ID: 206335
Polskie i niemieckie związki zawodowe żądają objęcia MiLoG-iem również tranzyt przez terytorium Niem
ID: 206335
ID: 206335
W dniach 23-24 września br. w Gdańsku miało miejsce VII Polsko-Niemieckie Forum Związków Zawodowych. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele DGB (przedstawiciele skupiającego około 6 mln członków Niemieckiego Zrzeszenia Związków Zawodowych), OPZZ, Forum ZZ i NSZZ „Solidarność”, którzy rozmawiali między innymi o sytuacji społeczno-gospodarczej w Polsce i Niemczech z perspektywy związków zawodowych.
W dniach 23-24 września br. w Gdańsku miało miejsce VII Polsko-Niemieckie Forum Związków Zawodowych. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele DGB (przedstawiciele skupiającego około 6 mln członków Niemieckiego Zrzeszenia Związków Zawodowych), OPZZ, Forum ZZ i NSZZ „Solidarność”, którzy rozmawiali między innymi o sytuacji społeczno-gospodarczej w Polsce i Niemczech z perspektywy związków zawodowych.
~etransport.pl
Posty (111)
~porch monkey 4 life | Nero, nowi którzy przyjadą to może zgodzą się pracować. Znam takich którzy są tutaj po 5-7 lat. | |||
~xxxx | Niestety taka prawda, zarobki lecą w dół, bo dziadostwo za czapkę śliwek już jeździ. Jemu wisi ile za fracht, bo w sadzie jabłka obrodziły, albo papryka pod folią. Za dużo dziadostwa wzięło się za transport. | |||
~porch monkey 4 life | Poznałem tez takiego, który odzyskuje długi swoich braci :) Także uważajcie aby ich nie oszukiwać :) | |||
ese
| ~porch monkey 4 life 2016-09-29 10:47:45 Nero, 4000 zł to ja zarabiałem 10 lat temu na betoniarce... "- Świetny przykład na to, kto do niegdyś elitarnego zawodu trafił. | |||
~xxxx | ten zawód jest tak elitarny, jak i właściciele firm. | |||
~porch monkey 4 life | Ese, kierowca w dzisiejszym czasie jest śmieciarzem. Kiedyś to był dobry zawód, a teraz to patologia. Sami ludzie którzy nie wiedzą co z życiem zrobić. Nie mają domu, mieszkania itd. I śpią w kabinach po 3-4 tygodnie. Trzy razy w życiu spałem w kabinie, Opowiadałem wam jak kiedyś było, zresztą starzy kierowcy wiedzą doskonale. Niestety Ese, Ty miałeś gimbazę, ja szkołę podstawową. Tym się różnimy | |||
ese
| Z częścią się mogę zgodzić. Ale dywagacje na temat mojej przeszłości rozbawiły mnie szczerze :) | |||
~porch monkey 4 life | To dobrze Ese, o to chodzi. Trzeba się usmiechać w życiu. Może nie trafiłem, nie znam Ciebie. Dobrze piszesz, dobrze rozumujesz. Niestety, ja oczekuję czegoś innego od życia niż być psem. A w dodatku bity łańcuchem :) | |||
~Ł ysy | Wyrazy głębokiego uznania dla wszystkich sioferów, parkingowych mędrców za szczególne zainteresowanie losem polskich firm przewozowych. Niech "se" chłopaki poszczekają. | |||
~Ł ysy | xxxx. Widzę, że masz potrzebę zrobienia porządku w polskim transporcie. Poszedłeś złą drogą. Mniej szczekaj, więcej działaj. Tylko czy wiesz jak działać? Czy zlokalizowałeś problem, znasz przyczyny zaistniałej sytuacji? Jeżeli nie znasz /a nie znasz / wchodzisz w rolę pyskatego głupka. | |||
~sami | Łysy jak zwykle frazesy, bicie piany, żadnych konkretów z twojego postu. Ja wiem że cena za reklamy na tej stronie zależy od ilości tych pyskówek, a raczej wejść na tą stronę. Dlatego trzeba ignorować to forum, portal, to samo się zamknie z braku kasy. | |||
Fro
| Dziwnym jest że ludzie nie zakładają Partii Wiecznej Szczęśliwości która będzie głosiła że każdemu należy się ileś tysięcy wynagrodzenia gwarantowanego przez państwo - bez znaczenia co robią, jak robią i jak długo to robią. Trzeba tylko unikać nazywania się socjalistami czy komunistami i zaprzeczać jakikolwiek związków, pomimo podobnie brzmiących haseł. Szkoda tylko że nikomu jeszcze nie udało się wymyślić w jaki sposób zdobyć na to wszystko pieniądze - pomijając odbieranie innym lub pożyczanie. | 1 | ||
g-a
| Fro - w Korei Północnej jest już taka partia. | |||
ese
| Zabawnym jest sądzić, że niemieckie zwiazki zawodowe podejmują działania w celu poprawy bytu pracownika z Polski. | 1 | ||
g-a
| Ese - tak jak zabawne było pewne przemówienie gauleitera tzw "kraju Warty" z końca 1944... mniej więcej tak to leciało "DOPIERO RZĄD RZESZY NIEMIECKIEJ ZADBAŁ O POLSKIEGO ROBOTNIKA - BO DAŁ MU KARTKI ŻYWNOŚCIOWE DLA CIĘŻKO PRACUJĄCYCH. PRZEDWOJENNY RZĄD POLSKI TEGO NIE DAŁ!" | |||
ese
| Bo czasem warto spojrzeć po przetarciu wpierw oczu. Dla niemieckiego robotnika jesteśmy tanią konkurencją, którą trzeba jakimiś sposobami usunąć. Przecież jeśli tamtejszy pracodawca będzie miał zapłacić tą samą stawkę swojemu lub obcemu, to wybór bardziej niż jasny. A tu jeszcze towarzystwo chóralnie krzyczy, że wystarczy jeśli dostaną tak mało, że mniej już prawo nie pozwala i będzie to szczyt marzeń. | 1 | ||
g-a
| Ese - no co Ty... nie wiesz, że za Odrą kiełbasa na drzewach rośnie? Nie siej czarnej propagandy. | |||
ese
| To tylko tak dla uzyskania potwierdzeń chóralnych od przeszczęśliwych tam zatrudnionych. Bo od dawna, już przed onym pierwszym maja wiadomo, że tam to o pracownika dbają! Weekend zawsze w domu. I to od najpóźniej 14, 00 w piątek! I nie krócej jak do 11, 00 w poniedziałek. Kasa duża i do centa na koncie. A gdyby nie, tu półgębkiem rzucone "policaj" i już! No bo "DAS" to ostateczna ostateczność, do której nie dochodzi! | |||
~xxxx | Jaka konkurencja dla robotnika niemieckiego, Niemcy się też wyludniają. Niemki nie chcą wielodzietnych rodzin. Liczyli na Syryjczyków, ale się przeliczyli. Niemcy potrzebują zatrudnić rocznie 20 tys. nowych kierowców. Może do was to dotrze ze tam jest otwarty rynek pracy, a w przyszłym roku dla Ukraińców się otworzy. | |||
ese
| ~xxxx 2016-09-29 14:51:32 (... ) Może do was to dotrze ze tam jest otwarty rynek pracy, a w przyszłym roku dla Ukraińców się otworzy. "- 1. No właśnie. Jeśłi jest źle w kraju, to " tam jest otwarty rynek pracy". 2. ".. w przyszłym roku dla Ukraińców się otworzy.. "- No i dlatego nie ma co czekać, bo po tej (nie wiem skąd co prawda wziętej) dacie na poprawę warunków pracy tam nie ma co liczyć. Dobrze by było ten czas wykorzystać. | |||
~xxxx | Konkretnej daty nie ma, ale przedwczoraj Bruksela ogłosiła początek procedury zniesienia wiz dla Ukraińców. Powinni się uwinąć do wiosny. | |||
ese
| I powiedziano, że zniesienie wiz wjazdowych będzie równoznaczne z udzieleniem prawa do legalnej pracy? | |||
~xxxx | A dlaczego nie mieli by podejmować pracy, skoro są potrzebne ręce do pracy. Czy będą potrzebne pozwolenia? Nawet jak tak, to bez problemu będą wydawane. Gorzej jak ten milion Ukraińców pracujących w Polsce odpłynie na zachód. | |||
ese
| Pytam chyba prosto. czy powiedziano, że możliwość wjazdu bez wizy bedzie jednoznaczna z prawem do podjęcia legalnej pracy? Argument "A dlaczego nie mieli by podejmować pracy, skoro są potrzebne ręce do pracy. " argumentem nie jest. Już będąc członkami Unii nie posiadaliśmy w wielu krajach możliwości podjęcia pracy. Kolejne je stopniowo wprowadzały. | |||
~xxxx | Już dziś są zakłady w Niemczech w których obowiązują dwa języki, niemiecki i rosyjski z domieszka polskiego. Pojechałem na bramę, zapytali czy rozmawiam po niemiecku, czy rosyjsku. Na firmie większość rosyjskojęzyczna. Oni tez potrafią sprowadzić z Ukrainy całe autobusy robotników i załatwić im legalna pracę. | |||
ese
| Oni tez potrafią sprowadzić z Ukrainy całe autobusy robotników i załatwić im legalna pracę. "- Nie pytam czy potrafią, lecz czy zniesienie wiz wjazdowych oznacza pozwolenie na podjęcie legalnej pracy. Czy zbyt zawile formułuję pytanie? A że w części Niemiec rosyjski jest zrozumiały to naturalne. Uczyli się przez dość długi okres go w szkołach | |||
~xxxx | Akurat w tym przypadku na bramie siedział Niemiec z Ukraińcem. Dlatego że część kierowców zatrudnionych w firmie nie rozumie po niemiecku. A czy zniesienie wiz będzie jednoznaczne z pozwoleniem na pracę, raczej nie, ale pozwolenia będą wydawane. W Polsce bez problemu się to załatwia obecnie. Ukraina to 42 mln ludzi, część woli pracę w Rosji, ale jest ich sporo chętnych do wyjazdu. | |||
~kiero | Związki zawodowe będą walczyć o wynagrodzenie kierowców, od tego są. A może związki transportowców powalczą o minimalna stawkę za km? Skoro kierowcy maja mieć minimalna to wy załtwcie sobie minimalną. Ciekawe jak się dogadacie :) między sobą. | |||
~driver uk | niemcy w czynach mocni a polskie zwiazki tylko w mo*dzie | |||
~driver uk | pierwsze co musi byc zmienione to wyplata na konto a jak juz doeta to by byla taka jak europoslowie maja. tylko kierowcy maja diety polskie a nie unijne |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.