Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Autobus miejski i praca u innego przewoźnika

ID: 166338


Witam. Panowie mam pytanie. Jestem zatrudniony jako kierowca autobusu miejskiego na pełnym etacie. Pracuję 168h w ciągu całego miesiąca łącznie z weekendami. Przy tym cyklu pracy niejednokrotnie wypada mi nawet 3 dni wolnego w ciągu tygodnia. Chciałbym spróbować swoich sił na autobusie turystycznym na tzw. "antenkach" - wyjazd i powrót tego samego dnia, czasem na drugi dzień. Wymogiem pracodawcy jest jednak posiadanie karty kierowcy do tachografu (do tej pory nigdy nie wyrabiałem). U obecnego pracodawcy MZK podpisywałem oświadczenie, że nie wykonuję żadnych prac związanych z czasem pracy kierowców. Dużo moich kolegów jeździ i dorabia jako busiarze albo na ciężarówce, ale nikt oficjalnie się nie przyznaje. Moje pytanie:
1. Czy podczas kontroli na drodze Policja/ITD (jadąc turystykiem) sama karta wystarczy czy muszę mieć jakieś zaświadczenia (jeśli tak to od kogo?)
2. Czy podczas kontroli przez ITD autobusu miejskiego (takowe mamy raz na jakiś czas) inspektorzy mogą zażądać ode mnie karty kierowcy (ponoć mają informację, że została wydana)?
Generalnie takie wyjazdy będą bardzo sporadyczne (raz dwa razy na miesiąc) i na pewno w moim czasie wolnym od pracy w MZK, jak zrobić tak żeby było dobrze i bez przypałów... ?

~DoktorGranat
*.internetia.net.pl

Posty (13)

~DoktorGranat
jak w temacie...
~zły
ku-ku jakom pilotke?
~ku-ku
Normalnom kurna!
~zły
aa-czapkie pilotke:) :)
~ku-ku
Se kurna nie żartuj!
~zły
Tero to juz ło tej pilotce to nic nie kumom:) :)
~edek
ku-ku a co ma pilotka do pracy kierowcy?Granat musisz mieć zezwolenie od tego co Cię zatrudnia czyli MZK, bo inaczej pogubisz się w tym wszystkim a Urząd Skarbowy na takich czeka, nie ryzykuj bo zniszczą Cię U. Skarbowy.
~ku-ku
Można kurna kierownice zablokować!
wrocek13
ku ku jaki ty jestes de*il nie znasz sie a wszedzie tego ryja wsadzasz, chyba ci trzeba go obic buraku wiejski
~adam
Pilotki fajne są,
jednak wolę pilotów

1

ese
Jest rejestr wydanych kart do tachografu cyfrowego w całej UE. Mając wydaną trzeba ją mieć przy sobie podczas kierowania
~desert
mając kartę ITD zawsze Cię o nią poprosi. Dorabiać możesz ale musisz pamiętać o zachowaniu czasu aby nie przewalić godzin. Możesz oczywiście kombinować jak Ci się podoba tyle tylko czy się opłaca. Powiem Ci że ja miałem czołówkę autobusem, człowiek umarł i prokurator wyprał wszystko. Dzisiaj jadąc na drodze z ludzmi trzeba być w każdym calu czystym nie warto kombinować zarobek zbyt mały. Odszedłem z fachu no bo za 2500 zł to nie warto dotykac kierownicy.
~DoktorGranat
Czyli reasumując, można dorabiać ale nie można przekraczać czasu doby i tygodniowego? Więc jak najbardziej nie jest to czynem zabronionym jeżeli robi się to z głową?
Ostatnio rozmawiałem z kierowcą, który pracuje w PKS-ie i dorabia też turystykiem. Mówił mi, że zwyczajową praktyką jest, że po wejściu do pojazdu drukuje on sobie ostatnie (ileś dni?) i na jego odwrocie ręcznie wypisuje swoje godziny jazdy w PKS-ie - Słyszał ktoś coś... Nie czaję może rozwinie ktoś temat?!
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 216.73.216.33

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce