Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

funkcja OUT w tachografie cyfrowym -jak stosować

ID: 169494


Witam, Drodzy Koledzy, wytłumaczcie mi proszę jak używa się funkcji OUT w tachografie cyfrowym. Sprawa wygląda tak, że pracuję w nocy. Rano idę do domu gdzie odbieram odpoczynek dobowy. W między czasie auto po rozładunku i do ponownego załadunku podstawia pod rampę pracownik załadowcy. Ja wieczorem przychodzę na gotowe. Wczoraj rano wyjąłem kartę, ustawiłem "wpisz pojazd - OUT start" i poszedłem do domu. Ku mojemu zaskoczeniu, gdy wieczorem uruchomiłem auto na tacho było wyświetlone "Jazda bez karty!". Ustawiłem "{wpisz pojazd - OUT koniec" i włożyłem swoją kartę. Na wydruku 24h drukuje mi zdarzenie jazda bez karty. Co zrobiłem źle? Czy może nie powinienem wyjmować karty tylko ustawić OUT start gdy wychodzę i zakończyć OUT koniec gdy zaczynam pracę? Proszę o pomoc.

~Don Kowal
*.dynamic-1-kat-k-4-1-0.vectranet.pl

Posty (98)

maarek75
ktosik, to szkodzi, że to nie kierowca będzie używał fukcji którą wbija w tacho i nie jest to w jego gestii uprzedzać zdarzenia. Nawet jak wie, że auto będzie w ruchu to nie jemu wbijać OUT tylko temu co na tym OUT będzie jeździł. A jeśli załadowca nie wie jak to robić to też nie jest zmartwienie kierowcy tylko szefa. Ma go wtedy przeszkolić
~ktosik
Taka *la kosztuje coś koło 2tys chyba. jak dopadne kompa to sprawdzę
~ktosik
Marek wciąż piszemy o przykładzie podanym przez autora czy spekulujemy?
~ktosik
I czyj szef ma przedszkoli zaladowce? Szef auta czy szef zaladowcy?

1

maarek75
Druga rzecz jeśli załadowca będzie jeździł poj. powyż 3, 5t to musi mieć na to uprawnienia, więc jak może nie wiedzieć jak używać tachografu? Szef ma poinformować załadowcę o obowiązku sprawdzenia czy tacho jest na OUT, bo mógł to już zrobić np inny załadowca wcześniej np. przestawiając sprzęt winne miejsce. Kierowca nie ma tu nic do winy chyba, że sam jeździł po terenie firmy, to wtedy się może przełączyć na OUT.
~WASYL
maarek75: Podam ci przykład. Jakiś czas temu zostawiłem samochód na pranie wnętrza do firmy. Włączyłem OUT i poszedłem do domu. Ale gdybym nie włączył, to kogo miałbym przeszkolić? Rozmawiał ze mną właściciel myjni i powiedział, że "jutro" pracownicy zajmą się tym autem. Więc się zajęli, ktoś odpalił samochód, wjechał do myjni, później wyjechał. I miałem przeszkolić szefa a on pracownika, czy może miałem już od razu się dowiedzieć, który będzie go "robił"? A jakby ten właściciel myjni powiedział, że nie zna się na tym i nie będzie grzebał, bo jeszcze coś źle włączy (co jest możliwe, bo wiemy, że w tacho są też inne opcje), to co wtedy? Miałem po prostu pójść sobie do domu i powiedzieć "Nie moje auto. niech się później szef martwi. " czy może z samego szacunku do mojej pracy, włączyć tą opcję żeby nie miał ewentualnych problemów?

1

maarek75
ktosik, mówimy o zasadzie włączania OUT, a co do szkolenia to szef załadowcy oczywiście, bo on przejmuje wtedy odpowiedzialność za pracę na tym sprzęcie, choćby na 5 minut. Wszyscy w tym łańcuszku mają mieć odpowiednią wiedzę.
maarek75
WASYL, u ciebie sytuacja jest inna, bo ty zostawiłeś kartę w tacho tym samym potwierdzając że jesteś odpowiedzialny za tacho. Nasz autor kartę wyjmuje i tu się kończy jego odpowiedziałność.
~ktosik
dobra, bylem w bledzie z kara. nie dwa tys

*la kosztuje :

6. 2. 1.
Nierejestrowanie za pomocą urządzenia rejestrującego lub cyfrowego urządzenia rejestrującego na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy i przebytej drogi
5. 000

teraz po kolei :

maarek75
(2015-08-13 23:41:10) Druga rzecz jeśli załadowca będzie jeździł poj. powyż 3, 5t to musi mieć na to uprawnienia, więc jak może nie wiedzieć jak używać tachografu?

norma lnie. na kursie na pj nie szkola z obslugi tacha. a jezdzac poza drogami publicznymi nie trzeba miec KW


a skad szef zaladowcy ma znac obsluge tacha?oni ( zaladowca jego szef, ochroniarz, sprzataczka, chociaz wszyscy oni moga miec pj z kat C + E ( chociaz nie musza, bo beda prowadzic pojazd poza drogami publicznymi ) wcale nie musza znac sie na obsludze tacha

1

~ktosik
maarek75
(2015-08-13 23:50:01) . Nasz autor kartę wyjmuje i tu się kończy jego odpowiedziałność.

nie do konca.
jesli tak chcesz ( nie odpowiadac za pojazd ) to musisz go zabezpieczyc przed osobami trzecimi.
jak to sie stalo ze auto jechalo? ?

-1

maarek75
WASYL, czy dobrze zrozumiałem, że zostawiłeś kartę w tacho?
maarek75
ktosik, nie możesz zabezpieczyć bo auto będzie używane prze uprawnione do tego osoby. Zabezpieczyć musisz, ale na drodze publicznej a my mówimy tu o terenie przywatnym.
~ktosik
i wlasnie dlatego powinienes wlaczyc OUT

1

~ktosik
zostawiajac auto niezabezpieczone, masz swiadomosc ze bedzie uzywane poza terenem publicznym.
i wlasnie tutaj jest czas zeby kierowca wlaczyl funkcje OUT

1

maarek75
Na terenie firmy robi się to na co firma pozwala. i jak szef uzgodni z drugim szefem, że zostawia swoje auta pod załadunek u niego to miedzy nimi jest podział odpowiedzialności za te pojazdy ustalony wzajemnym porozumieniem, warunkami polisy ubezpieczeniowej oraz przepisami BHP.
~ktosik
nie marek.

kontrola jest na terenie firmy ktora jest wlascicielem auta, i to wlasciciel auta zaplaci mandat, a nie zaladowca ( w tym przypadku )
maarek75
Muszę iść do pracy, życzę wszystkim spokojnej i chłodnej nocy:)
~ktosik
a " sladem " ze auto bylo legalnie uzywane i legalnie zaladowane ( chodzi o magnesy, wylaczniki i inne oszukajki ) jest wlaczenie OUTa

1

~WASYL
maarek75: Nie, kartę wyjąłem, włączyłem OUT.
maarek75
ktosik, owszem, ale to nie zmienia faktu, że kierowca ma przewidywać co się będzie działo z ciężarówką pod jego nie obecność.
maarek75
WASYL, to nie było konieczne, ale oczywiście nie zabronione.

1

maarek75
WASYL, mam na myśli samo wbicie OUT
maarek75
Ok, juz naprawde muszę spadać, miłej nocy, Panowie.
~ktosik
maarek75
(2015-08-14 00:04:43) ktosik, owszem, ale to nie zmienia faktu, że kierowca ma przewidywać co się będzie działo z ciężarówką pod jego nie obecność.

wlasnie dlatego ma wiedziec ze trzeba wlaczyc OUT

-1

~ktosik
tutaj jest troche podobny przyklad :

jazdaprawna. pl/2009/03/02/funkcj a-out-poza-zakresem- w-tachogreafie-cyfro wym-jak-i-kiedy-ja-z astoowac/#

usunac spacje z linka.
podobny, bo w opisanym tam artykule kierowca odbiera odpoczynek w pojezdzie i zeby bylo wszystko zgodnie z prawem, kierowca nic nie moze robic podczas odpoczynku przy aucie. kazda praca przerywa odpoczynek. a wpis w tacho jest praca.

przeczytajcie calosc i do konca

1

~Don Kowal
Dokładnie tak jak w opisanym tam przykładzie. "Procedura (out) ta jest możliwa do przeprowadzenia bez założenia karty kierowcy dlatego pracownik podjeżdżający pojazdem nie musi posiadać karty kierowcy (formalnie nie musi być kierowcą). Zdziwiło mnie tylko to, że tachograf wyświetla w takim przypadku "jazda bez karty!" ale widocznie tak być musi.

Będę wyjmował kartę, włączał out i do domu.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tym tematem.
Pozdrawiam z autostrady A2. :)

1

~diabel
A niby co mam przewidywać zostawiając auto na bazie, nie jestem właścicielem auta, wyciągam kartę i jadę do domu a co szef będzie z nim robił, jeździł po placu na ''out'' czy bez to nie musi mnie obchodzić, wsiadam, loguję moją kartę i zaczynam pracę, z pewnością też nie odpowiadam za to co się działo z autem pomiędzy wyjęciem a włożeniem mojej karty.

1

~max
OUT stosujemy na terenie państw które nie sa w UE, de*ile parkingowe

-1

~ktosik
diabel - tyle ze co innego jest zostawic auto na bazie, a co innego poza nia udostepniajac pojazd osobom trzecim

1

leon
Kontrola policji w Czechach. Za brak "podbitego wydruku" za okres używania OUT (o którym tu nikt nie wspomniał) zapłaciłem 10tys koron czeskich. Mandat wystawiono na firmę w której pracuję... od tamtego zdarzenia mamy obowiązek zrobienia wydruku i podsteplowania go na naszym serwisie gdy auto jezdziło na OUT...

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.133.157.231

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels