ID: 169733
Mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej.
ID: 169733
ID: 169733
Witam, dostałem mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej o 100 kg w kwocie 5000 zł, wiozłem wodę na paletach. Czy może ktos podpowiedzieć czy jest szansa sie odwoływać i jakieś wskazówki jak to napisać?
Z góry dzięki, Pozdrawiam
Witam, dostałem mandat od ITD za przeciążenie osi ciągnącej o 100 kg w kwocie 5000 zł, wiozłem wodę na paletach. Czy może ktos podpowiedzieć czy jest szansa sie odwoływać i jakieś wskazówki jak to napisać?
Z góry dzięki, Pozdrawiam
~Roman*.internetdsl.tpnet.pl
*.internetdsl.tpnet.pl
Posty (81)
~Roman | jak w temacie... | |||
~qtaphone | Trafiłeś na dupków, peszek | |||
~sid | napisz ze jestes kierowca-pracownik a nie jasnowidz czy jakas wrozka ze masz wiedziec ile nacisku jest na osi | |||
~PIT | 100 lub 200 od ITD. bierze się w ciemno mandaty powyżej 1000 wszystkie sprawy do sądu duża szansa na złagodzenie wymiaru kary... | |||
~wawa | kazda betonomieszarka z 10 metrami betonu wazy 40 ton jest przeladowana o 8 ton i jaka kara | |||
gornik15
| Po pierwsze-jezeli przyjoles mandat to po ptakach!!!, a po drugie do obowiazkow kierowcy nalezy tak zaladowa, rozmiescic i zabezpieczyc towar aby ten nie ulełl uszczkodzeniu i przemieszczeniu. | 1 | ||
~ada | busy jezdza przj, o5 ton to placa 500 zl chory kraj zlikwidowac itd tak jak straz miejska | -1 | ||
Nero
| Z tego co mi wiadomo, to za poprawne załadowanie odpowiada osoba dająca zlecenie. Mandat przyjąłeś wiec trzeba zaplacic, aczkolwiek teraz Twoja firma może się sądzić z Zleceniodawca, ze przewazyli oś i domagasz sie kosztow pokrycia mandatu ( plus ew. przeladunku ). Zleceniodawca moze sie sadzic z firma na ktorej byl zaladunek, ale to juz Cie nie interesuje. Za poprawny zaladunek i zabezpiecznie odpowiada załadunkowy, podczas gdy kierowca odpowiada za przewóz bez uszkodzeń na miejsce rozładunku. Kierowca nie ma w oczach wagi cyfrowej, zeby moc ocenic czy przewazono o 100kg. | |||
ese
| Nero (2015-08-20 20:59:02) - Są proste urządzenia ktore po zamontowaniu pozwolą wiedzieć czy przeładowane czy nie. Ci którzy w czasach gdy kierowca musiał jeszcze myśleć jeździli przez Olszynę wiedzą, jakie tam się miało problemy w takich przypadkach. Identycznie prawie można by powiedzieć, że nie wiedziałem ile jadę bo mi się żarówka w liczniku spaliła. Przekroczone było. Są za to konsekwencje przewidziane. A załadowca ma tak załadować jak mu kierowca obecny przy załadunku każe. Jeśli obecny być nie może, podejmuje odpowiednie czynności. Jako Profesjonalista każdy wie przecież jakie | |||
Nero
| Zgodnie bowiem z art. 43 ustawy 8211; Prawo przewozowe (Dz. U. z 1984 r. nr 53, poz. 272, ze zm. ) czynności ładunkowe należą do obowiązków nadawcy lub załadowcy, o ile strony nie zastrzegły inaczej w umowie. Więc to załadowca ma obowiązek prawidłowo umieścić ładunek i rozmieścić go na naczepie lub przyczepie zgodnie załączonym schematem rozkładu sił ciężkości. Wspomniany przepis wyraźnie wskazuje, że: 8222; Nadawca, odbiorca lub inny podmiot wykonujący czynności ładunkowe jest obowiązany wykonać je w sposób zapewniający przewóz przesyłki towarowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego i przepisami o drogach publicznych, a w szczególności niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przekroczenia dopuszczalnej masy pojazdów lub przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi8221;. | |||
~mar | 100 kg i 5000 tys. kary dla kierowcy???Alleluja kocham moj kraj i ITD!!Bandyctwo i rozboj w bialy dzien!!Chyba, ze jak zwykle kolega nie powiedzial calej prawdy:). | |||
ese
| Nero (2015-08-20 22:34:28) Zgodnie bowiem z art. 43 ustawy 8211; Prawo przewozowe (Dz. U. z 1984 r. nr 53, poz. 272, ze zm. ) czynności ładunkowe należą do obowiązków nadawcy lub załadowcy, o ile strony nie zastrzegły inaczej w umowie... "- Czynności ładunkowe. Dlatego nie dostaje się łopaty by na wywrotkę załadować towar sypki. Lub nie nosi się na plecach worków z rampy na auto | |||
Nero
| Odniosles sie tylko do malego wycinka, a co z reszta? ? Więc to załadowca ma obowiązek prawidłowo umieścić ładunek i rozmieścić go na naczepie lub przyczepie zgodnie załączonym schematem rozkładu sił ciężkości. Nadawca, odbiorca lub inny podmiot wykonujący czynności ładunkowe jest obowiązany wykonać je w sposób zapewniający przewóz przesyłki towarowej zgodnie z przepisami ruchu drogowego i przepisami o drogach publicznych, a w szczególności niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przekroczenia dopuszczalnej masy pojazdów lub przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi. Dlaczego Niemiec nie wypusci auta z firmy, jak nie jest wszystko tak jak byc powinno? ? | |||
~DIXI | a z Gdanska z portu wyjezdzaja kontenery gdzie dmc przekracza nawet 18t i nawet po kontroli ta sama firma nie odpuszcza i wozi dalej a mówia ze u nas jest sprawiedliwosc | |||
ese
| Nero (2015-08-21 08:03:49) Odniosles sie tylko do malego wycinka, a co z reszta? Więc to załadowca ma obowiązek prawidłowo umieścić ładunek i rozmieścić go na naczepie lub przyczepie zgodnie załączonym schematem rozkładu sił ciężkości. "- Wozisz ten schemat? Poza tym, to Ty tu jesteś fachowcem znającym się na rozmieszczaniu i zabezpieczaniu ładunku przecież. Gdy z pola kartofle albo arbuzy bierzesz, to żądasz od rolnika świadectwa przeszkolenia w temacie zabezpieczania ładunku, czy to może on ma prawo przypuszczać, że przyjechał fachowiec i będzie doskonale wiedział ile i jak można załadować, oraz w jaki sposób zabezpieczyć? | |||
~mysia pysia | Kara, nie adekwatna do wykroczenia!!! 5000zł!!!, skoncz p i e r d o l i c!!!, bo nawet w szwajcari nie dostałbys takiego mandatu, tak ze chłopie nie wymyslaj bajek!!!, i zejdz na ziemie. | |||
~mysia pysia | Pewno ci sie to sniło, i dodałes jedno zero... | |||
~pocztowy:) | Nero, Masz Absolutną Racje:) Jest Mały Problem, Pazerność Dziada Potrafi zniszczyć chęci załadowcy w niemczech oraz innych Cywilizowanych Krajach. Dziad ma chęć załadować kilka Frachtów i reszta załadowców ma zajebisty Problem. Ale Oczywiści ese jest Ślepy i Głuchy na takie Drobnostki:) | |||
~pocztowy:) | ese, kr*ynie, skup się!!! Żyjemy w POlskich realiach, tu się Ładuje Kilka Frachtów Baranie !!! | |||
~pocztowy:) | Jak Kierowca ma Załadować i Zabezpieczyć Ładunek jak Pazerność Dziada mu w tym Dobitnie Przeszkadza Baranie Jeden??? ese, Ty masz coś wspólnego z Transportem??? Ma m wiele wątpliwości ese:) | |||
Kollo
| Kary są różnej wysokości, u mnie w firmie wahają się od 2 tyś do nawet rekordowy to 15 tys zł. Za przeciążenia na osi. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.