Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Prośba o pomoc. Przewóz ADR (UN2814) z Berlina do Grazu

ID: 207168


Witam. Po raz pierwszy jadę z z tego typu substancjami poza granice Niemiec. Trasa z Berlina do Grazu. Sądząc po kodzie są to odpady medyczne. Oczywiście wiadomo, że dokumenty mają być ok, skrzynka z wyposażeniem ADR-skim, ważny przegląd zestawu itp. Ale jak wygląda sytuacja na Austrii? Chodzi mi zwłaszcza o tunele, mam listę tych tuneli i to jest jakiś obłęd... Jak od strony praktycznej wygląda przejazd? Trzeba przed przejazdem zatrzymywać się przed tunelem i zgłaszać fakt przeowu materiałóew niebezpiecznych? Jak wygląda sytuacja z oświetleniem dodatkowym? Jest wymagane? Dziękuję pięknie za wskazówki rozsądnym kolegom po fachu, natomiast pseudomądrusiom i piewcom gównoburzy mówię stanowcze 3 X NIE; )

~Przemek
*.zary.vectranet.pl

Posty (23)

~Przemek
jak w temacie...
gustav
Może będę piewcą...
Każdy tunel ma oznaczenie A, B, C, D...
Zajrzyj do ksiązek z kursu ADR co to oznacza, ogarnij porządną mapę i w drogę...
Ps. kogo i o co chcesz pytać przed tunelem?
Myslisz, że tam ktoś stoi i czeka na ciebie?

1

~Przemek
W oznaczeniami tuneli wiem o co chodzi. Ale na austriackiej stronie wyczytałem, że są tunele przed którymi trzeba zgłosić fakt przewozu ADR i założyć koguty...
gustav
Skoro wiesz, że sa takie tunele i wiesz które, w czym problem?
Doładować telefon, mapa w rękę i dzwonić... nie rozumiem...
~yps
Uruchom lampę blyskowa (może być kogut pomaranczowy) podczas przejazdu w tunelu i jedziesz jak reszta
Wszystko.
~Przemek
Gdzie tę lampę muszę zamontować? Na kabinie u góry czy za naczepą?
~Herr Hoeffer
Przemku, przed tunelem masz tablicę czy jedziesz z kogutami czy też z kogutami + pilot.
Kogut na dachu ciągnika i z tyłu naczepy.
Żeby jeszcze uprościć sprawę, bo widzę że po Austrii nie jezdzisz to napiszę tak na A9 Wels - Graz będziesz musiał być pilotowany, a na A2 Wiedeń - Graz nie.
Przed tunelem w którym wymagane jest pilotowanie znajduję się parking zawsze, sytuacja a*alogiczna do Dartford Crossing w UK. Stajesz i kontaktujesz się z ASFINAG -iem używając płynnej niemiecczyzny lub angielszczyzny i czekasz.
Mam nadzieję że te odpady to nie na firance wieziesz?

1

~www. dgsa. com. pl // MJ
Od takich pytań jest Doradca ADR/DGSA!

Eskorta pojazdu wymagana jest tylko w przypadku kiedy jednostka transportowa oznakowana jest tablicami barwy pomarańczowej z numerami rozpoznawczymi zagrożenia (cyfry od 2, podwójne cyfry lub litera X).

W tabeli 3. 2 Umowy ADR, przy UN 2814 tylko przy materiałach zwierzęcych jest numer rozpoznawczy zagrożenia.

Zgodnie z 5. 3. 2. 1. 2 Umowy ADR oznakowanie tablicami z numerem rozpoznawczym zagrożenia stosuje się do pojazdów-cystern, pojazdów-baterii lub jednostek zaw. jedną lub więcej cystern.

Więcej pod info@dgsa. com. pl // ww. dgsa. com. pl
Pozdrawiam, M. J.

1

~waldi-wonia
A więc krótko reasumując i przekładając na język łopatologiczny na A9 w tunelu Tauern będą znaki aby jechać z lampą błyskową i pilotem, ale jadąc pojazdem z tablicą pomarańczową bez numerów UN (plandeki, kontenery kurierskie) włączamy koguta i jedziemy bez pilota. Dla zainteresowanych kierowców cystern podaję numer do pilota "Pilot ADR Tauern A10
+43 676 7607044", można dzwonić wcześniej aby nie czekać, po niemiecku lub angielsku.
~skadtenswad
waldi wonia a nie jest tak że z pilotem tylko klasy adr wyszczególnione na tablicy przed tunelem? jadac na 1 klasie zadzwonilem po typa... odczekalem zeby mogł mi powiedziec ze nie musze miec pilota bo nie mam podwojnej klasy adr...
~Antek1234
A co grozi za nie zgłoszenie przed tunelem miałem też ADR 1 klasy
~Antek1234
Przegapiłem parking
~Mar
Jak na plandece to nie ma strachu, nie masz nr un na naczepie, wiec skad moga wiedziec co wieziesz, papierow na parkingu nie sprawdzaja. Inaczej sytuacja wyglada na cysternie, jak Cie zauważyli to moze byc tzw "problem".
~Antek1234
Nie no plandeka leciał em a żadnego takiego adru nie wiozlem z tych wyroznionych
~brandop
KOLENY AS PRZEWOZNIK-PŁAKAĆ SIĘ CHCE
~Dan
Co grozi jak przejechałem tunel bez pilota
kiero82
Pozostaje ci się tylko modlić, i czekać na szubienice.
Szkoda, bo pracownik byłeś dobry.

1

~Ryszard
Dań, zacznijmy od tego, co wiozles...
~Ryszard
Nie każdy ADR musi jechać w wyznaczonych tunelach z pilotem, na znakach są wyszczególnione, niekiedy wystarczy odpalic koguta i jedziesz bez świty.
~mar
Pewnie chłopisko nie wie co wiózł, ale już trzęsie portkami, bo kolega na parkingu opowiadał, że trzeba z pilotem jechać!Taka właśnie jest wiedza szoferaków, których jedynym zadaniem jest rozłożenie pomarańczowej tablicy, a. poznie płacz i żale na forum, bo płacić trzeba.
~Breaker Breaker
W Austrii wszystkie tunele są kategorii A, dla kumających o co chodzi. Trzeba mieć natomiast włączonego pomarańczowego koguta
~Ryszard
BreakerBreaker... nie we wszystkich trzeba koko włączać
~Bostez
Witam orientuję się ktoś jaki jest mandat za 2 tunele w Linz, miałem włączonego koguta ale nie miałem pilota bo przegapiłem sprawę adr 33/1170
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.178.240

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels