ID: 199341
Czas jazdy tygodniowej i dwutygodniowej
ID: 199341
ID: 199341
Komisja Europejska w Rozporządzeniu 561/2006/WE w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym ograniczyła możliwy do wykonania przez kierowców czas prowadzenia pojazdów, których DMC wynosi powyżej 3, 5t.
Komisja Europejska w Rozporządzeniu 561/2006/WE w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym ograniczyła możliwy do wykonania przez kierowców czas prowadzenia pojazdów, których DMC wynosi powyżej 3, 5t.
~etransport.pl
Posty (15)
~tomiaszek | nawet w tak pieknej informacji wprowadzacie kierowców w błąd... a co jeśli tydzień pracy-jazdy zaczynam w środy?... pomyślcie trochę zanim po prostu skopiujecie część informacji z jakiegoś portalu pseudo transportowego | -1 | ||
~Pawlo | Dokładnie tak, odrobina pomyślunku. | -1 | ||
~Tomek | nawet jeśli tydzień pracy zaczniesz w środę to tydzień w rozumieniu ustawy mówiącej o jeździe dwutygodniowej kończy Ci się w nd. Czas jazdy dwutygodniowej liczymy od 0:00 w pn do 24:00 w nd. proste liczenie. | 1 | ||
~Adam | To Wy pomyślcie, tydzień zaczyna się w niedzielę, a nie w środę, tj kolega wyżej napisał | 1 | ||
~zdezorientowany | a ja myślałem, że tydzień kończy się w niedziele o 24. 00 a rozpoczyna w poniedziałek o 0. 00 ; d | |||
~mlody | Co jeżeli jedziemy w pn, wt, śr i np. nie ma roboty i stoimy te 45h, to czy po wykręceniu takiej 45h pauzy zaczynamy np. w piątek o 12 to mamy czyste konto jeżeli chodzi o czas jazdy, pracy itd... ? ? i liczymy nasz tydzień od piątku od 12 czy jak to jest?? | -1 | ||
zibi1906
| Artykuł 6 1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże dzienny czas prowadzenia pojazdu może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. 2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. 3. Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin. 4. Dzienny i tygodniowy czas prowadzenia pojazdu obejmuje cały czas prowadzenia pojazdu na terytorium Wspólnoty lub państwa trzeciego. 5. Kierowca zapisuje jako inną pracę cały czas określony w art. 4 pkt e), a także cały czas spędzony na prowadzeniu pojazdu używanego do działalności zarobkowej nieobjętego zakresem stosowania niniejszego rozporządzenia oraz zapisuje wszelkie okresy gotowości określone w art. 15 ust. 3 lit. c) rozporządzenia (EWG) nr 3821/85 od ostatniego dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku. Zapisu tego dokonuje się ręcznie na wykresówce, na wydruku lub przy użyciu funkcji ręcznego wprowadzania danych do urządzenia rejestrującego. Artykuł 7 Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. Artykuł 8 1. Kierowca korzysta z dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku. 2. W każdym 24 godzinnym okresie po upływie poprzedniego dziennego okresu odpoczynku lub tygodniowego okresu odpoczynku kierowca musi wykorzystać kolejny dzienny okres odpoczynku. Jeśli część dziennego okresu odpoczynku zawarta w 24 godzinnym okresie wynosi co najmniej 9 godzin, ale mniej niż 11 godzin, wówczas ten dzienny okres odpoczynku uznaje się za skrócony dzienny okres odpoczynku. 3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku. 4. Kierowca może mieć najwyżej trzy skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. 5. Na zasadzie odstępstwa od przepisów ust. 2, w ciągu 30 godzin od zakończenia dziennego lub tygodniowego okresu odpoczynku, kierowca należący do kilkuosobowej załogi musi skorzystać z kolejnego dziennego okresu odpoczynku trwającego co najmniej 9 godzin. 6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: 8212; dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub 8212; jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. 7. Odpoczynek wykorzystywany jako rekompensata za skrócony tygodniowy okres odpoczynku wykorzystuje się łącznie z innym okresem odpoczynku trwającym co najmniej dziewięć godzin. 8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju. 9. Tygodniowy okres odpoczynku, który przypada na dwa tygodnie można zaliczyć do dowolnego z nich, ale nie obu. Artykuł 9 1. Na zasadzie odstępstwa od przepisów art. 8, w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku, okres ten można przerwać nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Podczas tego regularnego dziennego okresu odpoczynku kierowca ma do dyspozycji koję lub kuszetkę. 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkania kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki. 3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest traktowany jako 8222; inna praca "ano", tak mniej lub więcej, to tak to jest. | |||
barracuda
| Zibi, czy wyobrażasz sobie, że to przeczytają? Przecież szybciej założyć n. ty wątek. Rozporządzenie-przy czytaniu-gryzie. :-) | |||
zibi1906
| Chyba się wygłupiłem:) Kto przeczyta tak długi tekst. Komu by się chciało, i po co? | |||
~zcx | zlikwidować pojęcie tygodnia, godziny jazdy rozliczac w 6x24 i miedzy odpoczynkami tygodniowymi i problem zniknie. ale najwazniejsza jest kasa. | |||
barracuda
| Tym bardziej, że większość kolegów "po fachu" choruje na czytaniowstręt wrodzony. :-) | |||
zibi1906
| ~zcx 2016-05-10 19:42:34 zlikwidować pojęcie tygodnia, godziny jazdy rozliczac w 6x24 i miedzy odpoczynkami tygodniowymi i problem zniknie. ale najwazniejsza jest kasa. Jaki problem? Jest w ogóle jakiś problem? | |||
~zcx | dla mnie zaden. | |||
~zcx | mowa o likwidacji. | |||
~Krzysztof | Przepis stary jak węgiel a kieroffcy dalej sobie z nim nie radzą. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.