ID: 201563
mandat itd za integrowanie w tacho
ID: 201563
ID: 201563
Witam
Jestem swierzakiem i dopiero się uczę tego czasu pracy. Chociaż jak jeździłem w kółku to myślałem że wiem wszystko już o nim a teraz jak zacząłem jeździć 6 dni ciągle to okazało się że muszę nauczyć się wszystkiego od początku.
Sprawa wygląda tak. Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf. Nie jechalem na magnesów ani nic z tych rzeczy. Przejrzeli mi tarczki z 28 ostatnich dni i znaleźli w 11 uchybienia. Podczas dnia pracy otwieralem tacho żeby sprawdzić ile jechałem i ile mi zostało jeszcze. Dopatrzył się tego że na długiej pauzie sierżanty im się nie zgadzają. Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia. Przyczepił się tego że po skończonym dniu pracy wyjmuję tarczke i po pauzie składam następna a nie kontynuuje poprzedniej. No i że w jednym okresie 24 godzinnym używam 2 tarczek. A to po pauzie składałem nowa bo rozpoczynalem nowy 24 godzinny okres.
Kolejna sprawa na protokole kontroli mam wpisany mandat karny ale naruszeń nie stwierdzono. Na mandacie za to mam wpisana właśnie ingerencję w tachograf.
I tu moje pytanie co teraz odwoływać się czy zapłacić. Kurcze podpisałem mandat i wiem że będzie ciężko. Ale niby mam 7 dni na wystąpienie o uchylenie mandatu.
Witam
Jestem swierzakiem i dopiero się uczę tego czasu pracy. Chociaż jak jeździłem w kółku to myślałem że wiem wszystko już o nim a teraz jak zacząłem jeździć 6 dni ciągle to okazało się że muszę nauczyć się wszystkiego od początku.
Sprawa wygląda tak. Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf. Nie jechalem na magnesów ani nic z tych rzeczy. Przejrzeli mi tarczki z 28 ostatnich dni i znaleźli w 11 uchybienia. Podczas dnia pracy otwieralem tacho żeby sprawdzić ile jechałem i ile mi zostało jeszcze. Dopatrzył się tego że na długiej pauzie sierżanty im się nie zgadzają. Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia. Przyczepił się tego że po skończonym dniu pracy wyjmuję tarczke i po pauzie składam następna a nie kontynuuje poprzedniej. No i że w jednym okresie 24 godzinnym używam 2 tarczek. A to po pauzie składałem nowa bo rozpoczynalem nowy 24 godzinny okres.
Kolejna sprawa na protokole kontroli mam wpisany mandat karny ale naruszeń nie stwierdzono. Na mandacie za to mam wpisana właśnie ingerencję w tachograf.
I tu moje pytanie co teraz odwoływać się czy zapłacić. Kurcze podpisałem mandat i wiem że będzie ciężko. Ale niby mam 7 dni na wystąpienie o uchylenie mandatu.
~ghoast*.mobile.play-internet.pl
*.mobile.play-internet.pl
Posty (68)
~ghoast | Wiesz tu nie chodzi o kombinowanie tylko o lekkie naciąganie przepisów. Bo idealnie ich przestrzegać się nie da. | |||
~ghoast | Kurcze 2000 to sporo miałem nadzieję że da się chociaż zejść do 500. Inspektor się uparł i pomimo wszelkich próśb się uparł kryjąc się za slowami "raz zapłacisz to się nauczysz" A sierżanty jak ruszysz to nigdy się zgadzać nie będą. | |||
~ghoast | Druga sprawa jak wyjmę tarcze przed pauza to powiedzą że nie rejestrowane pauzy, a jak wymienię w czasie pauzy to powiedzą co to za pauza jak tachografem się bawiłem | |||
~ghoast | Mnie to zastanawia fakt że mandat karny 1 szt a naruszeń nie stwierdzono. W protokole kontroli. | |||
~zzzzzzzz | To znaczy że nie będzie kary dla pracodawcy. | 1 | ||
~wujek dobra rada | Gdy ja jeżdziłem na otwartym tacho to nigdy żaden inspektor sie do tego nie przyczepil. (skonczyłem od kiedy zaczęłem jeździć na BLR i RUS). Inna sprawa ze niemal zawsze jeździłem lega i pieknie na zakonczonej tarczce wyrysowywałem pauze. Podejrzewam, że twoje podjazdy to były troszkę dłuższe niż 100m:P | |||
~zzzzzzzz | nie nie wujek, zcx i ktosik dobrze piszą. | |||
~zzzzzzzz | ghoast- co na to szef, bo mam wrażenie że on nie bardzo wie co się dzieje z jego samochodem. | 1 | ||
~zcx | "A sierżanty jak ruszysz to nigdy się zgadzać nie będą. " beda. | |||
~ghoast | No ale co ma wiedziec. Szef chce protokol. Wszystko u mnie jest na legalu. Żadnych przegiec w tacho. Pauzy wszystkie jak pań Bóg przykazał zrobione. Na otwartym tacho nie jadę 500 km tylko do rampy kawałek. Kilometry się zgadzają tak jak na liczniku tak na tarczach i w karcie drogowej. W samochodzie jest gps, także na bieżąco wiedzą gdzie jestem ile stoję i ile jadę. Nikt się nie czepialxmnie do tej pory. | |||
~zzzzzzzz | Ty dalej myślisz logicznie zamiast branżowo a sierżanty będą się zgadzać tylko zacznik kuwa myśleć. | |||
~zzzzzzzz | Jak co szef ma wiedzieć, wszystko ma wiedzieć. | |||
~ghoast | To jak zrobić by sierżant się zgadzały? Bo już nie wiem. Mi mówili że jak podjade 100 metrów to nic się nie stanie. | |||
~zcx | podjazd pod rampe na otwartym tacho to tak jakbys podjezdzal wylaczony.. czyli zakwalikowane zapewne jako kombinacja a nie wykloczenie. podjezdzales na otwartym to nalezalo zadbac aby sierzanty sie zgadzaly. | |||
~zcx | szuflade tez da sie otworzyc zeby nie bylo kreski. | |||
~ghoast | Bo to co ja zrobię za świerzy jestem by myśleć branzowo. A logicznie to się uczyłem od dzieciństwa i nie da się tak z dnia na dzień przestać. Wytłumaczenie mi to. | |||
~zzzzzzzz | Na stronie ITD jest zakładka jak żyć. Cześć. | |||
~a*alityk | Noooo co tam zzzzzzz no gadej tera. | |||
~zzzzzzzz | se do księżyca pogadam pocichu. | |||
~ghoast | Szkoda było zaczynać temat w ogóle. | |||
~zcx | mandat dostales nie za nieprzestrzeganie przepisow tylko za patractwo w ''obsludze'' tachografu. ; -) a skoroszef widzial ze podjezdzasz na pauzie bo sam dal ci taka robote to zanies mu mandat do zaplaty albo poinformuj szefa i wiecej nie podjezdzaj zanim sie tego nauczysz robic porzadnie. | |||
~zzzzzzzz | zcx- bingo! | |||
~Zakręcony | Młody i głupi... skąd takie stwierdzenie: "Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia"? Jak kierowca śpi, to śpi, chyba, że wcześniej komuś zgłosił, że można budzić, ale skoro coś takiego zgłosił, to znaczy, że ma w nosie 561 i mandat jak najbardziej słuszny. | 1 | ||
~zcx | a co myslales ze zrobim zrzute? odwolac sie mozesz zawsze a uzasadnienia mogo byc rozne; ze dopiero zaczynasz, ze pierwszy raz, ze prosisz o lagodniejszy wymiar kary i takie tam papier wszysko przyjmie a w razie niepowodzenie z odwolaniem rownie dobrze mozesz napisac o rozlozenie na raty. teraz zadowolony. | |||
~zcx | w szkole mialem taka nauczycielke co jak zlapala na sciaganiu to stawiala dwoje i mowila ze to nie za sciaganie to za ze nie potrafisz robic. | |||
~zzzzzzzz | Najgorsza jest ta wiara w 561, bespieczeństwo i godne warunki kuwa pracy w otoczeniu uczciwej konkurencji. | |||
~Zakręcony | zcx... najlepiej by było jakby powiedział, że wszyscy tak robią. Wiesz jak jest? | |||
~ghoast | Spoko wszystko już wiem, temat do zamknięcia w sumie. | |||
~Zakręcony | Reasumując wszystko co powyżej, to wychodzi na to, że w transporcie są ciągłe przekręty bardzo swobodnego 561. Kodeks Pracy to już jest totalnie olewany. | 1 | ||
bosssman
| Jestem przerażony nie tylko, opisanym przypadkiem. To ponad 80% kar, które z łatwizną nakładają po kontroli drogowej jak i w przedsiębiorstwach. Nie wiem czego Was uczą na dokształtach8230;, po co te szkolenia? 8222; Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf8221;. Co to znaczy dostałem? Przyjąłem, go kurcze, podpisałem8230; Przecież nie ingerowałeś, to dlaczego, przyjmujesz??? Nie tylko dobrowolnie przyznałeś się do tego, czego nie zrobiłeś, ale dowaliłeś szefowi 5000 złotych, za to czego On nie zrobił. Przecież luka w aktywności (po wyjęciu wykresówki podczas podjazdu) nie jest ani ingerencją ani przypadkiem nierejestrowania swojej aktywności8230; to okazanie wykresówki, która nie zawiera wszystkich danych. Inny wymiar kary inne naruszenie, które dodatkowo nie może być podstawą utraty dobrej reputacji i cofnięcia licencji. Wystarczyło wykresówkę opisać lub nie przyjąć mandatu. Jeśli decydujesz się na kombinacje (wiem, że są sytuacje gdzie trzeba coś naruszyć), trzeba wiedzieć, tak jak w tym przypadku, jak się bronić. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz