył do niego z broni, to jedno kopniecie i tunezyjczyk spada z drabinki a kierowca robi raban klaksonem, wzywając pomoc przez radio. jest też inne wytłumaczenie: ów tunezyjczyk z powodów, których można się tylko domyślać został przez kierowcę zaproszony do kabiny. No i stało się, to co się stało | -4 | ||
rao
| Jak czytam wypociny tego głupiomądrego fajansiarza to ręce opadają. Słowo daję, baran jakich mało. O konserwie mowa oczywiście. | |||
konserwacje_zabytkow
| puchatku, jestem po prostu ciekawy a ty póki co nie rozwiałeś moich wątpliwości. | |||
konserwacje_zabytkow
| rao, przecież nie musisz mnie czytać. widząc nick "konserwacje_zabytko w" możesz zamykać oczy i przewijać ekran. to ci na pewno pomoże i ulży w cierpieniach :) | |||
wesolek
| konserwator na jednym z watków o Łukaszu, opisałem jak to sie stało. odszukaj i poczytaj sobie. są baranie zapisy z kamery, która była zamontowana w aucie. czy do ciebie to nie dociera. | |||
rao
| Dochodzę do wniosku, że najlepszym sposobem byłoby ignorowanie trolla. Troll zdycha bez karmienia. | |||
konserwacje_zabytkow
| wesołku, jeżeli widziałeś nagranie, to może opisz jak polski kierowca dzielnie walczył w Tunezyjczykiem? Czy Tunezyjczyk użył gazu? Może podał GHB, dormicum? Opisz jezeli możesz ten moment, kiedy polski kierowca otwiera drzwi w ciężarówce by za chwilę dać się zaskoczyć napastnikowi | |||
wesolek
| na konserwatora nawet "cyklon be" nie zadziałałby. | |||
konserwacje_zabytkow
| rao, nie musisz pisać w wątkach, w których ja dyskutuję. Możesz je omijać. Nikt ci broni go głowy nie przystawia. I może nie wiesz, ale dyskusja nie straci na twojej absencji ; ) | |||
wesolek
| konserwator odszuka j moje wpisy. ::) | |||
konserwacje_zabytkow
| nie chce mi się | |||
konserwacje_zabytkow
| wesołku zdajesz sobie sprawę z tego, co wypisujesz? wiesz jaki jest historia cyjanowodoru pod nazwą "cyklon b"? uważasz, że to w porządku do milionów ofiar tak sobie szastać takimi pojęciami? są pewne trupy w szafach historii, których lepiej nie wyciągać. Bo nie tylko wpadniesz w pułapkę prawa Godwina ale narazić się możesz na smutne konsekwencje | |||
konserwacje_zabytkow
| gdzie masz hipokryzję? może pojęcia ci się pomyliły puchatku? | |||
konserwacje_zabytkow
| aha | |||
MarcinSE
| puchatku - dokładnie 11maja 2004 r. Przed portem w Anconie po odebraniu biletu na prom miałem taką "samą przyjemność"... 10 palet ryby z Norwegii poszło, sztaba rozwalona ciekłym azotem a ja spałem 16 godz... uczucie jak po gupim Jasiu... Echhh | |||
PoliTycoon
| Na początku chciałby podziękować @visitors za odpowiedź na pytania. Do @konserwator_zabytko w dziękuje za sugestię wyrażoną słowami "zadzwoń do przedstawiciela producenta scanii w Polsce i zapytaj o hamulec automatyczny, który zatrzymuje pojazd w chwili, kiedy wykryje przeszkodę (a np. kierowca nie zareaguje). niech ci wytłumaczy zasadę działania systemu. " Faktycznie po takiej konsultacji mógłbym napisać coś co byłoby 8222; peanem na rzecz technologii i reklamą firmy scania8221;. To jednak nie jest moim celem, dlatego wróciłem się z pytaniem do praktyków. Dziękuję również za poinformowanie mnie o tym, że 8222; tekst, który będę pisał nie będzie tekstem o domniemanym bohaterstwie polskiego kierowcy8221; Gdybyś jednak przeczytał ze zrozumieniem mój wstęp zauważyłbyś że 8222; W tej chwili piszę właśnie o tych i innych pytaniach, które wydają mi się istotne. 8221; Nie interesuje mnie kwestia bohaterstwa kierowcy ciężarówki. Nie mi to oceniać czy był bohaterem czy nie. Był Polakiem i ofiarą mo*derstwa i to jest sprawa kryminalna (mo*derstwo), którą powinna zająć się policja. Mnie interesuje co się wydarzyło po tym jak Polak 8222; stracił kontrolę8221; nad pojazdem. Niektóre twoje komentarze wskazują że sam masz wątpliwości, ale dotyczą one tego jak to się stało, że stracił kontrolę nad pojazdem. 8222; ja cały czas nie rozumiem - jak mały, chuderlawy tunezyjczyk pokonał wyżartego, zdrowego, młodego byczka? nawet gdyby mierzył do niego z broni, to jedno kopniecie i tunezyjczyk spada z drabinki a kierowca robi raban klaksonem, wzywając pomoc przez radio8221; Czy drzwi ze strony pasażera są zawsze zamknięte? Pytam bo nie rozpatrujesz tej możliwości. @wesolek w innym wątku piszesz 8222; wiesz, że jest nagranie z kamery wewnątrz auta, nagrywającej, to co sie dzieje w środku kabiny. merkelówna po przejrzeniu tego zapisu, uznała polaka za bohatera. wejdz na fesjdzbuka na konto ariela, właściciela tej ciężarówki i jego sie zapytaj, a nie dorabiasz teorie spiskowe8221; Czy widziałeś to nagranie, czy można je gdzieś zobaczyć? Czy opierasz się na informacji od właściciela ciężarówki? @isis będę drążył póki nie zrozumiem jak to się mogło stać Dzisiaj udało mi się odnaleźć pewne opracowania ://wpoplin. com/acceleration_of_ heavy_trucks. pdf z których udało mi się wydobyć pewne dane dotyczące pyt 1. Jeżeli się zastosuje wzór na przyspieszenie do tych danych i prędkości wg świadków to wychodzi mi że od 0 do 65km/h ciężarówka z taki ładunkiem może się rozpędzić w czasie od 32 do 148 sekund, przejechawszy w tym czasie od 285 do 1336 metrów. Czy tam jest taki odcinek prostej dojazdowej nie wiem bo na google maps widać niski wiadukt na tym odcinku po którym musiałby się rozpędzać s://www. google. pl/maps/@52. 5063596, 13. 331918, 3a, 75y, 270h, 90t/data=!3m6!1e1!3m 4!1s60Q-bGeB9A7udO1z cdKEdg!2e0!7i13312!8 i6656 Nie wiem czy on by się tam zmieścił a do tego nie wiem czy to tak wygląda w tej chwili bo zdjęcie jest z 2008 roku. Apeluje o merytoryczną dyskusję. Jeżeli ktoś woli bezpośrednio do mnie w mejlu napisać do proszę na politycoon@gmail. com | |||
konserwacje_zabytkow
| politicon, nie musisz wyważać otwartych drzwi - wszystkie dane o prędkości pojazdu zarejestrował tachograf. Zapytaj na profilu właściciela pojazdu na fejsie o prędkość w chwili zdarzenia, to ci powie. Jeżeli on nie będzie miał takich informacji, to na pewno w systemie fleet jest to odnotowane. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.