ID: 201563
mandat itd za integrowanie w tacho
ID: 201563
ID: 201563
Witam
Jestem swierzakiem i dopiero się uczę tego czasu pracy. Chociaż jak jeździłem w kółku to myślałem że wiem wszystko już o nim a teraz jak zacząłem jeździć 6 dni ciągle to okazało się że muszę nauczyć się wszystkiego od początku.
Sprawa wygląda tak. Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf. Nie jechalem na magnesów ani nic z tych rzeczy. Przejrzeli mi tarczki z 28 ostatnich dni i znaleźli w 11 uchybienia. Podczas dnia pracy otwieralem tacho żeby sprawdzić ile jechałem i ile mi zostało jeszcze. Dopatrzył się tego że na długiej pauzie sierżanty im się nie zgadzają. Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia. Przyczepił się tego że po skończonym dniu pracy wyjmuję tarczke i po pauzie składam następna a nie kontynuuje poprzedniej. No i że w jednym okresie 24 godzinnym używam 2 tarczek. A to po pauzie składałem nowa bo rozpoczynalem nowy 24 godzinny okres.
Kolejna sprawa na protokole kontroli mam wpisany mandat karny ale naruszeń nie stwierdzono. Na mandacie za to mam wpisana właśnie ingerencję w tachograf.
I tu moje pytanie co teraz odwoływać się czy zapłacić. Kurcze podpisałem mandat i wiem że będzie ciężko. Ale niby mam 7 dni na wystąpienie o uchylenie mandatu.
Witam
Jestem swierzakiem i dopiero się uczę tego czasu pracy. Chociaż jak jeździłem w kółku to myślałem że wiem wszystko już o nim a teraz jak zacząłem jeździć 6 dni ciągle to okazało się że muszę nauczyć się wszystkiego od początku.
Sprawa wygląda tak. Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf. Nie jechalem na magnesów ani nic z tych rzeczy. Przejrzeli mi tarczki z 28 ostatnich dni i znaleźli w 11 uchybienia. Podczas dnia pracy otwieralem tacho żeby sprawdzić ile jechałem i ile mi zostało jeszcze. Dopatrzył się tego że na długiej pauzie sierżanty im się nie zgadzają. Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia. Przyczepił się tego że po skończonym dniu pracy wyjmuję tarczke i po pauzie składam następna a nie kontynuuje poprzedniej. No i że w jednym okresie 24 godzinnym używam 2 tarczek. A to po pauzie składałem nowa bo rozpoczynalem nowy 24 godzinny okres.
Kolejna sprawa na protokole kontroli mam wpisany mandat karny ale naruszeń nie stwierdzono. Na mandacie za to mam wpisana właśnie ingerencję w tachograf.
I tu moje pytanie co teraz odwoływać się czy zapłacić. Kurcze podpisałem mandat i wiem że będzie ciężko. Ale niby mam 7 dni na wystąpienie o uchylenie mandatu.
~ghoast*.mobile.play-internet.pl
*.mobile.play-internet.pl
Posty (68)
~ghoast | Wiesz tu nie chodzi o kombinowanie tylko o lekkie naciąganie przepisów. Bo idealnie ich przestrzegać się nie da. | |||
~ghoast | Kurcze 2000 to sporo miałem nadzieję że da się chociaż zejść do 500. Inspektor się uparł i pomimo wszelkich próśb się uparł kryjąc się za slowami "raz zapłacisz to się nauczysz" A sierżanty jak ruszysz to nigdy się zgadzać nie będą. | |||
~ghoast | Druga sprawa jak wyjmę tarcze przed pauza to powiedzą że nie rejestrowane pauzy, a jak wymienię w czasie pauzy to powiedzą co to za pauza jak tachografem się bawiłem | |||
~ghoast | Mnie to zastanawia fakt że mandat karny 1 szt a naruszeń nie stwierdzono. W protokole kontroli. | |||
~zzzzzzzz | To znaczy że nie będzie kary dla pracodawcy. | 1 | ||
~wujek dobra rada | Gdy ja jeżdziłem na otwartym tacho to nigdy żaden inspektor sie do tego nie przyczepil. (skonczyłem od kiedy zaczęłem jeździć na BLR i RUS). Inna sprawa ze niemal zawsze jeździłem lega i pieknie na zakonczonej tarczce wyrysowywałem pauze. Podejrzewam, że twoje podjazdy to były troszkę dłuższe niż 100m:P | |||
~zzzzzzzz | nie nie wujek, zcx i ktosik dobrze piszą. | |||
~zzzzzzzz | ghoast- co na to szef, bo mam wrażenie że on nie bardzo wie co się dzieje z jego samochodem. | 1 | ||
~zcx | "A sierżanty jak ruszysz to nigdy się zgadzać nie będą. " beda. | |||
~ghoast | No ale co ma wiedziec. Szef chce protokol. Wszystko u mnie jest na legalu. Żadnych przegiec w tacho. Pauzy wszystkie jak pań Bóg przykazał zrobione. Na otwartym tacho nie jadę 500 km tylko do rampy kawałek. Kilometry się zgadzają tak jak na liczniku tak na tarczach i w karcie drogowej. W samochodzie jest gps, także na bieżąco wiedzą gdzie jestem ile stoję i ile jadę. Nikt się nie czepialxmnie do tej pory. | |||
~zzzzzzzz | Ty dalej myślisz logicznie zamiast branżowo a sierżanty będą się zgadzać tylko zacznik kuwa myśleć. | |||
~zzzzzzzz | Jak co szef ma wiedzieć, wszystko ma wiedzieć. | |||
~ghoast | To jak zrobić by sierżant się zgadzały? Bo już nie wiem. Mi mówili że jak podjade 100 metrów to nic się nie stanie. | |||
~zcx | podjazd pod rampe na otwartym tacho to tak jakbys podjezdzal wylaczony.. czyli zakwalikowane zapewne jako kombinacja a nie wykloczenie. podjezdzales na otwartym to nalezalo zadbac aby sierzanty sie zgadzaly. | |||
~zcx | szuflade tez da sie otworzyc zeby nie bylo kreski. | |||
~ghoast | Bo to co ja zrobię za świerzy jestem by myśleć branzowo. A logicznie to się uczyłem od dzieciństwa i nie da się tak z dnia na dzień przestać. Wytłumaczenie mi to. | |||
~zzzzzzzz | Na stronie ITD jest zakładka jak żyć. Cześć. | |||
~a*alityk | Noooo co tam zzzzzzz no gadej tera. | |||
~zzzzzzzz | se do księżyca pogadam pocichu. | |||
~ghoast | Szkoda było zaczynać temat w ogóle. | |||
~zcx | mandat dostales nie za nieprzestrzeganie przepisow tylko za patractwo w ''obsludze'' tachografu. ; -) a skoroszef widzial ze podjezdzasz na pauzie bo sam dal ci taka robote to zanies mu mandat do zaplaty albo poinformuj szefa i wiecej nie podjezdzaj zanim sie tego nauczysz robic porzadnie. | |||
~zzzzzzzz | zcx- bingo! | |||
~Zakręcony | Młody i głupi... skąd takie stwierdzenie: "Wiecie jak to jest. Budzą w środku nocy i mówią żeby się podstawić tocsie człowiek podstawia"? Jak kierowca śpi, to śpi, chyba, że wcześniej komuś zgłosił, że można budzić, ale skoro coś takiego zgłosił, to znaczy, że ma w nosie 561 i mandat jak najbardziej słuszny. | 1 | ||
~zcx | a co myslales ze zrobim zrzute? odwolac sie mozesz zawsze a uzasadnienia mogo byc rozne; ze dopiero zaczynasz, ze pierwszy raz, ze prosisz o lagodniejszy wymiar kary i takie tam papier wszysko przyjmie a w razie niepowodzenie z odwolaniem rownie dobrze mozesz napisac o rozlozenie na raty. teraz zadowolony. | |||
~zcx | w szkole mialem taka nauczycielke co jak zlapala na sciaganiu to stawiala dwoje i mowila ze to nie za sciaganie to za ze nie potrafisz robic. | |||
~zzzzzzzz | Najgorsza jest ta wiara w 561, bespieczeństwo i godne warunki kuwa pracy w otoczeniu uczciwej konkurencji. | |||
~Zakręcony | zcx... najlepiej by było jakby powiedział, że wszyscy tak robią. Wiesz jak jest? | |||
~ghoast | Spoko wszystko już wiem, temat do zamknięcia w sumie. | |||
~Zakręcony | Reasumując wszystko co powyżej, to wychodzi na to, że w transporcie są ciągłe przekręty bardzo swobodnego 561. Kodeks Pracy to już jest totalnie olewany. | 1 | ||
bosssman
| Jestem przerażony nie tylko, opisanym przypadkiem. To ponad 80% kar, które z łatwizną nakładają po kontroli drogowej jak i w przedsiębiorstwach. Nie wiem czego Was uczą na dokształtach8230;, po co te szkolenia? 8222; Dostalem mandat 2000zl od ITD za integrowanie w tachograf8221;. Co to znaczy dostałem? Przyjąłem, go kurcze, podpisałem8230; Przecież nie ingerowałeś, to dlaczego, przyjmujesz??? Nie tylko dobrowolnie przyznałeś się do tego, czego nie zrobiłeś, ale dowaliłeś szefowi 5000 złotych, za to czego On nie zrobił. Przecież luka w aktywności (po wyjęciu wykresówki podczas podjazdu) nie jest ani ingerencją ani przypadkiem nierejestrowania swojej aktywności8230; to okazanie wykresówki, która nie zawiera wszystkich danych. Inny wymiar kary inne naruszenie, które dodatkowo nie może być podstawą utraty dobrej reputacji i cofnięcia licencji. Wystarczyło wykresówkę opisać lub nie przyjąć mandatu. Jeśli decydujesz się na kombinacje (wiem, że są sytuacje gdzie trzeba coś naruszyć), trzeba wiedzieć, tak jak w tym przypadku, jak się bronić. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.