ID: 160072
duże ciśnienie w układzie chłodzenia daf xf 105
ID: 160072
ID: 160072
witam potrzebuje pomocy: Daf 105 2009r bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia płyn nie przedostaje sie do oleju ani odwrotnie. Wszystkie opaski na wężach gumowych dokreciłem bo uciekał płyn ciśnienie pozostaje nawet po 12h pauzy na zimnym silniku może miał ktoś taki problem? proszę o rade od czego zacząć? Sprężarke powietrza wymieniłem na nową
witam potrzebuje pomocy: Daf 105 2009r bardzo duże ciśnienie w układzie chłodzenia płyn nie przedostaje sie do oleju ani odwrotnie. Wszystkie opaski na wężach gumowych dokreciłem bo uciekał płyn ciśnienie pozostaje nawet po 12h pauzy na zimnym silniku może miał ktoś taki problem? proszę o rade od czego zacząć? Sprężarke powietrza wymieniłem na nową
Posty (56)
marcin2
| jak w temacie... | |||
~rok | może obniżyła sie tuleja, u nas tak było | |||
marcin2
| ciekawe jest to ze trzyma ciśnienie do następnego dnia w układzie | |||
~... | Może zacznij od termostatu... | |||
~mat | odkręć sobie kolego korek ciśnieniowy na zbiorniku wyruwnawczym o jeden obrót i będzie ok, bo możesz mieć przypchany, ja tak zrobiłem u siebie i jest spoko | |||
max-daf
| Kolego zacznij od wymiany korka tego z tyłu zbiorniczka ( nie wlewowy ) Jak to nie pomoże to opuściła się tuleja, trzeba zdjąć głowice sprawdzić na której tulei przedostaje się kompresja do układu chłodzenia wyjąć tą tuleje, przyszlifować blok w wypustce na tuleje (nie próbuj tego robić diaxem musi być do tego specjalny przyrząd do honowania tulei ) potem zamawiasz w serwisie tuleje nad wymiarową i po kłopocie. Ale polecam ci zrobić to w ASO ponieważ można się machnąć i za dużo zjechać blok a wtedy lipa blok na złom. | 2 | ||
Assad
| No, no, forum fachowców. To czym to się szlifuje blok? Diaksem? A cóż to za wynalazek bo chyba nie szlifierka kątowa? | -1 | ||
max-daf
| to co proponujesz Assad? ? położyć się i płakać? ? | |||
Assad
| Kolego max-daf (chyba mogę tak się do ciebie zwrócić ) , korek o którym piszesz ma zaworek o odwrotnym działaniu tj. wpuszcza powietrze gdy płyn w układzie stygnie i się kurczy a zamyka się powodując pewne ciśnienie po nagrzaniu się płynu. W dafie jest nadciśnieniowy układ chłodzenia. Moim zdaniem winna jest sprężarka ale skoro została wymieniona na nową... | |||
Assad
| marcin2 (2015-02-04 09:14:53) ciekawe jest to ze trzyma ciśnienie do następnego dnia w układzie To też przemawiałoby za sprężarką A na ile ona była nowa? Czy może po prostu druga? | |||
max-daf
| Kolego Assad układ chłodzenia w dafie jest ciśnieniowy i ten korek działa zupełnie odwrotnie on wypuszcza nadmiar ciśnienia z układu. Nie wiem tak naprawdę jak może działać układ ''nadciśnieniowy'' nie spotkałem się jeszcze z takim, wiem że pompa pracuje płyn się rozgrzewa zajmuje coraz więcej miejsca i wtedy tworzy się ciśnienie w układzie które jak urośnie do wartości 0. 8 bar. zostaje przez ten koreczek upuszczone. Kompresor nowy więc raczej bym na niego nie stawiał aczkolwiek różne rzeczy mogą się zdarzyć. Wymień korek jak nie pomoże to stawiam że tuleja się opuściła ( zdarza się to w tych autach ). Pozdrawiam. | 1 | ||
max-daf
| Assad oczywiście że możesz się tak do mnie zwracać :) | |||
~tak to jest | u mnie poprostu była to wina uszczelki po głowica do tego jak ruszałem pokretłem od ogrzewania kabiny to bulgotało jakby był układ zapowietrzony po wymianie uszczelki jest spokój | |||
marcin2
| u mnie też są te objawy bulgotania w nagrzewnicy. Kompresor został wymieniony na nówke orginał daf. Zastanawia mnie to czy jeżeli by to była uszczelko pod głowica czy obniżona tuleja to OK ale wtedy ciśnienie z układu by spadało po jakims czasie a u mnie utrzymuje sie do 15h a może i wiecej | |||
marcin2
| przyczyną była obnizona tuleja : ( w następnym Dafie mam te same objawy szlak by trafił te dafy chyba to norm albo zbieg okoliczności | |||
max-daf
| To nie jest norma :) Na którym tuleja się opuściła? ? 4-5? ? Co zrobiłeś? Wymiana bloku czy honowanie i tuleja nadwymiar? ? | 1 | ||
~piotrek | płyn do oleju? Uszczelka pod głowicą. | |||
~max | dokładnie, uszczelka pod glowicą | |||
marcin2
| tuleja opuściła sie na 1 honowanie + tuleja nadwymiar | |||
~Benek12 | Witam. Mam pytanie do (marcin2) na ile pomogło to honowanie gdzie robiłeś i ile kosztowało, bo mam dafa z tymi samymi objawami | |||
~olek | a sprężarka powietrza jest ok? | |||
~daf 105 | Nas to kosztowało 12tys, nie warto się łudzić że to sprężarka czy głowica, opuszczone tuleje to w 105 standard, Paccard z silnikiem się nie popisał i tyle w temacie po 600 tkm zaczynają się problemy | |||
~Benek12 | Raczej to nie sprężarka bo w chłodnicy jest CO2. Kolego daf105 gdzie robiliście naprawę na serwisie czy na innym warsztacie i czy to honowanie pomogło? | |||
~Maxxi | kolego daf 105 czy mógłbyś mi na priv napisać gdzie dokonywałeś naprawy bo za to samo w serwisie mówią że będzie 20 tys. janek-trans@wp. pl | |||
~por | Możecie coś podpowiedzieć co może być, tuleje sprawdzone na wysokość, głowica splanowana i sprawdzona, uszczelka zmieniona, silnik złożony, bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym?. | |||
~qqq | jeszcze możesz sprawdzić sprężarkę powietrza, sprawdzałeś tuleję na wysokość, a czy któraś tuleja nie jest pęknięta nie sprawdzałeś? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.