Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Uszkodzona paleta podczas transportu

ID: 163258


Witam,

Chciałbym zapytać jak powinna wyglądać procedura w momencie uszkodzenia materiału podczas transportu. Opiszę sytuację.
Relację miedzy firmami produkcyjnymi. Samochód został załadowany w pkt. A i miał dojechać do punktu B (transport międzynarodowy), samochód zaplombowany i wystawiony dokument CMR. Po dotarciu do punktu B okazało się że plandeka się lekko przetarła i zamoczyła jedną paletę. Kierowca przyznaje się do winy.
I tutaj pojawia się pytanie.
Co z tą paletą? Odbiorca jej nie chce przyjąć i chce zostawić ją na samochodzie, kierowca z kolei nie chce jej zabrać bo ma inny zaplanowany przewóz. Jak powinno wyglądać rozwiązanie w tej sytuacji? Reguluję to jakieś prawo?
Kierowca chciał zdjąć to co zostało uszkodzone i ponieś winne tylko za to uszkodzenie, drugie rozwiązanie jakie zaproponował to zostawienie palety u odbiorcy, sporządzenie protokołu i czekanie na decyzje ubezpieczyciela.
Odbiorca nie odebrał palety i nie zgodził się na takie rozwiązanie, wychodząc z założenia uszkodziłeś Pan to teraz Pan się martw. Czy to jest właściwe podejście? Czy może tak postąpić?

Pozdrawiam.

~Kazukan
*.8.70.186.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (40)

~Kazukan
jak w temacie...
~ludwik
Piszesz protokół w obecności ze dwóch światków i po krzyku kazdy towar ubezpieczony jest jak nie to dziad trans płaci albo załadowca
ese
~ludwik
(2015-04-04 14:13:10) Piszesz protokół w obecności ze dwóch światków i po krzyku kazdy towar ubezpieczony jest jak nie to dziad trans płaci albo załadowca-

No to ubezpieczony jest, czy nie jest ubezpieczony? Czy tak się plecie byle coś pleść? A co na to odpowiednie przepisy? Na przykład Konwencja CMR? Bo co jak co, ale ją to jak katechizm przecież każdy Zawodowy Kierowca zna na wylot, prawda?

1

~lisek
prawdziwy polski cham i dziad transportowy, zwykła prosta menda, samozwańczy transportowiec, nie wiedząc co to ocp, lub wiedząc ale działając w celu niekorzystnego rozporządzenia czyimś mieniem, w celu wprowadzenia w błąd w zakresie co do pojmowanej odpowiedzialności: celowo z premedytacją, rozmyślnie okrada własnego kierowcę pod pretekstem tzw. "obciążenia".
~Kazukan
ok, ale co dalej z paletą, zostaje na naczepie i kierowca/spedycja martwi się co dalej czy zostaje u odbiorcy... ?
~Kazukan
towar ubezpieczony
~gienek
Ese ubezpieczenie powinno byc tak samo jak dziad poqinien skladki odprowadzac zus a zycie pokazuje inaczej bo to polska jest i polak aby jeden drugiego wyj... ał ile sie da

1

ese
~gienek
(2015-04-04 14:34:52) Ese ubezpieczenie powinno byc tak samo jak dziad poqinien skladki odprowadzac zus.. "-

Ciutek błądzisz. Jest bowiem zasadnicza różnica miedzy "powinno" a "musi".
ese
A nawet jeśli jest, to co w powyższej sytuacji? Jak się powinno postąpić? To, mam nadzieję, doskonale wiesz.
jacek-kuba
protokół zdjćia i wszystko-tylko należy mieć odpowiednie OCPa nie schit-bo najtańszy-czutajta drobny druk-ale po co jak są tańsze
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.23.101.60

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels