Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

problem z zatrudnieniem dobrego kierowcy C+E

ID: 208011


generalnie jest problem z zatrudnieniem kierowcy zawodowego. Nie chodzi tu o Ukraińców czy Białorusinów - bo tych w naszej firmie nie zatrudniamy - ale o Polaków. Jak się ktoś pojawi, to zwykle przychodzi na rozmowę w dużych przeciwsłonecznych okularach (takie jakie miał Tom Cruise w filmie Top Gun) i szybko nudzi się kiedy zaczyna się mówić o parametrach sprawności kierowcy w raportach dostarczanych przez Scania Fleat Management i że od tego zależy duża część wynagrodzenia albo taki, którego nic innego nie interesuje oprócz odpowiedzi na jedno pytanie: "ile u was zarobie?" (przy czym nieważne jaka padnie oferta, ten kandydat będzie szedł dalej, bo mam kilka innych umówionych rozmów o pracę). To się porobiło.

Posty (881)

konserwacje_zabytkow
ps. w wyliczeniu zapomniałem o racie leasingu za zestaw: 2. 500 eur
kamillo30
Dobra firma nie szuka kierowcy a dobry kierowca Noe szuka pracy. W dobrej firmie kierowcy sami rekrutują swoich i tak to działa. Dziękuję dobranoc
trucking
wiesz co... określ jeszcze jakiego wzrostu ma być kierowca, przedział wagowy od - do, jakie ma mieć poglądy na życie i politykę, kolor włosów, oczu i ile maksymalnie może mu brakować zębów...

na dzień dobry oceniasz większość kierowców jako jak ich nazwałeś "kolędowników"... w ogóle masz dziwny system oceniania przydatności pracowników... nie nadaję się, bo palę? jeździłem w kilku firmach, gdzie palenie w aucie było zabronione, ale nikt mi z tego powodu nie powiedział, że się nie nadaje do tej pracy...

aha... piwo też czasami lubię po ciężkim dniu sobie strzelić, małe i z umiarem, więc na drugi dzień nie boję się kontroli...

kolejny powód, przez który się nie nadaje do tej pracy...
konserwacje_zabytkow
no widzisz, to te 3 tys. km które zrobiłeś i gdyby one przełozyłby się na 1 eur/km, wówczas te pieniądze byłyby tym, co okresla się jako zysk (po opodatkowaniu rzecz jasna). i z tego mógłbym dodatkowo wypłacać pieniądze kierowcom.
irish_dude - ja nie pracuję dla pieniędzy i nie mam problemów by się pieniędzmi dzielić. mam inne priorytety w zyciu. dlatego nie posądzaj mnie o to, ze robię wszystko, by ukryć zyski przed kierowcami, by samemu się bogacić kosztem spracowanych kierowców
konserwacje_zabytkow
kamilo30 - nie mam wątpliwości, że podobnie jak dzisiaj murarze ustawiają się do nas do pracy w kolejce, tak za jakiś czas będzie z kierowcami. weź pod uwagę to, że dział transportu działa u nas w firmie dopiero od niespełna roku. jakoś w styczniu kupiłem pierwszy zestaw, teraz już są 4. tylko, ze za jakiś czas - podobnie jak z murarzami - u mnie nie będzie przyjęć, bo ja nie lubię zwalniać ludzi, bardzo nie lubię. i jeżeli mam dobrych pracowników, to o nich po prostu dbam
irish_dude
To ja powtorze to, co napisalem wczesniej: o transporcie nie masz pojecia, ale slyszales, ze na tym sie zarabia i tez chcesz.
Zatrudnisz "panienki ", co musza byc "likenda " w domu za marne grosze i bedziesz patrzyl, jak ci rosnie suma na koncie.
Zapomnij o dobrych kierowcach, bo tacy dla ciebie pracowac nie beda.
Takie jest moje zdanie.
konserwacje_zabytkow
trucking, faktycznie, nie nadajesz się. ale jestem pewien, że jesteś bardzo dobrym kierowcą i że twój pracodawca jest bardzo zadowolony z twojego stylu i podejścia do pracy. oby tak dalej.
konserwacje_zabytkow
irish_dude - nie, nie słyszałem, że się na tym zarabia. po prostu transport był logiczną konsekwencją działaności, którą prowadzę - czyli sprzedaż nietypowych materiałów budowlanych produkowanych na zamówienie. Rocznie wydawałem 150-200. 000 eur na transport, zlecając ładunki zewnętrznej firmie spedycyjnej. Dlatego pomyslałem sobie, ze sam kupię cięzarówki, zatrudnię kierowców, spedytorke i tyle. to jest cały sekret. ja nie muszę prowadzić firmy transportowej, by być bogatym
trucking
na tyle dobrym, żeby współpracować z obecnym szefem od dwóch lat

i z pełnym szacunkiem, nie oceniaj mnie jako kierowcy, bo mnie nie znasz i nie masz do tego prawa, a jeśli już, zaznacz, że nie spełniam Twoich oczekiwań, bo jakoś obecny szef jest ze mnie zadowolony
konserwacje_zabytkow
co się tyczy kierowców - mam trzech bardzo dobrych. wyobraź sobie, że tak bezgranicznie im ufam, że nawet ich nie widuję, nie dzwonią do mnie ani ja do nich nie dzwonię, jak się widzimy już na placu podczas załadunku, to widzę z daleka, że im się buzie śmieją i mi też buźka się w banan wygina. nie zamieniłbym ich na żadnych innych.
irish_dude
To sprawdz jeszcze w jakiejs madrej ksiazce znaczenie slowa "megalomania ".
Przyda ci sie w zyciu :-)
konserwacje_zabytkow
trucking, ibidem. już ci napisałem, że wierzę w to, co piszesz. dlaczego miałbym ci nie wierzyć, że jesteś dobrym kierowcą? U mnie też kierowcy pracują bez żadnych przerw, nie zwalniam ich po to, by zatrudnić innych na okres próbny po to, by płacić 4000 a nie 6000.
konserwacje_zabytkow
irish_dude - nie lubię mądrych książek, nie lubię czytać. Wolę komiksy ; )

-1

irish_dude
Tak, a twoj idol to Charlie Rich.
No coz, kazdemu wolno miec marzenia...
Papieros
Jedno z Twoich wymagań też mnie dyskwalifikuje (czytaj nick :) ), ale z czystej ciekawości ile % mają Twoi kierowcy w Scania Fleat Management?

Pozdrawiam...
konserwacje_zabytkow
94, 95, 97 - tak wyglada średnia. każdy ma własne auto, każdy jest po kursie ecodrive. ale zwykle pierwszy miesiąc pracy to ledwo 70%. zwykle po 3 miesiącach jeżdżą już w granicach 95-96 tygodniowo.

-1

konserwacje_zabytkow
puchatek, nie - to nie jest tak, ze kierowcy jadą tylko z cegłami. jeżli sa wyjazdy z cegłami, to wyjeżdżają z nimi w poniedziałek i wracają dopiero na piątek. nie ściągam auta na pusto lub z nieopłacalnym ekonomicznie transportem za wszelką cenę po to tylko by znowu załadować cegłę i znowu pojechać.

-1

konserwacje_zabytkow
ale jeżeli chodzi o samo auto i naczepę - to faktycznie masz racę, rewelacja.

a tu masz dane z fleet:

Pojazd Początek Zakończenie Przebieg Przebieg Scania Driver Support
Hamowanie silnikiem
Bieg jałowy Przekroczen ie dozwolonej prędkości
Gwałt. użycie hamulca
Zużycie paliwa Dwutlenek węgla
WPR0952M 2016-10-01 03:42 2016-10-31 15:49 42194 10992 94 21, 7 5, 4 7, 1 0, 2 24, 2 7, 2 WPR2041M 2016-10-14 14:20 2016-10-31 17:09 5375 5348 79 18, 5 8, 6 7, 4 0, 5 24, 7 3, 6 WPR2042M 2016-10-14 14:18 2016-10-31 12:39 4655 4645 67 15, 7 8, 1 7, 2 0, 5 24, 2 3, 0 WPR74067 2016-10-10 05:58 2016-10-28 13:48 83281 5985 96 25, 8 4, 3 5, 5 0, 2 26, 0 4, 2
konserwacje_zabytkow
jak widzisz pierwsze i ostatnie auto: parametr support drive jest 94 i 97% i zużycie paliwa odpowiednio 24 i 26 L - średnia miesięczna (nie tygodniowa)
konserwacje_zabytkow
jeżeli chodzi o auta, to uważam, że scania to jest absolutny cud techniki. przyznaję, na początku miałem kupować mercedesy actrosy, ale dzięki temu jak potraktowali mnie panowie w serwisie, w którym serwisuję swoje vito zrezygnowałem z podpisania umowy w ostatniej chwili. powiedziałem miło panu, ze jeżeli tak traktują mnie panowie na serwisie (bo przychodzą w ubraniach roboczych, prosto z pracy a nie w garniturze i przyjeżdżam vito naszym pracowniczym a nie mercedesem klasy S), to niech się pożegna z prowizją od sprzedaży ciągnika. i dzięki temu zostałem posiadaczem scanii

-1

konserwacje_zabytkow
jeżdżą różnie, do monachuim, belgii, norymberga, luxemburg - tam, gdzie ich spedytorka wyśle
konserwacje_zabytkow
nawet dokładnie nie wiem gdzie jeżdżą, bo nie mam kontaktu ze zleceniami, fakturami. także nie powiem ci co wiozą i gdzie. wiem tylko, że wożą także nasze cegły
irish_dude
Powinienes jeszcze kupic swistaka i zapas sreberek, zeby mial w co zawijac :-)

Ciekawe, co trzeba brac, zeby miec takie wizje...

Ide na lunch, bo zglodnialem.
irish_dude
Pogoda zbyt ladna, zeby marnowac czas na pisanie z... no wlasnie, z kim?
konserwacje_zabytkow
trzymaj się
konserwacje_zabytkow
muszę chłopakom zrobić konkurs - kto pierwszy osiągnie 100% miesięcznie support drive ten dostanie dodatkowo 13 pensję :)

-1

konserwacje_zabytkow
jeżeli będzie im potrzebny do pracy i w tej pracy im jakoś pomoże, to czemu nie?
Papieros
Jak znajdziesz takiego na 100% to daj znać:)
Moim skromnym zdaniem jest to nie możliwe :)
I powinieneś dawać premię powyżej 90 % bo to już ponad przeciętną

Pozdrawiam...
konserwacje_zabytkow
wiem, wiem - ale kilka razy zdarzyło się tak, że kierowca po tygodniu wrócił ze 100%

-1

konserwacje_zabytkow
zresztą, żeby mieć średnią 97 % to nie dziwi, że zdarzają się tygodnie po 100%

-1

Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels