ID: 170813
MAN TGX pękające wały korbowe
ID: 170813
ID: 170813
Witam, chciałbym prosić Was o pomoc. W kilku wątkach wyczytałem negatywne opinie na temat wadliwych, pękających wałów korbowych w silnikach D20, powiedzcie mi czy ten problem dotykał też silników D26 montowanych w TGX-ach?
Witam, chciałbym prosić Was o pomoc. W kilku wątkach wyczytałem negatywne opinie na temat wadliwych, pękających wałów korbowych w silnikach D20, powiedzcie mi czy ten problem dotykał też silników D26 montowanych w TGX-ach?
Posty (24)
motoluka
| jak w temacie... | |||
~lonia | man to taka padlina ze zawsze w nich sie waly zacieraly. po prostu tandetyne auto. dlaczego bo te rupiecie zawsze duzo palily wiec man ciął na wszystkich odbiornikach mocy. pompa oleju ktora nadmiernie nie odbiera mocy, ale za to daje liche cisnienie oleju. slaba jednotlokowa sprezarka ktora mo*duje wiecznie aby nabic cisnienie. i po tych zabiegach te rupiecie palily tylko niewiele wiecej niz konkurencja w ktorych na cieplym motorze 4 atm a nie jak w manie 1, 5 atm cisn oleju. do tego mocna dwutlokowa sprezarka. tylko ze man cud jak dojechal do 1 mln bez zatarcia, co reszta robila bez problemu. dlatego w serwicie mana cisnienie oleju w silniku 0, 6 atm uwaza ze OK, zas konkurencja jak spada do normalnego cisnienia mana 1, 5 uwaza ze niskie | |||
silwio
| MAN-marne auto niemieckie:) :) | |||
~motoluka | To co polecilibyscie do 110 000 netto do 5 lat używane? | |||
~motoluka | Patrząc na Allegro rocznik 2010 z przyzwoitym przebiegiem to w grę wchodzi tylko MAN i DAF bo Renault i Iveco odrzucam od razu... | |||
~STARY | tylko MAN i DAF bo Renault i Iveco odrzucam od razu. IVECO zgoda ale czym Premium różni się od VOLVO FM | |||
~motoluka | Możesz rozwinąć? To wspólna konstrukcja? | |||
~jancio | No właśnie o ten napis na atrapie chodzi. | |||
~motoluka | A dlaczego MAN wygrywa większość i nie tylko niemieckich testów niezawodności? Sa opinie ze po roku 2009 problemu związane z wałami zostały naprawione czy to prawda? | |||
~lonia | a myslisz ze dziennikarze maja w ogole pojecie o ciezarowkach i niezawodnosci. Najlepszy test to ile dana marka sie ceni na rynku wtornym. jesli uzywane sa poszukiwane to i cena wysoka. A wystarczy spojrzec na mana ktory walczy leb leb z premium. bo kabina w manie to jest akurat jego mocna strona, a premiumki najslabsza. acha jesli wydaje ci sie ze ceny w servisie sa wysokie (oczywiscie za sa) ale to nie znaczy ze nie byles w servisie mana gdzie dowiesz sie ze sa amortyzatory (nie ma zamiennikow w sklepach!) za 5 tys zl netto, poduszki pod kabine za 1500 zl netto, czy czujniki np evb za 5 tys netto. (a to tak tylko z poczatku) na dodatek genialne pomysly mana (chlodnica ze zbiornikiem wyrownwczym -peknie zbiornik to wymienisz razem z chlodnica) , poduszki pod kabina zzaworami regulujacymi czy wspomniane wyzej pomyslowe golenie amortyzujace. na dokladke pomysł z tga dwumetrowe drzwi zawiesic na slupku z polmilimetrowej blachy -w tgx wreszcie poszli po rozum do glowy i to wzmocnili. takich kwiatkow w manie jest duzo, na dokladke dyskoteka kontrolek | |||
~mati | to prawda, do tego serwis masakra - np w łodzi na zgierskiej nigdy nic nie mają -poproszę tylna piaste - nie ma, poprosze linke od lewarka zmiany biegów nie ma poprosże napinacz paska nie ma itd id itd, nigdy tam nic nie kupiłem bo nigdy nic tam nie ma - nie pisże o jakiś zapasach na połkach ale po 1 egzemplarzy z podstawowych rzeczy -dobrze, ze blisko jest skuba ew autos | |||
~mikson | Mati a gdzie Ty masz w manie linkę do zmiany biegów? ??chyba auta ci się pomyliły w manie masz hydrauliczne z hgsem | |||
~motoluka | Widzę, że dużo przeciw macie. W Premiumce boli mnie trochę ta kabina choć jej nie wykluczam. Staram się bardzo przykładać do komfortu na przerzutach, Premiumka nie wiem czy się sprawdzi. Co sądzicie ktoś z Was jeździ taką na 3/1? A powiedzcie mi jak wygląda sprawa w DAF-ie XF105, widzę że jeździ ich sporo, konstrukcja nie jest najnowsza ale może sprawdzona. Podobno rocznik który mnie interesuje tzn. 2011 + nie ma już typowego problemu z braniem oleju. Super, że wywiązała się dyskusja, dziękuję za każdą opinię. | |||
~Rob | Zdecydowanie wybierz Dafa. Stawiałbym na 460 2011 może uda się 2012. Chociaż MAN TGX to uczciwie mówiąc znacznie lepszy truck od TGA i wiele problemów o którym pisze lonia już nie dotyczą TGXów. Niestety serwis w PL nadal pozostawia wiele do życzenia. Koszty, dostępność, czas oczekiwania itp. Pytanie czy będzie serwisował 3-5 letnie w ASO. Spalanie podobne jak u konkurencji może minimalnie wyższe. Reasumując Daf jest mniej zaawansowany od MANa i tym samym mniej awaryjny i tańszy w eksploatacji. | |||
~motoluka | Nie, zdecydowanie nie będę samochodu po gwarancji serwisował w ASO. Gdzie najlepiej sprawdzać, porównywać ceny części, możecie polecić jakieś godne zaufania magazyny, strony z częściami? Potwierdzasz Rob to co już kilkakrotnie czytałem tzn. tańsze części do DAF-a w stosunku do MAN-a. Przepraszam za moje podstawowe pytania, ale jestem zupełnie zielony na temat europejskich trucków, jeździłem za wielką wodą. | |||
~Rob | aa pamiętać należy, że MAN TGX e5 400 i 440 to silnik 10, 5l. Daf 12, 9l. To wiele mówi prawda? a spalanie podobne. | |||
~Rob | Pod względem serwisowania DAF to jak Fiat, nie opłaca się jeździć do Pan Edka bo w ASO są takie same ceny. | |||
~motoluka | Czy XF105 z tych roczników jest trapiony jakimiś typowymi wadami? | |||
~Rob | Nie ma typowych powtarzających się usterek. Są drobne rzeczy ale mają bardziej charakter eksploatacyjny. Można powiedzieć, że oprócz znanych problemów z olejem we wczesnych euro5 nie ma słabych punktów których naprawy są bardzo drogie albo bardzo uciążliwe. Nawet wczesne modele są warte zainteresowania tylko trzeba spawdzić w aso czy olejarz był robiony. | |||
~motoluka | Ze względów leasingowych i tak wchodzą w grę roczniki 2010 + więc z tego co wiem tam już nie ma tych problemów, dobrze mówię? Wiem, że niektórzy narzekają na spalanie ale tak ogólnie to narzekania na spalanie można znaleźć w przypadku każdego ciągnika. To nie miejski kompakt, wszystko zależy od kierowcy, ładunku i trasy. | |||
~Ryszard | Raf zgnije wcześniej albo wypije olej od mana, a Man wcześniej się zatrze i zrujnuje portfel od volva czy Scani. Renia na podzespołach Volvo ale reszta wymyślona przez, rzabojada... Kręci się niemożna powiedzieć że nie. Ja polecam z używanych aut Scania 450 albo każde Volvo... Najlepiej fh 13 500 nie do zajeb... Generalnie każde Volvo jest the beat | |||
~Frak | Rysiu myślisz że 8 lat czekali na twoją opinię? | |||
~miska ryżu dla was | mikson -oczywiscie ze w manie jest linka od lewarka zmiany biegow | |||
~Joker | Frak myślisz że nikt nie wraca do takich wątków? Sam szukam samochodu do wywozu towaru i nie będę brał nowej S-ki, tylko jakieś Euro5 i każda kolejna opinia nawet po tylu latach jest cenna. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.