ID: 203146
Skrótocy tygodniowy odpoczynek kierowcy - jak prawidłowo odbierać
ID: 203146
ID: 203146
Czy poniższa definicja skróconego tygodniowego odpoczynku jest prawidłowa? (bo spotykam się ze słynnymi 66 godzinami do odbierania)
Pojęcie skróconego tygodniowego okresu odpoczynki często mylnie rozumiane jest jako odpoczynek trwający 24 godziny. W świetle ww przepisu jest to okres (nieprzerwany) trwający od 24 do 45 godzin. Nie ma zatem podstaw do twierdzenia, że odpoczynek skrócony zawsze traktowany jest jako ten minimalny, czyli 24 godzinny. Potwierdzenie tego znajduje się w dalszych przepisach dot. odpoczynków tygodniowych. Zgodnie z art. 8 punkt 6 Rozporządzenia 561/2006 skrócenie odpoczynku należy skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.
Przykład: skrócenie odpoczynku tygodniowego o 10 godzin (kierowca faktycznie odbiera 35 godzin odpoczynku tygodniowego) równoważy się okresem 10 godzin wykorzystanych w innym terminie, lecz nie później niż do 3 tygodni następujących po tygodniu, w którym nastąpiło skrócenie.
Rekompensatę skróconego odpoczynku tygodniowego (czyli przykładowe 10 godzin) można połączyć z każdym innym okresem odpoczynku, który trwa co najmniej 9 godzin (w efekcie czego 9 godzinny odpoczynek dzienny przedłużamy do np. 19 godzin i otrzymujemy zrekompensowany czas skróconego odpoczynku tygodniowego oraz 9 dzienny odpoczynek dobowy).
Czy poniższa definicja skróconego tygodniowego odpoczynku jest prawidłowa? (bo spotykam się ze słynnymi 66 godzinami do odbierania)
Pojęcie skróconego tygodniowego okresu odpoczynki często mylnie rozumiane jest jako odpoczynek trwający 24 godziny. W świetle ww przepisu jest to okres (nieprzerwany) trwający od 24 do 45 godzin. Nie ma zatem podstaw do twierdzenia, że odpoczynek skrócony zawsze traktowany jest jako ten minimalny, czyli 24 godzinny. Potwierdzenie tego znajduje się w dalszych przepisach dot. odpoczynków tygodniowych. Zgodnie z art. 8 punkt 6 Rozporządzenia 561/2006 skrócenie odpoczynku należy skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu.
Przykład: skrócenie odpoczynku tygodniowego o 10 godzin (kierowca faktycznie odbiera 35 godzin odpoczynku tygodniowego) równoważy się okresem 10 godzin wykorzystanych w innym terminie, lecz nie później niż do 3 tygodni następujących po tygodniu, w którym nastąpiło skrócenie.
Rekompensatę skróconego odpoczynku tygodniowego (czyli przykładowe 10 godzin) można połączyć z każdym innym okresem odpoczynku, który trwa co najmniej 9 godzin (w efekcie czego 9 godzinny odpoczynek dzienny przedłużamy do np. 19 godzin i otrzymujemy zrekompensowany czas skróconego odpoczynku tygodniowego oraz 9 dzienny odpoczynek dobowy).
~mnbv*.centertel.pl
*.centertel.pl
Posty (43)
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.