ID: 159334
Proszę o pomoc w sprawie norm czasu pracy/jazdy
ID: 159334
ID: 159334
Robię kad D i mam kilka pytań co do czasu pracy i jazdy. Im więcej o tym czytam tym większy mam mętlik w głowie. Proszę o wyrozumiałość. NIe miałem wcześniej z tym styczności. Pracowałem w innej branży ale tereaz tak wyszło że musze zmienić pracę.
1. Co to jest czas pracy? Bo czas jazdy to wiadomo. Czas jazdy to 9 godz i możliwe 10 dwa razy w tygodniu. w tygodniu i 56 godz na tydz i 90 na dwa. Wiem tylko że czas przcy to średnio 48h.
2. Następna kwestia to przerwa dzielona.
Wiem że jest norma 4, 5 godz jazdy 45 przerwy 4, 5godz jazdy. A jak jest z tą przerwą dzieloną 15 -30?
Np. mpgę jechać 3 godz - 15min przerwy - 1 jazda - 30minprzerwa - 3 jazda - 15min przerwa - 1 jazda - 30min. przerwa - 1 jazda
Czy sa jakieś zasady dzielenia czy moge dowolnie jechać np 4 godz i potem 15 przerwy i 0. 5 jazdy i 30 min przerwy?? Chodzi mi o ten czas jazdy.
3. Co w przypadku gdy jadę z tacho a*alogowym i przekroczę dozwolony czas jazdy, np będe jechał ciągle 5 godz? Na najbliższym postoju wyjmuję wykresówkę i pisze na odwrocie przyczynę przedłużenia? i co wtedy z przerwą?
Narazie tyle ale pewnie będe miał dużo więcej pytań.
Robię kad D i mam kilka pytań co do czasu pracy i jazdy. Im więcej o tym czytam tym większy mam mętlik w głowie. Proszę o wyrozumiałość. NIe miałem wcześniej z tym styczności. Pracowałem w innej branży ale tereaz tak wyszło że musze zmienić pracę.
1. Co to jest czas pracy? Bo czas jazdy to wiadomo. Czas jazdy to 9 godz i możliwe 10 dwa razy w tygodniu. w tygodniu i 56 godz na tydz i 90 na dwa. Wiem tylko że czas przcy to średnio 48h.
2. Następna kwestia to przerwa dzielona.
Wiem że jest norma 4, 5 godz jazdy 45 przerwy 4, 5godz jazdy. A jak jest z tą przerwą dzieloną 15 -30?
Np. mpgę jechać 3 godz - 15min przerwy - 1 jazda - 30minprzerwa - 3 jazda - 15min przerwa - 1 jazda - 30min. przerwa - 1 jazda
Czy sa jakieś zasady dzielenia czy moge dowolnie jechać np 4 godz i potem 15 przerwy i 0. 5 jazdy i 30 min przerwy?? Chodzi mi o ten czas jazdy.
3. Co w przypadku gdy jadę z tacho a*alogowym i przekroczę dozwolony czas jazdy, np będe jechał ciągle 5 godz? Na najbliższym postoju wyjmuję wykresówkę i pisze na odwrocie przyczynę przedłużenia? i co wtedy z przerwą?
Narazie tyle ale pewnie będe miał dużo więcej pytań.
Posty (20)
Gajda
| jak w temacie... | |||
~kiero | pauze 45 minut dzielisz dowolnie np 3 minuty jazdy 15 pauzy i 4. 27 i 30 minut pauzy lub 1h jazdy 15 pauzy i 3. 5 jazdy i 30 pauzy. To jak ci pasuje, i nie słuchaj imbecyli ze to można po iluś tam h jazdy czy coś można dzielić to dowolnie z zachowanie 15+30 jak przekroczysz czas jazdy to wyciągasz tarczkę jak już się zatrzymasz opisujesz z tyłu art. 12/561/2006/we i powód przekroczenia potem robisz pauze te 45 minut i zostaje ci 4h jazdy czy 5 zależy ile h chcesz jechać danego dnia. | |||
~kiero | czas pracy jest to inna czyność niż jazda związana z dokumentacją, tankowaniem obsługą auta itp | |||
zibi1906
| "W depnie" tu ktosik to z pewnością Ci pomoże. | |||
Gajda
| dzieki za odp. A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową? | |||
~ku-ku | Załóż pampersa! | |||
~ku-ku | I weż kurna tabletke! | |||
~ku-ku | Otuż to! | |||
R2D2
| Gajda tarczkę wkładasz do tachografu. Powinieneś rejestrować na niej cały dzień swojej pracy, chyba że musisz ją zmienić z ważnych powodów np. kończy ci się 24h zapis. Możesz jechać 56h w tygodniu ale musisz pamiętać że możesz pracować średnio 40h/tydzień a z nadgodzinami 48h/tydzień. Jeżeli będziesz jechał 56h w tygodniu to w pozostałych powinieneś popracować krócej aby nie przekraczać normy z kodeksu. W innym przypadku wystąpią nadgodziny. | |||
~ktosik | ktosik wdepnal ; ) Ad1 -czas pracy. czasem pracy jest wszystko z wyjatkiem odpoczynku, przerwy i dyzuru Ad2 - wyzej juz wyjasnili dzielic mozesz jak chcesz, pod warukiem ze pierwsza czesc bedzie trwala dluzej niz 15min a krocej niz 45min, a czesc druga dluzej niz 30minut nie ma okreslonego czasu jazdy po jakim ma byc pierwsza czesc. warto pamietac ze liczy sie czas jazdy, a nie czas pracy. Ad3 - jedziesz ciagle 5h. wyjmujesz tarczke, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek. w przypadku tacha cyfrowego - robisz wydruk, opisujesz i krecisz przerwe lub odpoczynek Gajda (2015-01-23 16:23:04) A jeszcze mam pytanie. Po wyjęciu tarczki w w/w przypadku można ją włożyć ponownie czy już opisać do końca zmainy na rewersie czy włożyć nową? to zalezy. jesli zakonczyles prace, to mozesz juz ja opisac i nie zakladac do tacho przed rozpoczeciem nowego cyklu, rysujesz na rewersie czynnosci jakie wykonywales w okresie kiedy tarczka byla wyciagnieta z tacho | |||
zibi1906
| I po "bulu":) | |||
~Gajda | OK to teraz niech mi ktoś wyjaśni jak np jade jeden dzień na a*alogowym np od 7 :00 do 15:00 i na drugi dzień wsiadam o 7 do auta z tacho cyfrowym i też do 15 i tak na zmiane. Co i gdzie rysować, drukować itd. Czyli co w przypadku kiedy przesiadam się z a*alogowego na cyfrowy i odwrotnie? | |||
~ktosik | wsiadajac do auta z tachem cyfrowym robisz wpis manualny po wlozeniu karty, lub bierzesz zaswiadczenie od szefa. wsiadajac do auta z tachem a*alogowym robisz wpis na rewersie wykresowki lub bierzesz zaswiadczenie od szefa jesli przesiadasz sie w ciagu jednego cyklu pracy, za kazdym razem jak wysiadasz z auta z tachem cyfrowym musisz zrobisz wydruk dzienny z karty kierowcy i trzymac przy sobie. wysiadajac z auta z tachem a*alogowym, wyciagasz tarczke i trzymasz przy sobie | |||
zibi1906
| ~g@pa (2015-01-23 18:08:07) zibiusz a ty cosik na zaparcia se zapodał?! Gajda kuffaa albo urlopówka, albo wpis manualny. Zaby i tak swoje wiedzą, zatem urlopówke proponuje Nie. A dlaczego pytasz? | |||
Gajda
| Czyli np jade pierwszy dzień na cyfrowym od 7 do 15. Drugi dzień wsiadam na a*alogowy i rysuje na odwrocie kreske na przerwie od północy np do 7 i jade do 15. trzeciego dnia wsiadam na cyfrowy i robie wpis manualny - to co robiłem między pierwszym a trzecim dniem? Wpisuje że od 15 pierwszego dnia do 7 pauza, następnie od 7 drugiego dnia jazda 4. 5 i pauza i jazda do 15 i pauza do 7 trzeciego dnia? Proszę o tłumaczenie łopatologiczne :) Dla kogoś kto ma już doswiadczenie może wydać sie to łatwe. | |||
~ktosik | 1 dzien - tacho cyfrowe od 7 do 15 2 dzien - tacho a*alogowe - na rewersie wykresowki wpisujesz date zakonczenia pracy na tachu cyfrowym i rysujesz od 15 do 24 odpoczynek. na drugiej wykresowce rysujesz od 00:00 do 7 rano odpoczynek, po czym po wymaganych wpisach na " prawej stronie " wykresowki, wkladasz ja do tacho i wio. 3dzien -tacho cyfrowe - na rewersach wykresowek robisz jw i nie robisz wpisu manualnego na kk ( chyba ze masz tacho starszego typu, w ktorym mozna wpisac date i godz rozpoczecia wpisu manualnego ) | |||
~ktosik | najprosciej jednak byloby zabieranie zaswiadczenia, przy takich manewrach wtedy zadnych wpisow nie musialbys robic | |||
miszta
| a ile wynosi czas pracy w ciągu dnia? czas pracy i jazdy jest równoznaczny? czyli jak ładuje 3 godz to potem jadę 1. 5godz pauza i 4. 5 i koniec dnia? | |||
~Donn Diego | ktosk, bzdury piszesz, jak zmieniasz auto z a*alogowego na cyfrowe to nic nie robisz, zadnych wydrukow i zadnego rysowania, bo karte kierowcy musisz miec zawsze przy sobie. Dobowy czas pracy nie moze przekroczyc 13 godzin doba, 48 godzin tydzien, w wyjatkowych wypadkach 60 godzin tydzien. | |||
~Donn Diego | Oczywiscie jak wsiadasz do auta z cyfrowym tacho tarczki musisz miec przy sobie, by udokumentowac 28 dni do tylu. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz