ID: 161921
8, 5 euro dla kierowcy busa w niemczech
ID: 161921
ID: 161921
Stawka minimalna, a zatrzymywania Polskich busów w Niemczech
Jedni mówią, że od 15 stycznia br, a drudzy zaś do końca stycznia. Niestety Niemieckie służby, aż tyle nie czekały...
Rozpoczęły się pierwsze kontrole Busów dotyczące płacy minimalnej i prowadzenia książek czasu pracy kierowcy. Jeszcze miesiąc temu śmiało wypowiadałem się w różnych forach, że podczas wielu kontroli na terytorium Niemiec ani razu nie miałem sprawdzanej książki czasu pracy kierowcy. Sprawa wymknęła się z pod kontroli wczoraj...
Choć towar nie był ładowny u naszych sąsiadów - a w Anglii i docelowo miał trafić do Włoszech - BAG postanowił inaczej. Około godziny 10. 00 w okolicach Stuttgartu (droga numer 8) zostaję zatrzymany - z drogi - do kontroli. Znając język niemiecki, nie mając dotychczas problemów, pewnie i bez potrzebnych napięć, przygotowywałem dokumenty. Niestety, dotychczasowe "papiery" okazały się niewystarczające. Dlaczego?! Nie posiadałem tzw. kontrollbuch-a za co na dobry początek została nałożona kwota 120 Euro. Winy kierowca. To jeszcze nie koniec. Policjant, który przeprowadzał kontrole (dodam, że pomimo auto wg. CMR było przeważone ok 300 kg) poprosił o okazanie umowy. Wiedząc a raczej słysząc, że u naszych sąsiadów obowiązuje stawka 8, 5 euro za godzinę, udałem "głupiego" wykonując tym samym telefon do firmy.
Zostałem wraz z busikiem ściągnięty na tzw. "hofa" a potem na parking strzeżony, bo według kontrolującego moja praca nie jest opłacana po stawce jaka obowiązuje na całym terytorium Niemiec. Niestety nie pomogły telefony moje ani firmy do ambasady: "Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech.
Bus i ja wypoczywamy z towarem, który miał być na rano (środa, 14. 01. 2014 r. ) już w Italii, trwają rozmowy z ambasadą, prawnikami z firmy oraz tutejszą Policją. Jak na razie mija 14 godzin i nikt nie wie co będzie dalej. Dodam, że zapłacony został mandat 120 Euro za książkę a firma otrzymała karę, której nie przyjąłem w wysokości 5 000 Euro jako upomnienie.
Zatem koledzy warto zastanowić się, czy spedycja w której jeździmy jest w stanie pokrywać takie mandaty a ponoć, jak się okazało po okresie "karencji" mają być (karty -dodaje red. ) jeszcze wyższe. Oczywiście dzisiaj przepracowałem 10 h ( w tym 6 jazdy) i więcej nie mogę (uśmiech kierowcy - dodaje red. ).
Rozmowa z kierowcą odbyła się we wtorek (13. 01) i nie jest to żart primaaprilisowy. Redakcja jest w stałym kontakcie z kierowcą i o dalszych skutkach tej sprawy będziemy informowali na bieżąco.
Stawka minimalna, a zatrzymywania Polskich busów w Niemczech
Jedni mówią, że od 15 stycznia br, a drudzy zaś do końca stycznia. Niestety Niemieckie służby, aż tyle nie czekały...
Rozpoczęły się pierwsze kontrole Busów dotyczące płacy minimalnej i prowadzenia książek czasu pracy kierowcy. Jeszcze miesiąc temu śmiało wypowiadałem się w różnych forach, że podczas wielu kontroli na terytorium Niemiec ani razu nie miałem sprawdzanej książki czasu pracy kierowcy. Sprawa wymknęła się z pod kontroli wczoraj...
Choć towar nie był ładowny u naszych sąsiadów - a w Anglii i docelowo miał trafić do Włoszech - BAG postanowił inaczej. Około godziny 10. 00 w okolicach Stuttgartu (droga numer 8) zostaję zatrzymany - z drogi - do kontroli. Znając język niemiecki, nie mając dotychczas problemów, pewnie i bez potrzebnych napięć, przygotowywałem dokumenty. Niestety, dotychczasowe "papiery" okazały się niewystarczające. Dlaczego?! Nie posiadałem tzw. kontrollbuch-a za co na dobry początek została nałożona kwota 120 Euro. Winy kierowca. To jeszcze nie koniec. Policjant, który przeprowadzał kontrole (dodam, że pomimo auto wg. CMR było przeważone ok 300 kg) poprosił o okazanie umowy. Wiedząc a raczej słysząc, że u naszych sąsiadów obowiązuje stawka 8, 5 euro za godzinę, udałem "głupiego" wykonując tym samym telefon do firmy.
Zostałem wraz z busikiem ściągnięty na tzw. "hofa" a potem na parking strzeżony, bo według kontrolującego moja praca nie jest opłacana po stawce jaka obowiązuje na całym terytorium Niemiec. Niestety nie pomogły telefony moje ani firmy do ambasady: "Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech.
Bus i ja wypoczywamy z towarem, który miał być na rano (środa, 14. 01. 2014 r. ) już w Italii, trwają rozmowy z ambasadą, prawnikami z firmy oraz tutejszą Policją. Jak na razie mija 14 godzin i nikt nie wie co będzie dalej. Dodam, że zapłacony został mandat 120 Euro za książkę a firma otrzymała karę, której nie przyjąłem w wysokości 5 000 Euro jako upomnienie.
Zatem koledzy warto zastanowić się, czy spedycja w której jeździmy jest w stanie pokrywać takie mandaty a ponoć, jak się okazało po okresie "karencji" mają być (karty -dodaje red. ) jeszcze wyższe. Oczywiście dzisiaj przepracowałem 10 h ( w tym 6 jazdy) i więcej nie mogę (uśmiech kierowcy - dodaje red. ).
Rozmowa z kierowcą odbyła się we wtorek (13. 01) i nie jest to żart primaaprilisowy. Redakcja jest w stałym kontakcie z kierowcą i o dalszych skutkach tej sprawy będziemy informowali na bieżąco.
~ŁUKASZ*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (18)
~ŁUKASZ | jak w temacie... | |||
~kiero. | dzis czytałem artykuł, że jakby przyjąć stawke 8, 5 euro to polskie opiekunki w niemczech powinny zarabiać 6000 euro miesiecznie. Ile zarabiają szoferzy?. | |||
~kiero. | Problem w tym, że niemiaszki opiekunkom nie chcą płacić takiej kasy. Coś tu wyrażnie nie gra. | |||
~ŁUKASZ | Od 15 stycznia, każdy kierowca który podróżuje przez terytorium Niemiec będzie zarabiał wg. umowy o pracę, minimum 5684, 80 PLN brutto. | |||
~ktosik | Łukasz - nie jestes na biezaco, a siejesz panike ( chyba tylko u siebie ) niemcy juz dosc dawno wycofali sie z milogu dla tranzytowcow po drugie - milog zostal zawieszony po trzecie kontrolbuch obowiazuje od kilku (nastu? ) lat dla dostawczakow, wiec o co kaman? | 1 | ||
~ŁUKASZ | ://busiarze. com. pl/news/158-pilne-ki erowcy-busow-beda-za rabiac-85e-h-powazne -kary. html | |||
~ŁUKASZ | poczytajcie bo jak chcesz cos wkleic to zaraz strona robi sie niedostepna | |||
~ŁUKASZ | ktosik milog niezostał zawieszony a tylko polacy sie odwołali po drugie jezdze 6 lat i dopiero teraz chcieli odemnie kontrolbuch tak samo jak od kolegi | |||
~ŁUKASZ | dobrze niech sie wezma za to wkaoncu to my odpowiadamy za transport ładunków nie spedytor nie szef tylko kierowca | |||
~ktosik | Skarga do niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego w sprawie 8, 5 E etransport. pl/forum161866. 0. html to ze teraz chcieli nie znaczy ze nie obowiazywalo wczesniej | |||
~toytoy | niech zyje loi macron | |||
~andrzej | przepisy nie obowizuja samochdow do 3, 5 t dmc, jedynie książka, opłata od 20- 50 euro bo tak płaciłem. Nie znajdziesz w żadnych przepisach u niemca ze cie obowiązują nowe przepisy. ŚCIEMA proszę pana!!! | |||
Eminem
| i co Niemcy odpuścili. żenada... www. wiola-transport. pl | |||
~ktosik | w tej formie. zmienia, dopracuja nie boj nic. tak czy siak zamkna sporo polskich firm transportowych. fachowcy zza kolka wroca do wyuczonych zawodow ( spora ich grupa ) | |||
~Borsuk183 | Andrzejku... Milog obowiązuje wszystkich pracujących na terenie Niemiec! Gdzieś to czytał że powyżej 3, 5T? | |||
~... | Nie sluchaj tego id. i. oty ktosika. Milog obowiazuje od stycznia, a na razie jest zawieszony tylko tranzyt, co nie oznacza, ze nie trzeba byc zarejstrowanym w Niemczech. Kara 5000eur jest za niezarejestrowanie kierowcy w niemieckim systemie i nie ma nic wspolnego z tym, ze jechales w tranzycie. | -1 | ||
zetek
| informacje znajdujące się na stronie GITD, wzór książki i opis po polsku również na stronie inspekcji Przepis y dotyczące przewozów na terenie Niemiec wykonywanych pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2, 8 t do 3, 5 t. Dodano: 09/07/12 W związku z pojawiającą się znaczną liczbą zapytań dotyczących obowiązujących na terenie Niemiec przepisów prawnych w stosunku do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2, 8 tony do 3, 5 tony, w oparciu o informacje przesłane przez niemieckie służby kontrolne BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, co następuje: - zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2, 8 t, a maksymalnie 3, 5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2, 8 t i mniejszej niż 3, 5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie. Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m. in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją: ://www. bag. bund. de/cln_011/SharedDoc s/Downloads/DE/Formu lare_Hinweisblaetter /Tageskontrollblatt. html W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2, 8 t i nie wyższej niż 3, 5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej). Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3, 5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006. Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku: - pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p), - pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia, - pojazdów, służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem, - maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów), - pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd, - pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. - Czy aby na pewno nie ma wewnętrznych przepisów?"Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech. (... ) Wcale się nie dziwię tej informacji. Kontrollbuch Cię obowiązuje, czyli dokumentowania swojego czasu pracy. | 1 | ||
zetek
| To też ludzie forumowiczu o nicku ~Dziad Bozpolski. Etyka zawodowa, wartościowy zbiór norm. Zanika w wielu zawodach, szkoda... | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz