ID: 174211
Stracona dekada w zmniejszeniu zużycia paliwa przez samochody ciężarowe
ID: 174211
ID: 174211
Nowe samochody ciężarowe sprzedawane w Europie spalają tę samą ilość paliwa na km co 13 lat temu – pokazuje nowe badanie. W tym samym okresie producenci samochodów ciężarowych są badani przez KE na okoliczność prowadzenie kartelu przez większości tego czasu.
Nowe samochody ciężarowe sprzedawane w Europie spalają tę samą ilość paliwa na km co 13 lat temu – pokazuje nowe badanie. W tym samym okresie producenci samochodów ciężarowych są badani przez KE na okoliczność prowadzenie kartelu przez większości tego czasu.
~etransport.pl
Posty (26)
~Temida | Zacznijmy od tego że spalanie paliwa nie zmniejszy się bo pasuje układ zmowa lobby transportowe a rafineryjny osobowki da się ale nie truckery. Normy ekologiczne to podstawą jeździe te same trasy różnymi autami od eu 3 do teraz eu6 spalanie 35l/100km bo góry i różny tonaż eu6 zre adblue jak świnia śr ok 2, 2l na 100 każdy element przy transportu zarabia to ekologia czy ekonomia? | 1 | ||
~Tołdi | Ciekawe jaką normę emisji spełnia dowolny klamot Euro6, któremu podczas jazdy padnie pompa lub wtrysk AdBlue, a mimo to jedzie dalej??? | |||
~Ł ysy | Tołdi. wcale nie musi paść, w czasie " łapania temperatury silnika " spaliny chyba nawet nie osiagają parametrów E3. Doliczmy jeszcze syf wydzielany przez fabryki przy produkcji AdBlue i mamy pełny obraz ekologii. | -1 | ||
~Tołdi | Ł ysy - pełna zgoda, ale zawsze lubię drzeć przysłowiowego łacha z ekoterrorystów! | |||
~gram | Łysy ty to jednak prostak jesteś. Powtarzasz populistyczne teksty niepoparte żadną wiedzą. Dla twojej skromnej wiedzy ad blue powstaje wyłącznie ze składników naturalnych. Nie trzeba do stworzenia go również żadnych specjalnych zabiegów. Wystarczy zmieszać granulat mocznika z wodą w temp 45 stopni i poczekać 30 min. Mocznik zaś powstaje z gazu ziemnego i powietrza sprężonego w wysokiej temperaturze. Pod wpływem reakcji powstaje proszek który granuluje się aby był łatwiejszy w dystrybucji. Zakłady chemiczne produkują Adblue praktycznie w ramach posiadanej i działającej infrastruktury. | 1 | ||
~Tołdi | Może i Ł ysy nie zna się na chemii, ja też zresztą nie, ale gram: piszesz z takim zapałem o tym AdBlue, że rozumiem, że jesteś zwolennikiem stosowania tego typu wynalazków, które tak na prawdę są tylko utrapieniem dla kierowców i przewoźników. Padnięte pompy, wtryskiwacze, a potem spadek mocy w aucie, podwyższone spalanie paliwa aż do wizyty w serwisie. Śmiem twierdzić, że układ AdBlue to jedno z najsłabszych ogniw w nowych ciężarówkach. | -1 | ||
~gram | Tołdi o czym ty gościu bredzisz? Widzę że nie masz pojęcia o funkcjonowaniu tego układu. | 1 | ||
~Temida | Psują się tego typu rzeczy w nowych autach. Do stacji auta dojechały i adblue się zrabał to wina producenta. Bo to nie powinno mieć miejsca. | |||
~Tołdi | gram - Ty możesz nawet pić to AdBlue zamiast herbaty jak ci tak pasuje! Jakbyś miał cokolwiek wspólnego z eksploatacją ciężarówek wyposażonych w to ustrojstwo, to nie pisałbyś takich dyrdymałów. My eksploatujemy min. 4 MANy TGX z normą EEV i problemy z AdBlue występują w tych autach dosłownie na przemian - jak w jednym serwis naprawi, to przestaje pobierać w innym. Można się porzygać. VOLVA "chińczyki" tez wcale nie lepsze. Jeśli się nie mylę, to chyba tylko w Actrosach nie mieliśmy problemów z AdBlue. Ale już ich nie eksploatujemy. Co byś powiedział na sytuację, gdy na spalonych ok. 3250l paliwa jeden MAN TGX pobrał 144 litry AdBlue, a inny TGX (identyczny model), na ok. 2750 litrów spalonego paliwa pobrał zaledwie 11 litrów AdBlue??? I w żadnych z nich nie ma na desce żadnego błędu, czyli że teoretycznie przynajmniej system AdBlue sprawny??? | -1 | ||
~Ł ysy | gram, jesteś produktem obecnej chwili. Naiwniak wychowany na bzdurach popychanych przez masmedia. Gdyby AdBlue rósł na łące, byłby zysk dla środowiska. Ale nie rośnie. Do jego produkcji potrzebna jest energia /węgiel, gaz/, do dystrybucji potrzeba paliwa, do utylizacji opakowań znowu potrzebna jest energia, do umycia chemia. Co na to środowisko, jak jest obciążone? gram, jesteś naiwniakiem. | -1 | ||
~Marcin SE | Baa co tam ciężarówki, w osobowe już trzeba lać... niedługo klapka na wlew paliwa w osobowym aucie będzie jak schowek w ciężarówce :-) :-) :-)... ciekawe co wymyślą na euro7? | |||
~Tołdi | Marcin SE: w osobówkach już tak jest - pooglądaj nowe mercedesy! Lejesz do nich i wachę i szczyny!!! Kompletna paranoja... | |||
~Marcin SE | Dlatego napisałem, że trzeba lać... miesiąc temu wracałem autem szefa z Danii i przy tankowaniu autentycznie zdziwiłem się, że jest wlew adblue... pół drogi śmiałem się do siebie... bardziej z powodu-do jakich bezsensów nowoczesność dąży :-) :-) | |||
~gram | Adblue rośnie na łące łysy ziomku. Wystarczy ściąć trawę i doprowadzić do procesów gnilnych dzięki czemu powstanie naturalny amoniak czyli synteza wodoru i azotu. Chłopcze wiedza z chemii na podstawie gimnazjum się kłania. Dodam jeszcze że jeśli rozpuścisz w odpowiedniej proporcji adblue z wodą powstanie zwykły nawóz do roślin. | 1 | ||
~gram | Za dużo czasu spędzasz na forum i wiedza Ci z główki wyparowuje. | -1 | ||
~gram | Jeśli zaś chodzi o energie jej zużycie, zakłady chemiczne często powstają w pobliżu elektrowni jądrowych które generują cały czas tyle samo prądu. W atomówce "nie da się przykręcić kurka". Cały czas musisz zapewnić odbiór prądu nawet wtedy gdy gasną telewizory, światła, komputery itd. Funkcjonowanie wówczas wielkich molochów-pożeraczy prądu przez 24h/365dni jest koniecznością. | 1 | ||
Sałata
| gram halo u nas nie ma elektrowni atomowej. | -1 | ||
~Ł ysy | gram. Jesteś prawdziwym wykształconym Europejczykiem. Szkoda, że nie potrafisz korzystać z rozumu w racjonalny sposób. Zapewne jesteś za chipowaniem obywateli w celu ułatwienia im życia? Życie staje się łatwiejsze i piękniejsze. Wszystko dla dobra obywatela. | |||
~zzzzzzzzzzzzzzzzz | produkty "eko" - koszt kilkadziesiat razy drozszy niż produkt tradycyjny -bardziej skomplikowana produkcja -żywotnos c tez ma wiele do zyczenia -niewspolm iernie wyzszy koszt utylizacji, ktory zabija ta cala oszczednosc z racji kozystania z produktow eko. dobrym tego przykladem sa zaroeki energo i kolektory sloneczne. | |||
~gram | Chłopcze o mój racjonalizm się nie martw. Nie łykam "g. ó. w. n. a" sprzedawanego przez media i obecne trendy. Po prostu wszystko co powstało w ludzkich rękach pochodzi z natury w wyniku zastosowania odpowiednich reakcji fizycznych i chemicznych z których niektóre efekty są bardzo szkodliwe dla środowiska i inne mniej. Nie da się czegoś stworzyć z niczego. Nie jesteśmy bogami. | |||
~Ł ysy | gram Jednak jesteś Europejczykiem. | |||
~Marcin SE | gram-czyli lać czy nie lać, kupować czy nie kupować e5-e6? | |||
~Marcin SE | Tak jeszcze odnośnie tych norm spalin, spalania to o ile "mogę" zrozumieć te pomysły UE to np co do motocykli, nóż się otwiera... tyle świetnych silników zostało może nie wycofanych a pozbawionych mocy i duszy... bo emisje, a to spalanie wcale nie jest mniejsze po tych zabiegach!Jak wprowadzą coś dobrego dla bezpieczeństwa to spie... pomysł emisjami! | |||
kolibeer
| No cóż, ekoterroryzm działa chyba odwrotnie niż zamierzali ekoterroryści. Mam renault scenic euro6, 130KM. przy silniku 1, 2 litra. Po co ten downsizing, skoro ten silnik nie schodzi poniżej 9 litrów przy ostrożnej jeździe? 1, 8 o tej samej mocy spalał tyle samo. | |||
~bogdan | Ja jezdze volvo euro 3 chodzi jak zegarek. A euro 5 co chwile serwis i inne naprawy | |||
~kilo | a ja powyłączałem w pierony to adblu i mam spokój |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.