ID: 210033
Czy pracodawca ma prawo ukarać?
ID: 210033
ID: 210033
Pokrótce przedstawię sprawę. Jadę z Anglii do Francji. Będąc jeszcze w Anglii przed promem dzwonię do pracodawcy i informuję go że mam 1/3 stanu paliwa i na terenie Francji potrzebne będzie dotankowanie auta i proszę o wskazanie stacji na której mam zatankować. Otrzymuję odpowiedz że pracodawca zajmie się sprawą. Przepływam do Francji i jadę cały następny dzień. W międzyczasie pracodawca informuje mnie, że ustaleniem właściwej stacji zajmie się jego współpracownik. Proszę ponownie o wskazanie stacji z podaniem adresu i współrzędnych. Współpracownik pracodawcy informuje mnie, że wg. komputera w biurze mam wystarczająco dużo paliwa żeby dojechać na rozładunek. Na moją prośbę przysyła mi adres stacji oraz współrzędne jednak po wpisaniu danych w nawigację i porównaniu stanu paliwa na wskaźniku stwierdzam że nie będę w stanie dojechać do tej stacji bo mi po prostu zabraknie paliwa. Piszę stosownego smsa do współpracownika szefa i samodzielnie podejmuję decyzję, że zjadę na stację która będzie najbliżej i zatankuję auto. Tak też robię. Na stacji tankuję paliwo do lewego zbiornika. Jest to o tyle istotne że ssak jest w prawym. Auto to nowy Iveco Hi-Way, euro 6. Po zatankowaniu ruszam i przejeżdżam jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Przy zjeździe z autostrady, na bramkach auto gaśnie i nie daje się uruchomić. Po kilku bezskutecznych próbach odpowietrzenia auta proszę obsługę autostrady o wezwanie depaneru czyli ich holownika. Potem jednak udaje mi się samodzielnie uruchomić auto i zjechać na parking za bramkami. Przyjeżdża holownik a jego kierowca daje mi tylko kwit do podpisania że był na miejscu. Potem odjeżdża a ja przy pomocy przewodu do przedmuchiwania kabiny przepycham paliwo z lewego zbiornika do prawego bo samo nie chce przelecieć, być może coś przymarzło lub było zapchane. No i tu zaczyna się problem bo prawdopodobnie holownik wystawi fakturę za usługę. Pracodawca zapowiedział, że mnie obciąży za fakturę. Według mnie zawinił współpracownik pracodawcy bo przez cały dzień nie był w stanie przysłać danych stacji oraz błędnie zapewniał mnie że paliwa wystarczy bo tak pokazuje komputer w biurze. Pytanie : czy pracodawca ma prawo obciążyć mnie za przyjazd holownika i jak taka procedura wygląda? Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.
Pokrótce przedstawię sprawę. Jadę z Anglii do Francji. Będąc jeszcze w Anglii przed promem dzwonię do pracodawcy i informuję go że mam 1/3 stanu paliwa i na terenie Francji potrzebne będzie dotankowanie auta i proszę o wskazanie stacji na której mam zatankować. Otrzymuję odpowiedz że pracodawca zajmie się sprawą. Przepływam do Francji i jadę cały następny dzień. W międzyczasie pracodawca informuje mnie, że ustaleniem właściwej stacji zajmie się jego współpracownik. Proszę ponownie o wskazanie stacji z podaniem adresu i współrzędnych. Współpracownik pracodawcy informuje mnie, że wg. komputera w biurze mam wystarczająco dużo paliwa żeby dojechać na rozładunek. Na moją prośbę przysyła mi adres stacji oraz współrzędne jednak po wpisaniu danych w nawigację i porównaniu stanu paliwa na wskaźniku stwierdzam że nie będę w stanie dojechać do tej stacji bo mi po prostu zabraknie paliwa. Piszę stosownego smsa do współpracownika szefa i samodzielnie podejmuję decyzję, że zjadę na stację która będzie najbliżej i zatankuję auto. Tak też robię. Na stacji tankuję paliwo do lewego zbiornika. Jest to o tyle istotne że ssak jest w prawym. Auto to nowy Iveco Hi-Way, euro 6. Po zatankowaniu ruszam i przejeżdżam jeszcze kilkadziesiąt kilometrów. Przy zjeździe z autostrady, na bramkach auto gaśnie i nie daje się uruchomić. Po kilku bezskutecznych próbach odpowietrzenia auta proszę obsługę autostrady o wezwanie depaneru czyli ich holownika. Potem jednak udaje mi się samodzielnie uruchomić auto i zjechać na parking za bramkami. Przyjeżdża holownik a jego kierowca daje mi tylko kwit do podpisania że był na miejscu. Potem odjeżdża a ja przy pomocy przewodu do przedmuchiwania kabiny przepycham paliwo z lewego zbiornika do prawego bo samo nie chce przelecieć, być może coś przymarzło lub było zapchane. No i tu zaczyna się problem bo prawdopodobnie holownik wystawi fakturę za usługę. Pracodawca zapowiedział, że mnie obciąży za fakturę. Według mnie zawinił współpracownik pracodawcy bo przez cały dzień nie był w stanie przysłać danych stacji oraz błędnie zapewniał mnie że paliwa wystarczy bo tak pokazuje komputer w biurze. Pytanie : czy pracodawca ma prawo obciążyć mnie za przyjazd holownika i jak taka procedura wygląda? Z góry dziękuję za merytoryczne odpowiedzi.
~kierowca iveco*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (317)
~sid | iveco czy do twych kompetecji nalerzy wzywanie holownika... czy tylko wykonywanie polecen dyspozytora | |||
~Kuku | Nie ma prawa Cię ukarac, jeżeli tak zrobić to kieruj sprawę do sądu pracy, i nie sluchaj zakonserwowanego, bo chyba mózg mu też zakonserwowali | |||
~kierowca iveco | Mógłbym się zgodzić że to moja wina gdyby to było pierwsze tankowanie tego auta przeze mnie. Mógłbym się też zgodzić że to moja wina gdyby pomocnik pracodawcy kazał zatankować i podał adres a ja bym nie wykonał polecenia ale tutaj zadziałałem wcześniej chcąc uniknąć kłopotów. Tutaj było któreś z rzędu do lewego kotła i nigdy nie było problemu. | |||
~prawnik | ~sid 2016-12-18 12:51:42 2016-12-18 12:41:04 Posluchaj kierowco Iveco. Ja bym cie obciazyl wszystkimi kosztami. Nie tylko wezwania holownika ale takze ewentualnymi karami umownymi. Jezeli nie potrafisz poprawnie zatankowac auta to moze idz zamiatac liscie-NIE DA RADY PRACOWNIKA MOZNA OBCIARZYC MAKSYMALNIE wysokoscia 3 miesiecznych wynagrodzen zazwyczaj jest to 1300zl x 3 na kazde portącenie przez pracodawcę musi być pisemna zgoda pracownika, jeżeli jej nie ma jest to kradzież | |||
~Kuku | Sid to mial blokować drogę bo mu brakło paliwa, to oczywiste że wezwanie holownika nalezy do jego kompetencji, pojazd nie może powodowac urudnień w ruchu i stać tem gdzie się rozkraczy, od tego jest własnie kierowca | |||
~prawnik | art. 278kk | |||
konserwacje_zabytkow
| Kierowco iveco to jest ewidentnie twoja wina. I mozesz isc do sadu a tam ci powolany rzeczoznawca wyjasni - za twoje pieniadze - jak tankowac poprawnie auto. To bedzie droga lekcja | |||
~kierowca iveco | Konserwacja ostatnio chyba szukałeś kierowcy jeżdżącego na 95% tak na marginesie. Pytanie na które nie odpowiedziałeś : co znaczy prawidłowo? Bo ja ci napisałem co jest w instrukcji. Czy to by znaczyło żę instrukcję napisał ignorant? Bo mi się zdaje że jest opracowana przez iveco. | |||
~sid | - nie do jago kompetecji nalerzy zatankowanie na pierwszej stacji po zapaleniu sie kontrolki paliwa, a nie sluchanie mundrali z za biurka | |||
~daro | To że dałeś * to fakt. Może cię ukarać ale tylko za twoją pisemną zgodą. Bez niej to bezprawne obciążenie. Kierujesz sprawę do sądu i tam wyjasniacie sobie sporne kwestie. | |||
~prawnik | ~kierowca iveco 2016-12-18 13:04:26 Konserwacja ostatnio chyba szukałeś kierowcy jeżdżącego na 95% tak na marginesie. Pytanie na które nie odpowiedziałeś : co znaczy prawidłowo? Bo ja ci napisałem co jest w instrukcji. Czy to by znaczyło żę instrukcję napisał ignorant? Bo mi się zdaje że jest opracowana przez iveco. dlaczego rozmawiasz z moderatorami? | |||
~sid | nie potrzebnie sie pucowal ze to on wzywzl pomoc, muwi sie ze to ktos z bramek zadzwonil po holownik i tyle | |||
~prawnik | moderator - wikipedia wytłumaczy | |||
~prawnik | skoro szef wie lepiej jak tankować i gdzie tankować to powinien sam jeździć | |||
~prawnik | moderator - to zawodowy wciskacz ciemnoty | |||
~kierowca iveco | Nie dałem du/py bo pracodawca wiedział że trzeba będzie tankować jak miałem jeszcze 1/3 zbiornika. Gdybym dostał instrukcje i się do nich nie zastosował i zabrakło by paliwa to wtedy jest to nie wykonanie polecenia służbowego i należy się kara. | |||
konserwacje_zabytkow
| Kierowco Iveco - dla jasnosci, takich kierowcow jak ty nie szukam, nie szukalem i nie bede szukal. I jezeli posluchasz mistrzow prawa z forum to nieuchronnie trafisz przed obliczeTemidy a tam bedzie rzeczoznawca uczyl cie tajnikow tankowania. Zaplacisz tyle ile trzeba. Nie sluchaj matolkow, ktorzy wymieniaja jakies symboliczne kwoty na kieszonkowe dla synka na deskorolke | |||
~kierowca iveco | Wyobrażam sobie że w sądzie pomocnik mojego szefa mówi : ukarałem kierowcę za to, że zgłosił na dzień wcześniej że będzie potrzebował tankowania i poprosił o wytyczne a ja mu nie podałem. | |||
~kierowca iveco | Konserwacja ponawiam pytanie : GDZIE w instrukcji iveco 460 e 6 masz opisaną kolejność tankowania? Poproszę żebyś wkleił. A może po prostu nie wiesz o czym piszesz? | |||
konserwacje_zabytkow
| Juz ci napisalem - nie umiesz ppprawnie tankowac auta to znajdz mniej wymagajaca prace | |||
~kierowca iveco | Konserwacja wcześniej powoływałeś się na instrukcję ale przyciśnięty nie potrafisz wskazać na co się powołujesz. Nie masz wrażenia że nie bardzo wiesz o czym mówisz? | |||
konserwacje_zabytkow
| Masz racje Jestem dziadtransem, oszustem i idiota. Ty jestes mistrzem kierownicy i Panem Kierowca | |||
~ktoś | Kierowco Iveco nie rozumiem twojego toku rozumowania w szukaniu winnych. Może i chciałeś dobrze że zatankowałeś na stacji wcześniejszej ale tankując w lewy zbiornik gdzie smok jest w prawym chyba byłeś świadom że paliwo przeleci ale nie będzie to w 20 minut, więc było trzeba odstać z godzinkę i by nie było problemu. | |||
~volvo | auto na gwarancji a ty sie angażujesz tu wtopiłeś | |||
konserwacje_zabytkow
| Kierowca Iveco nie jest kierowca zawodowym. Kierowca zawodowy wie jak poprawnie tankowac auto | |||
~kierowca iveco | Ktosiu ale ja w ten sposób tankuję niemal od początku a auto ma przejechane 20000 km więc już parę litrów wypaliło. | |||
~kierowca iveco | Konserwacja a jak poprawnie tankować? Bo w przywoływanej przez ciebie instrukcji nic na ten temat nie piszą. Wykładaj miszczu. | |||
konserwacje_zabytkow
| Jestes kolejnym roszczeniowym pasozytem bez umiejetnosci ani kompetencji. Wymysliles sobie, ze zarobisz kilka tysiaczkow miesiecznie niszczac powierzone ci mienie. Taki pracownik jak ty to skarb | |||
~kierowca iveco | Konserwacja teraz mnie nie dziwi że przy takim podejściu szukasz kierowców na etransporcie. W końcu 95% wskazań komputera to nie bułka z masłem. | |||
konserwacje_zabytkow
| Kierowco nie szukam takich jak ty. Szukam tylko bardzo dobrych kierowcow a nie partaczy, ktorzy nie potrafia ppprawnie zatankowac auto |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.