ID: 171623
Scania R500, Iveco Stralis 500, czy MAN 18. 480
ID: 171623
ID: 171623
Panie i Panowie! Chciałbym, żeby się wypowiedzieli użytkownicy aut Scania R500, Iveco Stralis 500 oraz MAN TGX 18. 480 lub 18. 540. Miło by było jakby ktoś jeździł wszystkimi podanymi autami i podał nr 1, ale opinie tych, którzy jeździli jednym z podanych aut są równie ważne. Rocznik od 2010 w górę. Jak spalanie, jak filr cząsteczek stałych, czy często się zapycha, jak z wymianą/czysczeniem/ naprawą? Najczęsstrze usterki/awarie? itd.
WAŻNE!! Żadne Dafy, Volva, Robury czy inne Jelcze nie interesują. Przedstawiam trzy konkretne pojazdy i tylko na ich temat oczękuję odpowiedzi. Uprasza się także o pozostawienie kultury na forum, czyli nie kłócenia sie i nie używania brzydkich słów.
Dzięki, miłego dnia życzę oraz pozdrawiam. Szerokości mobilki na trasie! :)
Panie i Panowie! Chciałbym, żeby się wypowiedzieli użytkownicy aut Scania R500, Iveco Stralis 500 oraz MAN TGX 18. 480 lub 18. 540. Miło by było jakby ktoś jeździł wszystkimi podanymi autami i podał nr 1, ale opinie tych, którzy jeździli jednym z podanych aut są równie ważne. Rocznik od 2010 w górę. Jak spalanie, jak filr cząsteczek stałych, czy często się zapycha, jak z wymianą/czysczeniem/ naprawą? Najczęsstrze usterki/awarie? itd.
WAŻNE!! Żadne Dafy, Volva, Robury czy inne Jelcze nie interesują. Przedstawiam trzy konkretne pojazdy i tylko na ich temat oczękuję odpowiedzi. Uprasza się także o pozostawienie kultury na forum, czyli nie kłócenia sie i nie używania brzydkich słów.
Dzięki, miłego dnia życzę oraz pozdrawiam. Szerokości mobilki na trasie! :)
Posty (15)
Driver_Paweł
| jak w temacie... | |||
~Metyou R560 | Mam scanie R560 jeżdżę nią sam, motor ten sam co w 500 mam to pod chłodnia Kraków - Mediolan - Kraków 39. 700 total spalanie nie wieksze jak 33l cały czas do oporu pod górki i odciencie 91km/h 2012r odpukac wszystko śmiga jak należy. Mana 540 nie polecam rozmawiałem kiedys z paroma kierowcami którzy jeździli takim i narzekali ze strasznie dużo pali 480 na pewno lepszy wybór niż 540 a z Ivekiem się nawet nie wyglupiaj chyba że nowe weźmiesz z gwarancją i po 3 latach im to oddasz i weźmiesz następne to wtedy możesz się pokusić. Ogólnie polecam scanie ja jestem zadowolony i polecam:) | |||
~kiki | jak mam wydac 30tys wiecej za scanie to sorki wole iveco, mam 2 i nie narzekam | |||
~maro | Te 30 tysięcy zwraca ci się w ciągu roku najpóźniej, pracujesz spokojnie zamiast tułać się po serwisach. | |||
~GVC | Wszystko zależy ile chcesz wydac miedzy tymi autami jest dość znaczna roznica w cenie. Scania numer ! 1 ! ale jeżeli ma się do wydania 30, 40 tysięcy mniej na pewno MAN ! 4 rok już wygrywa pod wzgledem niezawodności ! A jeżeli co to kup sobie scanie R420 lub R380 euro 5 z ad blue kupisz nowszy rocznik a spalanie będzie mniejsze niż w R500 | |||
~mati | jesli man to tylko 480, innego nawet np 440 nie dotykaj - szajs, | |||
Driver_Paweł
| R380 już totalnie odpada. Pytam o takie auta, bo planuje po górach jeździć, więc to musi mieć moc, żeby się wciągało pod nie bez problemu z tonami na pace. | |||
~Metyou R560 | GVC nie mów od razu ze mniejsze bo wszystko zależy gdzie jak i z czym:P mi R560 pali na Grecję pod chłodnia 2l/100km mniej niż R420:P | |||
Driver_Paweł
| Metyou R560 a powiedz mi taką rzecz, słyszałem, że R500 z tym silnikiem 15, 6 l są wadliwe strasznie i podobno na nie narzekają, a Ty skoro masz taki sam silnik u siebie to jak to wygląda? Z kumplem wczoraj rozmawiałem, to owszem polecał Scanię, ale mówił, żeby brać R420, 2010 rocznik max, nie młodszą, zchipować ją na 450 i że o problemach i awariach można zapomnieć. | |||
~Metyou R560 | 600tys wybilo w tamtym tyg jazda na Grecję czasami Italia ciągle praktycznie pod 40t na totalu i odpukac wszystko pracuje jak należy. To jest prosty motor tam się nie ma co psuć i wytrzymały. Skoro masz smigac po górkach i z ciężkimi ladunkami to tylko V8 małe motorki będą dostawać po pii a V8 swobodniej bd pracował ja mam w swojej jeszcze obroty przy odcieciu 1150rpm po plaskim ładnie zostawia paliwa ogólnie jestem zadowolony | |||
~eee | jak na gory to bierz iveco 500 scania 560 od brata pod gore zostaje w tyle i pali 1-2l wiecej na setke niz iveco, manami nie jezdzilismy chyba ze starymi ale 2 znajomych ma tga i tgx i nie chwala sobie ich mowia ze renowki lepsze | |||
Driver_Paweł
| ja jeździłem Iveciem Eurostarem Cursorem 430 to tam wszystkie te euro 5 Dafy 410, Volva 440, to wszystko lewym pasem brałem pod górę z 24 tonami, a Stralis 500 łykał mnie bez zająknięcia nawet. W Manie podoba mi się duża przestrzenna kabina, mówią, że te silniki w manie 480 są najlepsze, najekonomiczniejsze i ponoć mniej pali niż Iveco Stralis 500. | |||
~Fajst | Mam tgx-a 440 i 480, 440-tka przy 25tonach wychodzi 29 litrow na italia-norwegia a 480 wychodzi 30 litrow na tej samej trasie ale radzi sobie duzo lepiej. Jesli chodzi o awaryjnosc to narazie maja one po 600tys km i oprocz obslugi to nie robie nic. 480 jest zywotniejsza bo to silnik 12l. Ja mana polecam, ale scanie rowniez, v-ka jest bardzo silna ma dluga zywotnosc, ale jesli chodzi o model to nie pomoge. A co do tgx 540 to sam jestem ciekawy opinii. Pozdrawiam | |||
~GVC | Jak jest pod gorke to jest i z górki ! A dlaczego 380? hm. bo to były najlepsze silniki i będą ! żadna 440 czy 480 czy 560 nie da rady tyle polatac i pocieszyć się tym autem co 380 ! Wytarczypopytac fachowców ! 380 lataja do 2 000 000 km spokojnie ! jak się doba ! a zobaczysz ile polatasz na 560 czy 500 ! Bądź pewny ze zrobisz oczy jak ci przyjdzie robic wtryski albo co kolwiek przy V8 ! | |||
Driver_Paweł
| Kolego GVC, mnie 380 nie interesuje, bo ja zamierzam jeździć po górach, wiec musi być mocne auto, które się gór nie boi. A co do "z górki" to i star200 i kamaz też zjedzie. Kolego Fajst różnica w spalaniu jednego litra to żadna różnica. W dużej mierze zależy ono od kierowcy, a jak wiadomo, dwóch (lub więcej) kierowców nie pojedzie tak samo jednym i tym samym autem. Bardziej mnie interesuje awaryjność, filtr cząsteczek stałych, czy czesto się wypala, jak z wymianą itd. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.