Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Obowiązek szkolenia osób zaangażowanych w przewóz ADR na wyłączeniach LQ oraz ilościach ograniczonyc

ID: 175629


Ważne aspekty obowiązku szkolenia osób zaangażowanych w przewóz towarów niebezpiecznych wykonujących operacje transportowe na towarach niebezpiecznych oraz doprecyzowanie pojęcia „operacji transportowych”.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (18)

~Tołdi
Jeśli produkt podlega częściowym wyłączeniom spod przepisów ADR (1. 1. 3. 6 ADR - kategoria transportowa) wówczas:

kierowca nie musi mieć przeszkolenia
pojazd nie musi być oznakowany
nie ma potrzeby dostarczania pisemnej instrukcji dla kierowcy
przesyłki muszą być oznakowane nalepkami
musi być sporządzony dokument przewozowy
na wyposażeniu pojazdu nie potrzeba przenośnego urządzenia oświetleniowego
pojazd musi być wyposażony w dodatkową gaśnicę 2 kg
~Tołdi
Wkleiłem ten fragment przepisów ze stronki adr. info. pl. Zatem, Panowie - doradcy ADR oraz wszelkie firmy trzepiące gruby hajs na "szkoleniach" - jak to w końcu powinno być???
ese
~Tołdi
(2016-01-13 08:56:01) A oznaczenia LQ to kiedy się stosuje?
~Tołdi
ese - ja właśnie jestem laikiem w kwestii ADR, nasz firma nie wozi ADRów, ale coś mi się tu nie zgadza, skoro jeden doradca ADR pisze, że kierowca nie musi mieć przeszkolenia jadąc na wyłączeniu (1. 1. 3. 6) a za chwilkę inny doradce pisze dokładnie coś przeciwnego, że każda osoba zaangażowana w takowy transport, musi mieć szkolenie! Co do oznaczeń LQ: LQ - ilości ograniczone. Ze względu na niewielkie ilości znajdujące się w opakowaniu jednostkowym.
~doradca
oj ~Tołdi, kolego wiesz, że dzwonią tylko nie wiesz w którym kościele :) Pozdrawiam.

1

~doradca
Tołdi, należy rozróżnić szkolenie kursowe ADR, na którym uzyskasz uprawnienia do przewozu towarów ADR i szkolenie stanowiskowe, o którym mowa w artykule. Ten obowiązek dotyczy wszystkich przcowników.
pozdrawiam

2

~E39
Powinni zrobić również szkolenia osób zaangażowanych w przewozy drogowe, dotyczące czasu pracy kierowców.
Wiadomo jaka presją istnieje w tym środowisku,
~Tołdi
doradca - szkolenia stanowiskowe to robi BHPowiec w każdej jednej firmie, nawet takiej, w której pierze z gęsi rwią! To oczywiste. Ale po co takim artykułem, jak powyższy, mieszać ludziom w głowach. Mnie bynajmniej nieco namieszali. A zaczynam się nieco interesowac kwestią ADR, zwłaszcza ładunków jeżdżących na wyłączeniu.

-1

~doradca
Tołdi, kolego czytaj ze zrozumieniem :)
"Szkolenie to musi być okresowo uzupełnianie a osobą uprawnioną do przeprowadzenia takiego szkolenia zgodnie z Art. 14 ust. 2
Jest osoba posiadająca świadectwo przeszkolenia doradcy w zakresie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych, lub osoba posiadająca wiedzę i wykształcenie niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu szkolenia. "

2

~Tołdi
nadal się nie rozumiemy Panie doradco, ale jak masz chęć i ochotę mi w tym pomóc (o ile jesteś prawdziwym doradcą) to daj jakiś namiar do siebie - pojaśnisz mi w głowie a ja wytłumaczę, o co mnie kaman. Dzięki z góry. Bo jak na razie to mnie tutaj tylko besztają wszyscy...

1

ADR-ADVISER
~Tołdi, zachęcam do kontaktu z autorem artykułu, pozdrawiam Jacek (kontakt na stronie) - wszystko wyjaśnię

1

~Michał, DGSA Serwis
Warto tylko w uzupełnieniu do zapisów artykułu, ostatecznie wskazać, że w samym ADR w rozdziale 3. 4. 1 dotyczącym towarów "na LQ" zapisano:
Towary niebezpieczne pakowane w ilościach ograniczonych zgodne z przepisami niniejszego działu nie podlegają żadnym innym przepisom ADR z wyjątkiem odpowiednich przepisów:
(a) części 1: działów 1. 1, 1. 2, 1. 3, 1. 4, 1. 5, 1. 6, 1. 8 i 1. 9;
-
zaś dział 1. 3 to już został przez kolegę autora opisany. Wątpliwości co do konieczności szkolenia na podst. 1. 3 ADR w powiązaniu z Art. 14 ustawy o przewozie towarów niebezpiecznych w moim odczuciu nie ma.

2

ADR-ADVISER
~Tołdi, czy Michał DGSA Serwis rozwiał Twoje wątpliwości?
~Tołdi
Jeszcze nie rozmawiałem, ale jak tylko znajdę chwilkę, będę się próbował skontaktować.

2

ADR-ADVISER
zapraszam
~Tołdi
Pewne sprawy trzeba jednak omówić na telefon, bo pisanie na forum to strata czasu
ese
~Tołdi
(2016-01-13 12:13:37) - Choć gdyby konkluzję pisemnie upublicznić, mogłoby to niejednemu pomóc. Z drugiej strony, informacja to też towar

1

~ADR Tool
Jeśli chodzi o ADRy to warto zajrzeć na stronę www. adr-tool. com. Pomocne narzędzie w codziennej pracy z ADRami (dostęp do ADR 2015). Jest też aplikacja mobilna dostępna na Google Play (ADR Tool).
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.144.12.160

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels