ID: 198155
15h pracy codziennie przez cały tydzień
ID: 198155
ID: 198155
Witam,
Mam pytanie odnośnie czasu pracy kierowcy.
Otóż mój pracodawca, chce abym w całym cyklu tygodniowym, codziennie robił 15h pracy.
Jazda - rozładunek - 3h pauzy - załadunek - jazda - 9h pauzy.
Załadunek, rozładunek oraz godziny jazdy na danym kółku wynoszą około 15h. Pracodawca chce, abym każdego dnia tygodnia, zrobił takie kółko, finalnie wracając na bazę.
I taki system, mam stosować w ciągu całego tygodnia.
Chciałbym zasięgnąć informacji, czy to jest legalne.
Co w razie kontroli za granicami kraju; Niemcy, Belgia czy Francja.
Jednocześnie, proszę o odpowiedź osoby, mające 100% pewność w tym temacie.
Jeśli miałeś taką sytuację, co było w przypadku kontroli poza granicami PL.
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi, ewentualnych podstaw prawnych.
Witam,
Mam pytanie odnośnie czasu pracy kierowcy.
Otóż mój pracodawca, chce abym w całym cyklu tygodniowym, codziennie robił 15h pracy.
Jazda - rozładunek - 3h pauzy - załadunek - jazda - 9h pauzy.
Załadunek, rozładunek oraz godziny jazdy na danym kółku wynoszą około 15h. Pracodawca chce, abym każdego dnia tygodnia, zrobił takie kółko, finalnie wracając na bazę.
I taki system, mam stosować w ciągu całego tygodnia.
Chciałbym zasięgnąć informacji, czy to jest legalne.
Co w razie kontroli za granicami kraju; Niemcy, Belgia czy Francja.
Jednocześnie, proszę o odpowiedź osoby, mające 100% pewność w tym temacie.
Jeśli miałeś taką sytuację, co było w przypadku kontroli poza granicami PL.
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi, ewentualnych podstaw prawnych.
Posty (64)
~Euro | Ja pitole CO JA PACZE, jaki uniwersytet parkingowy :D prawa jazdy to robiliście na Ukrainie chyba. | |||
~luup | powodzenia przy kontroli we F, lub czechunach | |||
~maris | Uniwersytet. Nie pisze się pacze tylko patrzę | |||
~maris | A co do kontroli to placa de*ile którzy tak naprawdę nie wiedza czy maja racje czy nie. Bo poprostu przyjmują kare od Żabki bo pojecia brak języka brak a i najważniejsze czasu brak. | |||
~zcx | to sie dopiero madry wypowiedzial. | |||
~Rafal Bydgoszcz | Zcx a co ci sie niepodoba w mojej wypowiedzi? Ty robisz po 15h dziennie? Jak ja bym tak robil to juz by mi firma podziekowala za wspolprace. U mnie sie szanuje kierowce a nie gnebi i nam kaza robic okolo godzine pauzy a nie 45 minut i ogien dalej | |||
~zcx | a co ma wspolnego jednio z drugim? | |||
adenis
| Możesz tak robić. Nie ma żadnych limitów i czasów odstępu po jakim możesz wziąć 3h odpoczynku. Na czas pracy w ciągu doby składa się jazda i inna praca "młotki" np. 4. 5 jazdy +1, 5h pracy 3h pauzy 4, 5h jazdy +1, 5h pracy 9h pauzy = 24h z czego twoja praca to 12h. | |||
adenis
| Tak po za tym to co kogo interesuje jak kto ma pracować!? I ile będzie zarabiać. Nie ma to nic wspólnego z zadanym pytaniem. Jak ma ktoś wiedzę i ma ochotę to powinien się nią podzielić. A jak ktoś ma wspaniałą pracę to nich się cieszy i nie próbuje udowodnić swojej wątpliwej wyższości. Pozdrawiam. | |||
~zzx | ja piernicze ale jazda... jest coraz lepiej. "to jest dobra zmiana". | |||
~no no | Według PIP w tygodniu kierowiec może pracowac 40 GODZIN | |||
~ojciec Mateusz | adenis co to jest 4, 5 jazdy? ?? bo mnie uczono ze jedziesz max 4. 30 | |||
~Marcin | Witam mam pytanie czy jak pracuje się 14 godzin to czy to zalicza się jako 15 godzin pracy | |||
~PKS poland | Kolego Nie można pracować w takim systemie nawet gdy dzielisz pauze regularną. Przepisy mówią jednoznacznie dwa i tylko dwa razy w tygodni można mieć 15 godz. pracy. Myślących inaczej pozdrawiam. | |||
~Pan Ordynator | Jakie to przepisy? Kulinarne ? | |||
~Pan Ordynator | PKS no nawijaj bo czekam. Jakie to przepisy? | |||
~Faq | To prowokacja buraki.. | |||
~Faq | Spuszanie się na z d. upy problemie... gratuluje | |||
~Faq | Ale dycha jest? | |||
~Faq | To lecisz... | |||
~Tadek | ~PKS poland 2019-09-26 19:10:46Kolego Nie można pracować w takim systemie nawet gdy dzielisz pauze regularną. Przepisy mówią jednoznacznie dwa i tylko dwa razy w tygodni można mieć 15 godz. pracy. Myślących inaczej pozdrawiam. Co za jełop. Przepisy rodem z Garbsena. | |||
~Breaker Breaker | Kierowca to najtańsza cześć wymienna w zestawie, a czasy są takie, że i dziad również - nie spełnia oczekiwań - ląduje w klozecie. I następny | |||
PavelSPM
| ~Marcin 2019-09-26 18:25:06 "Witam mam pytanie czy jak pracuje się 14 godzin to czy to zalicza się jako 15 godzin pracy" Jeśli odpracujesz 13. 01-15. 00-godzinową zmiane (pod warunkiem że w niej nie będziesz miał nie przerwanej minimum 3-godzinowej przerwy) to nie zależnie od tego, czy zrobisz potem 9 godzin (dziennego odpoczynku) czy nawet 23, 59 godzin, zaliczy się Ci tylko 9 godzin, czyli tylko skrócony dzienny okres odpoczynek. | |||
PavelSPM
| ~Marcin W ciągu 13-15 godzin to może trwać u kierowców tylko pracownicza zmiana lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki"). Kierowca w jednej DOBIE (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin, a z czasem pracy w porze nocnej tylko 10 godzin. UWAGA !!! Zaczynając nową pracowniczą DOBĘ, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej pracowniczej DOBIE, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej poprzedniej DOBIE. Ograniczenie 10 czy 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę. Ograniczenie 9 czy 10 godzin JAZDY dotyczy okresu dziennego czasu prowadzenia pojazdu od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Każdego czasu należy pilnować i dotrzymywać. | |||
~Tadek | A na Białorusi co reguluje czas pracy? | |||
PavelSPM
| 2019-09-27 02:17:46 "A na Białorusi co reguluje czas pracy?" Co do Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 to jest równoznaczne umowie AETR. Mapa Unii Europejskiej oraz krajów sygnatariuszy umowy AETR oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EEA) : Kraje Unii Europejskiej - Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Republika Czech, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy. Kraje AETR - Albania, Andora, Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Kazachstan, Lichtenstein, Macedonia, Mołdawia, Rosja, Serbia i Czarnogóra, Turcja, Turkmenistan, Ukraina, Uzbekistan. Kraje EEA - Wszystkie kraje UE oraz Islandia, Lichtenstein, Norwegia. Uwaga: Szwajcaria nie jest państwem UE. Co do Ustawy o czasie pracy kierowców to mamy coś podobnego co nie czym nie wyróżnia się. | |||
~Tadek | Rozp 561 /2006 nie reguluje czasu pracy. | |||
PavelSPM
| ~Tadek 2019-09-27 02:37:21 "Rozp 561 /2006 nie reguluje czasu pracy. " W górze podałem co reguluje "Rozp 561 /2006 : 2019-09-27 02:09:34 "Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. " | |||
PavelSPM
| 2019-09-27 02:09:34 Czas PRACY ("jazda"i/lub"młotki ") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie pracowniczej doby (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. | |||
PavelSPM
| ~Tadek To od jakiego czasu czas JAZDY, co reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006, nie jest częścią czasu pracy (ogólnego)? "Czep się" do kogoś innego. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.