ID: 162211
Pytanie młodego za 10 punktów?
ID: 162211
ID: 162211
Panowie czy jak mam wbitą dyspozycyjność-oczek iwanie (bez ruchu) na granicy np. 2h, i przejechałem właśnie 4. 5h to mogę to sobie wrzuć w przerwę 45 minut? Podobno jak nie znasz czasu oczekiwania to to już się wbija w inną pracę. A tu przerwę wbić? Nie pytam jak robić, bo wszyscy wiemy. Tylko jak to od strony prawnej wygląda.
Niby dyspozycyjność to ani praca ani przerwa.
ITS/ITD też są nieźle pierd*** w zadaniach raz odklepują np. 2h oczekiwania i daja 45 minut przerwy, a raz sobie wrzucają 45 minut w dyspozycyjność. No ku*** ****.
Co wy o tym sądzicie trakerzy-prawnicy?
Panowie czy jak mam wbitą dyspozycyjność-oczek iwanie (bez ruchu) na granicy np. 2h, i przejechałem właśnie 4. 5h to mogę to sobie wrzuć w przerwę 45 minut? Podobno jak nie znasz czasu oczekiwania to to już się wbija w inną pracę. A tu przerwę wbić? Nie pytam jak robić, bo wszyscy wiemy. Tylko jak to od strony prawnej wygląda.
Niby dyspozycyjność to ani praca ani przerwa.
ITS/ITD też są nieźle pierd*** w zadaniach raz odklepują np. 2h oczekiwania i daja 45 minut przerwy, a raz sobie wrzucają 45 minut w dyspozycyjność. No ku*** ****.
Co wy o tym sądzicie trakerzy-prawnicy?
~młody*.sta.tvknaszapraca.pl
*.sta.tvknaszapraca.pl
Posty (27)
~młody | jak w temacie... | |||
~młody | Jednego mądrego potrzebuję... albo 2 półde*ili | |||
zibi1906
| Pauza to czas kiedy kierowca w sposób dowolny dysponuje swoim czasem. | 1 | ||
~dziadtrans | np. naprawia złoma, albo oczekuje czegoś, kogoś. | |||
~Lel | Te tachografy bardziej męczą kierowców, niż jakby ich nie było. | |||
~Maciek | w załodze czas dyspozycji może być uznany jako przerwa - jak auto jedzie a Ty jedziesz (w zasadzie to jesteś wieziony) na fotelu pasażera. w pojedynczej dyspozycja jest uznawana jako praca, nie jest to Twój czas wolny, bo "jesteś na zawołanie szefa - do jego dyspozycji. Omyłkowo kiedyś zamiast łózka wbiłem kopertę na 45 minut i poszedłem jeść. Kosztowało 300zł. | |||
~dyspo | dyspozycja ( dyzur ) nie jest ani praca, ani odpoczynkiem to jest DYSPOZYCJA to tak jakby pytac czy klad jest motocyklem czy autem.. | |||
~młody | Czyli w książce certyfikat kompetencji zawodowych z 2014 roku najnowasza wersja jest błąd, a its dobrze w zadaniu najpierw odwalił 2h dyspozycyjnosci (jako siedzenie i patrzenie się) a pozniej przerwa 45minut | |||
~ehh | Nie macie wiekszych problemow? | |||
~młody | Boimy się mandatów, dlatego pytamy mądrzejszych... | |||
R2D2
| Nie widziałem ostatnich zadań ITS ale wydaje mi się, że te 45' przerwy zamiast dyspozycyjności może dotyczyć tylko przypadku kiedy jedzie załoga. Zresztą zgodnie z wytyczną ETS-u. Jeżeli jedziesz sam to po 4h30' jazdy i 2h dyspozycyjności powinieneś zrobić przerwę. | |||
R2D2
| Widzę że obrażanie innych jest twoim hobby. Od kiedy dyspozycyjność jest pracą? I poczytaj orzeczenie ETS to porozmawiamy. | |||
~kiero | a od kiedy to w podwójnej robi się pauzę panie g@pa. Dej no mnie tu podstawę prawną bo nie wiem gdzie szukać nawet tego | |||
~kierowca | Dyżur kierowcy[koperta], jest opłacany 50% stawki zasadniczej i w żadnym razie nie jest to pauza. Zaliczana jedynie jako pauza w załodze podwójnej. Zaliczana jest do czasu pracy. Dojazd do miejsca garażowania pojazdu również wykonuje się na dyżurze, a jeżeli prowadzi się pojazd [np:osobowy, to praca, wpis manualny]Art 9 561/2006. Dyzuru się nie wbija, tylko ustawia selektor, i nie wrzuca, tylko zalicza, lub nie. | |||
zibi1906
| 2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki. 3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia, który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest traktowany jako „ inna praca”. | 1 | ||
~kierowca | Każde oczekiwanie na zał i rozł jest dyspozycją, opłacane w/w stawką godzinową. Gapienie się na Tor i oczekiwanie na znak do rozł nie jest pauzą i nie pozwala na swobodne dysponowanie swoim czasem. Rozł i operowanie tzw Ammeise jest już pracą opłacaną 100% stawki godzinowej, co skutkuje wypracowaniem godzin ponadnormatywnych. 80% sioferów tak nie czyni, bo i po co, jak można zjeść normalnie o 21. 00 zaczynając pauze. Acha, nie należy zapomnieć, aby na magazyn zanieść pare browarków, ażeby czas oczekiwania znacznie skrócić !!! | |||
R2D2
| Koperta tzw. dyspozycyjność, dyżur, gotowość nie jest zaliczana do czasu pracy. Art. 7 ustawy o czasie pracy kierowców: "... Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się: 1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy... ; " Natomiast zgoda co tego, że dyżur jest płatny:) | |||
R2D2
| Ech znowu te inwektywy. Jeszcze art. 9 ust. 3 ustawy o czasie pracy kierowców: "... W przypadku gdy pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców, czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem jest czasem dyżuru... ". | |||
~ktosik | a kursu nei robiłeś? a moze papier se kupiłęś? | |||
ese
| R2D2 (2015-03-13 20:20:49) - Ależ skądże.. To legendarne koleżeństwo polskich kierowców. Zgranie. Gotowość do wzajemnej pomocy.. Solidarność też legendarna. Nic dziwnego, że tak sprawnie i z takimi rewelacyjnymi efektami są wszelkie akcje protestacyjne i podobne organizowane i przeprowadzane. | |||
Kiwiland
| Zamiast inwektyw i innych "wypracowan" wystarczyla prosta odpowiedz: dyspozycyjnosc (koperta) nie jest odpoczynkiem! Trzeba jedynie pamietac, ze tachograf "zeruje" czas jazdy, poniewaz dla podwojnej obsady jest "odstepstwo", nie oznacza to jednak, ze "mamy pauze po 4, 5h". Niestety, w wielu osrodkach, na kursach ucza, ze "koperta" moze byc zamiast "lozka" po 4, 5h jazdy. | 1 | ||
~młody | Po pierwsze ~kierowca dyspozycyjność jest zaliczana jako dyżur, stety odwrotnie nie. Dyspozycyjność to ani przerwa ani praca ani inna praca, oglądanie gwiazd. Jednak w najnowszej książce certyfikat kompetencji zawodowych czterech geniuszy przy zalodzie 1osobowej wliczyli sobie przerwę w oczekiwanie. Czyli chłop jechał 4. 5h miał 2h oczekiwania-dyspozyc yjności i po tym znowu 4. 5h jazdy. Śmiech, jedyne opracowanie na Polskę. Strona 372 zadanie 2. I weź tu k*** zdaj certyfikat | |||
~??? | ~g@pa (2015-03-13 18:28:29) max 6 godz pracy i pauza panie R2du. pa2 Ponadto w podwójnej po 9 godz jazdy musi być 45 minut pauzy. Ot taka dygresja dla waszej informacji. Podstawy AETR się kłaniają Ot i drobna różnica a zarazem pytanie. Chamie gapa-inaczej do ciebie się nie odniosę. Od kiedy to jeździmy wedle ATER??? | 1 | ||
~Kamil Tilburg | a tak z innej beczki, kto uzywa koperty normalnie w pracy?? ja jade na mlotkach albo pauza :P | |||
~kiero | Wszyscy ktorzy maja cyfrowe tachografy | |||
~Marcin SE | Nie wszyscy:-) :-) :-) | |||
~realista | AETR? Kto z Was stosuje AETR? Chyba Ci co na wschod jeżdżą. Jesli chodzi o prawidłową odpowieć na pytanie w temacie wątku: Po 4, 5 jazdy zrobisz 2 godziny dyspozycyjności to możesz jechac następne 4, 5. Takie działanie jest zgodne z 561 i oprogramowanie tacho kasuje Ci poprzednią jazde. Żaden przepis nie mówi, że po 4, 5 godz. jazdy ma byc PAUZA. ! |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.