ID: 201005
Ważenie przyczep kempingowych za granicą
ID: 201005
ID: 201005
Mam do Was pytanie. Od lat jeżdżę na wakacje samochodem osobowym z przyczepą kempingową. Mam prawko E+B więc nie miałem żadnych problemów, co do wyboru holownika i budki. Ostatnio jednak wymieniłem swoją starą przyczepę na nieco nowsza i się okazało, że ładowność nowszego kempingu jest bardzo mała, bo zaledwie nieco ponad 100 kg. Jest to ekstremalnie mało, jeśli chodzi o zagraniczne wyjazdy na wczasy. Po podpięciu do przyczepy dwóch rowerów (dwa pozostałe i boks jadą na dachu auta), włożeniu żywności do lodówki, zabraniu kilku litrów wody i paru ciuchów mam już osiągnięte DMC. Jak się okazuje, mimo konstrukcyjnych możliwości przyczepy, podniesienie jej DMC jest praktycznie niemożliwe. Teraz moje pytanie. Jakie są za granica kary, kiedy samochód - holownik ma jeszcze 250 kg zapasu, ale waga przyczepy kempingowej przekracza DMC, powiedzmy 30, 60 czy 90 kg. Dodam, że moja ma DMC 1500 kg. Szczególnie interesuje mnie Austria, bo przez ten kraj zawsze jeżdżę do Chorwacji. Dotarła do mnie pogłoska, że ostatnio bardzo często łapią tam kempingi i za każde 10 kg nadwagi jest 200 euro kary. Czy cokolwiek wiecie na temat ważenia kempingów, wysokości kar, i tego, czy po ukaraniu puszczają dalej. Bo w moim przypadku nie przekroczenie DMC o jakieś 20 - 40 kg jest niemal niemożliwe, bo bagażnik samochodu załadowany jest po dach i więcej rzeczy do niego włożyć się już nie da.
Prosiłbym o wszelkie informacje na ten temat, bo dotychczas nigdzie nie spotkałem się z tym problemem, ale podejrzewam, że były przypadki, że inne kempingi również ważyły o kilkadziesiąt kg więcej niż DMC. I jeszcze jedno, czy drogowe wagi rozróżniają wagę samochodu i od wagi przyczepy? Czy sumują to do jednego worka? Bo sumarycznie to mam jeszcze przynajmniej 150 - 200 kg zapasu, ale oddzielnie to już jest tak, jak napisałem wyżej.
Mam do Was pytanie. Od lat jeżdżę na wakacje samochodem osobowym z przyczepą kempingową. Mam prawko E+B więc nie miałem żadnych problemów, co do wyboru holownika i budki. Ostatnio jednak wymieniłem swoją starą przyczepę na nieco nowsza i się okazało, że ładowność nowszego kempingu jest bardzo mała, bo zaledwie nieco ponad 100 kg. Jest to ekstremalnie mało, jeśli chodzi o zagraniczne wyjazdy na wczasy. Po podpięciu do przyczepy dwóch rowerów (dwa pozostałe i boks jadą na dachu auta), włożeniu żywności do lodówki, zabraniu kilku litrów wody i paru ciuchów mam już osiągnięte DMC. Jak się okazuje, mimo konstrukcyjnych możliwości przyczepy, podniesienie jej DMC jest praktycznie niemożliwe. Teraz moje pytanie. Jakie są za granica kary, kiedy samochód - holownik ma jeszcze 250 kg zapasu, ale waga przyczepy kempingowej przekracza DMC, powiedzmy 30, 60 czy 90 kg. Dodam, że moja ma DMC 1500 kg. Szczególnie interesuje mnie Austria, bo przez ten kraj zawsze jeżdżę do Chorwacji. Dotarła do mnie pogłoska, że ostatnio bardzo często łapią tam kempingi i za każde 10 kg nadwagi jest 200 euro kary. Czy cokolwiek wiecie na temat ważenia kempingów, wysokości kar, i tego, czy po ukaraniu puszczają dalej. Bo w moim przypadku nie przekroczenie DMC o jakieś 20 - 40 kg jest niemal niemożliwe, bo bagażnik samochodu załadowany jest po dach i więcej rzeczy do niego włożyć się już nie da.
Prosiłbym o wszelkie informacje na ten temat, bo dotychczas nigdzie nie spotkałem się z tym problemem, ale podejrzewam, że były przypadki, że inne kempingi również ważyły o kilkadziesiąt kg więcej niż DMC. I jeszcze jedno, czy drogowe wagi rozróżniają wagę samochodu i od wagi przyczepy? Czy sumują to do jednego worka? Bo sumarycznie to mam jeszcze przynajmniej 150 - 200 kg zapasu, ale oddzielnie to już jest tak, jak napisałem wyżej.
Posty (77)
terenowiec
| jak w temacie... | |||
~zcx | a ktora to waga drogowa odroznia jakim autem jedziesz? | |||
~maro | Siejesz panikę elonex. Gdzie tak w austrii ważą kempingi? | |||
~zcx | przy jednorocznych urlopowych wyjazdach, zakup kampera ma sie tak jak zakup browaru gdy przyjdzie smak na piwo. | 1 | ||
~maro | Pomarzyć każdy może :-) pochwalić się kamperem na forum również może każdy. | |||
~terenowiec | Dziękuję za informację. Pytałem o rozróżnianie samochodu od przyczepy przez wagi w pasie autostrady, bo znajomy (nie fachowiec) mówił mi, że wagi te wyłapują oddzielnie holownik i przyczepę. Powiedział, że ważenie wygląda mniej więcej tak: Jedzie zestaw, ustawione nad autostradą kamery sczytują tablice rejestracyjne auta i przyczepy, zestaw przejeżdża przez wagę w jezdni, a komputer, na podstawie bazy danych z europejskiego systemu wie jakie jest DMC auta i przyczepy. Waga która ponoć rozróżnia elementy zestawu podaje ile ważyło jedno, a ile drugie. Jeżeli któraś z wartości jest przekroczona, to system wysyła sygnał policjantowi lub innemu krokodylowi, który kawałeczek dalej ściąg ataki zestaw na parking i tam kieruje na wagę stacjonarną na której naocznie wychodzi jak jest w rzeczywistości. Tak mi to opisała kolega. Gdyby komputer na autostradzie nie rozpoznawał oddzielnie wagi auta i przyczepy, tylko sumował to, to wówczas mieścił bym się poniżej normy i wówczas komputer nie wysyłałby sygnału o przeładowaniu i nie byłbym z góry skazany na pewne ściągnięcie na parking. Na aucie mam, nie bagażnik, a platformę (bagażnik wyprawowy) na której są 2 rowery, ogromny box i skrzynia wyprawowa. Samochód to stary Land Cruiser, którego ładowność bagażnika dachowego to 200 kg. Na dziś, przy dzieciach, kamper to dla nas nie najlepsze rozwiązanie, a*alizowaliśmy to dogłębnie. Pozostaje mi zatem chyba omijać Austrię i szukać jakichś oszczędności kilogramowych w budce. Po 2, 3, 5 kg może się jeszcze uda coś odkręcić i wyrzucić: Karimaty zamiast materacy, butla gazowa 2 kg zamiast 11 kg, nie brać wody do zbiornika, alusy zamiast stalowych itp. | |||
~zcx | elo cos tam twoj wpis to wzorzec trolingu, nawet nie chcialo ci sie przezczytac co napisal autor. | 1 | ||
~zcx | za 20 tysi to jest smierdzacy zgnilek z poczatku lat 90 tych a nie porzadny kamper. | |||
~maro | ktosik waga preselektywna??? Popraw się. | |||
~onkjo | terenowiec - zdecydowanie pomyliłeś fora. To jest wyjątkowo podłe pełne chamstwa i trollingu. Wszystkie odpowiedzi znajdziesz na forum właściwym do tego. Poszukaj na karawaning. pl | |||
~zcx | to tylko jezdzic do fina kupowac kampery z 2005 za 15 tysi. ales poplynal. hoho. | |||
~zcx | jezeli juz to przez tempere. kup na powrocie ze 4, p sprzedazy bedziesz zarobiony jak gornik w barborke. nabieraj na te okazje gimbaze. | |||
~zcx | wroc tampere oczywiscie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz