ID: 161921
8, 5 euro dla kierowcy busa w niemczech
ID: 161921
ID: 161921
Stawka minimalna, a zatrzymywania Polskich busów w Niemczech
Jedni mówią, że od 15 stycznia br, a drudzy zaś do końca stycznia. Niestety Niemieckie służby, aż tyle nie czekały...
Rozpoczęły się pierwsze kontrole Busów dotyczące płacy minimalnej i prowadzenia książek czasu pracy kierowcy. Jeszcze miesiąc temu śmiało wypowiadałem się w różnych forach, że podczas wielu kontroli na terytorium Niemiec ani razu nie miałem sprawdzanej książki czasu pracy kierowcy. Sprawa wymknęła się z pod kontroli wczoraj...
Choć towar nie był ładowny u naszych sąsiadów - a w Anglii i docelowo miał trafić do Włoszech - BAG postanowił inaczej. Około godziny 10. 00 w okolicach Stuttgartu (droga numer 8) zostaję zatrzymany - z drogi - do kontroli. Znając język niemiecki, nie mając dotychczas problemów, pewnie i bez potrzebnych napięć, przygotowywałem dokumenty. Niestety, dotychczasowe "papiery" okazały się niewystarczające. Dlaczego?! Nie posiadałem tzw. kontrollbuch-a za co na dobry początek została nałożona kwota 120 Euro. Winy kierowca. To jeszcze nie koniec. Policjant, który przeprowadzał kontrole (dodam, że pomimo auto wg. CMR było przeważone ok 300 kg) poprosił o okazanie umowy. Wiedząc a raczej słysząc, że u naszych sąsiadów obowiązuje stawka 8, 5 euro za godzinę, udałem "głupiego" wykonując tym samym telefon do firmy.
Zostałem wraz z busikiem ściągnięty na tzw. "hofa" a potem na parking strzeżony, bo według kontrolującego moja praca nie jest opłacana po stawce jaka obowiązuje na całym terytorium Niemiec. Niestety nie pomogły telefony moje ani firmy do ambasady: "Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech.
Bus i ja wypoczywamy z towarem, który miał być na rano (środa, 14. 01. 2014 r. ) już w Italii, trwają rozmowy z ambasadą, prawnikami z firmy oraz tutejszą Policją. Jak na razie mija 14 godzin i nikt nie wie co będzie dalej. Dodam, że zapłacony został mandat 120 Euro za książkę a firma otrzymała karę, której nie przyjąłem w wysokości 5 000 Euro jako upomnienie.
Zatem koledzy warto zastanowić się, czy spedycja w której jeździmy jest w stanie pokrywać takie mandaty a ponoć, jak się okazało po okresie "karencji" mają być (karty -dodaje red. ) jeszcze wyższe. Oczywiście dzisiaj przepracowałem 10 h ( w tym 6 jazdy) i więcej nie mogę (uśmiech kierowcy - dodaje red. ).
Rozmowa z kierowcą odbyła się we wtorek (13. 01) i nie jest to żart primaaprilisowy. Redakcja jest w stałym kontakcie z kierowcą i o dalszych skutkach tej sprawy będziemy informowali na bieżąco.
Stawka minimalna, a zatrzymywania Polskich busów w Niemczech
Jedni mówią, że od 15 stycznia br, a drudzy zaś do końca stycznia. Niestety Niemieckie służby, aż tyle nie czekały...
Rozpoczęły się pierwsze kontrole Busów dotyczące płacy minimalnej i prowadzenia książek czasu pracy kierowcy. Jeszcze miesiąc temu śmiało wypowiadałem się w różnych forach, że podczas wielu kontroli na terytorium Niemiec ani razu nie miałem sprawdzanej książki czasu pracy kierowcy. Sprawa wymknęła się z pod kontroli wczoraj...
Choć towar nie był ładowny u naszych sąsiadów - a w Anglii i docelowo miał trafić do Włoszech - BAG postanowił inaczej. Około godziny 10. 00 w okolicach Stuttgartu (droga numer 8) zostaję zatrzymany - z drogi - do kontroli. Znając język niemiecki, nie mając dotychczas problemów, pewnie i bez potrzebnych napięć, przygotowywałem dokumenty. Niestety, dotychczasowe "papiery" okazały się niewystarczające. Dlaczego?! Nie posiadałem tzw. kontrollbuch-a za co na dobry początek została nałożona kwota 120 Euro. Winy kierowca. To jeszcze nie koniec. Policjant, który przeprowadzał kontrole (dodam, że pomimo auto wg. CMR było przeważone ok 300 kg) poprosił o okazanie umowy. Wiedząc a raczej słysząc, że u naszych sąsiadów obowiązuje stawka 8, 5 euro za godzinę, udałem "głupiego" wykonując tym samym telefon do firmy.
Zostałem wraz z busikiem ściągnięty na tzw. "hofa" a potem na parking strzeżony, bo według kontrolującego moja praca nie jest opłacana po stawce jaka obowiązuje na całym terytorium Niemiec. Niestety nie pomogły telefony moje ani firmy do ambasady: "Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech.
Bus i ja wypoczywamy z towarem, który miał być na rano (środa, 14. 01. 2014 r. ) już w Italii, trwają rozmowy z ambasadą, prawnikami z firmy oraz tutejszą Policją. Jak na razie mija 14 godzin i nikt nie wie co będzie dalej. Dodam, że zapłacony został mandat 120 Euro za książkę a firma otrzymała karę, której nie przyjąłem w wysokości 5 000 Euro jako upomnienie.
Zatem koledzy warto zastanowić się, czy spedycja w której jeździmy jest w stanie pokrywać takie mandaty a ponoć, jak się okazało po okresie "karencji" mają być (karty -dodaje red. ) jeszcze wyższe. Oczywiście dzisiaj przepracowałem 10 h ( w tym 6 jazdy) i więcej nie mogę (uśmiech kierowcy - dodaje red. ).
Rozmowa z kierowcą odbyła się we wtorek (13. 01) i nie jest to żart primaaprilisowy. Redakcja jest w stałym kontakcie z kierowcą i o dalszych skutkach tej sprawy będziemy informowali na bieżąco.
~ŁUKASZ*.play-internet.pl
*.play-internet.pl
Posty (18)
~ŁUKASZ | jak w temacie... | |||
~kiero. | dzis czytałem artykuł, że jakby przyjąć stawke 8, 5 euro to polskie opiekunki w niemczech powinny zarabiać 6000 euro miesiecznie. Ile zarabiają szoferzy?. | |||
~kiero. | Problem w tym, że niemiaszki opiekunkom nie chcą płacić takiej kasy. Coś tu wyrażnie nie gra. | |||
~ŁUKASZ | Od 15 stycznia, każdy kierowca który podróżuje przez terytorium Niemiec będzie zarabiał wg. umowy o pracę, minimum 5684, 80 PLN brutto. | |||
~ktosik | Łukasz - nie jestes na biezaco, a siejesz panike ( chyba tylko u siebie ) niemcy juz dosc dawno wycofali sie z milogu dla tranzytowcow po drugie - milog zostal zawieszony po trzecie kontrolbuch obowiazuje od kilku (nastu? ) lat dla dostawczakow, wiec o co kaman? | 1 | ||
~ŁUKASZ | ://busiarze. com. pl/news/158-pilne-ki erowcy-busow-beda-za rabiac-85e-h-powazne -kary. html | |||
~ŁUKASZ | poczytajcie bo jak chcesz cos wkleic to zaraz strona robi sie niedostepna | |||
~ŁUKASZ | ktosik milog niezostał zawieszony a tylko polacy sie odwołali po drugie jezdze 6 lat i dopiero teraz chcieli odemnie kontrolbuch tak samo jak od kolegi | |||
~ŁUKASZ | dobrze niech sie wezma za to wkaoncu to my odpowiadamy za transport ładunków nie spedytor nie szef tylko kierowca | |||
~ktosik | Skarga do niemieckiego Trybunału Konstytucyjnego w sprawie 8, 5 E etransport. pl/forum161866. 0. html to ze teraz chcieli nie znaczy ze nie obowiazywalo wczesniej | |||
~toytoy | niech zyje loi macron | |||
~andrzej | przepisy nie obowizuja samochdow do 3, 5 t dmc, jedynie książka, opłata od 20- 50 euro bo tak płaciłem. Nie znajdziesz w żadnych przepisach u niemca ze cie obowiązują nowe przepisy. ŚCIEMA proszę pana!!! | |||
Eminem
| i co Niemcy odpuścili. żenada... www. wiola-transport. pl | |||
~ktosik | w tej formie. zmienia, dopracuja nie boj nic. tak czy siak zamkna sporo polskich firm transportowych. fachowcy zza kolka wroca do wyuczonych zawodow ( spora ich grupa ) | |||
~Borsuk183 | Andrzejku... Milog obowiązuje wszystkich pracujących na terenie Niemiec! Gdzieś to czytał że powyżej 3, 5T? | |||
~... | Nie sluchaj tego id. i. oty ktosika. Milog obowiazuje od stycznia, a na razie jest zawieszony tylko tranzyt, co nie oznacza, ze nie trzeba byc zarejstrowanym w Niemczech. Kara 5000eur jest za niezarejestrowanie kierowcy w niemieckim systemie i nie ma nic wspolnego z tym, ze jechales w tranzycie. | -1 | ||
zetek
| informacje znajdujące się na stronie GITD, wzór książki i opis po polsku również na stronie inspekcji Przepis y dotyczące przewozów na terenie Niemiec wykonywanych pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2, 8 t do 3, 5 t. Dodano: 09/07/12 W związku z pojawiającą się znaczną liczbą zapytań dotyczących obowiązujących na terenie Niemiec przepisów prawnych w stosunku do pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 2, 8 tony do 3, 5 tony, w oparciu o informacje przesłane przez niemieckie służby kontrolne BAG (Bundesamt für Güterverkehr) niniejszym informujemy, co następuje: - zgodnie z § 1, ust. 1, pozycja 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) kierowcy pojazdów, których ciężar całkowity wraz z przyczepą/naczepą wynosi więcej niż 2, 8 t, a maksymalnie 3, 5 t, zobowiązani są do dokumentowania czasu jazdy, przerw, innego czasu pracy i odpoczynku w myśl § 1, ust. 6 powyższego Rozporządzenia. Obowiązek dokumentacji oznacza, że kierowcy pojazdów o masie powyżej 2, 8 t i mniejszej niż 3, 5 t, w których nie jest zamontowany tachograf, muszą zgodnie z § 1, ust. 6 Rozporządzenia, w połączeniu z § 17 Ustawy o czasie pracy (Arbeitszeitgesetz) o ile nie są objęci wyjątkami uregulowanymi w Rozporządzeniu codziennie zapisywać czas jazdy, wszelkie inne czasy pracy, przerwy i okresy odpoczynku. Każda strona dokumentacji musi zawierać imię i nazwisko kierowcy, datę, numer rejestracyjny pojazdu, stan licznika oraz nazwę miejscowość, w której rozpoczęto i w której zakończono jazdę. Wszystkie dane należy wpisywać bezzwłocznie. Ww. zapisy powinny być prowadzone w formie formularza (tzw. Tageskontrollblatt), który jest dostępny m. in. na stronie internetowej BAG, do której link podajemy poniżej oraz w pliku pod niniejszą informacją: ://www. bag. bund. de/cln_011/SharedDoc s/Downloads/DE/Formu lare_Hinweisblaetter /Tageskontrollblatt. html W momencie przeprowadzania kontroli drogowej kierowca pojazdu o DMC powyżej 2, 8 t i nie wyższej niż 3, 5 t zobowiązany jest do okazania zapisów bieżących oraz za 28 dni poprzedzające dzień kontroli. W przypadku, gdy kierowca nie prowadził pojazdu, bądź prowadził pojazd wobec którego nie istniał obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowcy powinien okazać zaświadczenie zgodne z §20 Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (dostępne w pliku poniżej). Dopuszczalne okresy prowadzenia pojazdu, jak również wymagane minimalne okresy odpoczynków, zgodnie z przekazanymi przez stronę niemiecką informacjami mają dokładnie takie same wartości, jak w przypadku kierowców pojazdów o DMC powyżej 3, 5 t, tj. określone w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006. Zgodnie z § 1, ust. 1, poz. 1 niemieckiego Rozporządzenia w sprawie załóg pojazdów mechanicznych (Fahrpersonalverordn ung) powyższy przepis nie ma zastosowania w przypadku: - pojazdów wymienionych w Rozporządzeniu (WE) Nr 561/2006, Art. 3, litery: b) do i) oraz art. 13, litery: a) do m) oraz o) do p), - pojazdów przewożących materiały, sprzęt lub urządzenia potrzebne do wykonywania działalności zawodowej prowadzonej przez wykonującego transport, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie stanowi jego głównego zajęcia, - pojazdów, służących do przewozu dóbr należących do wykonującego transport, które są produktami rzemieślniczymi, produktami powstałymi w małych seriach, bądź takimi których naprawa przewidziana jest w miejscu prowadzonej przez kierującego pojazdem działalności zawodowej, jeśli tylko prowadzenie pojazdu nie jest jego głównym zajęciem, - maszyn samobieżnych zgodnie z § 2 nr 17 Rozporządzenia o dopuszczeniu pojazdów do ruchu (tj. pojazdów, które ze względu na swoją konstrukcję oraz szczególne przeznaczenie, nie służą do przewozu osób lub towarów), - pojazdy dostosowane i wykorzystywane jako punkty sprzedaży dóbr na miejscowych targowiskach, o ile prowadzenie pojazdu nie jest podstawowym zajęciem prowadzącego pojazd, - pojazdów używanych w promieniu 250 kilometrów od miejsca przedsiębiorstwa do transportu produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego określonych w art 3 § 1 Rozporządzenia (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 Października 2009 określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi. - Czy aby na pewno nie ma wewnętrznych przepisów?"Obecnie przebywa Pan na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i obowiązują Pana wszystkie przepisy wg. kraju w jakim się Pan znajduje. " - taka informacja została przekazana z ambasady RP w Niemczech. (... ) Wcale się nie dziwię tej informacji. Kontrollbuch Cię obowiązuje, czyli dokumentowania swojego czasu pracy. | 1 | ||
zetek
| To też ludzie forumowiczu o nicku ~Dziad Bozpolski. Etyka zawodowa, wartościowy zbiór norm. Zanika w wielu zawodach, szkoda... | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.