ID: 207678
Transport wokół komina -czas pracy
ID: 207678
ID: 207678
Witam
Mam pytanie co do przerw w ciągu dnia. Jeżeli jeżdżę na tej samej trasie kilka razy dziennie dowożąc materiał na budowę czy muszę idealnie stosować się do przerw? Przypuśćmy jak to rozłożyć jeżeli zaczynam pracę o 8. Jadę na załadunek z dojazdem godzinnym który trwa 30min, jadę na budowę i tak kilka razy dziennie? Pracodawca twierdzi, że jeżeli nie mam ciągłej jazdy jak kierowcy którzy jeżdżą za granicę czy dalej w kraj się zapuszczają to inspekcja jeżeli zatrzyma mnie do kontroli to nic mi nie zrobią, ponieważ w ciągu powiedzmy 10h pracy, w tym 5h jazdy miałem kilka przerw na załadunek i rozładunek. Jak to się ma w praktyce?
Witam
Mam pytanie co do przerw w ciągu dnia. Jeżeli jeżdżę na tej samej trasie kilka razy dziennie dowożąc materiał na budowę czy muszę idealnie stosować się do przerw? Przypuśćmy jak to rozłożyć jeżeli zaczynam pracę o 8. Jadę na załadunek z dojazdem godzinnym który trwa 30min, jadę na budowę i tak kilka razy dziennie? Pracodawca twierdzi, że jeżeli nie mam ciągłej jazdy jak kierowcy którzy jeżdżą za granicę czy dalej w kraj się zapuszczają to inspekcja jeżeli zatrzyma mnie do kontroli to nic mi nie zrobią, ponieważ w ciągu powiedzmy 10h pracy, w tym 5h jazdy miałem kilka przerw na załadunek i rozładunek. Jak to się ma w praktyce?
Posty (43)
~maro | Ha ha ha już widzę to, jak ciecie z np biedronki lub lidla wpuszczają ITD pod rampy :-) | |||
~maro | cygan firma nie padnie, jesli na te 10 godzin pracy zrobisz sobie nieprzerwane 45 minut przerwy. | |||
MarcinSE
| maro - chyba szef tej firmy jest lepiej zorientowany, więc jeśli nie pozwala na pauzy to chyba boi się o kondycję firmy... Swoją drogą ciekawe czy Cygan pracując bez tych przerw jest "prawdziwym kierowcą " czy nie łapie się w ramy naszego decydenta forumowego... ? ? :) :) :) | |||
Cygan225
| Nikt nie powiedział, że nie pozwala. Tylko dzięki temu szybciej kończę pracę. No ale jeśli rzeczywiście nie można tak robić to trzeba zacząć robić wszystko OK. Ale taka jest prawda, że człowiek lepiej odpocznie mając co godzinę jazdy przerwę 15-20min niż jedna 45min.. No ale prawo to prawo.. | |||
Cygan225
| Jeszcze pytanko. Od jakiej prędkości tachograf rejestruje jazdę? | |||
Cygan225
| Co jeśli będzie sytuacja, że mam odpoczynek który trwał np. 40min i muszę przeparkować samochód 300m dalej? | |||
~dob. y | "Jeszcze pytanko. Od jakiej prędkości tachograf rejestruje jazdę?" No tak-"trzeba zacząć robić wszystko OK"-ale może uda się coś zakombinować przy przeparkowaniu pojazdu (a potem żale że szef goni jak tu świeży "kierowca"sam kombinuje... ehhhhh-:) -:) | |||
~Szakalaka | Czy Szanowny Pan Kierowca ma świadectwo kwalifikacji? Takie pytania to dzieci w przedszkolu zadają. Po 4, 5 godzinach jazdy ma być 45 minut przerwy potem kolejne 4, 5 h jazdy. Oczywiście wszystko można rozłożyć na mniejsze fragmenty. Co do autobusów to nie rozkład decyduje o konieczności używania tacho ale długość linii nie może przekraczać 50 km, w innym przypadku każdy tacho i tak jak koledzy napisali 500 zł x 28 dni. | |||
~yasiu | Jezusie Świebodziński-on tak naprawdę???A ja się dziwię, że mój szef uważa wszystkich kierowców za matołów... | 1 | ||
siema958
| na rozładunku możesz kręcić 15 i 30 min. i... zapieprzać cały Boży dzień bez żadnej pauzy... Ręce opadają... | |||
owca
| ~Szakalaka 2016-10- 26 21:10:19 Czy Szanowny Pan Kierowca ma świadectwo kwalifikacji? Tu widać problem w systemie szkoleń, który został rozbudowany wg wzorców unijnych o masę - powiedzmy - mniej ważnych tematów. Świeży kierowca, jak autor zaznaczył w 2-gim poście, a pojawia się to też w co drugim wątku o tej tematyce na forum, chce robić dzieloną pauzę po 1, 5 godziny jazdy. Bo tak jest we wszystkich podręcznikach. Kolego: te małe słówka, jak "co najmniej", "najwyżej", "na przykład" są bardzo istotne dla treści, zwłaszcza w przepisach prawnych. Jeżeli szef mówi Ci takie rzeczy, poproś go, by powołał się na konkretny paragraf. Jeżeli dasz się zastraszyć i zaczniesz kombinować, zapłacisz Ty, a szef będzie wiedział, że może Cię dymać i w innych kwestiach. | |||
owca
| A jeśli chodzi o praktyczną poradę: staraj się przy każdej okazji zrobić co najmniej 15 minut przerwy, (możesz nie używać "młotków" jeżeli nie musisz uczestniczyć w za/rozładunku, tylko idziesz sobie wtedy np na kawę), ale poniżej 45 minut (też przepisowo, bo nikt nie zabroni Ci przestawić np. na dyspozycję albo "młotki", mimo że dalej nic nie robisz, a zawsze możesz np umyć szybę, jeśli bardzo cenisz biurokrację). W miejscu, gdzie czas jazdy nie przekroczy 4, 5 godziny zrób przerwę co najmniej 30 minut. | |||
ZIBIIRL
| Dajcie już spokuj z tymi kursami, każdy wie jak to wygląda. Cygan225, przepisy obejmują wszystkich, zmienia się jedynie kombinacja pauz w zależności od wykonywanej pracy. Cykl dobowy wynosi 24h, czyli jeżeli zaczynasz w poniedziałek o 8. 00, to kończy się o 8. 00 we wtorek. Czas pracy kierowcy, to suma czasu który jechałeś i pracowałeś, w czym, czas jazdy w cyklu dniowym nie może przekroczyć 9h, który możesz przedłużyć, ale tylko 2 razy w 6 cyklach dobowych do 10h, natomiast łączny czas pracy (jazda, praca) nie może przekroczyć 15h w cyklu dobowym, ale możesz to zrobić jedynie 3 razy w cyklu tygodniowym zmniejszając przerwę dobową, ale tu trzeba się pilnować, żeby nie przewalić dwutygodniówki, ale skoro kręcisz się po 10h wkoło komina, to to otraktuj to jedynie jako przypomnienia. Poza tym, musisz pilnować, aby obowiazkowo zrobić pauzę po 6h czasu pracy i nie słuchać "mądrości" szefa, tylko nauczyć się samemu liczyć i planować sobie czas pracy, dostosowując go możliwie najlepiej pod siebie. Tak przykładowo polece, bo jestem zmęczony i nie chce mi się cudów na kiju tworzyć. To jest jedynie poglądowo, można to różnorako rozłożyć /podzielić w zależności od własnej inwencji twórczej, jedynie pilnować się, by nie przekroczyć ciągu 4, 5h jazdy, lub 6h łącznego czasu pracy. Zaczynasz o 8. 00 jazda 1h praca 30 min. jazda 1h praca 30 min. jazda 1h pauza 45 min. praca 30 min. jazda 1h praca 30 min. jazda 1h praca 30 min pauza 45 min jazda 1h Koniec o 18, ale ten przykład jest zrobiony na styk, powinno się zostawić zapas na powrót, lub inne niespodzianki, ale na pewno nie na przestawianie przy rampach, nie daj się ustawiać szefunciowi, pauza jest Twoja, a nie jego ! Jeszcze jedna rada, jak robisz pauzy, to przeciągnij 1 minutę, żeby zegar przeskoczył pełną minutę, nie wiem jak obecnie jest pod tym kątem w PL, ale na EU się czepiają. Co do wykresówek, jeżeli masz a*alog, to 28 ostatnich, cyfrowy trzyma dane przez rok, ale ukarać mogą jedynie za te 28 wstecz. Mam nadzieję, że to w miarę zrozumiale napisałem. | |||
ZIBIIRL
| Ps. Pauzę oczywiście musisz zrobić nie przekraczając 6h pracy, lub 4. 5h jazdy | |||
~Mięsnyjeż | O jaciepier dole. | |||
~rfgo | Pracujesz wg. ustawy o czasie pracy, czy wg. 561?. Bo jesli wg. ustawy o czasie pracy, to przerwe musisz zrobic po 6h, min 15 min. Jesli wg, 561 to jak nie wyjedziesz swojego pierwszego czasu tj. 4, 5h to nie należy ci sie żadna przerwa i możesz pracowac do 15 h. amen. | |||
Dawid87
| cygan225 przez takich ja ty coraz więcej ludzi uważa kierowców za id/io/tów, Gdybyś rozumiał co do ciebie gadali na kursie przewozu rzeczy, nie zakładał byś bezmyślnego tematu, po prostu jesteś osioł | |||
Cygan225
| ZIBIIRL serdecznie dziękuję. Nie jestem idiotą i znam teorię ale chcę się dowiedzieć jak jest w praktyce. Na kursie prawa jazdy też Cię ucza jazdy przepisowej, nieprzekraczania predkości. Jak ma się to do praktyki? No właśnie.. Widzę, że niektórzy pozjadali wszystkie rozumy i nie pamietają jak zaczynali. . ech szkoda gadać Dla sprostowania, szef nie wyzyskuje mnie tylko sugeruje jak można szybciej skończyć pracę. Mam stałą pensję miesięczną więc to nie jest kwestia tego żeby jak najwięcej zrobić bo raz pracuję 5h a raz 10h. | |||
Greno
| ZIBIIRL wielki szacun za konkretną odpowiedź, bo cała reszta to tylko wielcy panowie kierowcy co robią dalekie niemcy i są naj naj. | |||
~siekan7 | Do Greno-to co podał ZIBIIRL -TO PODSTAWY ZAWODU. Tak jak z której strony POWINIEN wsiadać Pan Szofer | 1 | ||
ZIBIIRL
| To, co napisał siekan7 jest niestety prawdą, to co napisałem w poprzednim moim poście jest jedynie przykładem podstawy, którą trzeba powtarzać jak mantrę, sukcesywnie ją rozwijać w miarę potrzeb i być na bieżąco. Z tego co się czyta i widzi, to wielu młodych, a i czasem nawet starszych kierowców ma z tym problem, bo samo życie pisze różne scenariusze i trudno jest wszystko przewidzieć. Szkoda, że na tych kursach nie kładzie się większego nacisku praktycznego pod tym kątem, ale z drugiej strony patrząc, jakby wszyscy byli tacy obcykani, wpływy do budżeru znacznie by się zmniejszyły, rozwijać chyba nie muszę. Trzeba sobie jednak pomagać, a właściwym miejscem powinno być właśnie takie forum, które pod nadzorem doświadczonych powinno wspierać młodych, nowych kierowców. Greno, niestety czasy się zmieniają, kiedyś było zupełnie inaczej. Wystarczyło stanąć na poboczu w awaryjnych, a w ciągu kilku minut zatrzymało by się kilku kierowców z deklaracją pomocy, dziś to zanika, każdy pędzi, udaje że nie widzi, a czasem nawet się cieszy jak ktoś leży pod zestawem, oczywiście nie dotyczy to wszystkich, ale zdecydowanej większość. Solidarność kierowców zanika, ale nie jest to jedynie zasługą czasów, ale i samych ludzi. rfgo, po 6h pracy pierwsza pauza min. 30 min, a jeżeli zbliża się pod 4h, czy tym bardzie 4, 5 samej jazdy, to minimum 45min. Lepiej skasować sobie czas wstecz, niż pózniej kombinować w razie niespodzianek. | |||
visitors
| "rfgo, po 6h pracy pierwsza pauza min. 30 min, " nieprawda | |||
ZIBIIRL
| Faktycznie ART 13 to jasno określa Art. 13. 1. Po sześciu kolejnych godzinach pracy kierowcy przysługuje przerwa przeznaczona na odpoczynek w wymiarze nie krótszym niż 30 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy nie przekracza 9 godzin, oraz w wymiarze nie krótszym niż 45 minut, w przypadku gdy liczba godzin pracy wynosi więcej niż 9 godzin. Przerwa może być dzielona na okresy krótsze trwające co najmniej 15 minut każdy, wykorzystywane w trakcie sześciogodzinnego czasu pracy lub bezpośrednio po tym okresie. 2. Przerwy, o których mowa w ust. 1, ulegają skróceniu o przerwę w pracy trwającą 15 minut, którą pracodawca jest obowiązany wprowadzić, jeżeli dobowy wymiar czasu pracy kierowcy wynosi co najmniej 6 godzin. | 1 | ||
visitors
| plus za poprawe | |||
~nie taki mlody | co tera dzieci za kolko bioro??? ty ukonczyles kwalifikacje wstepna ze zrozumieniem? | |||
~edek | W miejscu, gdzie czas jazdy nie przekroczy 4, 5 godziny zrób przerwę co najmniej 30 minut. szkoda tego komentowac zielony- zaczyna od kombinacji byle sie wykazac- nei zna podstaw- up - czyli my !!! wydane gurbe tysiace na "szkolenie"- cymbal za gflupi na kiero- nic zie ogarna- bo "darmo bylo" drugi - "doradza" - tak samo albo bardziej glupi- bo mlodego troche tlumasczy ze zielony i nie za mdry jak na kiero- ale drugi glupek udajacy ekspierda- bredzi m utrz ypo trzy. nei chce mi sie uczyc laikow- doucz sie jeden i drugii- kurs 300 zl- ale wiem autopsja- takich mnogo co dalej po "kursie" - ciemni- mzoe zmiencie zawód? bedzie normalnei j? a nie, czytajac wads, nei dziiwe, sie ze kiero= synonim robola polglowka... | -1 | ||
~edek | zalezy od pracy, warunkow na drodze. masz za godzine? wali cie to-? jezdzij na godizny zrobic robote i do domu? po mojemu to tak : Zaczynasz o 8. 00 jazda 1h praca 30 min. jazda 1h 15 pauzy praca 30 min. jazda 1h zadnej pazuy ! - pauza 45 min. praca 30 min. jazda 1h pauza 30 min praca 30 min. jazda 1h praca 30 min -zadnej pauzy pauza 45 min jazda 1h do domu jak sie obsra - zrob 15 w miedzyczasdi-zamiast stac 45 - dokrecisz 30 opcji mnogo, niektore dyskusyjne nawet dla BAG- najlepiej sie psprawdza kontrola BAG i zandarmerii francuskiej - nei placilem nigdy. promy, dojazdy, podjazdy- to jzu inna liga- nei na to foreum neistety ; ) | -1 | ||
~edek | cygan225 przez takich ja ty coraz więcej ludzi uważa kierowców za id/io/tów, Gdybyś rozumiał co do ciebie gadali na kursie przewozu rzeczy, nie zakładał byś bezmyślnego tematu, po prostu jesteś osioł najlepiej to ujales... wysalc tych kiero i innych - mundrych na uniie- promem- zgina i beda plakac ze za pis gros i jeszcze sief nie chce placic co nawywijali. do mnie dzownili kiero z niby 30 stazem- karty do tach onei umie lozyc... | |||
~tajfun | jestem zaskoczony! tylko rok nad tym myslales ! | 1 | ||
~edek | etam tajfun- cos sie zmienilo przez rok? u kolegi moze tak- ale u ciebie? spoko, no offens ; ) ale tu non stop podstawy tacha - zenujace troche, ale sa i mocne przypadki- promy zajdy itp itd- gdzie 5 inspektorow powie ci inna wersje. jak latasz - to wiesz o czym mowie- no offence.. a to ch clopak pyta- podstawy. ale nastepny coz moze z tego ogarnie? napisz ocs z sensem a nie - ad hoc, bo na razie- czepiasz sie i tyle ; ) a to dla cygana i innych swiezych. nei od ciebie Tajfun - mega kiero ; ) bo ty zlatales afryke, granice, poromy, azje itp itd ; ) wiec masz to w malym palcu- dopiesz cos dla swiezych kolegów, pomoz im, a nie - hejt bo ci sie nudzi ; ) Dla sprostowania, szef nie wyzyskuje mnie tylko sugeruje jak można szybciej skończyć pracę. Mam stałą pensję miesięczną więc to nie jest kwestia tego żeby jak najwięcej zrobić bo raz pracuję 5h a raz 10h. to zwracam honor - szczerze, jak w taki m ukladzie- trzymaj sie tego Szefa bo cała reszta to tylko wielcy panowie kierowcy co robią dalekie niemcy i są naj naj. sorry chlopie- tego nei pisales, ze masz oki szefa... a nie dalekie niemcy - lizbona, afryka, azja itp, granice- tez cwiczone, w moim przypadku, wiec uwierz- wiele kombinacji tacha - w senie- jak zorbic zeby bylo dobrze - bez magnesow i innego gowna- przeciwczone- z godnei z AETR ; ) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.