Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pytanie młodego za 10 punktów?

ID: 162211


Panowie czy jak mam wbitą dyspozycyjność-oczek iwanie (bez ruchu) na granicy np. 2h, i przejechałem właśnie 4. 5h to mogę to sobie wrzuć w przerwę 45 minut? Podobno jak nie znasz czasu oczekiwania to to już się wbija w inną pracę. A tu przerwę wbić? Nie pytam jak robić, bo wszyscy wiemy. Tylko jak to od strony prawnej wygląda.

Niby dyspozycyjność to ani praca ani przerwa.

ITS/ITD też są nieźle pierd*** w zadaniach raz odklepują np. 2h oczekiwania i daja 45 minut przerwy, a raz sobie wrzucają 45 minut w dyspozycyjność. No ku*** ****.

Co wy o tym sądzicie trakerzy-prawnicy?

~młody
*.sta.tvknaszapraca.pl

Posty (27)

~młody
jak w temacie...
~młody
Jednego mądrego potrzebuję... albo 2 półde*ili
zibi1906
Pauza to czas kiedy kierowca w sposób dowolny dysponuje swoim czasem.

1

~dziadtrans
np. naprawia złoma, albo oczekuje czegoś, kogoś.
~Lel
Te tachografy bardziej męczą kierowców, niż jakby ich nie było.
~Maciek
w załodze czas dyspozycji może być uznany jako przerwa - jak auto jedzie a Ty jedziesz (w zasadzie to jesteś wieziony) na fotelu pasażera.
w pojedynczej dyspozycja jest uznawana jako praca, nie jest to Twój czas wolny, bo "jesteś na zawołanie szefa - do jego dyspozycji.
Omyłkowo kiedyś zamiast łózka wbiłem kopertę na 45 minut i poszedłem jeść. Kosztowało 300zł.
~dyspo
dyspozycja ( dyzur ) nie jest ani praca, ani odpoczynkiem
to jest DYSPOZYCJA

to tak jakby pytac czy klad jest motocyklem czy autem..
~młody
Czyli w książce certyfikat kompetencji zawodowych z 2014 roku najnowasza wersja jest błąd, a its dobrze w zadaniu najpierw odwalił 2h dyspozycyjnosci (jako siedzenie i patrzenie się) a pozniej przerwa 45minut
~ehh
Nie macie wiekszych problemow?
~młody
Boimy się mandatów, dlatego pytamy mądrzejszych...
R2D2
Nie widziałem ostatnich zadań ITS ale wydaje mi się, że te 45' przerwy zamiast dyspozycyjności może dotyczyć tylko przypadku kiedy jedzie załoga. Zresztą zgodnie z wytyczną ETS-u. Jeżeli jedziesz sam to po 4h30' jazdy i 2h dyspozycyjności powinieneś zrobić przerwę.
R2D2
Widzę że obrażanie innych jest twoim hobby. Od kiedy dyspozycyjność jest pracą? I poczytaj orzeczenie ETS to porozmawiamy.
~kiero
a od kiedy to w podwójnej robi się pauzę panie g@pa. Dej no mnie tu podstawę prawną bo nie wiem gdzie szukać nawet tego
~kierowca
Dyżur kierowcy[koperta], jest opłacany 50% stawki zasadniczej i w żadnym razie nie jest to pauza. Zaliczana jedynie jako pauza w załodze podwójnej. Zaliczana jest do czasu pracy. Dojazd do miejsca garażowania pojazdu również wykonuje się na dyżurze, a jeżeli prowadzi się pojazd [np:osobowy, to praca, wpis manualny]Art 9 561/2006. Dyzuru się nie wbija, tylko ustawia selektor, i nie wrzuca, tylko zalicza, lub nie.
zibi1906
2. Czas spędzony na dojeździe do miejsca postoju pojazdu
objętego zakresem niniejszego rozporządzenia lub powrotu
z tego miejsca, jeżeli pojazd nie znajduje się ani w miejscu
zamieszkani a kierowcy, ani w bazie pracodawcy, w której
kierowca zwykle pracuje, nie jest liczony jako odpoczynek lub
przerwa, chyba że kierowca znajduje się na promie lub
w pociągu i posiada dostęp do koi lub do kuszetki.
3. Czas spędzony przez kierowcę kierującego pojazdem
nieobjętym zakresem niniejszego rozporządzenia do lub
z pojazdu objętego zakresem niniejszego rozporządzenia,
który nie znajduje się w miejscu zamieszkania kierowcy ani
w bazie pracodawcy, gdzie kierowca zazwyczaj pracuje, jest
traktowany jako „ inna praca”.

1

~kierowca
Każde oczekiwanie na zał i rozł jest dyspozycją, opłacane w/w stawką godzinową. Gapienie się na Tor i oczekiwanie na znak do rozł nie jest pauzą i nie pozwala na swobodne dysponowanie swoim czasem. Rozł i operowanie tzw Ammeise jest już pracą opłacaną 100% stawki godzinowej, co skutkuje wypracowaniem godzin ponadnormatywnych. 80% sioferów tak nie czyni, bo i po co, jak można zjeść normalnie o 21. 00 zaczynając pauze. Acha, nie należy zapomnieć, aby na magazyn zanieść pare browarków, ażeby czas oczekiwania znacznie skrócić !!!
R2D2
Koperta tzw. dyspozycyjność, dyżur, gotowość nie jest zaliczana do czasu pracy. Art. 7 ustawy o czasie pracy kierowców: "... Do czasu pracy kierowcy nie wlicza się:
1) czasu dyżuru, jeżeli podczas dyżuru kierowca nie wykonywał pracy... ; "
Natomiast zgoda co tego, że dyżur jest płatny:)
R2D2
Ech znowu te inwektywy. Jeszcze art. 9 ust. 3 ustawy o czasie pracy kierowców: "... W przypadku gdy pojazd jest prowadzony przez dwóch lub więcej kierowców, czas nieprzeznaczony na kierowanie pojazdem jest czasem dyżuru... ".
~ktosik
a kursu nei robiłeś? a moze papier se kupiłęś?
ese
R2D2
(2015-03-13 20:20:49) -

Ależ skądże.. To legendarne koleżeństwo polskich kierowców. Zgranie. Gotowość do wzajemnej pomocy.. Solidarność też legendarna. Nic dziwnego, że tak sprawnie i z takimi rewelacyjnymi efektami są wszelkie akcje protestacyjne i podobne organizowane i przeprowadzane.
Kiwiland
Zamiast inwektyw i innych "wypracowan" wystarczyla prosta odpowiedz: dyspozycyjnosc (koperta) nie jest odpoczynkiem!
Trzeba jedynie pamietac, ze tachograf "zeruje" czas jazdy, poniewaz dla podwojnej obsady jest "odstepstwo", nie oznacza to jednak, ze "mamy pauze po 4, 5h".
Niestety, w wielu osrodkach, na kursach ucza, ze "koperta" moze byc zamiast "lozka" po 4, 5h jazdy.

1

~młody
Po pierwsze ~kierowca dyspozycyjność jest zaliczana jako dyżur, stety odwrotnie nie. Dyspozycyjność to ani przerwa ani praca ani inna praca, oglądanie gwiazd. Jednak w najnowszej książce certyfikat kompetencji zawodowych czterech geniuszy przy zalodzie 1osobowej wliczyli sobie przerwę w oczekiwanie. Czyli chłop jechał 4. 5h miał 2h oczekiwania-dyspozyc yjności i po tym znowu 4. 5h jazdy. Śmiech, jedyne opracowanie na Polskę. Strona 372 zadanie 2. I weź tu k*** zdaj certyfikat
~???
~g@pa
(2015-03-13 18:28:29) max 6 godz pracy i pauza panie R2du. pa2 Ponadto w podwójnej po 9 godz jazdy musi być 45 minut pauzy. Ot taka dygresja dla waszej informacji. Podstawy AETR się kłaniają


Ot i drobna różnica a zarazem pytanie. Chamie gapa-inaczej do ciebie się nie odniosę. Od kiedy to jeździmy wedle ATER???

1

~Kamil Tilburg
a tak z innej beczki, kto uzywa koperty normalnie w pracy??

ja jade na mlotkach albo pauza :P
~kiero
Wszyscy ktorzy maja cyfrowe tachografy
~Marcin SE
Nie wszyscy:-) :-) :-)
~realista
AETR? Kto z Was stosuje AETR? Chyba Ci co na wschod jeżdżą. Jesli chodzi o prawidłową odpowieć na pytanie w temacie wątku: Po 4, 5 jazdy zrobisz 2 godziny dyspozycyjności to możesz jechac następne 4, 5. Takie działanie jest zgodne z 561 i oprogramowanie tacho kasuje Ci poprzednią jazde. Żaden przepis nie mówi, że po 4, 5 godz. jazdy ma byc PAUZA. !
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.143.237.140

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels