ID: 204754
Z roku na rok coraz więcej wypadków z udziałem kierowców ciężarówek
ID: 204754
ID: 204754
Wzrost wypadków na drogach w Europie rośnie z każdym rokiem. Statystyki przerażają. Najbardziej niebezpieczni wydają się przemęczeni kierowcy ciężarówek, którzy zbyt późno dostrzegają, że tworzy się przed nimi zator drogowy. Osobówki są dosłownie miażdżone przez ciężkie samochody ciężarowe. Częstą przyczyną jest również manipulacja w tachografie.
Wzrost wypadków na drogach w Europie rośnie z każdym rokiem. Statystyki przerażają. Najbardziej niebezpieczni wydają się przemęczeni kierowcy ciężarówek, którzy zbyt późno dostrzegają, że tworzy się przed nimi zator drogowy. Osobówki są dosłownie miażdżone przez ciężkie samochody ciężarowe. Częstą przyczyną jest również manipulacja w tachografie.
~etransport.pl
Posty (23)
~rado | zlikwidujcie patologie w firmach transportowych. . place za km frachty itp... czyli wszytsko to dlaczego kierowcy musza kombinowac by zarobic, druga kwestia to kwestia powrotow do domu... najczesciej jest tak "chcesz byc w domu to musisz jechac tam i tam a potem czeka na ciebie ladunek na powrot a jak nie zdazysz to trudno" nie wspomne juz o notorycznym okradaniu pracownikow... | |||
~paaholek | TRANSPORT MIĘDZYNARODOWY to jest PATOLOGIA. Pracować masz jak 1 ekstraklasa ale zarobisz jak w Okręgowce. WYZYSK | 1 | ||
rafatransport
| brak odpowiednio wyszkolonych i dostatecznie wynagradzanych pracowników... do pracy kierowcy trafia więcej osób z przypadku, które sobie zwyczajnie nie radzą. Niestety przy tak dużym ruchu na drogach każdy błąd ma swoją cenę. Ci co "kombinują" to tylko zasłona dymna. Mały odsetek się gdzieś "wysypie", problemem są Ci którzy się zwyczajnie nie nadaja... | 1 | ||
~Zakręcony | Wszystko zaczyna się od góry... weźmy przykład założeń spedycji w kwestii czasu przejazdu nie uwzględniając czasu potrzebnego na załadunek wraz z zabezpieczeniem. | 1 | ||
rafatransport
| Załadunek może i liczą ale zabezpieczenia już nie koniecznie a już na pewno nie utrudnienia na drodze... 40 km po Paryżu w dzień zajmuje trochę dłużej niż 140 po pustym odcinku autostrady o 2 w nocy :) | |||
~K. SZ | Trzeba wspomnieć o tych pseudo kierowcach którzy oglądają filmy podczas jazdy. To się stało bardzo nagminne wyprzedzasz auto a tam kierowca ogląda sobie film na laptopie. | 1 | ||
~Zakręcony | Kierowca według założeń ma mieć płacone za godzinę pracy. Wszelakie wypadki powstają najczęściej w wyniku pośpiechu stworzonego przez niekompetencje ludzi zarządzających transportem. | |||
~zzz | W pierwszej kolejnosci to spedytorów je... ać, załadowcę lub rozładowcę za nie terminowy roz-załadunek i dopiero pytać się kierowce dlaczego przekroczył czas prowadzenia pojazdu lub użył manesa? | |||
~Mietek | Skiro ten z tira lepiej widzi i szybciej reaguje to po co miarzdzy osobowki | |||
~Arek | a ja piłeczkę odbije w druga strone amoże coraz więcej nieudacznych kierowców osobówek zajerzdżających drogie wpier.. sie na chama inie mających pojecia o jezdzie i o tym ze jadę 40 tonowm malenstwem sprawia tyle wypadków a moze w koncu ktoś powie prosto w ocz jak to było w badaniach ze wiekszosc wypadków to przez zle oznaczone drogi i w złm stanie technicznym | |||
~Arek | mietek widze ze do czynienia z samochodem ciężarowym masz tyle co naoglądałes sie na youtube więc ci odpowiem, dlatego iż droga hamowania 40 tonowego smoka jest długa | |||
visitors
| dostepnosc do prawa jazdy kat C jest zbyt latwa. najpierw robia byle komu te kat z UP a potem sie dziwia ze sa wypadki. | |||
~Zakręcony | ktosik... dostępność do licencji jest zbyt łatwa i co najgorsze nie jest uzależniona od wiedzy pracodawcy. | |||
visitors
| oczywiscie. wystarczy ze zatrudni sobie kogos z certyfikatem. ale to nie oni powoduja wypadki na drodze, tylko kierowcy | |||
~Zakręcony | polscy kierowcy to najczęściej ludzie pracujący na akord. | |||
visitors
| no i co z tego? | |||
~Zakręcony | ktosik... wytłumacz w innym wątku "Dzień przerwy po jednym po dniu pracy - jak go traktować???", że regularny odpoczynek mógł być zaliczony do tego właśnie tygodnia o którym pisze. | |||
~Zakręcony | ... pracę zaczął w poniedziałek. | |||
~z. | ~Arek, dane są głównie z terenu Niemiec. Są przejrzyście i czytelnie oznaczone. Jakość dróg nawet w PL to znikome ułamkowe przyczyny kolizji, wypadków... etc Przemęczenie organizmu i stres wpływa ujemnie na skupienie należytej uwagi na jeździe. Manipulacje tachografem bezpośrednio i pośrednio mogą prowadzić wprost do niebezpiecznych sytuacji czy nawet kolizji na drodze. Oczywistych konsekwencji jazdy na zderzaku nie trzeba tłumaczyć. Choć niektórym przydałaby się terapia szokowa. | |||
~Ł ysy | z. Kto jeździ na zderzaku?de*ile i złodzieje paliwowi. | |||
~MAN34 | A ilu polskich soferów przyjeżdża w niedziele i nie tylko na magnesie do granicy, a dalej niby po pauzie rusza "wypoczęty" na podbój zachodnich autostrad. Skutki takiego czegoś są widoczne... | |||
~z. | Ł ysy. Są też takie osoby o których wspomniałeś. Bezmyślność, krótkowzroczne myślenie, zero odpowiedzialności, mizerne umiejętności | 1 | ||
~piero82 | Ja bym zaczął od natężenia ruchu. Nie ma też co ukrywać, że zmęczony kierowca na wariacjach, szybciej doprowadza do tragedii, ale w autach osobowych też wracają zmęczeni ludzie którzy nie zawsze zachowują się irracjonalnie. Moim zdaniem przegięcia są wymuszone chorymi przepisami. Dla myślących inaczej czy pracownik fizyczny po 12 godz. pracy, a w szczególności w upale, jest bardziej wypoczęty od kierowcy który na magnesie odjechał od rampy bo mu czas wyszedł. Czy praca od km bądź frachtu robi patologie? Uważam, że nie, normalny człowiek wie co to są przepisy i ich przestrzega, durnie i tak będą przeginać. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.