Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pierwszy raz Szwajcaria (Weil am Rhein)

ID: 171885


Witam.
Jadę po raz pierwszy na Szwajcarię, konkretnie na lotnisko w Basel. Załadunek jutro, mam kilka pytań, proszę o poważne i rzeczowe odpowiedzi!
1. Da radę zrobić pauzę na granicy Weil am Rhein? Wjadę od strony Niemiec, na pusto bez ładunku. Jakich znaków, pasów ruchu się trzymać?
2. Jak to wygląda teraz z opłatami za autostradę? Kiedy i jak się płaci (przy wyjeździe?)? Nie mam czerwonej karty ID na Szwajcarię, ponoć można bez wyrabiania tej karty to załatwić. W sumie to chętnie wyrobię kartę, co wymagają przy wyrabianiu?Kwity od auta?Licencję?
Dzię kuję za pomoc. Miłoby było uniknąć stresu i mandatów...
Pozdrawiam :)

~MICEK
*.customers.d1-online.com

Posty (17)

~MICEK
jak w temacie...
~zajechany
ja bym na twoim miejscu wjechał od strony francji. jest bezpieczniej. co do pauzy na granicy od strony niemiec to możesz ją zrobić. tylko nie zdziw sie jak rano zanim ruszysz to policja przeleci ci stan tech. a głównie tarcze ham czy nie popękane i od razu na serwis cie zaciągną tam na miejscu. to jest ich konik.

-1

~zajechany
generalnie na pierwszy raz to przekichane bo 3 panstwa sie w tym punkcie łączą to jeden wielki misz masz tam jest z tymi drogami. ale póżniej będzie łatwiej.
~MICEK
Auto i naczepa nowe. Chciałem Miluzą czmychnąć, ale przed załadunkiem mam odebrać dokumenty, które są na jakiejś spedycji na szwajcarskiej części lotniska... Czyli zahaczę o ich autostradę... Zatem potrzebuję kwity do autostrady w CH...
~Donn Diego
Jak na pusto to idziesz na tranzyt, pusto nie wolno spac, wywala cie z granicy. Karte czerwona musisz zrobic bo bez tego nie wjedziesz do Szwajcarii. Placisz przy wyjezdzie.
~MICEK
Ok. Dzięki. Pracuję u Niemca. Inni kierowcy jakimś sposobem jeżdżą bez karty. Ponoć nie jest wymagana na wszystkich przejściach. Ale wyrobię ją, na pewno się przyda na zaś
driverlodz
w CH placisz za każde km przejechane nie tylko po autostradzie nawet po placu manewrowym, więc wpisujesz stan licznika od tyłu czyli zaczynasz od ostatniej kratki, kartę musisz wyrobić nie trwa to długo ale masz mieć przy sobie kompl. dokumentów i wypisaną winiete ze stanem km, pauze morzesz zrobic na weilu ale lepiej zrobic 10km przed spokó większy i tak jak wcześniej kolega mniejsze ryzyko kontroli, na papiery i kolejke licz ok 2-3h na granicy, nie rób przypadkiem pauzy jak będziesz łazil za papierami (ch zoll lubią to sprawdzić), następnym razem zobaczysz że zdecydowanie lepiej jest jechać st. luis tym bardziej że lotnisko jest za płotem przejścia tzn. po drugiej stronie autostrady jak na pusto jedziesz nie stoisz w kolejce

1

~ostatni sprawiedliwy
oczywiście że można jeżdzić po CH bez wyrabiania " czerwonej karty "
~Ordung
Trzymaj się pasa "leer" znaczy pusto. Pauzy na granicy przy wjeździe na pusto nie dasz rady zrobić. Zaraz za granicą jest malutka pompa. Do wyrobienia karty potrzebujesz cala teczkę auta tj. Ekologia, dowody rejestracyjne. Pobór opłaty działa na zasadzie kredytu, jeśli płacisz karta, przy automacie podajesz stan licznika a przy wyjeździe wpisujesz ręcznie, podpisujesz, celnik wprowadzi sumę w komputer i zczyta po kodzie kreskowym wysokość opłaty. Nie ma filozofii. Dużo naszych jeździ, wiec ktoś Ci na pewno pomoże. Pozdrawiam.
~Donn Diego
Jak masz niemieckie blachy to sprawdz, czy masz Szwajcarskiego tolka, wtedy karta rzeczywiscie zbyteczna. Takie duze ustrojstwo.
~ostatni sprawiedliwy
bingo :)
~ostatni sprawiedliwy
jako ciekawostke dodam że EMOTACH / TRIPON może po zgłoszeniu obsługiwać austriackie GO-MAUT
~driver
Do wyrobienia czerwonej karty wystarczy ci dowod rejestracyjny oni po roku produkcji wyrabiaja karte I beda wiedzieli jaka masz emisje spalin Pozniej idziesz do takich automatow przypominaja bankomat Wkladasz ta czerwona karte jest po polsku menu takze luzik Wazne zebys wpisal dobrze stan kilometrow
~Donn Diego
Jak masz niemiecka karte to menu bedzie po niemiecku
~Pietrooo
Jak masz niemiecka karte to. mozesz zmienic jezyka na polski w automacie pamiętaj zeby w jednej opcji zaznaczyc 40ton i wiecej jesli masz zestaw dokladnie wpisac km i jak masz dkv to automat poprosi żebyś wyjal czerwona karte a wlozyl dkv i tyle pozniej przy wyjezdzie z szwajcari dajesz celnikowi kwit na ktorym wpisujesz aktualny stan licznika wpisujesz na dole firme i podpis i tyle. Ja tez ostatnio bylem pierwszy raz spokojnie spobie dalem rade tylko wiezdzalem do austri chyba wolfurt a wyjezdzalem basel dasz sobie rade

1

~serwoder
kolego a ja Ci powiem tak - miałem niecały rok doświadczenia za kółkiem, też broniłem się Szwajcarii jak ognia. Pewnego dnia nie było wyjścia i z Włoch trzeba było leciec na Niemcy. Więc celna we Włoszech a na granicy też nie wiedziałem o co come on, ale koniec języka za przewodnika i po 10 minutach już jechałem. Przy wylocie na Niemcy zatrzymała mnie kontrol ( nawet nie zauważyli, że przejechałem całą Szwajcarię z cieknącym bakiem i po temacie. Pewnie masz więcej doświadczenia ode mnie, więc albo umiesz jeździc albo wracaj na krajówkę. Kiermany...
~...
nie kozakuj...
pamietaj jeszcze aby zaznaczyc mase auta powyzej 40 ton to bardzo wazne
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.59.228.99

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce