ID: 178846
kara za wycofanie zlecenia przez spedycje.
ID: 178846
ID: 178846
Prosze o informacje, czy mozna zadac odszkodowania od firmy soedycyjnej za to, ze wycofala zlecenie po 5 godzinach od przeslania zlecenia. Zaladunek mial byc np wczoraj, a spedycja dzis wycofala zlecenie. Jesli mozna zadac od nich odszkodowania, to moze ktos wie na bazie jakich przepisow?
Prosze o informacje, czy mozna zadac odszkodowania od firmy soedycyjnej za to, ze wycofala zlecenie po 5 godzinach od przeslania zlecenia. Zaladunek mial byc np wczoraj, a spedycja dzis wycofala zlecenie. Jesli mozna zadac od nich odszkodowania, to moze ktos wie na bazie jakich przepisow?
~ania*.ipv4.elbonet.pl
*.ipv4.elbonet.pl
Posty (73)
~nawaliony | noo, ale nie do końca. nie wiem, czy w prawie spedycyjno przewozowym jest taki zapis, ale pewwno nie ma. musisz dochodzić swoich roszczeń na drodze powództwa cywilnego wiesz, ile siem musisz nachodzić czasami gra nie warta świeczki | |||
ese
| ~pocztowy:) (2016-02-13 16:37:37) - W ramach wyjątku. Twoje zdanie w bardzo ograniczonym zakresie mnie interesuje. Co nie znaczy że w ogóle. Bo może zacznie, gdy cywilizowany poziom osiągniesz. Zdania na temat przyjmowania, bądź nie, warunków, nie zmienię. Jak i stękania jak to mi źle, ale się przecie nie odezwę | |||
~nawaliony | ese pocztuś dobrze prawi i nie wciskaj mu, że ciągle narzeka on tylko obnaża takie przypadki, uogólniając temata a inaczej mówiąć, sprowadza siem to do sytuacji polityczno gospodarczej w kraju. ::) | |||
~nawaliony | noo. ::) | |||
ese
| ~nawaliony (2016-02-13 16:53:50) - Dlatego nie powiedziałem, że mnie Jego zdanie nie zainteresuje. Ale nie na tym poziomie i z takim słownictwem. | 1 | ||
ese
| Jeśli bełkot i plucie w ciemno zmieni się w krótsze, ale z sensem teksty, z przyjemnością poczytam. | |||
ese
| Nic nie muszę. A już z pewnością czytać bełkotu | 2 | ||
~nawaliony | pocztuś tutaj sie muszem zgodzić z twoja opinia w całej rozciągłości. ::) | |||
~nawaliony | ese nie wiem czy wiesz, ale wszystkie te przepisy zostały stworzone tylko w jednym celu, aby móc na miejsce złikfwdowanej klasy średniej (tzw. drobno mieszczństwa), powołac do życia nową klasę tzw. nowobogacką. miał to być tylko okres przejściowy, alew naszym rządzącym siem zapomniało o tym i tak już pozostało do dzisiaj. mam tu na myśli polskich pracowników fizycznych, bo ti ich kosztem miaął powstać ta klasa. kierowców także zaliczam do tej grupy. nie wiem, czy pamiętasz, jaka była najniższa krajowa na poczatku lat 90 a jaka jest teraz. nie wiele skę zmieniła na korzść polskiego pracownika fizycznego | |||
~nawaliony | cdn zlikwidowano wiele zakładów, gdzie prawdziwe związki zawodowe miały coś do powiedzenia. to nie był przypadek. w prawdzie w polskim prawie jest zapis, że u prywaciarza zatrudniającego powyżej 15 robotników, można powołać związki zawodowe, ale to tylko pusty zapis, bez silnych central związkowych to tylko czcze słowa. | |||
pestka_pl
| do autorki: aniu każda szanująca się firma zawrze w swoim zleceniu transportu odpowiednią klauzulę aby w przypadkach niezależnych od siebie nie ponosić konsekwencji finansowych. Otworzyłam pierwsze z brzegu zlecenie transportu i znalazłam pkt. 15. Zastrzegamy sobie prawo do anulowania zlecenia bez żadnych konsekwencji finansowych. Sama widzisz, że w tym przypadku nic nie zrobisz | |||
ese
| ~nawaliony (2016-02-13 17:18:07) ese nie wiem czy wiesz, ale wszystkie te przepisy zostały stworzone tylko w jednym celu, aby móc na miejsce złikfwdowanej klasy średniej (tzw. drobno mieszczństwa), powołac do życia nową klasę tzw. nowobogacką... "- Nie wiem. Możesz mi przytoczyć źródło, skąd można pewność tego "jednego celu" wysnuć? | -1 | ||
pestka_pl
| zlecenie transportu jest umową i jeśli dwie strony na nie się zgadzają to wszelkie jej postanowienia niestety nawet jeśli są niekorzystne muszą być respektowane. | |||
~nawaliony | kolego ese. nawet lech bolo walensa o tym głośno mówił w telewizyji. cytuje; daliśmy wam zakłady za darmo, za złotówke, stworzyliśmy podwaliny, nawet takie przepisy, abyście siem dorobili, tworząc klase nowobogackom, lecz nadszedł czas aby siem podzielić zgromadzonymi dobrami z polskim biednym społeczeństwem. czyżbyś chciał negować słowa tak wielkiego polaka. !! nasi pseudo politycy raczej milczą na ten temat, ponieważ temat niewygodny. | |||
~nawaliony | ese nie wiem, czy czytałes "kapitał"marksa jes t rtam napisane, że wychodzenie każdego kraju z kryzysu ekonomiczno gospodarczego odbywa sie kosztem najuboższej warstwy społecznej można się z tym nie zgadzać tak też się stało w polsce, tylko dlaczego ten proces trwa do dzisiaj. rozumie, ponieważ nasi pseudo politycy wpakowali to do 50 letniego planu gospodarczego rozwoju rzeczypospolitej polskiej. !! | |||
~nawaliony | kużwa a mieliśmy mieć po 10 latach drugom laponie lub zielonom wyspe. jak zwykle nie wyszło i jak tu wierzyć wielkiemu człekowi. do dzisiaj wisi mnie i mnie podobnym 100 banieczek chyba pozwe go do trybunału stana lub konstytucyjnwego. | |||
pestka_pl
| nawalony raz piszesz ze nie wolno negować czyiś słów... nawet jeśli się z nimi nie zgadzamy a pożniej w następnym poście piszesz ze mamy takie prawo... nie zgadzać się. Proszę cię nie pij już bo piszesz długie teksty które nijak się mają do treści. | 1 | ||
~nawaliony | Pestunia negowanie a nie zgadzanie siem z nimi, to dwie różne różniste sprawy. !!::) | |||
pestka_pl
| ok to czekam na wykład : Różnice w negacji i niezgodzie :) | |||
~nawaliony | negacji to między innymi zarzucenie "kłamstwa" piszącemu niezgoda to lżejsza forma tego samego a mówiąc zrozumiałym jazykiem; jest coś na rzeczy, więc porozmawiajmy o tym. ! pestunia czy takie objaśnienie wystarcza. | |||
~nawaliony | ::) | |||
pestka_pl
| no nie do końca ale biorąc twój stan umysłu nawalony dam ci spokój, bo wiem ze trudno w takich warunkach pisać coś z sensem. | |||
~nawaliony | pestuchna a może jednak podyskutujemy tylko o czem na polityce siem nie znasz. na gospodarce rolnej także, więc o czem z toba rozprawiać chyba, że o zorganizowanym transporcie wiejskim. no to zaczynaj. ! panie mają pierszeństwo::) | |||
~nawaliony | teraz powinnaś wyłapać, co żle napisałem. ha ha ha. ::) | |||
pestka_pl
| nawalony szkoda mi sobotniego wieczoru na dyskusje które i tak do niczego, chyba ze do kłótni mogą doprowadzić | |||
~iinerword | a propo wycofanego zlecenia musisz przedstawić jakie koszty poniosles np. auto podjechalo na załadunek, ile to kosztowalo itd. wszystkie koszty powinien ci zleceniodawca zwrocic a podstawa w kodeksie cywilnym | |||
~iinerword | nie licza się koszty leasingu tak pro forma | |||
~leon | zazwyczaj w zleceniach jest 150 punktów co musisz jako zleceniobiorca zrobić a żadnego co kiedy oni nawalą, rzeczywistość - im więcej spedycji " kopiuj-wklej" tym więcej durnych klauzul. | |||
tomco23
| leon dokladnie, tylko podstawa sa OWS - ogolne warunki spedycyjne. nie moga dac gorszych warunkow nie zawarte w ows. jesli daja kare musza ja uwiarygodnic ze zostali obciazeni czy poniesli koszty (jakie i ile) nie mozna napisac bo tak w zleceniu, dlatego identycznie jesli wzioles zlecenie podjechales np. pod zaladunek a oni sie wycofali musza ci zwrocic za koszty podjazu kierowca paliwo, viatoll, stracony czas. mimo iz nie ma slowa o tym w zleceniu. punkty w zleceniu nie moga byc dla ciebie krzywdzace niz ows -mimo iz podpisane zlecenie to wszyscy wiedza ze zleceniodawca pisze zlecenia pod siebie i swoje obowiazki najczesciej pomija. co nie znaczy ze obowiazkow wobec ciebie nie ma | |||
tomco23
| ostatnio slyszalem ze niektore firmy spedycyjne w momencie gdy podwykonawca czyli przewoznik chce sie uwolnic. wystawiaja noty za nie podjete zaladunki itp. nawet za 3 lata wstecz. stosujac jakies swoje chore kary, co sie przeklada ze niezadko kary te sa chorrrendalne. dzialanie tego typu jest NIE PRAWNE. jesli sprawa tego typu miala by miejsce musieli by uwiarygadniac koszty jakie poniesli i obciazenia. poniewaz zadna spedycja nie podarowala by obciazen (zapewne pobrali by juz w momencia zaistnienia zdarzenia a nie 3 lata wstecz) , wiec same ich koszty to kilka telefonow i koszt papieru +powiedzmy godzina pracy dyspozytora. ich chore kary nie sa wiazace!!! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.