ID: 209141
Jak uchronić się przed karą za nieodśnieżoną pakę?
ID: 209141
ID: 209141
Zbliża się zima, a wraz z nią trudny okres dla użytkowników dróg. W perspektywie czeka ich radzenie sobie ze śliską nawierzchnią, hałdami śniegu na poboczu oraz intensywnymi opadami białego puchu ograniczającymi widoczność. Kierowcom aut ciężarowych, przed wyruszeniem w drogę, dochodzi jeszcze jeden obowiązek – odśnieżanie naczep samochodowych. Zalegające na plandekach warstwy śniegu i lodu nie tylko są podstawą do ukarania kierowcy mandatem, ale przede wszystkim stanowią poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Jak skutecznie i bezpiecznie je usuwać?
Zbliża się zima, a wraz z nią trudny okres dla użytkowników dróg. W perspektywie czeka ich radzenie sobie ze śliską nawierzchnią, hałdami śniegu na poboczu oraz intensywnymi opadami białego puchu ograniczającymi widoczność. Kierowcom aut ciężarowych, przed wyruszeniem w drogę, dochodzi jeszcze jeden obowiązek – odśnieżanie naczep samochodowych. Zalegające na plandekach warstwy śniegu i lodu nie tylko są podstawą do ukarania kierowcy mandatem, ale przede wszystkim stanowią poważne zagrożenie w ruchu drogowym. Jak skutecznie i bezpiecznie je usuwać?
~etransport.pl
Posty (73)
~misu bu bu | A może ktos odpowie na to pytanie co zadał ET?. w tytule... bo narazie samo szczekanie. | 1 | ||
MarcinSE
| Po co odpowiadać, podpowiadać jak zabezpieczyć drabinę skoro potrzebne są jakieś badania, psychotesty... Każda podpowiedź w tym momencie jest bez sensu! | -1 | ||
MarcinSE
| To jest ta sama sytuacja co z wózkiem, paleciakiem czy elektrycznym... Niedawno była na forum dyskusja, kończyła się - KIEROWCA NIE JEST OD CIĄGNIĘCIA PALECIAKA! | |||
~driver | dziadtrans niech se odnieza ten zlom | |||
owca
| Polecam lekturę: ://isap. sejm. gov. pl/DetailsServlet?id =WDU20031691650 A w ramach ciekawostki: do pracy na wysokości powyżej 3 metrów (oprócz innych wskaźników) osoby z wadą wzroku muszą używać szkieł kontaktowych (w okularach nie można) | |||
~rao | Wczoraj na rozładunku spotkałem się z lepszym numerem. Doki są w dołku, śniegu i pod spodem lodu sporo, ładunek lekki. Już cofanie pod rampę było upierdliwe, bo ślisko i zestaw nie chciał jechać. A wyjazd kompletnie niemożliwy. Wóz ani drgnie. Idę do firmy i mówię, żeby ktoś coś zrobił, firma ma to w pompie. Jak sobie kierowca chce, to niech sobie odśnieży. To jebłem drzwiami, kazałem zadzwonić do mnie jak rampa będzie gotowa do odjazdu (rzecz się działa u mnie w mieście, więc dla mnie nie ma problemu, żeby grat tam stał tydzień). Już w połowie drogi do bramy dzwonili, że mam wracać, że już odśnieżają i piasek sypią. Normalnie jaja jak berety. Kierowca ma odśnieżać plac na zakładzie... ; ) | 1 | ||
300D
| rao- że tak zapytam... po hu... wjeżdżałeś w takie bagno??? | |||
jamrozik
| nie jeździć zimą :D | |||
~Kunicki | Problem jest znacznie wiekszy niz wiekszosci sie wydaje. Odsniezanie to obowiazek i co do tego nie mam zastrzezen. Pytanie tylko kto ma to robic? Aby odsniezyc dach naczepy wchodzac na niego nalezy miec badania wysokosciowe- kto z Was je ma? Przepis jest dostosowany do samochodow osobowych a nie ciezarowek. Niby mozna pojechac na myjnie, ale co w sytuacji gdy najblizsza jest 20km od zaladunku? I tak zle i tak niedobrze... | |||
~Kunicki | Do kolegi od drabiny i miotly: jak mam Twojego sposobu uzyc w przypadku chlodni? | |||
300D
| Nie przeżywaj Kunicki... myśl, działaj, pracuj. Jakby nie było problemu to by nie było tej dyskusji. | -1 | ||
~Kunicki | 300D ja nie prezywam tylko (w przeciwienstwie do Ciebie) rzeczowo wypowiadam sie w danym temacie... Jak rozwiazalbys ten problem madralo? Z bazy wyjezdza czyste auto, po drodze dach naczepy zasypany. Zaladunek dajmy na to dwie godziny, wciaz pada, na dachu masz 10-15cm sniegu. Myjnia 10km od zaladunku, po drodze kontrola i mandat za zasypany dach - jak sie tlumaczysz? | |||
~kuk | Te 300 a ty co nie fikej kurna! | |||
300D
| Spoko... uważam. że jest problem i to wcale nie taki śmieszny... co, podgrzewane dachy opatentować? Nie przeżywaj bo nie jesteś sam, jakoś trzeba sobie radzić. | -1 | ||
~Kunicki | Polak - zeby wejsc na dach legalnie trzeba miec wysokosciowke. Zaden z kierowcow, ktorych znam jej nie ma. Przod-tyl-hamulec sprawdza sie przy miekkim i swiezym sniegu, wilgotny nie spadnie niestety... Nie ma zlotego srodka, dlatego uwazam ze przepis jest bardziej dla osobowek niz naczep... | |||
~gnębca gamoni | same gamonie | |||
MarcinSE
| Kunicki i inni "alpiniści "... tak czysto hipotetycznie - co w przypadku gdyby te szkolenia alpinistyczne przypadkiem były... Co wtedy, śnieg pada, czapa na naczepie a jechać trzeba... ? ? | -1 | ||
~volvo | nie powinno sie wspinać i chodzić po śliskiej powierzchni na takiej wysokości bez szelek bezpieczeństwa | |||
~Kunicki | Szelki to moze nienajgorszy pomysl, ale co w sytuacji jak np kierowca zlamie noge? Zero odszkodowania, bo beak badan. Malo tego jeszcze jako firma moge dostac po tylku za dopuszczenie do prac wysokosciowych kogos bez uprawnien... I nie mow, ze za wszystki mozna dostac kary. Niektorzy przestrzegaja pewnych praw, pracowniczych rowniez | |||
~kuk | Te 300 a ty co nie fikej kurna! | |||
~Kunicki | Marcin- nie wiem jak inni, wiec nie wypowiem sie. Dla mnie bezpieczenstwo jest na pierwszym miejscu - moze dlatego mam tylko albo az dwa zestawy. Co do ewentualnych spoznien powiem tyle: zawsze jest mozliwosc powilania sie na czynniki wyzsze podczas transportu. A koniecznosc odsniezenia naxzepy takowym jest... | |||
300D
| Oooo... widzę że głupki się bawią tematem. Narka. | -1 | ||
~Kunicki | Masz racje, to obowiazek kazdego z kierowcow. Niestety glupie prawo to dosc znacznie uniemozliwia wiec w przypadku, ktorego Ci nie zycze ewentualnego wyladowania z dachu ze zlamanym kregoslupem, ktory uniemozliwi Ci jakakolwiek prace NFZ wypnie sie tylkiem niestety. Problem jest bardzo skomplikowany i poki co nie widze racjonalnego rozwiazania... | |||
~Kunicki | 300D - o kim piszesz? | |||
~gnębca gamoni | łączymy dwa pasy przerzucamy przez dach, z drugim kierowca biegamy wzdłuż naczepy aż do odśnieżenia | 2 | ||
rao
| Albo jak jest mozliwosc rozpinamy jeden bok firanki, podnosimy i od spodu miotla walimy w dach. Sam snieg to pol biedy. Gorzej jak jakis baran zignoruje tafle lodu na dachu naczepy. | 1 | ||
~Volvo | W standardzie dach się nie podnosi | |||
~Volvo | Ludzie po co kombinować rozwiązanie jest proste KAZDA FIRMA MUSI MIEC RAMPE DO BEZPIECZNEGO ODSNIEZENIA DACHU NACZEPY !!! a nie za wszystko ma odpowiadać w tym chorym systemie kierowca | |||
~xxxx | Widziałem jak kierowca z Polski w GB na firmie, wszedł na dach żeby zarzucić plandekę do bocznego rozładunku. Nie była to firanka, zwykła szmata. Zleciało się pół firmy porobili zdjęcia, poinformowali kierowcę że ma zakaz wjazdu na firmę. W GB firma odpowiada za wypadki na jej terenie. | |||
~ngine | głupie prawo, głupie państwo. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.