Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Z roku na rok coraz więcej wypadków z udziałem kierowców ciężarówek

ID: 204754


Wzrost wypadków na drogach w Europie rośnie z każdym rokiem. Statystyki przerażają. Najbardziej niebezpieczni wydają się przemęczeni kierowcy ciężarówek, którzy zbyt późno dostrzegają, że tworzy się przed nimi zator drogowy. Osobówki są dosłownie miażdżone przez ciężkie samochody ciężarowe. Częstą przyczyną jest również manipulacja w tachografie.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (23)

~rado
zlikwidujcie patologie w firmach transportowych. . place za km frachty itp... czyli wszytsko to dlaczego kierowcy musza kombinowac by zarobic, druga kwestia to kwestia powrotow do domu... najczesciej jest tak "chcesz byc w domu to musisz jechac tam i tam a potem czeka na ciebie ladunek na powrot a jak nie zdazysz to trudno" nie wspomne juz o notorycznym okradaniu pracownikow...
~paaholek
TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY to jest PATOLOGIA. Pracować masz jak 1 ekstraklasa ale zarobisz jak w Okręgowce. WYZYSK

1

rafatransport
brak odpowiednio wyszkolonych i dostatecznie wynagradzanych pracowników... do pracy kierowcy trafia więcej osób z przypadku, które sobie zwyczajnie nie radzą. Niestety przy tak dużym ruchu na drogach każdy błąd ma swoją cenę. Ci co "kombinują" to tylko zasłona dymna. Mały odsetek się gdzieś "wysypie", problemem są Ci którzy się zwyczajnie nie nadaja...

1

~Zakręcony
Wszystko zaczyna się od góry... weźmy przykład założeń spedycji w kwestii czasu przejazdu nie uwzględniając czasu potrzebnego na załadunek wraz z zabezpieczeniem.

1

rafatransport
Załadunek może i liczą ale zabezpieczenia już nie koniecznie a już na pewno nie utrudnienia na drodze... 40 km po Paryżu w dzień zajmuje trochę dłużej niż 140 po pustym odcinku autostrady o 2 w nocy :)
~K. SZ
Trzeba wspomnieć o tych pseudo kierowcach którzy oglądają filmy podczas jazdy. To się stało bardzo nagminne wyprzedzasz auto a tam kierowca ogląda sobie film na laptopie.

1

~Zakręcony
Kierowca według założeń ma mieć płacone za godzinę pracy. Wszelakie wypadki powstają najczęściej w wyniku pośpiechu stworzonego przez niekompetencje ludzi zarządzających transportem.
~zzz
W pierwszej kolejnosci to spedytorów je... ać, załadowcę lub rozładowcę za nie terminowy roz-załadunek i dopiero pytać się kierowce dlaczego przekroczył czas prowadzenia pojazdu lub użył manesa?
~Mietek
Skiro ten z tira lepiej widzi i szybciej reaguje to po co miarzdzy osobowki
~Arek
a ja piłeczkę odbije w druga strone amoże coraz więcej nieudacznych kierowców osobówek zajerzdżających drogie wpier.. sie na chama inie mających pojecia o jezdzie i o tym ze jadę 40 tonowm malenstwem sprawia tyle wypadków a moze w koncu ktoś powie prosto w ocz jak to było w badaniach ze wiekszosc wypadków to przez zle oznaczone drogi i w złm stanie technicznym
~Arek
mietek widze ze do czynienia z samochodem ciężarowym masz tyle co naoglądałes sie na youtube więc ci odpowiem, dlatego iż droga hamowania 40 tonowego smoka jest długa
visitors
dostepnosc do prawa jazdy kat C jest zbyt latwa.

najpierw robia byle komu te kat z UP a potem sie dziwia ze sa wypadki.
~Zakręcony
ktosik... dostępność do licencji jest zbyt łatwa i co najgorsze nie jest uzależniona od wiedzy pracodawcy.
visitors
oczywiscie. wystarczy ze zatrudni sobie kogos z certyfikatem.
ale to nie oni powoduja wypadki na drodze, tylko kierowcy
~Zakręcony
polscy kierowcy to najczęściej ludzie pracujący na akord.
visitors
no i co z tego?
~Zakręcony
ktosik... wytłumacz w innym wątku "Dzień przerwy po jednym po dniu pracy - jak go traktować???", że regularny odpoczynek mógł być zaliczony do tego właśnie tygodnia o którym pisze.
~Zakręcony
... pracę zaczął w poniedziałek.
~z.
~Arek, dane są głównie z terenu Niemiec. Są przejrzyście i czytelnie oznaczone. Jakość dróg nawet w PL to znikome ułamkowe przyczyny kolizji, wypadków... etc
Przemęczenie organizmu i stres wpływa ujemnie na skupienie należytej uwagi na jeździe. Manipulacje tachografem bezpośrednio i pośrednio mogą prowadzić wprost do niebezpiecznych sytuacji czy nawet kolizji na drodze.
Oczywistych konsekwencji jazdy na zderzaku nie trzeba tłumaczyć. Choć niektórym przydałaby się terapia szokowa.
~Ł ysy
z. Kto jeździ na zderzaku?de*ile i złodzieje paliwowi.
~MAN34
A ilu polskich soferów przyjeżdża w niedziele i nie tylko na magnesie do granicy, a dalej niby po pauzie rusza "wypoczęty" na podbój zachodnich autostrad. Skutki takiego czegoś są widoczne...
~z.
Ł ysy. Są też takie osoby o których wspomniałeś. Bezmyślność, krótkowzroczne myślenie, zero odpowiedzialności, mizerne umiejętności

1

~piero82
Ja bym zaczął od natężenia ruchu. Nie ma też co ukrywać, że zmęczony kierowca na wariacjach, szybciej doprowadza do tragedii, ale w autach osobowych też wracają zmęczeni ludzie którzy nie zawsze zachowują się irracjonalnie. Moim zdaniem przegięcia są wymuszone chorymi przepisami. Dla myślących inaczej czy pracownik fizyczny po 12 godz. pracy, a w szczególności w upale, jest bardziej wypoczęty od kierowcy który na magnesie odjechał od rampy bo mu czas wyszedł. Czy praca od km bądź frachtu robi patologie? Uważam, że nie, normalny człowiek wie co to są przepisy i ich przestrzega, durnie i tak będą przeginać.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.143.17.128

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels